ÖZEL ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ VE EĞİTİM

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
HIZLI OKUMA VE NOT TUTMA
Advertisements

MENAR ABAKÜS MENTAL ARİTMETİK PROGRAMI
ÖĞRETİM MATERYALLERİNİN SEÇİMİ ve GELİŞTİRİLMESİ
Öğretim Tasarımı (Instructional Design)
İLKÖĞRETİME BAŞLARKEN ÇOCUĞUMUZA NASIL YARDIM EDEBİLİRİZ?
DİKKAT SÜRESİNİ UZATMA
ÖZEL ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ VE EĞİTİM
SINIFTA KAYNAŞTIRMA UYGULAMALARI
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ
Yaşam Boyu Öğrenme Prof. Dr. Ali ŞEN.
T.C. SAĞLIK BAKANLIĞI ANTALYA HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ
Görsel / Uzaysal Zeka.
Üst Düzey Düşünme Becerilerine Bir Bakış
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
ÖĞRENME YÖNTEMLERİ.
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE KULLANILAN STRATEJİ, YÖNTEM VE TEKNİKLER
ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ OLAN ÇOCUKLAR ( OKUDUKLARIM, GÖZLEM VE TECRUBELERİM)
Hazırlayan: Çağlar KÜPELİ
Slayt (PowerPoint) Hazırlama
Öğretim Durumlarını Planlama
ÖZEL ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ NEDİR?
SLAYTI MUTLAKA SESLİ İZLEYİNİZ… İYİ SEYİRLER…
Uzm.Psk.Dan.Sinem TARHAN
ÖĞRETİM MATERYALLERİNİN TASARLANMASI, HAZIRLANMASI VE SEÇİMİ
Önce Dil Öğrenmeyi Öğrenin Önce Dil Öğrenmeyi Öğrenin Gerekli Zamanı Ayırın Gerekli Zamanı Ayırın Kullanacağınız Materyalleri Edinin Kullanacağınız Materyalleri.
Okulöncesi dönemde okuma yazmaya hazırlık çalışmaları
GÖRSEL-İŞİTSEL ARAÇLARIN ÖNEMİ VE KULLANIMI
ÖĞRENME BOZUKLUĞU.
Çocuklar daha kolay nasıl öğrenir?
Bloom’un (bilişsel) Taksonomisi
DİSLEKSİ(ÖZEL ÖĞRENME VE ALGILAMA BOZUKLUĞU)
ANNE-BABALARA ÇOCUKLARININ OKUL BAŞARISI İÇİN TAKTİKLER
MUSTAFA ABAK KASTAMONU R.A.M
HAZIRLAYAN: HANİFE FIRAT KAZMALI
ÇOCUKLARDA ÖĞRENME ve DAVRANIŞ SORUNLARI
SES TEMELLİ CÜMLE YÖNTEMİYLE OKUMA-YAZMA ÖĞRETİMİ
Selda KUTLU Ümraniye RAM Müdürü
KAYNAŞTIRMA UYGULAMALARI
Öğrenme Düzeyi Araştırması 3:
ÇOCUKLARDA ÖĞRENME ve DAVRANIŞ SORUNLARI
Yazdırma: Yazıcınız bizim yazıcılarımız gibi yazdırmayabilir; bu nedenle birkaç deneme baskısı yaptığınızdan emin olun. Hizalama yeterince doğru olmuyorsa,
Çocukların Güvenli İnternet Kullanımı ile ilgili Ebeveynlere öneriler
Çalışma Yaprağı.
HAYAT BİLGİSİ VE SOSYAL BİLGİLERDE BECERİ EĞİTİMİ
Eğİtİcİ Oyuncaklar Öğr. Gör. Özlem BAĞCI.
GÜNDEM: 1. Toplantının açılışı, oklama kağıdının imzalanması. 2. Birinci dönem çalışmalarının değerlendirilmesi. 3. Okuma – yazma öğreniminde sınıfın.
Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler ve ÖZEL EĞİTİM
KISIM 4 Sınıfta Biliş BÖLÜM 13 Yazma Bir Bilişsel Yazma Modeli Faaliyet Ortamı.
MÜZE BİLİNCİ VE MÜZELERLE EĞİTİM
Ailenin Çocuğun Başarısındaki Rolü ,Sağlıklı İletişim ve Aile Sağlığı
Öğrenme Stratejileri. Öğrenme stratejileri Öğrenme stratejleri: bireyin öğrenmesini etkileyen süreçler, öğrenmeyi etkili kılmak için yapılanlar, bilginin.
ÜNİVERSİTELERDE YAPILMASI GEREKEN TEMEL UYARLAMALAR FUNDA ACARLAR Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Bölümü.
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
Okuma bozukluğu olan çocuklar kelime tanıma, okuduğunu anlama ve tipik olarak da yazarken harf karıştırırlar. Bir yazıyı sözlü olarak okuduklarında yaşıtlarından.
EĞİTİCİ OYUNCAKLAR.
İŞİTME ENGELLİLER.
SOSYAL BİLGİLERDE BECERİ EĞİTİMİ
RAKAM NEDİR? Rakamlar sayı sembolleridir. Her rakam bir miktarı, yani verilmek istenilen nesnenin ne kadar olduğunu belirtir.
GÖRME ENGELLİLER.
Ders 13 Okuma-yazmaya hazırlık becerileri
12. Ders Bilişsel becerilere hazırlık öğretimi
Yapılandırmacılık (Oluşturmacılık / Constructivism)
ÇOKLU ZEKA Hazırlayan Figen BERBER.
ANNE-BABALARA ÇOCUKLARININ OKUL BAŞARISI İÇİN TAKTİKLER
Eğitimde Teknoloji Kullanımı

