Yönetim Fonksiyonları

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
TÜKETİCİ DAVRANIŞI NEDİR?
Advertisements

PSİKOLOJİK TEMELLER Dr. Fatih DERVENT.
Liderlik ve Örgütsel Adalet
Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi
PAZARLAMA YÖNETİMİ: ÜNİTE 3
Fayda, Maliyet, İş Planlama, Raporlama, İş Tatmini
TUTUMLAR VE İŞ TATMİNİ 3. hafta.
İşletmelerde Eğitim İhtiyacının Belirlenmesi
Çağın Gidişine Göre Öğretmen Nasıl Olmalı?
Çağdaş Yönetim İlkeleri
İşletmelerin çalışmalarının incelenmesi sonucunda, durağan çevreden çok çalkantılı çevreye kadar beş farklı çevre tür ortaya konmuştur. Aynı zamanda, “mekanik”
 BÜTÜNLEŞME Çevrenin taleplerinin karşılanması için gerekli bölümler arasındaki birliğin kalitesini ifade etmektedir. Bu tanım, bağımsız birimler arasındaki.
MOTİVASYON TEMELLERİ 7. hafta.
REHBERLİK.
STRES.
ÖRGÜTSEL STRES VE STRESLE BAŞETME YOLLARI
ÇALIŞAN MEMNUNİYETİ VE MOTİVASYON
Bölüm 3 Tutumlar.
YÖNETİCİLİK VE MOTİVASYON
İGEP Performans Yönetimi
KAYGI VE TEST EDİLME KAYGISI
Örgütsel Davranış Prof. Dr. Cem Tanova.
Yöneltme: Liderlik ve Motivasyon
İSTENMEYEN DAVRANIŞLAR
Performans Değerlendirme
İŞLETMELERDE MOTİVASYON
İletişim Süreci ve Türleri
. Hafta.
Bölümün Amacı Bu bölüm, kurumsal kültür ve etik değerler ile bunların örgütlerden nasıl etkilendiğine dair görüşleri incelemektedir.
TUTUMLAR VE İŞ TATMİNİ 3. hafta.
Bölümün Amacı Bu bölümün amacı, örgütlerin peşinde koştukları hedeflerin türlerini ve yöneticilerin bu hedeflere ulaşmak için kullandıkları rekabetçi.
MOTİVASYON.
BÖLÜM 9 Olumlu İşgören Tutumları ve Davranışları.
Bölümün Amacı Bu bölüm, örgütlerin nasıl değiştiğini ve yöneticilerin yenilik ve değişim sürecini nasıl yönettiklerini keşfetmektedir.
YENİKENT AHMET ÇİÇEK TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÜST DÜZEY YÖNETİCİ SEMİNERİ 2010 ANKARA Nihat BÜLBÜL.
GÜDÜLER VE İŞ TATMİNİ BU SUNUM PROF DR. RANA ÖZEN KUTANİŞ TARAFINDAN HAZIRLANMIŞTIR.
MOTİVASYON TEMELLERİ 7. hafta.
BÖLÜM 7 Motivasyon. BÖLÜM 7 Motivasyon Harekete geçiren, yönlendiren ve devam ettiren kuvvet. Motivasyonun Tanımı Motivasyon Harekete geçiren, yönlendiren.
Kamuda Memur Disiplini ve Ahlakı
DİĞER TUTUMLAR.
ÖRGÜT SOSYOLOJİSİ ÖRGÜTLER.
Prof. Dr. Rana ÖZEN KUTANİS
HANGİ ANA BAŞLIKLARI İŞLEYECEĞİZ : Önyargının Gücü Ve Doğası Önyargının Sosyal Kaynakları Nelerdir? Önyargının Motivasyonel Kaynakları Nelerdir? Önyargının.
Yönetimin Fonksiyonları Örgütleme Yöneltme (Liderlik)
MOTİVASYON.
BÖLÜM 6 Kültür, Çeşitlilik ve Değerler. BÖLÜM 6 Kültür, Çeşitlilik ve Değerler.
Yrd. Doç Dr. M. İsmail Bağdatlı UYGULAMALI GİRİŞİMCİLİK 7 UYGULAMALI GİRİŞİMCİLİK 7.
/ 501 İLETİŞİM Duygu, düşünce yada bilgilerin akla gelebilecek her türlü yolla başkalarına aktarılmasıdır.
KİŞİSEL BAŞARI TEKNİKLERİ
Dr. Adil AKINCI Bankacılık ve Finans Bölümü
Dr. Adil AKINCI Bankacılık ve Finans Bölümü
OYUN KURAMLARI Doç. Dr. Ender DURUALP.
1. İnsan kaynakları yönetimine giriş
İnsan davranışlarının değişimi
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
Diksiyon ve Güzel Konuşma 1. Hafta
Sporda Yönetim ve Organizasyon
PSİKOLOJİK TESTLER.
Stratejik İKY ve Örgüt Performansı İlişkisi
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
YÖNETİMİN FONKSİYONLARI YÖNELTME: MOTİVASYON
ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE YARATICILIK VE SANAT EĞİTİMİ
OKULDE BİREYLER SAA.
ÖRGÜTSEL SESSİZLİK VE STRES
KURUMSAL İLETİŞİM.
MOTİVASYON ve FARKINDALIK
İŞ SAĞLIĞI ve GÜVENLİĞİ EĞİTİMİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

