BBY 253 Bilgi Kullanımı (2014-2015). STATİK  Arşiv  Basılı kitaplar (ofis - ev)  Basılı ders notları ve raporlar (ofis - ev)  Basılı dergiler.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
MS OFFICE 2013.
Advertisements

Journal Use Reports Süreli Yayın Koleksiyonu Geliştirmenizde Güçlü Karar Destek Hizmeti - Kasım
HAVVA ÜNAL TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ (İ.Ö)
Bilgi Teknolojisinin Temel Kavramları
İŞLETİM SİSTEMİ İşletim Sistemi Nedir İşletim Sisteminin Görevleri
BİLGİ PAYLAŞIM ARAÇLARI
BAĞLANTI VERME VE ANİMASYON
BAĞLANTI VERME VE ANİMASYON
Bilgi Teknolojisinin Temel Kavramları
BULUT DEPOLAMA Ahmet SOYARSLAN biltek.info.
“About” JSTOR about.jstor.org İçerik, koleksiyonlar ve kaynaklar hakkında bilgiler, destek, haberler.
EVRE 1 BLOK 1 Uygulamalı Bilgisayar Eğitimi Öğr. Gör. A. Murat ERGİN E.Ü.T.F. Biyoistatistik ve Tıbbi Bilişim A.D.
BİLGİ TEKNOLOJİSİNİN TEMEL KAVRAMLARI
AĞ GÜNLÜKLERİNİN KURUMSAL DÜZEYDE KULLANILMASI Prof. Dr. Mehmet KESİM Öğr. Gör. Erdem ERDOĞDU.
Sosyal Ağların Eğitim Amaçlı Kullanımı
Bilgisayarda depolama
Basılı ve Elektronik Ortamdaki Bilgilerin Birbirine Dönüştürülmesi
İŞLETİM SİSTEMİ İşletim Sistemi Nedir İşletim Sisteminin Görevleri
Kurumsal İçerik Yönetimi Kapsamında Bilgi Güvenliği
İŞLETİM SİSTEMİ İşletim Sistemi Nedir İşletim Sisteminin Görevleri
ENES KARAAĞAÇ TÜRKÇE ÖĞRETMENLIĞI II. SıNıF (ÖRGÜN ÖĞRETIM) Web 2.0 Araçları Tanıtım Sunusu.
KÜBRA AYAN & DİLEK DEMİRAL
YAZILIM.
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ VE YAZILIM Ünite : BİLİŞİM OKUR-YAZARLIĞI Konu : Bilişim Teknolojilerinin Günlük Yaşamdaki Önemi Bilgiyi dönüştürme kavramını tanımlar.
BURCUGÜL B İ LG İ N TÜRKÇE Ö Ğ RETMENL İĞİ ( İ.Ö.) EĞİTİMDE WEB 2.0 ARAÇLARI.
NOUN CLAUSES (İSİM CÜMLECİKLERİ).
YAZILIM.
Shared Computer Toolkit EROL DOĞAN
GİRİŞ  Organizasyon Nedir?  Neden Organizasyon? Organizasyon ve bilgi; Arşiv, kütüphane müze, v.b. Anlamak, kavramak (understanding) Veri (Data) Bilgi.
Kampanyanızı optimize edin. Görüntülü Reklam Kampanyası Optimize Edici'yi Kullanma Display Ads Campaign Optimizer. Let Google technology manage your diplay.
Windows işletim sistemi kişiselleştirmesi nedir? Neden gereklidir?
ZEHRAŞAHİN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ
Türkçe Öğretmenliği 2.Sınıf
TUĞBA ŞAHAN TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ 2. SINIF ÖRGÜN ÖĞRETİM
Hazırlayan Ufuk Kemerci  2004 yılında ortaya atılmı ş bir kavramdır. Web sitelerinin yalıtılmı ş bilgi depoları ş eklinden çıkıp kullanıcılara.
BBY 156 Bilgi Erişim İrem Soydal
BBY 253 Bilgi Kullanımı ( ).  Google kullanarak aynı tarihte, aynı anda iki farklı bilgisayardan herhangi bir kullanıcı girişi yapmadan arama.
BULUTBİLİŞİM.
Örgütsel bilgi kullanımı
NetKafem Kullanımı Basit, Maliyeti Düşük, İşlevleri Güçlü
TELEFONDA KRİTİK BİLGİ PAYLAŞMAYIN  Yöneticileriniz de dahil hiç kimse ile kurum ve personele ait kritik bilgiyi telefondan paylaşmayın.  Telefon ile.
Bilgisayar Bileşenleri
EBA nedir? Eğitim Bilişim Ağı (EBA) sınıf seviyelerine uygun, güvenilir ve incelemeden geçmiş doğru e-içerikleri bulabileceğiniz sosyal bir platformdur. 
WEB ARAÇLARI LAMİA BÜŞRA YEŞİL.
BİLİŞİM SUÇLARI ve ALINACAK TEDBİRLER
Mobil Gaste. Neden Mobil Gaste? Okunabilirliği artırmak; Günümüzde insanlar cündanları olmadan dışarıya çıkabilirler ancak.
SOSYAL MEDYA Sosyal Medya Nedir? Sosyal Medya Araçları Nelerdir?
Office ile ilgili diğer bilgiler Yrd. Doç. Dr. Altan MESUT.
Hafta 1: Dizinleme ve Özler BBY 264 Dizinleme ve Sınıflama.
Hafta 2: Dizinleme ve Öz Hazırlamaya Giriş BBY 306 Dizinleme ve Öz Hazırlama
CHILD PORNOGRAPHY IŞIK ÜNİVERSİTESİ
Kütüphane ve Dokümantasyon
BİT’İN TEMEL KAVRAMLARI
Office 365 Bulutta Lider Güvenlik ve Kullanım Barış Bilge Bekoğlu
BİLGİ PAYLAŞIM ARAÇLARI
THE WEB 2. 0 TOOLS CIRCLE GOOGLE DRIVE TRAINING OF GROUPS Clouds Tech
BİLGİ PAYLAŞIM ARAÇLARI
İŞLETİM SİSTEMİ İşletim Sistemi Nedir İşletim Sisteminin Görevleri
BİLGİ PAYLAŞIM ARAÇLARI
Basılı ve Elektronik Ortamdaki Bilgilerin Birbirine Dönüştürülmesi
DEPOLAMA SİSTEMLERİ VE ÖLÇÜLERİ
Dijital kütüphane işlevleri