Sağlık Bilimleri Fakültesi
GÖRSEL-İŞİTSEL ARAÇLAR.
Sunum transkripti:

ÖZEL ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ VE EĞİTİM Uzm. Psk. Arzu YILDIRIM ACIBADEM TÜRK TELEKOM ORTAOKULU REHBERLİK SERVİSİ; 2015- İSTANBUL

ÖZEL ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜNÜN GÖRÜLME BİÇİMLERİ Dikkat Eksikliği Hiperaktivite Bozukluğu (% 20-25 DEHB Ve Ö.Ö.G Birlikte Görülür) Depresyon Ve Anksiyete Bozukluğu

Ayırıcı Tanı Okul başarısızlığı Okul korkusu Bedensel yakınmalar Sosyal fobi Gece korkuları Konuşma bozuklukları

Tanı İçin Testler WISC-R Algı- motor testleri Lateralleşme testleri (sağımı solumu bul) Belirti tarama testleri Zamanın belirlenmesi (ay, yıl) Saat çizimi Okuma yazma

Tedavi Özel Öğrenme Güçlüğünde ilaç kullanılmaz. Ö.Ö.G. ve DEHB varsa ilaç tedavisi uygulanır. Ö.Ö.G ve Anksiyite ve depresyon varsa ilaç uygulanır.

Tedavi Yaklaşımları Ö.Ö.G.’nin tedavisi eğitimdir. Bu eğitim okulda verilen eğitimden farklıdır. Çocuk normal bir okulda eğitimine devam ederken yanı sıra bireysel yada grup halinde eğitime alınır.

Görsel, işitsel, dokunsal ve kinestetik algının ayrımlaştırılması Bu algılara ait dikkat, bellek, yeteneklerin artırılması Motor koordinasyon becerilerinin geliştirilmesi Fonetik farkındalığın artırılması (sesleri ayırt edemezler) Dinleme, konuşma, okuma yazma becerilerinin geliştirilmesi Kavram ve düşünme süreçlerinin gelişiminin desteklenmesi

Çok duyuya dayanan bir eğitimdir. Kelimeyi görüyor Okuyor Seslerine ayırıyor Yazıyor Okuyor üzerinden parmağıyla geçiyor Masanın üzerine yazıyor yada tahtada parmağıyla üzerinden geçiyor yada havada yazıyor

Eğitim Çok Duyuya Dayalıdır Birden fazla duyu sistemi kullanılarak öğrenme olasılığı arttırmaya çalışılır. Çok duyuya dayalı eğitimde zayıf algı iyileştirilmeye, güçlü algı ise yoğun bir biçimde kullanılmak üzere desteklenmeye çalışılır.

Öğrenme Stratejilerinin Geliştirilmesi Ne yaparsa kolay öğrenir? Zamanını nasıl kullanmalı? Nelere dikkat etmeli? Yeniden gözden geçirme becerisi Sınavlarda nasıl yaparsa başarılı olur? Aktif ve bağımsız tarzda çalışmasını sağlamak Anlatmak yetmez, takibi gerekir.

ÖNERİLER Öğrenme sitillerini keşfetmek önemlidir. Görsel yanı güçlü çocuğa haritalar, kartlar, tablolar üzerinde çalışma yaptırmak gerekir. İşitsel yanı güçlü çocuğa kasetle öğretmek gerekir.

Bu çocukları başkalarıyla kıyaslamamak, kabul etmek gerekir. Çok önemli ve özel olduğunu hissettirin. Yeni bilgi ve beceriler geliştireceğine inanın. Başarısızlıkla baş etmesine ve yılmadan ayağa kalkmasına yardım edin.

Teşvik etmek, cesaret ve değer vermek, destek sistemleri kurmak önemli (çarpım tablosu güçlüğü varsa hesap makinesi izin vermek. Yazı yazma güçlüğü varsa bilgisayar kullanımına izin vermek) Öğrenme tarzı ne olursa olsun görsel ve el faaliyetleri ile öğrendiklerini destekleyin.

Yeni bilgileri yaratıcı çalışma stratejileri ile kuvvetlendirin (yazı ödevindense mülakat yapması veya drama olarak ortaya koyması daha uygundur) Çocuğun öğrenme tarzından öğretmenin haberdar olması gerekir.

