Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÖRGÜTLERİN KİTLE İLE OLAN İLETİŞİMLERİ
Advertisements

MBA-502 Stratejik Yönetim Yard. Doç. Dr. Erlan Bakiev
REKLAMCILIK Hafta 2.
PAZARLAMAYA GİRİŞ PAZARLAMANIN TANIMI
KİŞİSEL SATIŞ Müşteri istek ve ihtiyaçları doğrultusunda gösterim ve ikna etmeye dayalı tutundurma çabalarına kişisel satış denir.
Kurumsal İletişim: İşletmelerin amaçlarını gerçekleştirmek için uyguladıkları stratejileri ve planladıkları iletişim çalışmalarının bir entegrasyonudur.
PERAKENDECİLİK VE TOPTANCILIK
MEVZUAT Ambalaj ve Ambalaj Atıklarının Kontrolü Yönetmeliği Ambalaj Atıklarının Kontrolü Yönetmeliği Ambalaj Atıklarının.
PAZARLAMA KARMA ELEMANLARI: TUTUNDURMA
Pazarlama Karma Elemanları: DAĞITIM
REKLAMCILIK Hafta 5.
REKLAMCILIK Hafta 2.
REKLAM KAMPANYALARI VE UYGULAMALARI
PAZARLAMA YÖNETİMİ: ÜNİTE 3
“We set the standards” Bill GATES
BÖLÜM X FİYATLANDIRMA.
Hazırlayan: Öğretim görevlisi Aylin Cartı Öğretim görevlisi Emel Tozlu
Pazarlama iletişimi alıcılar ve satıcılar arasında anlamın taşınması ve paylaşılmasını içerir. Bütünleşik pazarlama iletişimi tutundurma elemanlarının.
PROMOSYON  Kökeni Latince promotio kelimesinden gelen promosyonun anlamı fikir,öne çıkarmak olarak tercüme edilir.  Bir firmanın ya da bir arzın tanıtılması.
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
FİYATLANDIRMA STRATEJİLERİ
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN
Dağıtım Kanalları PAZARLAMA İLKELERİ
Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN
Hızlı Tüketim Ürünleri
EMLAK PAZARLAMA STRATEJİLERİ VE UYGULAMALARI
Hizmet Pazarlamasında Tutundurma Kavramı
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
Ü CRET Sİ STEMLER İ VE V ER İ ML İ L İ K DERS İ A RAŞTIRMASI  Hatice ÇAĞAN  Onur ULUSOY  Ali Kaya GÜLER  Pelin GÜZEL  Zeliha GÖK  Kübra ÖZKAN.
Hızlı Tüketim Ürünleri
Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN
ELEKTRONİK TİCARET TÜRLERİ
İŞ DÜNYASINDA MARKALAŞMA
İstanbul Su ürünleri ve Hayvansal Mamuller İhracatçıları Birliği 2015
Tedarikçi Firma Sunumu
Pazarlama Denetimi ve Performans Değerleme
Pazarlama ve Temel Kavramlar
Pazarlama İletişimi Altunışık-Özdemir-Torlak.
MÜŞTERİ İÇİN DEĞER YARATMA
1 İşletmeye Giriş Konu 12: İşletmelerde Pazarlama Yönetimi - II Yrd.Doç.Dr. Yıldırım Osman Çetmeli Yaşar Üniversitesi İİBF İşletme Bölümü.
Müşteri Odaklı Mobil Pazarlama ve Mobil Reklam
Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL
Elektronik pazarlama: – internetin kar yaratmak amacıyla kullanılması – birçok aşamayı ortadan kaldırmakta – daha hızlı ve daha düşük maliyetli –
Pazarlama İletişimi.
MÜŞTERİ İÇİN DEĞER YARATMA. “Müşteri değeri olgusu, müşteri tatmini unsurlarına ek olarak, ürünün rakipler arasından nasıl seçildiğini, seçim kriterlerinin.
ÖRGÜTLERDE BİLGİ YÖNETİMİ, KARAR VERME VE BİLİŞİM SİSTEMLERİNDEKİ HİYERARŞİK YAPININ MİMARİSİ Kısım 2.
REKLAMCILIK Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN. Reklamda Kampanya Süreci ve Strateji  Kampanyanın amacı açık ve doğru bir biçimde saptanmalıdır.  Pazarlama.
Prof Dr Remzi ALTUNIŞIK
KONAKLAMA İŞLETMECİLİĞİ
PAZARLAMA TEMEL BİLGİLER 2 Fiyat nedir? Fiyat;  mal ve hizmetler için talep edilen (alınan) parasal bedel  tüketicilerin bir malı almak için ödemek.
Tutundurma, iletişime dayanır ve ikna edici yanı vardır. Doğrudan satışları kolaylaştırma amacına yönelik olduğu kadar, tutum ve davranışlara da yöneliktir.
Tedarik ziNCİRLERİ yÖNETİmi
MAN 533T ULUSLARARASI PAZARLAMA TUTUNDURMA STRATEJİLERİ I
Pazarlama Kontrolü ve Sosyal Sorumluluk
DAĞITIM KAVRAMI ve DAĞITIM KANALLARI
PAZARLAMA İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR VE PAZARLAMA ANLAYIŞLARI
BÖLÜM: 1 PAZARLAMA VE SATIŞ.
İşletme Yönetimi.
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
9- Rekabet Koşulları Açısında İşletme Tipleri- Piyasa çeşitleri
PAZARLAMA İLETİŞİMİ (Pİ)
PAZARLAMA KANALLARI VE FİZİKSEL DAĞITIM
DAĞITIM KAVRAMI ve DAĞITIM KANALLARI
SATIŞ GELİŞTİRME -PROMOSYONU
HALKLA İLİŞKİLER.
Bölüm 6. Pazarlama karması (stratejiler)
Prof Dr Remzi ALTUNIŞIK
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
FİYATLANDIRMA STRATEJİLERİ
Sunum transkripti:

Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN REKLAMCILIK Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN

Satış Teşvik Satış Promosyonu, satış geliştirme yöntemleri, satış tutundurma unsurları olarak bilinmekte ve üreticiler tarafından satışa destek sağlamak amacıyla kullanılmaktadır. Tüketicilerin davranışlarında doğrudan bir etki yaratmayı hedefleyen faaliyetlerdir. Ürün hakkında bilgi verme, ürünü denemeye yönlendirme, ürünlerin piyasaya hızla sürülmesi ve tutundurulması gibi olumlu yönleri vardır. Çok fazla uygulandığında güvensizlik ve görüntü kirliliği oluşturur, imajı zedeler. Dört ana unsurdan oluşur Performans Değerlendirmesi Satış davranışını oluşturacak bir neden Satış teşvik kampanyasını etkili bir şekilde duyuracak reklam Satış teşvik programının ayrıntılı planı

Satış Teşvik Türleri Tüketicilere Yönelik Satış Teşvik Türleri Aracı İşletmelere Yönelik Satış Teşvik Türleri Aracı İşletmelerin Tüketicilere Uyguladığı Satış Teşvik Türleri

Tüketicilere Yönelik Satış Teşvik Türleri Hediyeler Ürünün imajını bozmadan, tüketiciye ek bir maliyet getirmeden ya da getirdiği mali yüke oranla daha fazla kazanç getiren hediyelerdir. Doğrudan dağıtılan hediyeler : Alınan ürünle birlikte verilen hediyelerdir. Diş macununa yapıştırılmış diş fırçası, nescafe paketine yapıştırılmış kupa gibi. Postayla dağıtılan hediyeler: Ürünün bir parçası üreticiye gönderilir ve karşılığında posta yoluyla hediye gönderilir. Bu uygulama günümüzde internet üzerinden gönderilen bir şifre ve karşılığında gönderilen ürün ya da dijital hizmete dönüşmüştür. Pepsi kapağına 10 dakika konuşma süresi gibi. Maliyetini tüketicinin karşıladığı hediyeler: Perakende fiyatı 2000 lira olan telefonun bir GSM operatörü tarafından kullanıcılarına maliyetine satılması. Burada işletme zarar etmez, tüketici kar eder. Uzun süreli hediye kampanyalarıdır. Gazetelerin bir zamanlar sıkça uyguladıkları kupon kampanyaları buna örnektir. Her ay toplanan 30 kupona iki ansiklopedi verip toplam 24 ansiklopedi için bir yıl müşteri devamlılığı sağlanır.

