Yöneticilerin Bakış Açısıyla Pazarlama Uygulamacılarının Bireysel Yetkinlikleri 1 Yrd. Doç. Dr. Umut EROĞLU Araş. Gör. Güngör HACIOĞLU Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi
Yöneticilerin Bakış Açısıyla Pazarlama Uygulamacılarının Bireysel Yetkinlikleri 2 Araştırmanın Amacı Yöneticilerin pazarlama uygulamacılarında bulunması gereken bireysel yetkinliklere atfettikleri önem düzeylerini belirlemek Pazarlamacıların yetkinlikleri ile bireysel performans ve firma performansı arasındaki ilişkisinin ortaya konulması
Yöneticilerin Bakış Açısıyla Pazarlama Uygulamacılarının Bireysel Yetkinlikleri 3 Yetkinlik Kavramı “bireyin yaptığı işi, rol ya da sorumluluklarını etkileyen, performansla doğrudan ilişkili, belli standartlara göre ölçülebilen, eğitim ve geliştirme faaliyetleri ile iyileştirilebilen bilgi, beceri ve davranışlar bütünüdür” (Tak vd., 2007)
Yöneticilerin Bakış Açısıyla Pazarlama Uygulamacılarının Bireysel Yetkinlikleri 4 Yetkinlik Kavramı “bir işi yapabilme potansiyeli veya niteliğidir, yani gereğini yapabilmek için sahip olunan yeterlilik, güç, otorite, yetenek, bilgi bütünüdür” (Ritter, 2004)
Yöneticilerin Bakış Açısıyla Pazarlama Uygulamacılarının Bireysel Yetkinlikleri 5 Yetkinlik Kavramı Ritter’e (2004) göre; Yetkinlik olarak değerlendirilebilmesi için, bilgi, yetenek gibi unsurlara sahip olmak tek başına yeterli değildir, aynı zamanda bu niteliklerin kullanılıyor olması da gerekmektedir.
Yöneticilerin Bakış Açısıyla Pazarlama Uygulamacılarının Bireysel Yetkinlikleri 6 Yetkinlik Kavramı Teknik Beşeri Kavramsal Katz (1955) Teknik konulara yönelik (hard) İnsana odaklı (soft) Mintzberg (1973)
Yöneticilerin Bakış Açısıyla Pazarlama Uygulamacılarının Bireysel Yetkinlikleri 7 YÖNTEM Araştırmada Kullanılan Ölçüm Araçları Çalışmanın Evreni ve Örneklemi Veri Toplama Yöntemi
Yöneticilerin Bakış Açısıyla Pazarlama Uygulamacılarının Bireysel Yetkinlikleri 8 Pazarlama Bilgisi (50) Genel İşletmecilik Bilgisi (8) Analitik Düşünebilme Yeteneği (4) Bilişim ve Teknoloji Bilgisi (4) Yazılı ve Sözlü İletişim (6) Kişiler Arası İlişkiler (8) Kişisel Özellikler ve Yetenekler (18) “1= hiç önemli değil ve 5= çok önemli” (Stines, 2003; Melaia vd., 2008; Eysteinsson ve Gudlaugsson, 2010) Yetkinliklerin Belirlenmesi
Yöneticilerin Bakış Açısıyla Pazarlama Uygulamacılarının Bireysel Yetkinlikleri 9 Performans Firma Performansı (Moorman ve Rust, 1999; Verhoef ve Leeflang, 2009) -müşteri memnuniyeti, müşteri sadakati -satışlar, karlılık, pazar payı, maliyet Bireysel Performans 1= Çok Daha Kötü, 7= Çok Daha İyi
Yöneticilerin Bakış Açısıyla Pazarlama Uygulamacılarının Bireysel Yetkinlikleri 10 SONUÇ VE ÖNERİLER Uygulamacılara Öneriler Çalışmanın Kısıtları Araştırmacılar İçin Öneriler
Yöneticilerin Bakış Açısıyla Pazarlama Uygulamacılarının Bireysel Yetkinlikleri 11 TE Ş EKKÜR EDER İ Z…