Aynı materyal ve çalışmanın, yeterli başarı seviyesine ulaşıncaya kadar tekrar tekrar yapılacağını unutmayın. İlerleme hızlarına sabır gösterin. Çocuğa bedel ödemeyi ve sorumluluk üstlenmeyi öğretin. Bu çocuklarda; sessiz okuyanların (görsel öğrenici ), sesli okuyanların ( işitsel öğrenici ) olduğu söylenir.

Olumsuz Özellikleri Yerine Olumlu Özelliklerine Odaklanın Başarılı olduğu alanları ön plana çıkarmaya çalışın. Böylelikle kendilerine olumlu bakış açıları geliştirmelerine yardımcı olun

Tarihte pek çok ünlünün Özel Öğrenme Güçlüğü vardır. Özel Öğrenme Güçlüğü tanısı okulla birlikte konabilir.

Özel Öğrenme Güçlüğü olan bir çocuk: 1. sınıfta 60 kelime, 2. sınıfta 70 kelime, 3. sınıfta 90 kelime, 4. sınıfta 110 kelime, 5. sınıfta 120 kelime okuyabilir.

ÖĞRETMEN NE YAPMALI??? Öğrenciyi tanıyın ve farklılıklarını kabul edin. Sınıf içinde ve dışında öğrencinin güçlü yönlerini vurgulayın, takdir edin. Dikkatini çekmeye çalışın, kısa yönergeler verin. Bağırmadan ve anlaşılır bir şekilde konuşmaya özen gösterin.

ÖĞRETMEN NE YAPMALI??? Öğrenciyi ön sıraya oturtun ve tahtada yazılanları geçirmesine zaman tanıyın. Akılda tutabileceği kadar bilgi verin, kısa tekrarlar yapın. Öğrencinin istediği kadar soru sormasına izin verin. Grup içinde kolay başarabileceği görevler verin. Eğitimine en başarılı olduğu yerden başlayın,tam başarılı olmadan başka bir çalışmaya geçmeyin.

ÖĞRETMEN NE YAPMALI??? Okuma çalışması yaptırırken önce sessiz okumasına izin verin,kolay okuma parçaları üzerinde pratik yaptırın. Konuyla ilgili önemli yerlerin altını çizmesini ve not etmesini önerin. Harfleri karıştırıyorsa bir kartona yazıp buradan açıp bakması sağlanabilir. Yaptığı imla hatalarını kendisinin bulmasını sağlayın.

ÖĞRETMEN NE YAPMALI??? Sınavları sözlü yada test olarak uygulamaya özen gösterin. Öğrendiği konuların devamı için aile ile işbirliğine gidilmelidir. Sözlük kullanarak sözcük dağarcığı genişletilebilir. Matematik işlemlerinde parmak kullanmasına izin verin. Matematik işlemlerinde mümkünse zaman sınırlaması koymamaya çalışın.

ÖĞRETMEN NE YAPMALI??? Ödevlerini mutlaka kontrol edin, yaptığı ödevler için çocuğu ödüllendirin. Renkli kalemler kullanmak dikkat çekici olur ve öğrenmeyi kolaylaştırır. Sınavlarda ek süre verilebilir. Yazısının düzeninden çok cevapların içeriğini dikkate alın.

ALGISAL VE DEVİNSEL ALANDA NELER YAPTIRILABİLİR? Denge üzerinde yürüme İp atlama ve ağırlık kaldırma Doğrudan verilen emre göre yön değiştirme,(sağ-sola dönme) Vücudun kısımlarını isimlendirme Ses ayrımı ve taklit etkinlikleri Makasla kesme ve delikli tahtaya çubukları geçirme etkinlikleri Vücut hareketlerini taklit etme Temel ritmik hareketleri geliştirme

GÖRSEL ALGILAMA VE AYIRMAYA İLİŞKİN NELER YAPTIRILABİLİR? Noktaların birleştirilmesi ile resim, sayı çizimleri yapmak Çocuklara üç boyutlu modeller yaptırmak Harflerin içinden istenilen harfi buldurmak ve kelime dizileri oluşturmak Şekillerle renk eşleştirmeleri yaptırmak

GÖRSEL ÇAĞRIŞIMLARA İLİŞKİN NELER YAPABİLİRİZ? Sözcük ve harflerin şekillerindeki benzerlik ve farklılıkları göstermek Hayvan,meyve,sebze gibi şeylerin sınıflandırılması ile ilgili oyunlar oynamak Daha önce gösterilen resimleri anlatmasını istemek Yakantop, seksek, misket gibi görsel devinsel oyunlar oynatmak

KAYNAKLAR Bu sunum; Prof.Dr. Ümran KORKMAZLAR, Uzm.Dr. Betül GÜNDOĞDU, Uzm.Dr. Özlem SÜRÜCÜ’nün, “DEHB ve ÖÖG Derneği”nde düzenlemiş oldukları konferanslardan yararlanılarak ve Ümraniye RAM tarafından düzenlenen “ ÖÖG” sunumundan esinlenerek hazırlanmıştır.