Matematik ve Fen Bilimleri Proje Çalışması

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
PROJE ADININ HİKAYESİNİ BİLEN?
Advertisements

Farabi Değişim Programı Nedir
Farabi Değişim Programı Nedir?
1. DEVRE DEĞERLENDİRMESİ
ÇEVRE ORMAN SEYYAR EĞİTİM ARACI
EKONOMİK GÖSTERGELER Gayri Safi Milli Hasıla(2007): 658 Milyar ABD Doları İthalat(2008) : 201,8 Milyar ABD Doları İhracat(2008) : 132 Milyar ABD Doları.
Son Başvuru: 4 ŞUBAT EĞİTİM - ÖĞRETİM YILI KAPSAM BAŞVURU SAYISI BÖLGELERDE SERGİLENEN PROJE SAYISI FİNALDE SERGİLENEN PROJE SAYISI 2004 İstanbul.
TURKEY Black Sea Mediterranean Sea Use the BUCKET in the
AB TÜRKİYE ODA FORUMU TOBB ODA/BORSA AKREDİTASYONU Dr. Mustafa LALE Sanayi Dairesi Başkanı 16 Kasım 2009, İSTANBUL.
TÜRKİYE TOPRAKLARININ AŞINIMA DUYARLILIKLARI
Proje Uygulaması eğitim-öğretim yılında proje çalışması, ilköğretim kategorisinde 10 bölge merkezi ve bunlara bağlı iller belirlenerek.
Hakem İşleri Organizasyon Şeması
Yrd. Doç. Dr. A. Özgür KARAGÜLLE Arş. Grv. Gültekin ALTUNTAŞ
ALTYAPI UYGULAMA DAİRESİ BAŞKANLIĞI FUAT KOÇAL MÜDÜR
(2. Bilgilendirme Toplantısı) 24 Şubat 2010 Pamukkale Üniversitesi.
YURDUMUZUN COĞRAFİ BÖLGELERİ
KBRN FARKINDALIK EĞİTİMİ (HASTANE ÖNÜ ORGANİZASYON)
Hatay İl Milli Eğitim Müdürlüğü AR-GE Proje Ekibi
EŞKULEMATİK.
TÜRKİYE ESNAF VE SANATKARLARI KONFEDERASYONU
ORGAN BAĞIŞI ile İlgili Duyarlılığın Arttırılması
Fırat Nehri Şanlıurfa Platosu Dicle Nehri Gaziantep Platosu
Türkiye’deki Gelişmişlik Düzeyinin Çeşitli Göstergeler Kullanılarak Coğrafi Bilgi Sistemi ile İller Bazında İrdelenmesi.
FARABİ KURUM KOORDİNATÖRLERİ TOPLANTISI
PROJE NEDİR? Önceden belirlenmiş bir süre içerisinde;
PROTOKOL.
TÜRKİYE’DE Kİ İÇ GÖÇLER
AİLE HEKİMLİĞİ PİLOT UYGULAMALARINDA SON DURUM
FATİH PROJESİ AĞ ALTYAPISI KURULUMU İŞİ BİLGİLENDİRME SEMİNERİ
BİLGİLENDİRME SEMİNERİ
MESLEKİ VE TEKNİK ORTAÖĞRETİM OKUL VE KURUMLARINDAKİ ÖĞRENCİLERİN EĞİTİM ÖĞRETİM YILI BAŞARI DURUMLARI AÇIKLAMALAR 1. Bu çalışma, Meslekî ve.
45. ORTAÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİ ARAŞTIRMA PROJELERİ YARIŞMASI 2014
Sabancı Gönüllüleri Programı nedir? Tüm Sabancı Topluluğu’nu kapsayan bir sosyal sorumluluk programı İki ana platform 1.Online eğitim 2. Gönüllülük Projeleri.
HOŞGELDİNİZ ESKİŞEHİR İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ Dr. Mustafa Ergün.
