En Güçlü Hipnozumuz Değersizlik İnancı.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Hazırlayan: Öğr.Gör. Funda YORULMAZ
Advertisements

KİMLİK GELİŞİMİ VE KENDİNİ KABUL
HÜMANİSTİK ÖĞRENME Hümanistik yaklaşımlar bireyin öznel algıları üzerinde yoğunlaşırlar. Buna göre bireyin kendine dünyayı ve olayları yorumlama biçimi.
KİŞİSEL GELİŞİM Burak Bayram Kadir Türk Tolga Ülkü
ÇOCUK EĞİTİMİNİN ANAHTARI: ÖZGÜVEN
Öğretim İlkeleri.
GRUP DAVRANIŞLARININ TEMELLERİ
Kendine Karşı Sorumluluk
REHBERLİK.
MODELLERDEN ÖĞRENME Enver CANER
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ
ANNE BABA TUTUMLARI.
PSİKOLOJİK DANIŞMA KURAMLARI
4.Ünite Ruh Sağlığının Temelleri PSİKOLOJİK DESTEK TÜRLERİ
IX.BÖLÜM YAŞAM TARZI.
Hazırlayan Psk.Dan.Nazan MUTLU Uzm.Psk.Dan. Sinem TARHAN
Okul Rehberlik Servisi
Ailelerin Çocukları İle İlgili Dikkat Etmesi Gereken Noktalar
Ailelerin Çocukları İle İlgili Dikkat Etmesi Gereken Noktalar
SEVGI.
Çocuğun Eğitiminde Disiplin ve Sınırlar
Yapısal Kişilik Kuramı
Kişilik Gelişimi.
ANNE BABA TUTUMLARI Karatay Rehberlik ve Araştırma Merkezi.
ÇOCUK VE AİLE İÇİ ŞİDDET
ERGENLİK DÖNEMİ ÖZELLİKLERİ VE SORUNLARI
ÇOCUKLA KALİTELİ ZAMAN GEÇİRMEK
ÖZSAYGI VE ATILGANLIK.
YARINA KALMAK ADINA SORUMLULUK EĞİTİMİ
HOŞGELDİNİZ.
ÇATIŞMA.
KENDİNİ TANIMA Ses tonumuzun ve davranışlarımızın, yani iletişimde mesajlarımızın % 90'ının kontrolünü elimizde tutabilmemiz ancak kendimizi tanımamızla.
Bülent Uran Eğitim Danışmanlık.  3D  D UYGU  D ÜŞÜNCE  D AVRANIŞ  Varlığımıza ait olduğunun bildiğimiz ama teknolojik -objektif ölçeklerle ölçülemeyen.
KİŞİLİK,SOSYAL, DUYGUSAL VE AHLAKSAL DEĞİŞİM
8 TANRI ALGISI Hakan ZAFER Din Psikolojisi
PSİKOLOJİDE EKOLLER.
 Sorun dışsal bir olaya verilen içsel bir tepki sonucunda ortaya çıkan fiziksel, ruhsal, davranışsal olumsuz semptomlardır.
İyileşmenin hedefi Beden, ruh, zihin bütünlüğünü dengelemektir.
Yapısal Kişilik Kuramı
GÜDÜLER.
Kişisel Rehberlik.
Okul Yaptırma ve Yaşatma Derneği İlkokulu
Öğrenciyi Tanıma Yrd. Doç. Dr. İhsan Sarı.
ÖN YARGI NEDİR? Bir kişiyle veya olayla ilgili önceden olumlu veya olumsuz karar vermeye ön yargı denir. Ön yargı, gerekli bilgi edinilmeden ya da inceleme.
En güçlü Hipnozumuz: Değersizlik İnancı
ÜSTÜNLÜK ARAMA KURAMI - Adler Doğum Sırası En büyük çocuk; tacını yitirmiş kraldır. Yaşamının ilk yıllarında çevresinin ilgi merkezindeyken ve her.
MASUMİYET/DÜRÜSTLÜK.
2 SINIF YÖNETİMİ Yrd. Doç. Dr. Süleyman KARATAŞ
Online zayıflama çalışması
Sevgi.
Eşsizlik.
Değerli Kabul Edilme Çabaları
2 SINIF YÖNETİMİ Prof.Dr. Mustafa Ergün
Din Psikolojisinde Kullanılan Yaklaşımlar
İyimserlik.
Duygular ve hisler.
Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Zihnimiz bir bilgisayar gibidir
IX.BÖLÜM YAŞAM TARZI.
Alıştırma Hocası: Mr.Muhittin KAHVECİ.  Aile psikolojisi; birey, eş ve ailelerin ilişkilerinde yaşadığı duygu, düşünce ve davranışlara odaklanır. Ve.
Telkin – Kendini Açık Etmek
Telkin3-1 Çekim Yasası.
Telkin – Kendini İfade Etmek
İyileşmenin hedefi.
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
Ailelerin Çocukları İle İlgili Dikkat Etmesi Gereken Noktalar
KİŞİLİK GELİŞİMİ. KİŞİLİK Kişilik, bireyi diğer bireylerden ayırt eden, tutarlı olarak sergilenen, bireye özgü özellikler bütünüdür. Kişilik= Huy + Karakter.
SAĞLIKLI BİR YAŞAM İÇİN ZİHİNSEL,DUYGUSAL VE SOSYAL SAĞLIĞIN ERGEN BİREYLER AÇISINDAN ÖNEMİ.
OKUL DÖNEMİNDE GELİŞİM 6-11 YAŞ
Değersizlik İnancı Çalışmaları
Sunum transkripti:

En Güçlü Hipnozumuz Değersizlik İnancı

Değer Nedir? Değer soyut bir kavramdır. Değerin hiçbir değeri yoktur. Somut mal ya da hizmetlerin değişimi için yaratılmış bir kavramdır.

İnsanın değeri nedir? Bir insanı değerli yapan nedir? Değersiz yapan nedir? İnsanın değeri nasıl ölçülür? Kim karar verir?

İnanç Nedir? Doğruluğunu sorgulamadan doğru kabul ettiğimiz her türlü fikir ya da önerme İnanç da soyut bir kavramdır

Değersizlik İnancı Nedir? Bir insanın bilinçaltında yerleşmiş olan değersiz olduğu inancıdır. Tüm inançlar bilinçaltındadır. İnançların toplamı bilinçaltının yazılımıdır.

So what yani? Tüm inançlar soyuttur. Etkisi somuttur. Bedende nörolojik, fiziksel, kimyasal, ruhsal, değişikliklere neden olan etkileri başlatır.

DI temel bir inançtır. Bu inanç kendine bağlı değişik mini inançlar oluşturur. Bunlar yetersizlik, güçsüzlük, beceriksizlik gibi inançlarıdır.  

Bilinçaltı ne yapar? Bilinçaltı bu inançları kişiyi korumak amacıyla biriktirir.

Bilinçaltı ne yapar? Bilinçaltı düzeyde oluşmuş her inanç bilinçaltı için doğrudur ve korunmalıdır. Hem inanç korunmalı hem de bu inanç ile canlı korunmalıdır

Dikkat; duygu değil inanç; Değersizlik psikolojide  bilinen bir kavramdır. Ancak tüm psikoloji kitapları ve öğretileri bunu sanki doğuştan gelen bir his olduğunu ileri sürerler. Bu kavramın babası olan Alfred Adler tüm hastalıkların içinde bir aşağılık kompleksi olduğundan bahseder.

İnanç eylemin yazılımıdır BA inançlara göre korunma yaratır. Korunma eylem gerektirir. Bu nedenle inançlar eylem oluşturur.

DI ‘nın oluşturduğu eylemlerin toplamı değersizlik inancı sendromudur.

Sendrom nedir? Aynı nedene bağlı farklı belirtilerin toplamıdır.

DIS Bir insanın bilinçaltında yerleşmiş olan değersiz olduğu inancının ortaya çıkardığı duygu, düşünce ve davranışların tümüdür.

Amaç; Bu gerçeği(!) gizlemektir. Yani DI’na sahip bir kişinin bilinçaltının temel amacı bu inancı gizlemektir. Bu inancı değişik savunma mekanizmaları  geliştirerek korur ve gizler.

