Yöneticilerin Bakış Açısıyla Pazarlama Uygulamacılarının Bireysel Yetkinlikleri 1 Yrd. Doç. Dr. Umut EROĞLU Araş. Gör. Güngör HACIOĞLU Çanakkale Onsekiz.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
PDR Bağlamında Öğrenci Koçluğu
Advertisements

Lojistik Yönetimi Ders – V
Sistem Analizi ve Planlama
PAZARLAMAYA GİRİŞ PAZARLAMANIN TANIMI
Global Pazar Analizi 1. adım: Organizasyonun U/A’laşmaya ne derece hazır olduğunu incele. Finansal ve fiziksel kaynaklar, ilgili beceri ve yetenekler,
PAZARLAMA STRATEJİLERİ
İ.K STRATEJİLERİ.
STRATEJİK PAZARLAMA 1.Hafta Pazarlama Nedir
DUYGULARIN YÖNETİMİ.
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
Fatih Tuncer HATUNOĞLU İletişim Yazılım Genel Müdürü Mart, 2013 BURSA
SÜLEYMAN ŞAH ÜNİVERSİTESİ SÜREKLİ EĞİTİM MERKEZİ
END3061 SİSTEM ANALİZİ VE MÜHENDİSLİĞİ
SÜREÇ YÖNETİMİ Dr. Selami ERARSLAN İstanbul 2011.
ÖZEL EMEKLİLİK SİSTEMLERİ:
“Ülke ekonomisinin verimlilik ilkelerine uygun olarak gelişmesini sağlamak, işçi, işveren ve hükümet kesimlerine eğitim ve danışmanlık desteği sağlamak.
Ortak Öğrenme Nasıl Gerçekleşir? Türk Otomotiv Sektöründen Örnekler TÜSİAD – UİG Rekabet Öncesi İşbirlikleri Başarı Hikayeleri Semineri Dr. Umut EKMEKÇİ.
KADINLARIN VE KADIN SİVİL TOPLUM KURULUŞLARININ GÜÇLENDİRİLMESİ HİBE PROGRAMI GÜÇLÜ KADIN GÜÇLÜ TOPLUM PROJESİ STRONG WOMEN STRONG SOCIETY PROJECT TR2009/ /69.
KURUMSAL BANKACILIK TÜRKİYE İŞ BANKASI A.Ş. 3 MAYIS 2010.
Yeni Pazarlama Teknikleri
 BÜTÜNLEŞME Çevrenin taleplerinin karşılanması için gerekli bölümler arasındaki birliğin kalitesini ifade etmektedir. Bu tanım, bağımsız birimler arasındaki.
Eduplus Business World Workshops - LİDERLİK
RESEARCHMODEL RESEARCH LAYOUT ARASTIRMAMODELI LOYALTY.
Doç.Dr. İnayet Pehlivan AYDIN
Mayıs 2013 GAZİ ÜNİVERSİTESİ TEKNOLOJİ TRANSFER OFİSİ (TTO)
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
PAZARLAMA BİLGİ YÖNETİMİ
İ.İ.B.F. İngilizce İşletme Bölümü
PAZARLAMA BİLGİ YÖNETİMİ
Yeni Pazarlama Teknikleri
1 Yönetimin temelleri
TEMEL YETENEK “Temel yetenek, bir işletmeyi başka işletmelerden ayıran, işletmenin vizyonunun gerçekleştirmesinde rol oynayan, rakipler tarafından kolayca.
EMLAK PAZARLAMA STRATEJİLERİ VE UYGULAMALARI
CUSTOMER RELATIONSHIP MANAGEMENT
İŞLETME İLKELERİ Küresel Ortamda İşletmecilik ve Rekabet
TAPU VE KADASTRO KONYA V. BÖLGE MÜDÜRLÜĞÜ TPC İYİLEŞTİRME TAKIMI.
İNOVASYONDA KADIN TÜBİTAK MARMARA TEKNOKENT VE KADEM İŞBİRLİĞİNDE KADIN GİRİŞİMCİLİK KAMPI 31 Ağustos – 4 Eylül 2015.
Süreç Yönetimi.
Mağaza İmajının Algılanan Değer, Fiyat ve Satın Alma Niyeti Bağlamında Kuyumculuk Sektöründe İncelenmesi Prof. Dr. Serap ÇABUK – Çukurova Üniversitesi.
YETKİNLİK NEDİR? Yetkinlik; mükemmel performansın elde edilmesinde ayırt edici bilgi, beceri ve tutumları kapsayan gözlemlenebilir davranışlardır. Yetkinlik;
Bilişim sistemlerinin türleri
İşletmelerde Bilişim Sistemleri
İnsan Kaynakları Bilgi Sistemleri
Konu: Kritik Süreçlerin Belirlenmesi
IMGK 207-Bilimsel araştırma yöntemleri
V- Örgüt Yönünün Belirlenmesi VİZYON, MİSYON, AMAÇLAR-HEDEFLER Örgütler kendilerini tanımlarlar. Bireylerin kişisel özellikleri ve hevesleri gibi örgütler.
İşletmenin Yönetimi: Yönetimin Fonksiyonları (Karar Alma ve Planlama)
İşletme Çevreleri, Büyüme, Küçülme ve Analizler
MESLEKİ YETERLİLİK MEB ÖZEL EĞİTİM REHBERLİK VE DANIŞMA HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.
Doç. Dr. Yusuf KARACA Afyon Kocatepe Üniversitesi
CRM İÇIN STRATEJIK BIR YAKLAŞıM Hafta 5 – Adrian Payne Chapter 1 Prof. Dr. Remzi ALTUNIŞIK.
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI
Pazarlama Yatırımlarının Verimliliğinin Sektörel Bazda İncelenmesi: BIST Örneği Arş. Gör. Dr. Betül Çal Giresun Üniversitesi.
INBOUND PAZARLAMADA SOSYAL MEDYA VE KADIN TÜKETİCİLERDE SATIN ALMA DAVRANIŞINA OLAN ETKİSİ Yrd. Doç. Dr. Pınar Bacaksız.
Doç. Dr. Ali Çağlar ÇAKMAK Öğr. Gör. Bekir ÖZKAN
Konu 3 Kalite kontrolünün amaçları
Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
MARDİN ARTUKLU ÜNİVERSİTESİ
Yrd.Doç.Dr. Çağdaş Erkan AKYÜREK
Performans ve Ücret Yönetimi Yrd. Doç. Dr. Özlem BALABAN
Stratejik İKY ve Örgüt Performansı İlişkisi
SÜREÇ YÖNETİMİ İNŞAAT ŞİRKETLERİ İÇİN PERFORMANS DEĞERLENDİRME VE YÖNETİMİ.
Yazarın Adı-SoyadıÜniversitesi Üniversitesi Üniversitesi Buraya, sadece sunumu yapan yazarın e-postası yazılmalı MARDİN ARTUKLU ÜNİVERSİTESİ Turizm İşletmeciliği.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
PAZARLAMA BİLGİ YÖNETİMİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