İMC MÜHENDİSLİK PROJE VE DANIŞMANLIK HİZMETLERİ
AKYURT İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
KUTLU OLSUN TUTUM ve YATIRIM HAFTASI TÜRK MALLARI.
AKREDİTE ODA VE BORSALAR
Strateji Geliştirme Başkanlığı DÖNER SERMAYE DAİRE BAŞKANLIĞI.
Erasmus Hareketliliği Kapsamında Türkiye’ye Gelen Öğrenciler
47. TÜBİTAK ORTAÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİ ARAŞTIRMA PROJELERİ YARIŞMA SÜRECİ
T.C. Sağlık Bakanlığı Özel Sektör Tetra Pak Ltd. Şti. Hacettepe Üniversitesi Beslenme ve Diyetetik Bölümü Tıp Fakültesi Osteoporozdan Korunma ve Osteoporozlular.
TÜBİTAK 47. ORTAÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİ PROJE YARIŞMASI
FARABİ KOORDİNATÖRLÜĞÜ
TÜRKİYE ELEKTRİK DAĞITIM A. Ş. GENEL MÜDÜRLÜĞÜ “ ENERJİ DAĞITIMINDA KAMUNUN ROLÜ” 02 ARALIK 2005 İSTANBUL.
Türkiye’de Diş Macunu Kullanım Miktarı Türkiye’de kişi başına yılda 1 tüp (90 gram) diş macunu düşüyor... Bu oran Rusya’da 293 gr, Çin’de 180 gr, Filipinler’de.
(with Istanbul, Ankara, and Izmir divided for electoral purposes)
TSE K TS 825 ÖZEL DURUMLAR Özel durum 1: Belediye ve mücavir alan sınırları dışında, köy yerleşik alanları civarında ve mezralarda 2 kata kadar.
There are eighty-one provinces in turkey MEDITERRANEAN REGION: ADANA,ANTALYA,BURDUR,HATAY, ISPARTA,KAHRAMANMARAŞ,KİLİSİ, MERSİN,OSMANİYE BLACK SEA REGION.
Türkiye’de Yoksulluk ve “Yoksulluğun Yönetilmesi” Mustafa Sönmez Ekim 2016.
FARABİ DEĞİŞİM PROGRAMI ÖĞRENCİ HAREKETLİLİĞİ
SAĞLIK TURİZMİ DAİRE BAŞKANLIĞI
EĞİTİM KOORDİNATÖRLÜĞÜ
ÖZET GİRİŞ MATERYAL VE METOT BULGULAR TARTIŞMA VE SONUÇ KAYNAKLAR
İSTATİSTİKLERLE ÇOCUK
FARABİ KOORDİNATÖRLÜĞÜ
TÜRKİYE BİLİMSEL VE TEKNOLOJİK ARAŞTIRMA KURUMU (TÜBİTAK)
Türkiye’de Yoksulluk ve “Yoksulluğun Yönetilmesi” Mustafa Sönmez Ekim 2016.
FARABİ DEĞİŞİM PROGRAMI
ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİ ARAŞTIRMA PROJELERİ YARIŞMA SÜRECİNİN TANITIMI
Türkiye Ekonomi Politikaları Araştırma Vakfı
Türkiye Ekonomi Politikaları Araştırma Vakfı
Deprem öncesi yapılması gerekenler Deprem çantası hazırlanmalı Raflar duvarlara sabitlenmeli Ağır cisimler raflarda altlara yerleştirilmeli Duvardaki lamba,
FARABİ KURUM KOORDİNATÖRLERİ TOPLANTISI
KAMU-ÜNİVERSİTE-SANAYİ İŞ BİRLİĞİ (KÜSİ)
TÜİK MAYIS İHRACAT RAKAMLARI
TÜİK NİSAN İHRACAT RAKAMLARI
Türkei mit Koch International
Sunum transkripti:

Matematik ve Fen Bilimleri Proje Çalışması “BU BENİM ESERİM” Matematik ve Fen Bilimleri Proje Çalışması 2010-2011

ÇALIŞMANIN AMACI Ülkemizin ihtiyaç duyduğu geleceğin bilim insanlarını yetiştirmek, yetenekli çocuklarımıza sahip çıkmak; ülke genelinde bilimsel amaçlı etkinlikleri ilgiyi – katılımı artırarak yaygınlaştırmak ve teşvik etmek, geleceğin bilim insanı olma potansiyeline sahip çocuklarımızı erken yaşlarda keşfedip var olan yeteneklerini geliştirmek, gerekli desteği vererek onlara araştırmacı bir ruh kazandırmaktır.

ÇALIŞMANIN KAPSAMI Çalışma, 2010-2011 eğitim öğretim yılında, ülke genelinde ilköğretim kategorisinde 12 bölge merkezi ve bunlara bağlı iller olmak üzere toplam 81 ilde İlköğretim Okullarının 6., 7. ve 8. sınıflarına yönelik olarak Matematik ve Fen Bilimleri alanlarında yapılacaktır.

2009-2010 Uygulaması Çalışma, 2009-2010 eğitim-öğretim yılında, ilköğretim kategorisinde 12 bölge merkezi ve bunlara bağlı iller belirlenerek 81 ilde ilköğretim okullarında matematik ve fen bilimleri alanlarında gerçekleştirilmiştir. Bu kapsamda 2009–2010 eğitim-öğretim yılında çalışmaya 81 ilden toplam 33.264 başvuru yapılmıştır. Projelerin 1.004’ü 12 Bölge merkezi ilde sergilenmiş, yapılan değerlendirme sonucunda 100 proje final sergisine katılmaya hak kazanmıştır. Final Sergisine katılan projelerin tamamı Bilim Kurulunun değerlendirmesi sonucunda ödüllendirilmiştir.

2004-2010 Proje Uygulama (Özet) EĞİTİM - ÖĞRETİM YILI KAPSAM BAŞVURU SAYISI BÖLGELERDE SERGİLENEN PROJE SAYISI FİNALDE SERGİLENEN PROJE SAYISI 2004 İstanbul (Pilot Uygulama) 2.794 - 133 2005-2006 30 İL 5.116 741 100 2006-2007 81 İL 13.922 959 100 2007-2008 81 İL 18.313 902 100 2008-2009 81 İL 31.866 1.045 100 2009-2010 81 İL 33.264 1.004 100

BÖLGE MERKEZLERİ VE BAĞLI İLLER BÖLGE MERKEZİ İLLER BAĞLI İLLER ADANA GAZİANTEP, HATAY, KAHRAMANMARAŞ, KARAMAN, KİLİS, MERSİN, OSMANİYE ANKARA BARTIN, BOLU, ÇANKIRI, ÇORUM, KARABÜK, KIRIKKALE, ZONGULDAK ANTALYA BURDUR , DENİZLİ, ISPARTA, KONYA BURSA AFYONKARAHİSAR, BALIKESİR, BİLECİK, ÇANAKKALE, ESKİŞEHİR, KÜTAHYA, YALOVA MALATYA ELAZIĞ, ADIYAMAN, BİNGÖL, DİYARBAKIR, TUNCELİ, MARDİN, ŞANLIURFA ERZURUM ARDAHAN, ARTVİN, BAYBURT, ERZİNCAN, GÜMÜŞHANE, IĞDIR, KARS, RİZE, TRABZON İSTANBUL ASYA İSTANBUL ASYA YAKASI, DÜZCE, KOCAELİ, SAKARYA İSTANBUL AVRUPA İSTANBUL AVRUPA YAKASI, EDİRNE, TEKİRDAĞ, KIRKLARELİ İZMİR AYDIN, MANİSA, MUĞLA, UŞAK KAYSERİ AKSARAY, KIRŞEHİR, NEVŞEHİR, SİVAS, YOZGAT , NİĞDE, SAMSUN TOKAT, AMASYA, GİRESUN, KASTAMONU, ORDU, SİNOP VAN AĞRI, BATMAN, BİTLİS, HAKKARİ, MUŞ, SİİRT, ŞIRNAK

TÜBİTAK TARAFINDAN GÖREVLENDİRİLEN BÖLGE BİLİM KURULU KOORDİNATÖRLERİ BİR ÖNCEKİ YIL TÜBİTAK TARAFINDAN GÖREVLENDİRİLEN BÖLGE BİLİM KURULU KOORDİNATÖRLERİ BÖLGE MERKEZİ BÖLGE BİLİM KURULU KOORDİNATÖRÜ GÖREV YERİ ADANA Prof. Dr. Tuncay YILMAZ Çukurova Üniversitesi ANKARA Prof. Dr. Mustafa GÜLLÜ Ankara Üniversitesi ANTALYA Prof. Dr. Abdullah Aziz ERGİN Akdeniz Üniversitesi BURSA Prof. Dr. Muhlis ÖZKAN Uludağ Üniversitesi ERZURUM Prof. Dr. Mehmet ÇİFTÇİ Atatürk Üniversitesi İSTANBUL ASYA YAKASI Prof. Dr. Fethi ÇALLIALP Doğuş Üniversitesi İSTANBUL AVRUPA YAKASI Prof. Dr. Ulvi AVCIATA Yıldız Teknik Üniversitesi İZMİR Prof. Dr. M. Serdar KORUKOĞLU Ege Üniversitesi KAYSERİ Prof. Dr. Tankut YALÇINÖZ Melikşah Üniversitesi MALATYA Prof. Dr. İlhan İÇEN İnönü Üniversitesi SAMSUN Doç. Dr. Kamil IŞIK 19 Mayıs Üniversitesi VAN Prof. Dr.Cemil TUNÇ Yüzüncü Yıl Üniversitesi

PROJE HAKKINDA AYRINTILI BİLGİ Proje Çalışması ile ilgili tüm bilgilere, http://earged.meb.gov.tr/bubenimeserim adresindeki proje web sayfasından ulaşılabilecektir. Proje web sayfasına www.meb.gov.tr, http://earged.meb.gov.tr ve Adreslerindeki VI. İlköğretim Öğrencilerine Yönelik Matematik ve Fen Bilimleri Proje Çalışması bağlantısıyla da ulaşılabilecektir.

