L’OBSERVATOIRE CETELEM 2015 KÜRESEL OTOMOTİV PAZARI: OLUMLU BÜYÜME GÖRÜNÜMLÜ BASIN TOPLANTISI İSTANBUL, 10 Eylül 2015 Cetelem Gözlemevi Sonuçları 2015.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Sonuç Raporu Turizm alanında yabancı dilin gereksinimi 82 kapsamlı röportaj sonucunda hazırlandı, yedi Avrupa ülkesinde uygulandı “SLEST” çalışma grubu.
Advertisements

İNŞAAT SEKTÖRÜ: MAKRO BAKIŞ
TOKKDER Operasyonel Kiralama Sektör Raporu 2012 Yıl Sonu
Bazı Ekonomilere İlişkin Büyüme Tahminleri
Otomotiv Sanayii – inci İzmir İktisat Kongresi 01 Kasım 2013İzmir Otomotiv Sanayii – inci İzmir İktisat Kongresi 01 Kasım 2013İzmir Prof.Dr.Ercan.
ÜLKEMİZDE MEYVE SUYU TÜKETİMİ VE İHRACAT ORANLARI
IAB Türkiye Basın toplantısı Büyük dönüşüm Dijital akıl.
TÜRK HAVA KURUMU ÜNİVERVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER FAKÜLTESİ
Türkiye’de Eğitimin Kalitesi ve Eşitlik
Ekonomi Nedir ? İnsan ihtiyaçlarını sonsuz bu ihtiyaçlar için gerekli olan kaynaklar sınırlıdır. Sınırsız ihtiyaçlar ile sınırlı kaynak arasındaki dengeyi.
DIŞ EKONOMİK İLİŞKİLER
Web 3.0 Konferansı, İstanbul 16 Nisan 2013 ‘‘KİMİN NAKİTE İHTİYACI VAR?’’ twitter.com/SonerCanko.
F1 YARIŞLARI VE TOYOTA Ahmet Murat DEMİR Salih Onur KASAP
7. büyük tekstil ve hammaddeleri 6. büyük hazır giyim ve konfeksiyon
EKONOMİK ARAŞTIRMALAR VE DEĞERLENDİRME GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
Ayhan TÖZERMüberra GÜNGÖR Genişbant İnternet Hizmetlerinin Yeni Ekonomideki Rolü ve Ülkemizdeki Durum Habtekus 2009, Yıldız Teknik Üniversitesi, İstanbul.
ZEYTİNYAĞI FİYATLARI NEREYE GİDİYOR? Kenan Mortan Burhaniye Belediyesi 16 Aralık 2006.
ELEKTRİK MOTORLARINDA ENERJİ VERİMLİLİĞİ
Şubat Ayı İhracat Verileri Basın Toplantısı Erzurum - 1 Mart 2015.
EKONOMİK ARAŞTIRMALAR VE DEĞERLENDİRME GENEL MÜDÜRLÜĞÜ MERSİN İLİ İHRACATI 5N-1K.
Yapı Kredi Leasing April 2015.
İnteraktif Medya Dünü Bugünü Yarını Uğur Şeker / Dijital Büro İstanbul Yıldız Teknik Üniversitesi Sürekli Eğitim Merkezi 'Mobile Marketing Conference'
EKONOMİK GELİŞMELER Fon Yönetimi Sunumu 06/04/2012.
Avrupa Birliği Ülkeleri
Dünya’da ve Türkiye’de zeytinyağı gündemi
TELEKOMÜNİKASYON SEKTÖRÜ
DÜNYADA EN ÇOK TURIST AĞıRLAYAN 50 KENTI IÇINDE OLAN İ Z M İ R 2015 yılının 9 aylık döneminde % 8,7 düşüş yaşadı.
AYLIK RAPOR Automotive Industry Monthly Report
AYLIK RAPOR Automotive Industry Monthly Report Eylül / September 2015 Üretim/Production Satış/Sales İthalat/Imports İhracat/Exports OSD “OICA” ÜyesidirOSD.
Küçülen Dünya, Gelişen Yumurta Sektörü
AÇLIK SINIRI:1393 TL YOKSULLUK SINIRI:4403 TL Kaynak: DİSK-AR, IMF veritabanı KİŞİ BAŞINA MİLLİ GELİR:2127 TL.
Konu: Kritik Süreçlerin Belirlenmesi
OYAK RENAULT Yrd.Doç.Dr. Recep KILIÇ Emre ONAY
