10. BÖLÜM ALTIMETRE AYAR USULLERİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
- OTOMATİK UÇUŞ SİSTEMLERİNİN GENEL ÇALIŞMASI - ÇALIŞMA MODLARI - ACTUATORLER Yrd. Doç. Dr. Hamdi ERCAN Uçak Elektrik-Elektronik Bölümü, Sivil Havacılık.
Advertisements

=>PARAGRAFTA ANLAM<=
DOĞALGAZ İLETİM ŞEBEKESİNDE DENGESİZLİKLER VE
 Doç.Dr. Şirin Karadeniz. Hedefler, görev analizine dayanır.
Maliyet Davranış Kalıpları
UÇUŞ PİSTLERİ İÇİN POSSEHL ANTISKID ® YÜZEY İŞLEMİ.
CWIZ Dialer Operasyon Verimliliğinde Akıllı Seçim.
Valiliklerde AB İşleri İçin Kapasite Oluşturulması Projesi EĞİTİM İHTİYAÇ ANALİZİ SEMİNERİ.
HAVA TRAFİK KONTROLÖRLERİ DERNEĞİ
Kadir SÜTÇÜ MEB Öğretim Görevlisi (Emekli - 59) www
ISO 9001:2008 Değişiklikleri Mart Madde No ve Değişiklikler Madde 1.2 “ürünün veya kuruluşun yapısı gereği bu standardın bir veya birkaç maddesinin.
‘’Yasamak ve Yasatmak için Bilim ’’
HAYVAN SAĞLIĞI VE KARANTİNA GIDA VE KONTROL GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
KURAKLIK?? Genellikle herhangi bir mevsim veya zaman diliminde yağış miktarındaki azalmadan dolayı meydana gelen doğa olayına denir..
JAA ATPL Eğitimi (METEOROLOJİ) 2012 Hazırlayan: İbrahim ÇAMALAN
DHMİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ HAVA SEYRÜSEFER DAİRESİ BAŞKANLIĞI
TÜRKİYE HAVA TRAFİK KONTROLÖRLERİ DERNEĞİ.  Pilot read-back süreleri  Frekans dinleme problemleri.(Çağrıya cevap vermeme veya frekans değişikliğinde.
SİVİL HAVACILIK GENEL MÜDÜRLÜĞÜ (SHGM)
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI PERSONELİ İZİN YÖNERGESİ
SIVILAŞTIRILMIŞ PETROL GAZLARI (LPG) PİYASASINDA UYGULANACAK TEKNİK DÜZENLEMELER HAKKINDA YÖNETMELİK 5 Haziran 2007 tarihli ve sayılı Resmi Gazetede.
ESKİŞEHİR İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Restorasyon Projesi Nasıl Hazırlanır
Ekim ayı sonuna (18 Ekim Perşembe, 12.00’a) kadar teslim edilecek belgeler Staj Defteri – Fakülte sekreterliğinden ve staj yapılan kurumdan onaylı Sicil.
BİLGİ İŞLEM DAİRESİ BAŞKANLIĞI Bilgi İşlem Şube Müdürlüğü
Nizip Rehberlik ve Arastırma Merkezi – Rehberlik Hizmetleri Bölümü Ortaöğretime Geçiş Ortak Sınavları.
Yağmur,kar,sis Aras kaymak.
1-STAJ SÜRESİ İşletmelerde beceri eğitimi uygulaması 3308 sayılı “Mesleki ve Teknik Eğitim Kanunu” uyarınca okulların açıldığı tarihte başlamakta ve okulun.
HAVA TAHMİNLERİ DAİRESİ BAŞKANI
4NCÜ BÖLÜM HAVA KAİDELERİ (RULES OF THE AIR -ANNEX 2)
