E- Lojistik nedir E-lojistik adından da anlaşılacağı gibi elektronik tabanlı lojistiktir. Bir başka ifadeyle; lojistik süreçlerin gerçekleştirilmesinde.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
MBA-502 Stratejik Yönetim Yard. Doç. Dr. Erlan Bakiev
Advertisements

Lojistik Yönetimi Ders – V
Bilişim Teknolojileri ve Yönetim Dersi (IYO 713) Sunumu
TEMEL LOJİSTİK Doç. Dr. Murat ERDAL muraterdal.com.
GÜLOĞLU TİCARET Seracettin Güloğlu tarafından 1975 yılında kurulmuş olup, sektöre Teneke, Baca Armatürü ve Soba malzemeleri imalatı ile başlamıştır.
PAZARLAMAYA GİRİŞ PAZARLAMANIN TANIMI
Global Pazar Analizi 1. adım: Organizasyonun U/A’laşmaya ne derece hazır olduğunu incele. Finansal ve fiziksel kaynaklar, ilgili beceri ve yetenekler,
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ.
PAZARLAMA YÖNETİMİ.
Analysis of Logistic,Translation and Localization Strategies of gurmedenaldım.com Andaç Karahasanoğlu Man 407.
Copyright Online Tedarik İçin İhale, Teklif, Finansal Analiz Sistemi ve Ortak Satınalma Platformu copyright 2009.
ELEKTRONİK TİCARET VE LOJİSTİK HİZMETLERİ
PROJE YÖNETİMİ VE RİSK ANALİZİ
KIRKLARELİ ÜNİVERSİTESİ BABAESKİ MESLEK YÜKSEKOKULU DERS:E-TİCARET KONU:ELEKTRONİK TİCARETİN GELİŞİMİ VE GELENEKSEL TİCARET İLE KARŞILAŞTIRILMASI HAZIRLAYAN:DİLEK.
Tedarikçi Tarafından Yönetilen Stoklar (TYS)
KADINLARIN VE KADIN SİVİL TOPLUM KURULUŞLARININ GÜÇLENDİRİLMESİ HİBE PROGRAMI GÜÇLÜ KADIN GÜÇLÜ TOPLUM PROJESİ STRONG WOMEN STRONG SOCIETY PROJECT TR2009/ /69.
Lojistik Yönetimi Ders – II
Lojistik Yönetimi Ders – I
TIBBİ MALZEME YÖNETİMİ
REYSAŞ ‘’ Mükemmeli hedefleyen şirketler, ürettiklerinin aynı mükemmellik anlayışıyla pazara ulaştırılmasını talep etmektedir. ‘’
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ
3. HAFTA KONULARI TEST VE BİLGİ SORULARI. TEST SORULARI ##1 Ekonomik değeri olan atıl kaynaklara ne denir A)Satış B)Alacak C)Para D)Stok E)Işletme kaynağı.
Üçüncü Parti Lojistik (3 PL)
Lojistik Stratejisinde Tedarik
BİLGİSAYAR DESTEKLİ TASARIM VE ANİMASYON GİZEM TANIŞ
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ.
E-Ticaret Yrd.Doç.Dr.Emin BORANDAĞ
BİRAZ DÜŞÜNELİM! PAZARLAMA NE DEĞİLDİR? PAZARLAMA NEREDE BAŞLAR?
CUSTOMER TO CUSTOMER (TÜKETİCİDEN TÜKETİCİYE) E-TİCARET
İşletmelerde Bilişim Sistemleri
TÜRKİYE BİLİŞİM DERNEĞİ Kamu Bilişim Platformu - 17 E-Ticaret Güvenlik Sertifikasyonu ve Hukuksal Düzenlemeler 1 Çalışma Grubu ve Ötesi Kamu Hizmetlerinde.
Pi Magic — İş Uygulamaları Yatay Çözümler Endüstri Çözümleri Yönetim.
İnsan Kaynakları Bilgi Sistemleri
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
1.1 © 2003 by Prentice Hall BÖLÜM 3 BİLİŞİM SİSTEMİ YAKLAŞIMLAR ve ORGANİZASYONA ETKİLERİ.
STOK YÖNETİMİ Mba Operasyon yönetimi
Kurumsal ve Gelişmiş Stratejik Planlama Çözümü.
Mobil Pazar Çevresi ve Pazar Fırsatları
E-TİCARET. E NFORMASYON VE G ELIŞIMI Julius Reuter 28 Nisan 1850’de bilgi aracılığı mesleğini 45 posta güvercini ile başlamıştır. Reuter, ulaştırılması.
Girişimcilik.
Copyright © 2010 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall.
Elektronik pazarlama: – internetin kar yaratmak amacıyla kullanılması – birçok aşamayı ortadan kaldırmakta – daha hızlı ve daha düşük maliyetli –
ÖRGÜTLERDE BİLGİ YÖNETİMİ, KARAR VERME VE BİLİŞİM SİSTEMLERİNDEKİ HİYERARŞİK YAPININ MİMARİSİ Kısım 2.
ERP Kurumsal Kaynak Planlama (Enterprise Resource Planning)
KURUMSAL BİLİŞİM SİSTEMLERİ
CRM İÇIN STRATEJIK BIR YAKLAŞıM Hafta 5 – Adrian Payne Chapter 1 Prof. Dr. Remzi ALTUNIŞIK.
Bekir Sami NALBANTOĞLU
Modern Taşımacılık Yönetimi Yaklaşımları 3PL 4PL ŞEVVAL OLGAÇ.
İ ÇERIK Değer Zinciri ve E-Ticaret Amazon.com Wireless ve Ses Tabanlı E-Ticaret E-Ticaretin Avantaj ve Dezavantajları E-Ticaret İş.
Tedarik ziNCİRLERİ yÖNETİmi
Depo Elleçleme Personel Eğitimi
SAP SE, merkezi Walldorf, Almanya'da bulunan, Avrupa'nın en büyük yazılım şirketidir.
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ.
ALİBABA GROUP Hazırlayan : Mehmet özdemirler
LOJİSTİKTE KURULUŞ YERİ SEÇİMİ
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ VE LOJİSTİK
LOJİSTİK MALİYETLERİN YÖNETİMİ
ÜNİTE 2: ÜRETİM YÖNETİMİ.
Bölüm 2 ÖRGÜTLERDE BİLGİ YÖNETİMİ, KARAR VERME VE BİLİŞİM SİSTEMLERİNDEKİ HİYERARŞİK YAPININ MİMARİSİ Kısım 2.
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ VE LOJİSTİK
LOJ436 Lojistik Yönetimi Ders – I
Bilgi Yönetimi Uygulamaları II
6. TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI TEORİSİ
İÇİNDEKİLER Sermaye Maliyeti ve Sermaye Yapısı Kararları
İŞLETMEDE BİLGİ SİSTEMLERİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