Soru 8 AB ve ABD arasında imzalanması beklenen Transatlantik Ticaret ve Yatırım Ortaklığının Türkiye üzerindeki muhtemel etkileri neler olabilir?
EĞİTİMİN EKONOMİK TEMELLERİ
OFİS MOBİLYALARI(39) VE AHŞAP MOBİLYA(40) SANAYİİ MESLEK KOMİTELERİ GENİŞLETİLMİŞ ORTAK SEKTÖR TOPLANTISI Prof.Dr K.Hüseyin KOÇ İ.Ü.Orman Fakültesi, Orman.
YATIRIMCILARI BİLGİLENDİRME TOPLANTISI 23/03/07. Akrilik Elyaf Talebi (t/yıl) ,637, ,560, ,691, ,685, ,778,000.
YILI MERKEZİ YÖNETİM BÜTÇE SUNUŞ KONUŞMASI (TBMM Plan ve Bütçe Komisyonu) MEHMET ŞİMŞEK MALİYE BAKANI 26 Ekim 2010.
Türkiye’nin dünyaya anlattığı hikayesi imalattaki gücüyle başlıyor, ihracattaki potansiyeli ile devam ediyor..
2010 YILI BÜTÇE SUNUŞ KONUŞMASI (TBMM Plan ve Bütçe Komisyonu) Mehmet ŞİMŞEK Maliye Bakanı 26 Ekim 2009.
Mahmut BİLEN. Ders Değerlendirme Biçimi Vize %70 Ödev%10Dönem içi %50 Quizler%20 Final%50Dönem Sonu%50.
Küreselleşme ve Rekabet Öğr. Grv. Mehmet Ali ZENGİN.
KÜRESEL E Şİ TS İ ZL İ K. KÜRESEL E Şİ TS İ ZL İĞİ N B İ Ç İ M İ Dünya Bankası ülkeleri ki ş i ba ş ına dü ş en gayri safi milli gelirlerine (GSMH) göre.
TÜRKİYE’NİN NÜFUS YAPISI VE BEKLENTİSİ Ak Parti Sosyal İşler Başkanlığı Prof. Dr. Nükhet HOTAR
PROF.DR. FİLİZ GİRAY ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ YÜKSEKÖĞRETİMİN FİNANSMANI.
İSVEÇ KRALLIĞI (2017 YILI SUNUMU)
TATA MOTORS.
DÖVİZ KAZANDIRICI HİZMET TİCARETİNİN DESTEKLENMESİ
TATA MOTORS HAZIRLAYAN DOĞANCAN DEMİR.
SEMİNER TİM AKADEMİ 2023 – İNGİLTERE PAZARI 3 MAYIS GAZİANTEP
YAĞLI TOHUMLU BİTKİLER VE BİTKİSEL YAĞLAR KONFERANSI
TATA MOTORS.
LR Akademisi LR İş Modeli.
Dünya’da ve Türkiye’de Halı Üretimi
TATA’nın Tarihçesi Tata Motors Limited, Hindistan'ın en büyük otomotiv şirketidir. Ticari araçlarda her segmentte lider olup, pikap ve binek araçlarda.
KONU BAŞLIKLARI BİLGİ EKONOMİSİ GELİŞİMİ BİLGİ EKONOMİSİ ÖZELLİKLERİ
SAAB OTOMOBİL HALİDİN SÖNMEZ
TATA MOTORS Hindistan’ın en büyük otomotiv kuruluşu Tata Motors Limited, 1945 yılında kurulmuştur. Tata Motors dünyada en büyük beş ticari araç üreticisi.
TEB Tarım Bankacılığı.
Grubun borsaya resmen kote edilmiş 27 şirketi vardır.
Muhammed YAYLA
Türkiye ekonomisi 2016'nın son çeyreğinde %3. 5, 2016 yılında %2
TATA MOTORS Limited Tata motors limited, Hindistan'ın en büyük otomotiv şirketidir. Ticari araçlarda her segmentte lider olup, pikap ve binek araçlarda.
Yeni Turist • daha sık ve kısa süreli tatile çıkıyor,
Dünya Kömür Rezervleri:
ULUSLARARASI TURİZM PAZARLAMASI
Dünyada Başlıca Ülkelerin İşsizlik Oranları. Birinci madde işaretinizi buraya ekleyin İkinci madde işaretinizi buraya ekleyin Üçüncü madde işaretinizi.
Nüfus : Temel Konular 2025 Yılı Nüfus Tahmini : 8.3 Milyar
TEB Tarım Bankacılığı.
Türkiye LPG Piyasasında Gelecek Stratejileri
Sunum transkripti:

L’OBSERVATOIRE CETELEM 2015 KÜRESEL OTOMOTİV PAZARI: OLUMLU BÜYÜME GÖRÜNÜMLÜ BASIN TOPLANTISI İSTANBUL, 10 Eylül 2015 Cetelem Gözlemevi Sonuçları 2015 KÜRESEL OTOMOBİL PAZARININ GELECEĞE DÖNÜK OLUMLU GÖRÜNÜMÜ DÜNYADA OTOMOBİL PAZARLARI – ÇEŞİTLİ ÜLKELERDEN SÜRÜCÜ PORTRELERİ

DIDIER ENGELHARD GENEL MÜDÜR, TEB CETELEM

OLCA KANBER GMY, PAZARLAMA VE İŞ ORTAKLIKLARI, TEB CETELEM

YÖNTEM Türkiye 2012'den bu yana otomobil alanında Cetelem Gözlem Merkezi çalışmasının bir parçasıdır. Araştırma TNS Sofres tarafından ülke başına internet üzerinden sorgulanan en az 600 kişi olmak üzere 14 ülkede (Belçika, Almanya, İspanya, Fransa, İtalya, Polonya, Birleşik Krallık, Türkiye, Japonya, ABD, Brezilya, Çin ve Güney Afrika) 0 km veya 2.el otomobil almış olan toplam 7,550 kişiyle gerçekleştirilmiştir. Analiz ve öngörüler BIPE çalışma ve tavsiye komitesi ile ortaklaşa olarak gerçekleştirilmiştir.

AJANDA 1.Küresel otomotiv pazarları: – Mevcut durum ve 2020 için perspektifler 2.Dünyada sürücü profilleri

Küresel Otomotiv Pazarları: Mevcut Durum ve 2020 için Perspektifler Küresel Otomotiv Pazarları: Mevcut Durum ve 2020 için Perspektifler

Binek araçlar yollarda: Çin potansiyelinin altında, ABD ise lider konumda (1.000 kişi başına düşen binek otomobil ve hafif ticari araçlar ile kişi başına düşen gelir) Kaynak: BIPE-OICA, Üreticiler Federasyonu, BM, IMF, BIPE tahminleri CN ZA FR JP 1000 kişiye düşen binek otomobil 2012 yılı kişi başına GDP SAP, US$

Otomobil Parkı Ortalama Yaşı : 2013’te en yeni otomobilleri Çinliler kullandı Kaynak: BIPE – Üretici Federasyonları, BIPE tahminleri Avrupa ortalaması 8 ülke 9.7 yıl