6. BÖLÜM HAVAALANLARI (ANNEX 14)
7.BÖLÜM MEYDAN IŞIKLARI Işıklar, Yükseltilmiş Yaklaşma Işıkları :
11.BÖLÜM SAHA KONTROL HİZMETİ (AREA CONTROL SERVICE /ACC)
PİLOTLUK Pilot, yolcu veya yük taşıyan hava taşıtını (helikopter ve uçağı) kullanan kişidir.
2 NCİ BÖLÜM HAVA ARACI MİLLİYETİ VE TESCİL İŞARETLERİ ( ANNEX 7)
13.BÖLÜM HAVA TRAFİK TAVSİYE HİZMETİ
5.BÖLÜM HAVA TRAFİK HİZMETLERİ
AĞIR VE TEHLİKELİ İŞLER YÖNETMELİĞİ
HUKUKTA BİLGİ YÖNETİMİ BBY Giriş: Ders tanımı ve içeriği
Deniz etkisiyle kar yağışları (Sea effect snow)
Havacılıkta Emniyetle İlgili Faktörler
12.BÖLÜM YAKLAŞMA KONTROL HİZMETİ Ayrılan Uçak ( Departing Aircraft ): Kalkış yapacak olan bir uçağa verilecek olan kleransta; a)Kalkış için serbest kılındığı.
Gelir İdaresi Başkanlığı. ELEKTRONİK TEBLİGAT NEDİR? Elektronik Tebligat, 213 sayılı Vergi Usul Kanunu ve 456 sıra no.lu Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği.
9.BÖLÜM UÇUŞ PLANLARI Bir uçuş planı aşağıdaki operasyonlardan önce sunulmuş olmalıdır; 1) Hava trafik kontrol hizmeti sağlanan herhangi bir uçuş veya.
8.BÖLÜM MANİALARIN BELİRTİLMESİ İÇİN GÖRSEL YARDIMCILAR İşaretlenecek ve / veya Işıklandırılacak Nesneler: Maniaların işaretlenmesi uçaklar için bir tehlike.
ORMAN ve SU İŞLERİ BAKANLIĞI Meteoroloji Genel Müdürlüğü
Bulanık Mantık Tabanlı Uçak Modeli Tespiti
BÖLÜM 17 SU DEPOLAMA VE DAĞITMA SİSTEMLERİ. BÖLÜM 17 SU DEPOLAMA VE DAĞITMA SİSTEMLERİ.
3NCÜ BÖLÜM HAVA ARAÇLARININ UÇABİLİRLİĞİ - (ANNEX 8)
UÇUŞ PLANLARI.
HAVACILIK SİGORTALARI
HAVAYOLU UÇUŞ PLANLAMADA UÇUŞ ROTASYON OPTİMİZASYONU
1. SEYRÜSEFER 2 Seyrüseferde kullanılan limit ve koşulların farklılığı nedeniyle seyrüseferler; Görerek (Visual Flight Rules), Aletli (Instrumental Flight.
UCK 474 UÇAK MOTOR TASARIMI Yrd.Doç.Dr. Onur Tunçer İstanbul Teknik Üniversitesi GÖREV ANALİZİ.
MEB TKY UYGULAMALARI ÖDÜL YÖNERGESİ Nihat BÜLBÜL Bilişim Teknolojileri Öğretmeni.
LEARNING AGREEMENT – GENEL BAKIŞ
YENİ EK PUAN UYGULAMASI
Havacılıkta Risk Öğeleri
Meteorolojik Veri Toplamada Kullanılan Yöntemler
SEYRÜSEFER
BİL1007 BİLGİ TEKNOLOJİLERİ VE UYGULAMALARI
2017 İLKÖĞRETİM VE ORTAÖĞRETİM KURUMLARI BURSLULUK SINAVI
Havacılıkta Risk Öğeleri
HAVA TRAFİK KONTROL BÖLÜMÜ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Güncelleme Tarihi: Hazırlayan: Pilotaj Bölüm Başkanlığı
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
WORK AND TRAVEL.
Sunum transkripti:

10. BÖLÜM ALTIMETRE AYAR USULLERİ Meydanlar civarındaki uçuşlarda uçakların dikey pozisyonları aşağıdaki iki paragrafta belirtilen durumlar dışında, geçiş irtifasında veya altında ''irtifalar (altıtudes)” olarak geçiş seviyesi veya üzerinde uçuş seviyeleri ( flight level ) olarak açıklanır. Geçiş İrtifası (Transition Altitude) : Hizasında veya altında, bir uçağın dikey pozisyonun referans irtifasına göre kontrol edilen irtifadır.   Geçiş Seviyesi (Transition Level) : Geçiş irtifası üzerinde kullanılabilecek mevcut en düşük uçuş seviyesidir.

Yolda uçan uçakların dikey pozisyonları; a) Kullanılabilir en düşük uçuş seviyesinde veya bu seviyenin üzerinde, uçuş seviyeleri olarak, b) Kullanılabilir en düşük uçuş seviyesi altında, irtifalar olarak ifade edilecektir. Ancak bölgesel hava seyrüsefer anlaşmalarıyla belirli bir saha için bir geçiş irtifası tespit edilmişse, bu durumda (Doc. 7030 –12.1.1)'deki şartlar uygulanır. Ağır Kuyruk Türbülans Kategorisi Uçakların Belirlenmesi :Kuyruk türbülans kategorisi ağır olan uçaklar, meydan kontrol kulesi veya yaklaşma kontrol ofisi ile iniş veya kalkıştan önce yaptıkları ilk radyo telefon temasında uçak çağrı adından hemen sonra “heavy” kelimesini konuşmalarına ilave edeceklerdir.

Pozisyon Raporu Verme Pozisyon Raporlarının Yayınlanması : Belirli rapor noktaları tespit edilerek oluşturulan yollarda aşağıda belirtilen durum dışında, her mecburi rapor noktası üzerinde veya geçer geçmez mümkün olan en kısa zamanda pozisyon raporları verilecektir . Uçuşun ilk yarım saatinden sonra mümkün olan en kısa zamanda ve bundan 1 saat aralıklarla pozisyon raporları verilecektir.

Pozisyon Raporlarının İçeriği : Bölgesel hava seyrüsefer anlaşmalarıyla öngörüldüğünde pozisyon raporları aşağıdaki bilgileri içerecektir;   1) Uçak tanıtımı, 2) Pozisyonu, 3) Zaman, 4) Uçuş seviyesi veya irtifası, 5) Bir sonraki pozisyon ve bu pozisyon üzerine tahmini varış zamanı, 6) Bir sonraki rapor noktası.

Hava Raporlarının İçeriği : Kısım 1 -Pozisyon bilgisi; 1) Uçak tanıtımı, 2) Pozisyon, 3) Zaman, 4) Uçuş seviyesi veya irtifası, 5) Bir sonraki pozisyon ve bu pozisyon üzerine tahmini varış zamanı, 6) Bir sonraki rapor noktası.  

Kısım 2 -İşletme ile ilgili bilgiler ; 1) Meydana tahmini varış zamanı, 2) Yakıt zamanı.   Kısım 3 -Meteorolojik bilgiler ; 1) Hava sıcaklığı, 2) Rüzgar, 3) Türbülans, 4) Buzlanma, 5) İlave bilgiler.

Düzenli Hava Raporlarının Kaydedilmesi (AIREP) :   a)Birinci bölüm (Section 1 ); Bölgesel ek prosedürlerle belirtildiğinde 5 inci ve 6'ncı maddeler hariç zorunludur. b)İkinci bölüm (Section 2 ); İşletmeci veya onun temsilcisi ya da kaptan pilot tarafından istendiğinde eklenebilir. c)Üçüncü bölüm ; Annex 3 ve Bölgesel Ek Prosedürler üçüncü kısımda -Meteoroloji - belirtilen şartlara uygun olarak eklenebilir.    

b)İkinci bölüm aşağıdaki şartlara uygun olacaktır ; Her gözlem zamanında, hava sıcaklığı ve rüzgar kaydedilmelidir, Subsonic uçan uçaklarda, orta türbülansla son 10 dakika içerisinde karşılaşılırsa kaydedilecektir, Bütün uçaklar için son 10 dakika içerisinde karşılaşıldığında, orta buzlanma kaydedilecektir, Ek bilgiler -ana bulut kütlesinin taban ve tavanı, uçuş hattında veya yakınında oraj oluşumu gibi -Kaptan Pilotun düşüncelerine göre kaydedilmelidir. c) Üçüncü bölümü içeren düzenli hava raporları ''ARP'' tanıtımını taşımalıdır.