E- Lojistik nedir E-lojistik adından da anlaşılacağı gibi elektronik tabanlı lojistiktir. Bir başka ifadeyle; lojistik süreçlerin gerçekleştirilmesinde internet teknolojilerinin temel alındığı sistemlerin kullanılmasıdır. E-lojistikte faaliyetler bilişim teknolojileri ile desteklenmektedir..

Son yıllarda e-lojistik neden önem kazanıyor? E-ticaret başta özel sektörde olmak üzere hızla büyümektedir. Lojistik firmaları e-ticaret faaliyetlerinde önemli bir noktada bulunuyor. Hızlı büyüyen bu sektörde lojistik firmaları doğru ürünün, doğru yerde, doğru zamanda ve doğru miktarda bulunmasını e-lojistik ile sağlayabilir. Önümüzdeki yıllarda e-lojistik konusunda yatırım yapan lojistik firmaları tercih edilir durumda olacak ve firmaların araç yerine teknolojik yatırımlara odaklanması beklenecektir.

E-Lojistik Prensipleri İzlenebilirlik ve Şeffaflık : Tüm operasyonların miktar, durum, zaman ve yer itibariyle en çekici biçimde izlenebilmesi Ekonomik Olma : gerek maliyet gerekse zaman fayda Öncelik : zaman kaybetmesine ve hata yapmasına engel olacaktır. Elastikiyet : Değişen durumlara ve konseptlere uyum sağlayabilme

Lojistik yönetiminde bilişim teknolojilerinin kullanılması işletmelere ve müşterilere ne gibi faydalar sağlar? • İşletme faaliyetlerinin düşük maliyet ve az hata ile daha hızlı ve verimli bir biçimde yapılmasına olanak sağlar. • İşletmeler, müşterilerinin ihtiyaçlarını daha etkin izleyebilir ve karşılıklı etkileşim artar. • Yer ve zaman faydası sağlar. • İşletme içi ve dışı iletişim daha kolay gerçekleşir. • İşletmenin hizmet çeşitliliğini artırır.

TEŞEKKÜRLER Özgür ÜRKMEZ

E-lojistik uygulamalarında firmaların karşılaştığı zorluklar • Lojistik faaliyetlerin alt yapının henüz tam gelişememesinden doğan sorunlar, • E-lojistikte belli standartların ve yasal düzenlemelerin olmayışı, • Yatırım ve iletişim maliyetlerinin yüksek olması, • Yeterli nitelikte bilgi işlem destek elemanlarının bulunmaması olarak ifade edilebilir.

E-Lojistik le Geleneksel Lojistigin Karsılastırılması

E-Lojistikte Faaliyetler

E-Lojistikte Müsteri Hizmeti Yönetimi *Müsteriye erisim ya da isletmenin müsteriye erisimi kolaylasır, *Müsteri verilerinin karısması gibi hatalar önlenir, *Müsteri bilgilerinin daha ayrıntılı tutulması ile müsterilerin daha yakından tanınması ve müsteriye özel lojistik hizmet sunulması, *Müsterilerin gözünde, lojistik isletmesinin müsterilerini birer is ortagı olarak gördükleri hissi uyandırması saglanır.

E-Ticaretin E-Lojistige Etkileri

TEŞEKKÜRLER Özkan Oruç

E-Ticaretin E-Lojistige Etkileri

E-Lojistikte Satınalma E-Satınalma; daha stratejik ve kontrollü bir satın alma yapısı saglayarak ürün kaynak planlaması, talep, siparis ve tedarik süreçlerini elektronik ortamda yönetme olanagı verir. Bu yolla, isletme hem zamandan tasarruf etmis hem de maliyet kalemlerini kontrol altına almıs olur E-satınalmada ürünler çesitli tedarikmahallerinden müsterilere sıkça tedarik edilir

E-Satınalmanın avantajları su sekilde açıklanabilir

E- lojistik ,E Ticaret,E satın alma ile değişim

TEŞEKKÜRLER Ali Ozan ALP