Diğer dünya ülkeleri 43,1 % Avrupa, 8 ülke (1) 22,2% ABD 26,5% Çin 8,2% Diğer dünya ülkeleri 42,7% Avrupa, 8 ülke (1) 13,4% Çin 25,2% ABD 18,7% Yeni Binek Araç Kayıtlarında Ülke Payları : Çin dünyadaki büyümenin itici gücü konumunda (toplam içinde %) (1) Avrupa 8 ülke: BE, DE, ES, FR, IT, PL, PT, UK Kaynak: OICA ve üretici federasyonlarına göre BIPE

2012 Yılında Yeni Otomobil Kayıtlarında Yerli Araçların Payı: Japonlar yerli otomobilden yana Kaynak: Üretici Federasyonlarına göre BIPE Avrupa ortalaması 8 ülke 32%

2013 Yılında Yeni Otomobil Kayıtlarında Dizelin Payı: Dizel, Avrupa ve Türkiye istisnası (%) *2011 verisi, **2012 verisi Kaynak: Üretici Federasyonlarına göre BIPE * ** Avrupa ortalaması 8 ülke 55%

2012 Yılı Yeni Binek Otomobil Kayıtlarında Premium Otomobillerin Payı Premium Pazarlar : Yarışta Almanya Önde (toplam içinde %) Kaynak: OICA ve Üretici Federasyonlarına Göre BIPE Avrupa ortalaması 8 ülke 21% Not: Ele alınan premium markalar: Acura, Aston Martin, Audi, BMW, Bentley, Bugatti, Cadillac, Ferrari, Fisker, Infiniti, Jaguar, Lamborghini, Land Rover, Lexus, Maserati, Maybach, McLaren, Mercedes, Mini, Morgan, Porsche, Rolls-Royce, Saab, Tesla, TVR, Volvo

: : : 603 Avrupa ortalaması (8 ülke) Binek araçlar yollarda: Gelişmekte olan ülkelerde otomobil sahipliği oranı artarak devam ediyor, ABD’de ise azalma görülüyor, 2012 yılında kişiye düşen binek otomobil ve hafif ticari araçlar Kaynak: BIPE-OICA, Üreticiler Federasyonu, BM, IMF, BIPE tahminleri

Yeni Binek Araç Satışları: Gelişmekte olan ülkelerin büyümesi devam ediyor (bin adet) Kaynak: BIPE tahminleri Küresel pazar 2013: 82.4 M 2020: 105 M

Dünyada Sürücü Profilleri

2012 Yılında Hanehalkı Tüketiminde Ulaşım Maliyetlerinin Payı Otomobil kullanmanın maliyeti yüksek (toplam tüketim içinde %) *US2011; BR2008/2009; ZA 2010/2011 Kaynak: Eurostat’a göre BIPE, yerli istatistik kurumları ve BIPE tahminleri Otomobil satın almaAraç kullanımıUlaşım hizmetleri

Yeni bir Volkswagen kW Trendline Golf veya eşdeğer araç almak için kim kaç yıl çalışıyor? Çin’deki seviye ABD’den 13 kat daha yüksek (ortalama kişi başına yıllık gelir cinsinden) Kaynak: Dünya Bankası verilerine göre BIPE hesaplamaları Avrupa ortalaması 8 ülke 0.7 Ay

Benzin Diesel Avrupa ortalaması 8 ülke Benzin: 1.6 €/l Dizel: 1.5 €/l 2012 Yılı Yakıt Fiyatları Düşük yakıt fiyatı ABD toplumunun bir tercihi (Bir km kaç Euro’ya gidiliyor?) Kaynak: Dünya Bankası verilerine göre BIPE hesaplamaları

Satın alma kriteri : 12 ülkede ilk 3 aynı En önemli 3 satın alma kriteri Kaynak: BIPE, Cetelem Gözlemevi % 52%46% Yakıt tüketimi Fiyat Güvenlik, yol tutuşu Türkiye’de yakıt tüketimi 1 numaralı etken % 49% 42%42% Yakıt tüketimi Güvenlik, yol tutuşu Fiyat