Tüketicilere Yönelik Satış Teşvik Türleri Tüketicilere Yönelik Satış Teşvik Türleri Aynı fiyata fazla miktar ya da birden fazla ürün Bir ürünün daha büyük ambalajda ve bir miktar daha fazla olarak aynı maliyetle satılmasıdır. %25 daha fazla deterjan, %25 daha fazla cips. Bir diğer yöntem ise birden fazla ürünü bir arada paketlemektir. Örn: Ketçap 2 lira, Mayonez iki lira: İkisinin birlikte sunulduğu paket 3,5 lira Diş macunu 3 lira, bantlanmış ya da aynı ambalaja iki diş macunu 5 lira.

Tüketicilere Yönelik Satış Teşvik Türleri Kuponlar – Hediye Çekleri Müşteri devamlılığı sağlamak ya da belirli bir miktarın üzerinde alışverişe yönlendirmek için kullanılır Müşteriye alışverişinin belirli bir oranı ya da belirli bir miktar geri ödenir, toplam faturasından düşülür. Dağıtım türleri ve örnekleri Ürünlerin içinde veya ambalajında dağıtılanlar Doğrudan posta ya da e-posta yoluyla dağıtılanlar Mağaza reyonlarında dağıtılanlar Satışa yönelik web sitelerine giriş ya da üyelik yapıldığında dağıtılanlar

Tüketicilere Yönelik Satış Teşvik Türleri Tüketicilere Yönelik Satış Teşvik Türleri Satın Alma Noktası Reklam Gereçleri Mağaza atmosferi, imajı, ürünlerin sunumu müşteri üzerinde son derece etkilidir. (Büyük kozmetik mağazaları yüzdeki lekeleri ve kırışıkları göstermeyecek neon ışıklar kullanır. Ve ilgili ürünleri yan yana koyarak daha fazla tüketime yönlendirir. ) Mağaza içindeki yayınlar, dergiler ve broşürler müşteri üzerinde etkilidir. Kısa süreli satışa yönelik indirim anonsları da buna örnek verilebilir. Afiş ve Posterler Broşürler Flama ve Bayraklar Fotoğraflar Diploma ve Sertifikalar Plaketler Vitrin Cam Süsleri İndirim, promosyon etiketleri Yer döşemeleri Ürünün küçültülmüş Örnekleri Işıklı Levhalar Panolar Bu uygulamalar tüketicinin arzusunu uyandıracak bir estetikle tasarlanmalıdır. Gelişigüzel tasarlanmış uygulamalar, ucuzluk marketi havası verir. İlgili ürün ve sunulan mağazanın imajına uygun olarak tasarlanmalı ve sunulmalıdır.

Tüketicilere Yönelik Satış Teşvik Türleri Fiyat İndirimleri Rakiplere karşı etkili bir enstrümandır. Pazar payını ya da kısa vadeli satışları arttırmayı hedefler Bazen fiyat indirimi üretici tarafından değil, stoğu tüketmek isteyen ya da müşteri çekmek isteyen perakendeci tarafından gerçekleştirilir. Bir sezanda alınan bir ürünün, sezon sonunda çok ucuz fiyata satılması o ürünü pahalıya alan müşteriyi aldatılmışlık hissine sürüklemektedir. Bu nedenle fiyat indirimi marka imajını bozmayacak seviyede ve sıklıkta olmalıdır.

Tüketicilere Yönelik Satış Teşvik Türleri Para iadesi Ürünü kullanan müşteriye parasının bir kısmının geri verilmesidir. Müşteri devamlılığı için önemli bir enstrümandır. Örn: Kitlesel reklamlar yapamayan alkol firmaları şişe fiyatını geri vererek müşteri devamlılığını sağlamaya çalışmaktadır.

Tüketicilere Yönelik Satış Teşvik Türleri Yarışma ve Çekilişler Müşteri devamlılığı ya da rakip firmadan müşteri kapmak için uygulanan yöntemlerdir. Müşteriden bir yetenek isteyen ve ödül sunanlar, yarışma En iyi tatil rotasını belirle tatil kazanma şansını yakala Herhangi bir yetenek istemeyenler, çekiliş olarak adlandırılır. Siteye gir tatil kazanma şansını yakala Çekilişlerin maliyeti düşüktür, kitle duyarlılığı ve farkındalığı fazladır. Çekiliş ve yarışmaların bir diğer önemli özelliği, organizasyonlardaki eğlence unsurudur; bazen eğlence unsuru verilen hediyenin önüne geçer.

