10. BÖLÜM ALTIMETRE AYAR USULLERİ Meydanlar civarındaki uçuşlarda uçakların dikey pozisyonları aşağıdaki iki paragrafta belirtilen durumlar dışında, geçiş irtifasında veya altında ''irtifalar (altıtudes)” olarak geçiş seviyesi veya üzerinde uçuş seviyeleri ( flight level ) olarak açıklanır. Geçiş İrtifası (Transition Altitude) : Hizasında veya altında, bir uçağın dikey pozisyonun referans irtifasına göre kontrol edilen irtifadır. Geçiş Seviyesi (Transition Level) : Geçiş irtifası üzerinde kullanılabilecek mevcut en düşük uçuş seviyesidir.
Yolda uçan uçakların dikey pozisyonları; a) Kullanılabilir en düşük uçuş seviyesinde veya bu seviyenin üzerinde, uçuş seviyeleri olarak, b) Kullanılabilir en düşük uçuş seviyesi altında, irtifalar olarak ifade edilecektir. Ancak bölgesel hava seyrüsefer anlaşmalarıyla belirli bir saha için bir geçiş irtifası tespit edilmişse, bu durumda (Doc. 7030 –12.1.1)'deki şartlar uygulanır. Ağır Kuyruk Türbülans Kategorisi Uçakların Belirlenmesi :Kuyruk türbülans kategorisi ağır olan uçaklar, meydan kontrol kulesi veya yaklaşma kontrol ofisi ile iniş veya kalkıştan önce yaptıkları ilk radyo telefon temasında uçak çağrı adından hemen sonra “heavy” kelimesini konuşmalarına ilave edeceklerdir.
Pozisyon Raporu Verme Pozisyon Raporlarının Yayınlanması : Belirli rapor noktaları tespit edilerek oluşturulan yollarda aşağıda belirtilen durum dışında, her mecburi rapor noktası üzerinde veya geçer geçmez mümkün olan en kısa zamanda pozisyon raporları verilecektir . Uçuşun ilk yarım saatinden sonra mümkün olan en kısa zamanda ve bundan 1 saat aralıklarla pozisyon raporları verilecektir.
Pozisyon Raporlarının İçeriği : Bölgesel hava seyrüsefer anlaşmalarıyla öngörüldüğünde pozisyon raporları aşağıdaki bilgileri içerecektir; 1) Uçak tanıtımı, 2) Pozisyonu, 3) Zaman, 4) Uçuş seviyesi veya irtifası, 5) Bir sonraki pozisyon ve bu pozisyon üzerine tahmini varış zamanı, 6) Bir sonraki rapor noktası.
Hava Raporlarının İçeriği : Kısım 1 -Pozisyon bilgisi; 1) Uçak tanıtımı, 2) Pozisyon, 3) Zaman, 4) Uçuş seviyesi veya irtifası, 5) Bir sonraki pozisyon ve bu pozisyon üzerine tahmini varış zamanı, 6) Bir sonraki rapor noktası.
Kısım 2 -İşletme ile ilgili bilgiler ; 1) Meydana tahmini varış zamanı, 2) Yakıt zamanı. Kısım 3 -Meteorolojik bilgiler ; 1) Hava sıcaklığı, 2) Rüzgar, 3) Türbülans, 4) Buzlanma, 5) İlave bilgiler.
Düzenli Hava Raporlarının Kaydedilmesi (AIREP) : a)Birinci bölüm (Section 1 ); Bölgesel ek prosedürlerle belirtildiğinde 5 inci ve 6'ncı maddeler hariç zorunludur. b)İkinci bölüm (Section 2 ); İşletmeci veya onun temsilcisi ya da kaptan pilot tarafından istendiğinde eklenebilir. c)Üçüncü bölüm ; Annex 3 ve Bölgesel Ek Prosedürler üçüncü kısımda -Meteoroloji - belirtilen şartlara uygun olarak eklenebilir.
b)İkinci bölüm aşağıdaki şartlara uygun olacaktır ; Her gözlem zamanında, hava sıcaklığı ve rüzgar kaydedilmelidir, Subsonic uçan uçaklarda, orta türbülansla son 10 dakika içerisinde karşılaşılırsa kaydedilecektir, Bütün uçaklar için son 10 dakika içerisinde karşılaşıldığında, orta buzlanma kaydedilecektir, Ek bilgiler -ana bulut kütlesinin taban ve tavanı, uçuş hattında veya yakınında oraj oluşumu gibi -Kaptan Pilotun düşüncelerine göre kaydedilmelidir. c) Üçüncü bölümü içeren düzenli hava raporları ''ARP'' tanıtımını taşımalıdır.