I Ğ DIR ÜN İ VERS İ TES İ KÜTÜPHANE VE DOKÜMANTASYON DA İ RE BA Ş KANLI Ğ I Kütüphane kullan ı m ı ve elektron İ k kaynaklara er İŞİ m Kütüphanec İ : Ercan.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Gurbet Gunturk Evsel, MLIS
“Differentiation for making a positive Difference!!!!”
Multipoint programlama
Bir Bilimsel Makale Nasıl Yazılır?
Türkçe Haber Yazılarında Sosyal Ağların İncelenmesi
Sunum transkripti:

BBY 253 Bilgi Kullanımı ( )

STATİK  Arşiv  Basılı kitaplar (ofis - ev)  Basılı ders notları ve raporlar (ofis - ev)  Basılı dergiler (ofis - ev)  Basılı fotoğraflar, ses ve video kasetleri (ofis – ev)  Dijital fotoğraflar ve filmer (HDD – CD - bulut)  Çeşitli basılı belgeler (ofis - ev)  E-kitap ve makaleler (HDD)  Çeşitli e-belgeler (HDD – CD - bulut) DİNAMİK  Arşiv ve günlük kullanım  Çeşitli e-belgeler (bulut)  Fotoğraflar (bulut)  E-posta  Google drive  Google calendar  Blogger.com  WhatsApp  Telefon - hatırlatıcı  Sosyal ağlar  …  Günlük kullanım  Basılı kitaplar (ofis - ev)  Basılı ders notları ve raporlar (ofis - ev)  Basılı dergiler (ofis - ev)  Çeşitli basılı belgeler (ofis – ev)  Çeşitli e-belgeler (HDD – bulut)

 Depolama alanları  1 masaüstü bilgisayar  2 dizüstü bilgisayar  1 tablet bilgisayar  1 cep telefonu  7 harici disk (her biri ort. 200 GB, bir tanesi 1TB!)  8+ usb bellek ve SD kart  Düzenli kullanılan 2 eposta hesabı  4 farklı bilgi sistemi hesabı (BBY, HÜ personel, Kütüphane, HÜ Belge Yönetim)  2 google drive hesabı  5+ blog – mikroblog  …?! ( irem örneği)

 Eskiden nispeten statik olan bilgi bugün dinamik  Eskiden bir kitap veya bir ansiklopedi seti satın alınıp kişisel koleksiyonlarda depolanıyordu. Örneğin, bir ansiklopedi setine sahip olmak günlük bilgi kullanımı için yeterli sayılıyordu.  Bugün, her ne kadar kullanıcılar, kendi bilgi çevrelerine ihtiyaçları olan bilgiyi kaydederek depolama eğiliminde olsa da fiziksel depolama alanlarından daha hızlı artan bilgi, insanları “bulut bilişim”e her geçen gün daha da yaklaştırıyor.  “acces vs. ownership” !!!  Kullanıcılar içerik üretimine katkı yapmaya başlayınca (bloglar, sosyal ağlar, vs.) bilgi hem daha hızlı yayılmaya hem de daha hızlı çoğalmaya başladı.