Yönetim Fonksiyonları Örgüt Kuramı & Yönetim Fonksiyonları Doç. Dr. Serkan ADA

Davranış – Motivasyon – İletişim YÖNETİM FONKSİYONLARI: YÖNELTME Davranış – Motivasyon – İletişim YÖNETİM FONKSİYONLARI: DENETİM

YÖNETİM FONKSİYONLARI: YÖNELTME

Yöneltme Fonksiyonu Yöneltme, çalışanların rasyonel ve verimli bir biçimde çalışmalarını sağlamaya ve motive ederek amaçlara ulaşmaya sevk etmeye ilişkin yönetim fonksiyonudur.

Bireysel-Örgütsel Davranış Davranış, bireylerin eylemiyken; Örgütsel Davranış, bireylerin işteki eylemlerinin incelenmesidir.

Bireysel-Örgütsel Davranış Örgütsel Davranışların Amaçları Davranışı açıklamak Davranışı tahmin etmek Davranışı etkilemektir.

Çalışan Davranışları Çalışan üretkenliği, hem iş etkinliğinin hem de iş verimliliğinin performans ölçütüdür. Devamsızlık, işe gelmeyi aksatmaktır. İş gücü devri, çalışanın bir örgütten gönüllü ya da gönülsüz olarak kalıcı bir şekilde ayrılmasıdır. Örgütsel vatandaşlık davranışı, çalışanın resmi iş tanımına dahil olmayan ancak örgütün işlevlerini etkin bir biçimde yerine getirmesine yardımcı olan isteğe bağlı davranıştır. (yardımcı olmak, gönüllü olmak) İş yerinde uygunsuz davranış, örgüte ve örgütte çalışan bireylere zarar verme potansiyeli taşıyan ve bilinçli olarak sergilenen her türlü davranıştır. (müzik dinlemek, sözlü saldırı, mobbing vb).

Tutum ve Çalışanın Tutumları Tutum; insanlara dair olumlu ya da olumsuz değerlendirmelerdir. İş tatmini, bir çalışanın işine karşı genel tutumudur. İşe bağlılık, kişinin işiyle özdeşleşme, aktif olarak işine katılma ve kendilik değeri için performansın önemli olduğunu düşünme derecesidir. Örgütsel bağlılık, çalışanın örgüte; sadakat, kendini özdeşleştirme ve katılım açısından uyum sağlamasıdır. Çalışan bağlılığı, çalışanın işine bağlılığı, işinden memnuniyeti ve işi için duyduğu çoşkuyu ifade eder.