PROJE WEB SAYFASI (http://earged.meb.gov.tr/bubenimeserim)

AYRINTILI PROJE TAKVİMİ TARİHLER (2010-2011) FAALİYETLER 20 Eylül 2010- 4 Şubat 2011 Projelerin tamamlanarak başvuru formunun doldurulması ve okul müdürlüklerince kurum onay işlemlerinin gerçekleştirilmesi. 7-25 Şubat 2011 Öğrenci projelerinin il çalışma gruplarınca il düzeyinde değerlendirilmesi işlemlerinin Internet üzerinden yapılması ve ardından bölge merkezine gönderilecek projelerin listesinin il milli eğitim müdürlüğü web sayfasında ilan edilmesi (25 Şubat 2011 tarihinden sonra İÇG’ler Internet üzerinden herhangi bir işlem yapamayacaklardır.) 28 Şubat -4 Mart 2011 Öğrenci projelerinin bölge çalışma gruplarınca bölge düzeyinde değerlendirilmesi işlemlerinin Internet üzerinden yapılması. Bölge Bilim Kuruluna gönderilecek projelerin listesinin bölge merkezi il milli eğitim müdürlüğü web sayfasında ilan edilmesi (4 Mart 2011 tarihinden sonra BÇG’ler Internet üzerinden herhangi bir işlem yapamayacaklardır). 7–25 Mart 2011 Projelerin Bölge Bilim Kurullarınca internet üzerinden incelenmesi, bölge sergisine davet edilecek projelerin belirlenmesi, sergiye davet edilen projelerin listesinin bölge merkezi il milli eğitim müdürlüğü web sayfasında ilan edilmesi (25 Mart 2011 tarihinden sonra BBK’lar Internet üzerinden herhangi bir işlem yapamayacaktır). 25Mart –8 Nisan 2011 Bölge Koordinatörlüğü tarafından bölge sergisine davet edilen proje sahiplerine gerekli duyurunun yapılması 11

AYRINTILI PROJE TAKVİMİ(Devamı) TARİHLER (2010-2011) FAALİYETLER 25 Mart - 12 Nisan 2011 Bölge Merkezleri tarafından proje sergisi için gerekli hazırlıkların yapılması (Konaklama, sergi salonu, vb.) 11 Nisan 2011 Bölge sergisine katılacak öğrenci ve danışman öğretmenlerin bölge merkezi illere ulaşması 12–13 Nisan 2011 Bölge merkezi illerde bölge sergilerinin yapılması 14 Nisan 2011 Ankara yapılacak final sergisine katılacak projelerin törenle ilan edilmesi 15-22 Nisan 2011 Ankara’da yapılacak final sergisine katılması uygun bulunan projelere ait tüm dokümanların Bölge Koordinatörleri tarafından EARGED’e ulaştırılması. 22 Nisan 2011–09 Mayıs 2011 Ankara’da yapılacak sergi ve ödül töreni için gerekli hazırlıkların yapılması 09 Mayıs 2011 Final Sergisine katılacak projeleri hazırlayan öğrenci ve danışman öğretmenlerinin Ankara’ya ulaşması 10-11 Mayıs 2011 Final Sergisinin düzenlenmesi, Merkez Bilim Kurulunca serginin gezilerek ödüllendirilecek projelerin belirlenmesi 12 Mayıs 2011 Ödül töreni EARGED tarafından uygulama basamakları ve takvimi üzerinde değişiklik yapılabilir 12

PROJE ÇALIŞMALARI SIRASINDA DİKKAT EDİLECEK NOKTALAR 1. Proje uygulamaları her yıl değerlendirilmekte elde edilen verilere ve gelen önerilere göre süreçlerde değişikliklere gidilmektedir. Uygulamalarda bir örnekliğin sağlanması ve yanlışa meydan verilmemesi için 2010- 2011 Proje Başvuru Kılavuzu dikkatle incelenmelidir. 2. Proje hazırlayan öğrenci/öğrenciler ile proje danışman öğretmeni arasında birinci derecede akrabalık bağı bulunmamalıdır. 3. İl Çalışma Grubu üyeleri, İlköğretim Öğrencilerine Yönelik Matematik ve Fen Bilimleri Proje Çalışmasında proje hazırlayan öğrencilerin danışman öğretmeni olarak görev alamazlar. 4. Proje danışman öğretmenlerinin görevi projeyi hazırlamak değil, proje hazırlayan öğrencilere danışmanlık yapmaktır. 5. Proje son başvuru tarihi olan 4 Şubat 2011 tarihinden sonra proje başvuru formunda hiçbir değişiklik yapılamayacaktır.