Değersizlik İnancını Savunma mekanizmaları Değerli kabul edilecek özelliklere sahip olma çabası Başkalarını değersiz kılma çabası   Fark edilmeme çabası

Değerli Kabul Edilme Çabaları Beğenilmeye çalışmak (Güzellik, yetenek) Statü kazanmaya çalışmak(kariyer, iyi meslek, doçent, profesör) Takdir edilecek davranış kalıplarına sahip olmaya çalışmak ( kibar, olgun, anlayışlı, hatasız gibi) Toplumsal olarak güç sembolü kabul edilen nesnelere sahip olmaya çalışmak. ( Ev, lüks otomobil, kaliteli markaya sahip olmak). Güçlü görünmeye çalışmak ( otorite, aile reisi, baba, erkek)

Değerli Kabul Edilme Çabaları Beğenilmeye çalışmak ( güzellik, yetenek) Statü kazanmaya çalışmak(kariyer, iyi meslek, doçent, profesör) Takdir edilecek davranış kalıplarına sahip olmaya çalışmak ( kibar, olgun, anlayışlı, hatasız gibi) Toplumsal olarak güç sembolü kabul edilen nesnelere sahip olmaya çalışmak. ( Ev, lüks otomobil, kaliteli markaya sahip olmak). Güçlü görünmeye çalışmak ( otorite, aile reisi, baba, erkek)

Değerli Kabul Edilme Çabaları Beğenilmeye çalışmak ( güzellik, yetenek) Statü kazanmaya çalışmak(kariyer, iyi meslek, doçent, profesör) Takdir edilecek davranış kalıplarına sahip olmaya çalışmak ( kibar, olgun, anlayışlı, hatasız gibi) Toplumsal olarak güç sembolü kabul edilen nesnelere sahip olmaya çalışmak. ( Ev, lüks otomobil, kaliteli markaya sahip olmak). Güçlü görünmeye çalışmak ( otorite, aile reisi, baba, erkek)

Değerli Kabul Edilme Çabaları Beğenilmeye çalışmak ( güzellik, yetenek) Statü kazanmaya çalışmak(kariyer, iyi meslek, doçent, profesör) Takdir edilecek davranış kalıplarına sahip olmaya çalışmak ( kibar, olgun, anlayışlı, hatasız gibi) Toplumsal olarak güç sembolü kabul edilen nesnelere sahip olmaya çalışmak. ( Ev, lüks otomobil, kaliteli markaya sahip olmak) Güçlü görünmeye çalışmak ( otorite, aile reisi, baba, erkek)

Değerli Kabul Edilme Çabaları Beğenilmeye çalışmak ( güzellik, yetenek) Statü kazanmaya çalışmak(kariyer, iyi meslek, doçent, profesör) Takdir edilecek davranış kalıplarına sahip olmaya çalışmak ( kibar, olgun, anlayışlı, hatasız gibi) Toplumsal olarak güç sembolü kabul edilen nesnelere sahip olmaya çalışmak. ( Ev, lüks otomobil, kaliteli markaya sahip olmak). Güçlü görünmeye çalışmak ( otorite, aile reisi, baba, erkek)

Başkalarını değersiz kılma çabaları Eleştirmek, küçük görmek, küçük düşürmeye çalışmak, onu suçlu hissettirmeye çalışmak Bilerek kırmaya ve üzmeye, çalışmak Kendini o kişiden üstün göstermeye çalışmak Onu kendisine bağımlı hissettirmeye çalışmak Onu çaresiz hissettirmeye çalışmak

Başkalarını değersiz kılma çabaları Eleştirmek, küçük görmek, küçük düşürmeye çalışmak, onu suçlu hissettirmeye çalışmak Bilerek kırmaya ve üzmeye, çalışmak Kendini o kişiden üstün göstermeye çalışmak Onu kendisine bağımlı hissettirmeye çalışmak Onu çaresiz hissettirmeye çalışmak

Başkalarını değersiz kılma çabaları Eleştirmek, küçük görmek, küçük düşürmeye çalışmak, onu suçlu hissettirmeye çalışmak Bilerek kırmaya ve üzmeye, çalışmak Kendini o kişiden üstün göstermeye çalışmak Onu kendisine bağımlı hissettirmeye çalışmak Onu çaresiz hissettirmeye çalışmak