Motivasyon Motivasyon, belirli bir amaca ulaşamaya yönelik olarak enerji, istikamet ve kararlılık içeren kişisel çabaların ortaya konduğu süreçtir.

Maslow’un İhtiyaçlar Hiyerarşisi

McGregor’un X Teorisi ve Y Teorisi X teorisi varsayımları: çalışanlar iş yapmayı sevmez, tembeldir, sorumluluktan kaçınır ve çalıştırılması için zorlanması gerekir. Y teorisi varsayımları: çalışanlar yaratıcıdır, işten keyif alır, Sorumluluk almayı sever ve kendilerini yönetebilir.

Hersberg’in Çift Faktör Teorisi Hijyen faktörler, iş tatminsizliğini ortadan kaldıran fakat motive etmeyen faktörlerdir. Motive ediciler, iş tatminini ve motivasyonu artıran faktörlerdir.

Diğer Teoriler Eşitlik teorisi, çalışanın, bir iş için ortaya koyduğu girdi-çıktı oranını diğerlerinin girdi-çıktı oranıyla karşılaştırarak eşitsizliği düzelttiğini ileri süren teoridir. Beklenti teorisi, bireyin eylemi karşılığında ulaşacağı sonuç ve bu sonucun kendisi açısından çekiciliğine dayalı olarak belirli davranışları gösterme eğilimine gireceğini belirten teoridir.

İletişim En kısa tarifiyle karşılıklı bilgi aktarımıdır. Bilgi üretme, aktarma ve anlamlandırma sürecidir.

İletişim Engelleri İletişim Engelleri: Kişinin kendinden yada karşıdaki kişiden kaynaklanan iletişim kurmayı engelleyen bazı tutum ve davranışları iletişimin kopmasına ve yanlış anlamalara neden olabilmektedir.

İletişim Engelleri Kişisel Faktörler: Amaçlar, değer yargıları, alışkanlıklar, kişilik yapısındaki farklılıklar, kültür düzeyi, içinde bulunulan duygusal ortam, zevk ve tutumlar, ahlak ölçütleri, yaşam standardı, eğitim, önyargılar, vb.

İletişim Engelleri Fiziksel Faktörler İletişim ortamında ve çevrede oluşan olumsuz ses ve ışık değişmeleri, bozuk telaffuz, okunaklı olmayan yazılar, kitlesel iletişimdeki mekanik bozulmalar, vb. Fizyolojik Faktörler İşitme, görme, konuşma bozuklukları, zihinsel engeller, açlık, yorgunluk, vb.

İletişim Engelleri Teknolojik Faktörler: Teknolojinin çok hızlı gelişmesi sonucu, sosyal hayatımıza çok önemli yer alan TV, bilgisayar ve internetin yaygınlaşması da artık iletişim şekillerimizi değiştirmiştir.    

İletişim Engelleri Zaman Faktörü İletişim sürecinin belli bir süre içinde gerçekleşmesinin gerekliliği hem alıcı hem de gönderici üzerinde bir baskı oluşturur. Bu baskı sonucunda, kişiler mesajı kısa tutmak zorunda kalabilirler. heyecan, stres vb. nedenlerle mesajı doğru iletilemeyebilir.

YÖNETİM FONKSİYONLARI: DENETİM

Denetim Denetim, faaliyetlerin planlandığı gibi başarıldığını ortaya koymak için izlenmesi ve varsa önemli sapmaların düzeltilmesini içeren yönetim işlevidir. Ulaşılmak İstenen Miktar “Standart” Gerçekleşen “Fiili Sonuçlar” Sapma- Neden?

Daha ne kadar iyi olabilirdik? Performans Nedir? Şimdi neredeyiz? Nerede olmalıyız? Daha ne kadar iyi olabilirdik?

Performans Yönetimi “Ölçemezseniz, yönetemezsiniz.” Peter Drucker

Performans Yönetimi

Performans Yönetimi

Performans Yönetimi