PROJE ÇALIŞMALARI SIRASINDA DİKKAT EDİLECEK NOKTALAR Zorunlu hâllerde (Okulda Fen Bilimleri ve Matematik Branşlarında görevli öğretmenin bulunmaması ya da okulda gönüllü öğretmenin olmaması gibi durumlarda) başka branşlardaki öğretmenler de proje danışman öğretmeni olarak görev alabilirler. Onaylanan projelerin başka bir projenin birebir aynısı (kopyası) ya da çevirisi olduğu, bilimsel etik beyanına (Form 8) aykırı davranıldığı tespit edilirse, proje hangi aşamada olursa olsun proje çalışması sürecinden çıkarılacak ve ilgililer hakkında idari soruşturma açılacaktır. Ayrıca verilen ödül ve belgeler geri alınacaktır. Bölge sergisi ve final sergisi proje değerlendirme sürecinin bir parçası olup öğrencilerin sergilere katılması zorunludur.

PROJE ÇALIŞMALARI SIRASINDA DİKKAT EDİLECEK NOKTALAR Bölge ve Final Sergisine katılan öğrencilerin ve öğretmenlerin yol ücretleri (en geç) Mayıs ayı sonuna kadar bulundukları ilin Milli Eğitim Müdürlüklerince ödenecektir. 2010-2011 eğitim-öğretim yılından itibaren her öğrenci sadece bir proje ile çalışmaya başvurabilecektir. Bölge sergilerine davet edilen projeleri temsilen sergiye katılacakların, proje dokümanlarında-kayıtlarda isimleri olan öğrenci ve öğretmenler olmasına özen gösterilmelidir.

PROJE ÇALIŞMALARI SIRASINDA DİKKAT EDİLECEK NOKTALAR 12. Bir projede en fazla iki öğrenci ve bir danışman öğretmen görev alabilir. 13. Her öğrenci sadece bir projede yer alabilecektir. 14. Projeyi hazırlayan öğrenci sayısının 1’den fazla olması durumunda her iki öğrencinin de aynı okulda öğrenim görüyor olması gerekmektedir.

PROJE BANKASI GELİŞTİRİLMİŞTİR. DEĞİŞİKLİKLER PROJE BANKASI GELİŞTİRİLMİŞTİR. Proje çalışması, ilköğretim matematik ve fen bilimleri müfredatlarında yer alan konularda yapılacak araştırma projelerini kapsamaktadır. Bu nedenle uygulama projeleri (teknoloji, tasarım vb.) değerlendirmeye alınmayacaktır. 2010-2011 eğitim-öğretim yılından itibaren her öğrenci sadece bir proje ile çalışmaya başvurabilecektir.

DEĞİŞİKLİKLER 4. Bölge sergisi ve final sergisi proje değerlendirme sürecinin bir parçası olup öğrencilerin sergilere katılması zorunludur. 5. İl Çalışma Gruplarının ve Bölge Çalışma Gruplarının onay sayfasında projeleri hazırlayanlara ait bilgiler değerlendirme süresince görülemeyecektir

DEĞİŞİKLİKLER 6. Proje Danışman Öğretmenleri proje başvurusu tamamlanıncaya kadar 2010/681 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı ile yürürlüğe konulan Milli Eğitim Bakanlığı Yönetici ve Öğretmenlerinin Ders ve Ek Ders Saatlerine İlişkin Kararda Değişiklik Yapılmasına Dair Kararla değişik 17’nci maddesine göre egzersiz ücretinden yararlandırılacaktır.

ÖNEMLİ UYARI ANKARA’DAKİ FİNAL SERGİSİNE BURSA BÖLGESİNDEN SEÇİLECEK PROJE SAYISI KONTENJANININ BELİRLENMESİNDE, İLK BAŞVURU SAYISI DA DİKKATE ALINDIĞINDAN, PROJELERİN BASİT OLDUĞU DÜŞÜNÜLMEDEN BAŞVURU YAPILMASI ÇOK BÜYÜK ÖNEM TEŞKİL ETMEKTEDİR.

DİNLEDİĞİNİZ İÇİN TEŞEKKÜRLER… BURSA İL ÇALIŞMA GRUBU