 İş ve günlük hayatta bilgi patlaması ile yaşayan bireyin sorunları  Çoklu görev (multitasking) zorunluluğu  Dikkat dağınıklığı  Özellikle iş ortamında verimliliğin düşmesi  Kronik stres, yorgunluk ve mutsuzluk  Yanlış karar alma (özellikle iş hayatında) “We tend to believe that by doing several things at the same time we can better handle the information rushing toward us and get more done. What's more, multitasking -- interrupting one task with another -- can sometimes be fun. Each vibration of our favorite high-tech device carries the promise of potential rewards. Checking it may provide a welcome distraction from more difficult and challenging tasks. It helps us feel, at least briefly, that we've accomplished something -- even if only pruning our in-boxes. Unfortunately, current research indicates the opposite: multitasking unequivocally damages productivity... Nonetheless, evidence is emerging that humans can become quite addicted to multitasking. ”

 Önerilen çözüm:  Focus ▪ Gerektiği zaman çoklu görev bağımlılığını bırakabilmek, tek bir işe planlanan bir zaman süresince odaklanabilmek  Filter ▪ Hangi işe öncelikli olarak odaklanılması gerektiğine karar vermek  Forget ▪ Bilgi akışı ile ilgili her şeyi unutup kendine odaklanabilmek

 Tanım:  KBY, bir bireyin günlük hayattaki görevlerini (iş ortamı ile ilgili olsun ya da olmasın) yerine getirebilmesi ve toplumda ebeveyn, çalışan, arkadaş, vs. olarak çeşitli rolleri oynayabilmesi için dijital ve basılı ortamdaki belgeler, web sayfaları, epostalar gibi materyallerde yer alan bilgiyi elde etmesi, düzenlemesi, bu bilginin devamlılığını sağlaması, bilgiye erişmesi ve bilgiyi kullanmakla ilgili etkinlikleri sürdürebilmesi anlamına gelir. (Wikipedia, 2012)

 KBYnin hedefi kişilerin  doğru bilgiyi,  doğru yerde,  doğru biçimde,  yeterli detayda ve  ihtiyacını karşılayacak nitelikte elde edebilmesini sağlamaktır. (Wikipedia, 2012)

 KBY araçları (Personal Information Management Tools / Personal Information Managers), kişilerin ihtiyaçlarının haritalanmasına (mapping) ve böylece bilgi çevrelerini yönetmelerine olanak tanır.  Haritalama; “ihtiyaç” ve “bilgi”nin birbiriyle ilişkilendirilmesi anlamına gelir.

 Örnekler:  /wiki/List_of_personal_ information_managers /wiki/List_of_personal_ information_managers

 KBYnin temel işlevleri:  Düzenlemek: ▪ Ne tür kişisel bilgi kaynakları var, ne tür bir sistematik yapı içinde düzenlenmeli, dosya hiyerarşisi nasıl olmalı, içerik nasıl isimlendirilmeli ya da etiketlenmeli, …  Sürdürmek: ▪ Bilgiyi yedekleme, güncelleme, farklı/yeni formatlara geçirebilme, uzun süre bilginin varlığını devam etmesini sağlama…  Bilgi akışını ve mahremiyeti sağlamak ▪ Hem dışarıdan elde ettiğimiz yeni bilginin güvenliği hem de kendi çalışma alanımızda bulunan bilginin mahremiyetini sağlama  Ölçmek ve değerlendirmek: ▪ KBY için kullanılan yöntem ve araçların geçerliliğini, kullanılabilirliğini, maliyetini (zaman ve para) hesaplamak, karşılaştırmak gerektiğinde alternatifleri değerlendirmek  Anlamlandırmak ▪ Sahip olduğumuz koleksiyonda yer alan bilgiyi kullanılabilir, işe yarar kılmak

 Bilişsel psikoloji ve bilişsel bilim  İnsan-makine ve insan-bilgi etkileşimi  Veri, “enformasyon” ve bilgi (knowledge) yönetimi  Zaman ve görev yönetimi

 ersonal-information-ecologies-erickson# ersonal-information-ecologies-erickson#

 Kullanılan kaynaklar ve okuma listesi  * Keeping Found Things Found: The Study and Practice of Personal Information Management (Chapter 3, p ) (2008) (  * Avoiding information overload. (2006) (  Personal Information Management (  Personal Information Managers (  Personal information management (PIM), reference management and mind maps: the way to creative librarians? (2011) ( )  * Recovering from information overload. (2011) (  Bilgi Erişim Sürecinin Problem Çözme ve Karar Verme Üzerindeki Etkisi (  Using Internet Services for Personal Information Management (Kişisel Bilgi Yönetimi İçin Internet Hizmetlerinin Kullanımı) (tam metin) (sunuç videosu) * Bu kaynaklara H.Ü. proxy ayarlarını yaparak ya da kampüs içinden ulaşabilirsiniz.