Tüketicilere Yönelik Satış Teşvik Türleri Birleşik Satış Teşvik Birden çok üreticinin birleşerek bir teşvik kampanyası düzenlemesidir. Telefon üreticisi ve GSM operatörü birlikteliği gibi. Birbirini tamamlayan ürünler birlikte sunulur Bir yenilik maksadıyla iki ürün birlikte sunulur; cips ve soslu yoğurt Ortak hedef kitlesi olan ürünler: Bir çocuk şampuanı ve çikolatanın birlikte sunulması Mevsimsel birliktelik olduğunda: Güneş kremi ve plaj havlusunun birlikte sunulması Pazarda iyi bilinen bir markanın imajından yararlanma: Walswagen, Heyloom lastiklerini kullanıyor. Burada bilinmeyen ürün bilinen markanın değerini kullanır. Fiyatların nasıl oluşturulacağı, diğer ürünün markaya zarar verip vermeyeceği, diğer üreticinin güvenirliği bu noktada dikkat edilmesi gereken unsurlardır.

Aracı İşletmelere Yönelik Satış Teşvik Türleri Üreticilerin perakendecileri, süper ve hipermarketleri motive etmek ve ürünlerini satması için uyguladığı yöntemlerdir. Ticari İkramlar Satın Alma İndirimi Perakendeciye alınan ürün faturası üzerinden net indirim yapılması ya da aldığı ürüne oranlar bedava ürün verilmesidir. Tutundurma İndirimi Perakendeciye kendi mağazasında sergi açmak, reklam ürünleri sergilemek gibi uygulamalara karşılık indirim ya da ürün verilmesidir. Raf Alanı Ücreti Perakendeciler, üreticilerden raflarda kendilerine ayırdıkları yere oranla belirli bir miktar ücret talep ederler. Bazı markalar diğer markaların satışa sunulmaması için ek bir ücret daha öderler. Çoğu küçük perakendeci tek bir marka gazlı içecek satmaktadır.

Aracı İşletmelere Yönelik Satış Teşvik Türleri Yarışmalar ve Teşvikler Perakendecileri ve buralarda çalışan personeli ürünün satışını arrttırmak için düzenlenen yarışmalar ve uygulanan teşviklerdir. Genellikle belirli kotayı dolduran perakendeci ve satış elemanlarına değerli ürün, tatil gibi hediyeler sunulur. İlaç firmalarının doktorlara belirli kota üzerinden hediyeler verdiği teşvik uygulamaları olmuştur. Bu gibi durumlarda tüketicinin korunması için yasal mevzuatın etkin bir şekilde düzenlenmesi ve etik dışı davranan kişilerin cezalandırılması önemlidir.

Aracı İşletmelere Yönelik Satış Teşvik Türleri Ticari Sergiler ve Fuarlar Sergi ve Fuarlarda – Üreticiler, Aracılar ve Perakendeciler bir araya gelir. Yeni anlaşmalar ve satış ağlarının oluşturulması için etkili yerlerdir. Yeni bir ürünün tanıtımında, pazara sürülmesinde, piyasanın dikkatinin o endüstriyel ürüne çekilmesi gerektiğinde çok önemli bir hale gelmektedir. Büyük endüstrilerin takip ettiği düzenli fuarlar vardır. Tarım makineleri fuarları Otomobil fuarları Bilgisayar Teknolojileri Fuarları

Aracı İşletmelere Yönelik Satış Teşvik Türleri Reklamda İşbirliği – Ortak Reklam Bir üretici ve bir satıcının birlikte reklam vermesi ve maliyeti bölüşmesidir. İntel İ7 işlemcili HP bilgisayarlar Sadece Teknosa Mağazalarında Metis Yayıncılığın tüm kitapları, tüm D&R satış noktalarında

Aracı İşletmelerin Tüketicilere Uyguladığı Teşvikler Mağazaların üreticilerden bağımsız olarak indirim, mağaza tasarımı gibi yollarla uyguladığı teşviklerdir. Mağaza Atmosferi: Mağaza düzeni, renklendirme ve ışık, ürünlerin koyulma düzeni, mağaza müziği müşterileri yakından etkileyen unsurlardır. Stokta fazla olan, ya da sürümünden kazanılması planlanan ürünlerin göz önünde ya da kasaya yakın sunulmasıdır. Perakendecilerin kendi insiyatifleriyle düzenlediği yarışma ve çekilişler Belirli ürünlerle ilgili indirim kampanyaları düzenleyerek tanıtıcı broşürlerin bölgeye elden ya da yerel gazeteler aracılığı ile dağıtılması.