Yöneticilerin Bakış Açısıyla Pazarlama Uygulamacılarının Bireysel Yetkinlikleri 1 Yrd. Doç. Dr. Umut EROĞLU Araş. Gör. Güngör HACIOĞLU Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi

Yöneticilerin Bakış Açısıyla Pazarlama Uygulamacılarının Bireysel Yetkinlikleri 2  Araştırmanın Amacı  Yöneticilerin pazarlama uygulamacılarında bulunması gereken bireysel yetkinliklere atfettikleri önem düzeylerini belirlemek  Pazarlamacıların yetkinlikleri ile bireysel performans ve firma performansı arasındaki ilişkisinin ortaya konulması

Yöneticilerin Bakış Açısıyla Pazarlama Uygulamacılarının Bireysel Yetkinlikleri 3  Yetkinlik Kavramı  “bireyin yaptığı işi, rol ya da sorumluluklarını etkileyen, performansla doğrudan ilişkili, belli standartlara göre ölçülebilen, eğitim ve geliştirme faaliyetleri ile iyileştirilebilen bilgi, beceri ve davranışlar bütünüdür” (Tak vd., 2007)

Yöneticilerin Bakış Açısıyla Pazarlama Uygulamacılarının Bireysel Yetkinlikleri 4  Yetkinlik Kavramı  “bir işi yapabilme potansiyeli veya niteliğidir, yani gereğini yapabilmek için sahip olunan yeterlilik, güç, otorite, yetenek, bilgi bütünüdür” (Ritter, 2004)

Yöneticilerin Bakış Açısıyla Pazarlama Uygulamacılarının Bireysel Yetkinlikleri 5  Yetkinlik Kavramı  Ritter’e (2004) göre; Yetkinlik olarak değerlendirilebilmesi için, bilgi, yetenek gibi unsurlara sahip olmak tek başına yeterli değildir, aynı zamanda bu niteliklerin kullanılıyor olması da gerekmektedir.

Yöneticilerin Bakış Açısıyla Pazarlama Uygulamacılarının Bireysel Yetkinlikleri 6  Yetkinlik Kavramı  Teknik  Beşeri  Kavramsal Katz (1955)  Teknik konulara yönelik (hard)  İnsana odaklı (soft) Mintzberg (1973)

Yöneticilerin Bakış Açısıyla Pazarlama Uygulamacılarının Bireysel Yetkinlikleri 7  YÖNTEM  Araştırmada Kullanılan Ölçüm Araçları  Çalışmanın Evreni ve Örneklemi  Veri Toplama Yöntemi

Yöneticilerin Bakış Açısıyla Pazarlama Uygulamacılarının Bireysel Yetkinlikleri 8  Pazarlama Bilgisi (50)  Genel İşletmecilik Bilgisi (8)  Analitik Düşünebilme Yeteneği (4)  Bilişim ve Teknoloji Bilgisi (4)  Yazılı ve Sözlü İletişim (6)  Kişiler Arası İlişkiler (8)  Kişisel Özellikler ve Yetenekler (18) “1= hiç önemli değil ve 5= çok önemli” (Stines, 2003; Melaia vd., 2008; Eysteinsson ve Gudlaugsson, 2010)  Yetkinliklerin Belirlenmesi

Yöneticilerin Bakış Açısıyla Pazarlama Uygulamacılarının Bireysel Yetkinlikleri 9  Performans  Firma Performansı (Moorman ve Rust, 1999; Verhoef ve Leeflang, 2009) -müşteri memnuniyeti, müşteri sadakati -satışlar, karlılık, pazar payı, maliyet  Bireysel Performans  1= Çok Daha Kötü, 7= Çok Daha İyi

Yöneticilerin Bakış Açısıyla Pazarlama Uygulamacılarının Bireysel Yetkinlikleri 10  SONUÇ VE ÖNERİLER  Uygulamacılara Öneriler  Çalışmanın Kısıtları  Araştırmacılar İçin Öneriler

Yöneticilerin Bakış Açısıyla Pazarlama Uygulamacılarının Bireysel Yetkinlikleri 11 TE Ş EKKÜR EDER İ Z…