Avrupa ortalaması 8 ülke 2007: 48 yaş 2012: 52 yaş Yeni Otomobil Müşterilerinin Ortalama Yaşı Avrupalı müşterilerin ortalama yaşı 52 Kaynak: Üretici verilerine göre BIPE

Üç Özellik Büyük Ölçüde Öne Çıkıyor Otomobil ile ilgili olarak aşağıda belirtilen unsurlardan tamamen katıldığınız, kısmen katıldığınız, kısmen katılmadığınız veya tamamen katılmadığınız seçenekleri belirtebilir misiniz? Sizin için otomobil… «Tamamen katılıyorum» ve «Kısmen katılıyorum» cevaplarının toplamı (toplam cevaplar içinde yüzdesi – 14 ülke ortalaması Kaynak: BIPE, Cetelem Gözlemevi Zaman kazandırır Çok önemli bir ulaşım aracıdır Özgürlük, bağımsızlık, otonomi PahalıdırYegane ulaşım aracıdır

BE DE İnternetten yeni otomobil almaya hazır İnterneti bilgi kaynağı olarak kullananlar (son otomobil satın alımında) Otomobil Satın Alırken İnternetin Kullanımı

Bugünden 2020’ye 100 milyon adedi geçecek bir pazar beklentisi Gelişmiş ülkeler pazarları giderek doyum noktasına ulaşırken, 2020 yılına kadar 1000 kişiye düşen otomobil sayısındaki en büyük artışlardan biri Türkiye’de olacak. Bugün 171 olan 1000 kişiye düşen araç sayısının 2020’de 236’ya çıkması bekleniyor. Dünyanın en yeni otomobilleri Çin’de kullanılıyor. Çin trafiğindeki otomobillerin ortalama yaşı sadece 4,6. Buna karşın Türkiye’de trafikteki araçların ortalama yaşı 12. Avrupa ortalaması ise 9,7 yaş. Hafif ticari araçlar Dünya’da en çok ABD’de, ikinci sırada ise Türkiye’de seviliyor. ABD pazarının yüzde 49’unu, Türkiye pazarının ise yüzde 28’ini hafif ticari araçlar oluşturuyor. Türkiye’de dizel araçların payı yüzde 59 ile, 55 olan Avrupa ortalamasını da geçti. Türk sürücüler aracın fiyatından daha çok ne kadar tükettiğiyle ilgililer. Yüksek akaryakıt fiyatı, daha az tüketen dizel araçları cazip kılıyor. ÖZET

Avrupalı müşteriler giderek yaşlanıyor. 8 Avrupa ülkesinde yeni otomobil satın alan müşterilerin yaş ortalaması 2007 yılında 48 iken, 2012’de 52’ye yükseldi. Buna karşın en genç müşteriler ise 35 ile Çin, 40 ile Güney Afrika ve 41 yaş ile Türkiye’de. Otomobil müşterileri içinde kadınlarının payının en düşük olduğu ülke Türkiye. Avrupa’daki araç sahiplerinin yüzde 31’ini kadınlar oluştururken, Türkiye’de bu oran yüzde 11’e düşüyor. Türkiye’ye en yakın oranı olan Polonya’da bile bu oran yüzde 22 seviyesinde. Fiyat, otomobil seçiminde bir numaralı belirleyici unsur olma özeliğini muhafaza ediyor. İkinci sırada yakıt tüketimi, üçüncü sırada ise güvenlik ve yol tutuş gibi özellikler yer alıyor. Türkiye’de ise yakıt tüketimi yüzde 58’le otomobil tercihinde birinci kriter olarak öne çıkıyor. Fiyat ve güvenlik ise iki ve üçüncü sırayı paylaşıyorlar. Otomobil harcamaları hane halkı gelirinin önemli bir kısmına denk geliyor, Türkiye de oran %17.2 Çin’de otomobiller ABD’ye göre 13 kat, Türkiye’de ise ABD’ye göre 6 kat daha pahalı ÖZET

35 TEŞEKKÜRLER