Başkalarını değersiz kılma çabaları Eleştirmek, küçük görmek, küçük düşürmeye çalışmak, onu suçlu hissettirmeye çalışmak Bilerek kırmaya ve üzmeye, çalışmak Kendini o kişiden üstün göstermeye çalışmak Onu kendisine bağımlı hissettirmeye çalışmak Onu çaresiz hissettirmeye çalışmak

Başkalarını değersiz kılma çabaları Eleştirmek, küçük görmek, küçük düşürmeye çalışmak, onu suçlu hissettirmeye çalışmak Bilerek kırmaya ve üzmeye, çalışmak Kendini o kişiden üstün göstermeye çalışmak Onu kendisine bağımlı hissettirmeye çalışmak Onu çaresiz hissettirmeye çalışmak

Fark edilmeme çabaları Mümkün olduğunca sessiz olmak. Fark edilmemeye çalışmak. İyi bilinmeye çabalamak. Herkesin huyuna suyuna göre davranmak. Kimseye kendini ifade etmemek. Duygularını gizlemek.

Fark edilmeme çabaları Mümkün olduğunca sessiz olmak. Fark edilmemeye çalışmak. İyi bilinmeye çabalamak. Herkesin huyuna suyuna göre davranmak. Kimseye kendini ifade etmemek. Duygularını gizlemek.

Fark edilmeme çabaları Mümkün olduğunca sessiz olmak. Fark edilmemeye çalışmak. İyi bilinmeye çabalamak. Herkesin huyuna suyuna göre davranmak. Kimseye kendini ifade etmemek. Duygularını gizlemek.

Fark edilmeme çabaları Mümkün olduğunca sessiz olmak. Fark edilmemeye çalışmak. İyi bilinmeye çabalamak. Herkesin huyuna suyuna göre davranmak. Kimseye kendini ifade etmemek Duygularını gizlemek.

Fark edilmeme çabaları Mümkün olduğunca sessiz olmak. Fark edilmemeye çalışmak. İyi bilinmeye çabalamak. Herkesin huyuna suyuna göre davranmak. Kimseye kendini ifade etmemek. Duygularını gizlemek.

DIS nasıl gelişir? Doğal gelişimi engellenmesi Her insanın içinde doğuştan gelen gelişme potansiyeli vardır. Fiziksel bir engel yoksa her insan aynı gelişme sürecini gösterir. Beş duyusuyla etrafı tanır, öğrenir ve öğrendiklerini gelişmek ve hayatta kalmak için kullanmaya başlar.

DI yerleştiren değişik durumlar ve davranışlar Çocuğun öğrenme çabalarına saygı duymamak

DI yerleştiren değişik durumlar ve davranışlar Çocuğun doğal gelişimine saygı duymamak

DI yerleştiren değişik durumlar ve davranışlar Çocuğun bir takım beklentileri karşılaması gerektiği inancını yerleştirmek

DI yerleştiren değişik durumlar ve davranışlar Çocuğun bir takım beklentileri karşılaması gerektiği inancını yerleştirmek.

Çocuğun duygularının yok sayılması ya da duygularını ifade ettiği zaman utandırılması

Aile bireylerinden birinin çocuğu terk etmesi Aile bireylerinden birinin çocuğu terk etmesi. (Boşanma ya da ölüm gibi).

Cinsel, fiziksel ya da ruhsal tacizlerde ve istismarda bulunmak

Telkinden inanca giden yol Bir düşüncenin, fikrin, telkinin, gözlemin, deneyimin inanç olarak yerleşmesi için hipnotik ilkelerin güçlü bir şekilde işler olması gerekir.

Telkinden inanca giden yol Hipnoz Bir fikrin eleştirilmeden, yargılanmadan, sorgulanmadan doğru kabul edilmesidir.

Telkinden inanca giden yol Hipnotik ilkelerin en etkili olduğu dönem çocukluk dönemidir.   Çocuk, bilemez, itiraz edemez. Kabul etmek zorundadır. Yani çocukken kritikal faktörü açıktır.

Bir telkin otoriter olarak verilirse, içinde duygu yüklüyse, sık tekrar edilirse hipnotik etki yaratır. Yani verilen telkin bilinçaltı tarafından kalıcı olarak kabul edilir.

Yetersizlikten değersizliğe doğru kayış Yetersizlik çocuk için doğaldır Anne-Baba bunu bilmezse çocuğu yetersiz olduğuna inandırır. Dili öğrendikçe anlamını bilmediği soyut kavramlarla tanışır. Soyutluk hipnozdur.

İnancın gücü nereden gelir? İnancı besleyen güç – enerji duygudur O inancı inanç yaparken bastırılan duygular inancın yakıtı olur. O halde bir inancın gücünü ortadan kaldırmak demek, o inancı yaratan duyguyu ortadan kaldırmak demektir.

İnancın gücü nereden gelir? Yani duygusal enerjiyi boşaltırsak inancı besleyen bir güç kalmaz. İşte bizim uyguladığımız iyileştirmelerin ana hedefi budur. Duyguyu boşalt, inancı yok et, irade yeniden güçlü hale gelsin.

Sorunların nedeni Tüm sorunlar DI’nın yarattığı duygusal baskıdan kaynaklanır. Savunma mekanizmaları yetersiz kaldıkça duygusal baskı artar. Kişi bu duygusal baskının etkisinden kaçmaya çalışır.

Duygusal baskı Bedende hissedilen olumsuz his = STRES

Duygular sizi yöneten güçtür Duygular sizi yöneten güçtür. Bilinçaltı gücünü birikmiş duygulardan alır. Kötü hislerden uzak duracak şekilde sizi yönetir. Çoğu sorunların nedeni bu duyguları hissetmemek amacına yöneliktir.

Alışkanlıkların amacı kötü duyguları bastırmaktır

Psikolojik sorunlar duyguların fazlalığı ve düzenlenememesinden kaynaklanır

Fiziksel sorunlar bedende bastırılan duyguları daha fazla bastırma gayretinin sonucunda ortaya çıkar

Sosyal bir varlık olma çabasıyla değersizlik inancının çatışmasıdır. ÇATIŞMA Sosyal bir varlık olma çabasıyla değersizlik inancının çatışmasıdır.

2 çeşit çatışma var Savunma mekanizmaları arasındaki çatışma (bilinçaltı bilinçaltı çatışması) İnançlarla insan kalma çabası arasındaki çatışma (Bilinç – bilinçaltı çatışması)

Bilinçaltı çatışmayla yaşayamaz Çatışma bir tarafın lehine çözülür. Çözüm A) Duygusal baskı yaratarak B) Fiziksel-ruhsal semptom yaratarak C) Fiziksel hastalık yaratarak Çözülmeye çalışılır.

Temel hedef Yeniden insan olduğunu hatırlamak ve insan gibi olmaktır. İnsansam gücüm sınırlıdır. Sosyal bir varlıksam hata yaparım. İnsansam başkalarından yardım alabilirim.

Özetle insan olmak insan olduğunu içsel olarak hissetmek halidir. Bu spirituel bir kavramdır. Ama somut olarak hissedilen bir durumdur. Değersizlik inancını yaratan savunma mekanizmalarından kurtuldukça, yani egoyu zayıflattıkça kendiliğinden ortaya çıkan doğal bir durumdur.

Tekrar insan gibi hissetmek Kendi çocukluğunla buluşmaktır ABD li tanınmış psikolog John Bradshaw çocuğun doğal özelliklerini aşağıdaki gibi sıralıyor. 1. Merak; 2. İyimserlik; 3. Masumiyet; 4. Bağımsızlık; 5. Mizah;

Tekrar insan gibi hissetmek Kendi çocukluğunla buluşmaktır ABD li tanınmış psikolog John Bradshaw çocuğun doğal özelliklerini aşağıdaki gibi sıralıyor. 6. Esneklik; 7. Özgür Oyun; 8. Eşsizlik; 9. Doğal spirituellik; 10. Sevgi; çocuklar doğal olarak sevgiye ve şefkate eğilimlidir. Karşılıksız sevgi doğal bir beklentidir.

BİR FELSEFİK BAKIŞ BILINCALTI BEDEN RUH

7-PATH Oto Hipnoz Kursu www.otohipnozkursu.com