DEĞERLER EĞİTİMİ ERENLER ORTAOKULU.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İLETİŞİM VE ETİK DEĞERLER
Advertisements

Yrd. Doç. Dr. Mehmet OKUTAN
TED ANTALYA KOLEJİ REHBERLİK HİZMETLERİ.
Değerler Eğitimi Özgüven.
İŞLETMELER VEYA KİŞİLERİN HEDEFİ, EN İYİ OLMAK İSTİYORUM + -
DEĞERLER EĞİTİMİ Prof. Dr. Emin Karip Milli Eğitim Bakanlığı
KİMLİK GELİŞİMİ VE KENDİNİ KABUL
NİÇİN DEĞERLER EĞİTİMİ ?
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
TOKİ ŞEHİT MUSTAFA DOLUMAY ANAOKULU
İngilizceden çeviri : Orkideler İngilizceden çeviri : Müzik: Autumn Rose.
TEMEL İZCİLİK BİLGİLERİ
DEĞERLER EĞİTİMİ Selahattin Altınışık Nisan 2012.
Öğretim İlkeleri.
DEĞERLER EĞİTİMİ YUSUF SAVAŞ İLKOKULU 2012– 2013 EĞİTİM – ÖĞRETİM YILI
SINIF YÖNETİMİ ÇOCUK EĞİTİMİ “ÇOCUĞUN RUHSAL GELİŞİMİ”
Eğitim ve Eğitim Psikolojisi
REHBERLİK.
MESLEK YAŞAMI VE ETİK Kazanım: İş ve meslek yaşamında etik değerlerin önemini fark eder. 12. Sınıf 110 nolu kazanım etkinliği.
OKULÖNCESİ EĞİTİM NEDİR?
EĞİTİM AİLEDE BAŞLAR Davranışlarımızla çocuğumuza model olmalıyız.
Hak Sorumluluk Nedir? Nedir?
Çocuk Psikolojisi Hazırlayanlar TATKAVAKLI İLKÖĞRETİM
Samsun değeriyle buluşuyor!
DEĞERLER EĞİTİMİ KUMKALE ORTAOKULU EKİM 2013.
MOTİVASYON.
Sevgili Öğrencilerimiz ;
KARŞIYAKA İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ DEĞERLER EĞİTİMİ PROJESİ
ŞEHİT BAHADIR TAYFUR İLKOKULU DEĞERLER EĞİTİMİ PROJESİ
DEĞERLER EĞİTİMİ.
HUKUK: kişilerin birbirleriyle ve toplumla olan ilişkilerini düzenleyen ve devlet gücüyle uyulması zorunlu hale getirilmiş kurallardır . Kanunların esas.
ÇOCUĞUN OKULA UYUM BAŞARISINI ARTTIRMAK İÇİN VELİYE DÜŞEN GÖREVLER
KUBAŞIK ÖĞRENME Sınıf ortamında; küçük karma kümeler oluşturarak
DEĞERLER ŞEHRİ KASTAMONU
MEHMET SİNAN DERELİ ORTAOKULU
DEĞERLER EĞİTİMİNE GENEL BAKIŞ DEĞERİN TANIMI
7-19 YAŞ AİLE EĞİTİMİ PROGRAMI
DEĞERLER EĞİTİMİ ANADOLU EFES İLKOKULU.
Çocuklarda zeka gelişiminin en yoğun olduğu dönem 3–11 yaş aralığı olup bu dönemlerde beyin gelişimine çok dikkat edilmelidir..
REHBERLİK SERVİSİNİN TANIMI VE İLKELERİ
Psikososyal Gelişim Erik Erikson, Freud’un kuramını ergenlikten sonra yaşlılığa kadar genişleterek sekiz psikososyal gelişim dönemini tanımlamıştır. Gelişimde.
SANAT EĞİTİMİ.
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
Eğitim Psikolojisi -Eğitim Psikolojisinin Kapsamı-
1922 SALİHLİ GENÇLİK ve SPOR KULÜBÜ
AİLE OLMAK DEĞERLER EĞİTİMİ.
BÖLÜM 7 AHLAKİ GELİŞİM, DEĞERLER ve DİN. BÖLÜM 7 AHLAKİ GELİŞİM, DEĞERLER ve DİN.
AİLELERE ÖNERİLER Çocuklarımız Geleceğimizdir!!! Çocuklarımız Geleceğimizdir!!! Bizler anne babalar olarak kimi zaman bu değerli hazinenin farkında olamıyoruz.
Sosyal Öğrenme Kuramı (Bandura)
REHBERLİK SERVİSİ Kübra KARAKALE. “ REHBERLİK SERVİSİ ” NEDİR? Rehberlik servisinde öğrencilerimize çalışmalar ve etkinlikler yapılır. Öğrencilerin gelişim.
İŞ VE İŞLETME AHLAKI.
AOÖ 206 Matematik Eğitimi.
Temel Eğitimde Değerler Eğitimi
Aile Katılımı Nedir? Çocuğun gelişimi hakkında anne babaları bilgilendirme. Anne babalara duygusal destek sağlama. Çocuklarına öğretmenlik ve rehberlik.
HAZIRLAYANLAR ESMANUR ÖZDEMİR EDA AKKUŞ NURSEMA YALÇIN
Davranış Bilimlerine Giriş
ÜNİTEMİZDEN NELER ÖĞRENDİK
SOSYAL BİLGİLER DEĞER ÖĞRETİMİ.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
Bölüm 5 İLETİŞİM VE EĞİTİM
YAŞ ÖĞRENCİLERİNİN GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
YAYGIN EĞİTİM Yaygın Eğitim: Örgün eğitim sistemine hiç girmemiş
Öğretim Programı (1-4) Kazanımları Sunusu
EĞITIME FELSEFI YAKLAŞıMLAR IDEALIZM REALİZM NATÜRALİZM PRAGMATİZM VAROLUŞÇILIK (EGZİSTANSİYALİZM)
SOSYAL UYUM GÜÇLÜĞÜ OLAN BİREYLER. Tanım ve Sınıflandırma Sosyal Uyum: Bireyin aynı anda çevresindeki değişiklikleri algılaması, yeniliklere uyum sağlaması,
Din,Ahlak, Değer İlişkisi Ve Eğitimi
İLKOKUL ÖĞRENCİLERİNİN AHLAK ALGILARI
MOTİVASYON ve FARKINDALIK
“Tek PPG” olarak yolumuza devam ediyoruz
Sunum transkripti:

DEĞERLER EĞİTİMİ ERENLER ORTAOKULU

GİRİŞ Ne olacak bu eğitimin hâli? Bir hata mı yapıyoruz? Son yıllarda sıkça duyduğumuz okullarda şiddet, erken yaşta uyuşturucu bağımlılığı, gençlerde suç oranının artması vb. olaylara dair haberler insanlara şu soruları sordurmaktadır: Ne olacak bu gençliğin hâli? Ne olacak bu eğitimin hâli? Bir hata mı yapıyoruz? Aile kurumu çözülüyor mu? …vb.

Benzer şekilde, zaman zaman şöyle cümleler kullandığımız olur: “Çocuklara sorumluluk bilinci vermeliyiz, çevremizi koruyalım, yaşlılara yardım etmek gerekir, dürüstlük önemlidir, her şeyin başı sevgidir, başkasının hakkını almamalı...”.

Bu vb. sözleri söylerken, bazılarımız değerler eğitimi, bazılarımız ahlak eğitimi, bazılarımız karakter eğitimi, bazılarımız etik eğitimini kastediyoruz.

DEĞER NEDİR? Değer, bir sosyal grup veya toplumun kendi varlık, birlik, işleyiş ve devamını sağlamak ve sürdürmek için üyelerinin çoğunluğu tarafından doğru ve gerekli oldukları kabul edilen ortak düşünce, amaç, temel ahlaki ilke ya da inançlardır.

DEĞERLER EĞİTİMİ NEDİR? Bireyin belirli değerlerin farkına varması, yeni değerler üretmesi, benimsemesi ve kişiliğine mâl ederek davranışları ile sergilemesi başlı başına bir eğitim sorunudur. Buna kısaca değerler eğitimi denilmektedir.

DEĞERLER EĞİTİMİNİN AMACI NEDİR? Değerler eğitiminin amacı, çocuğun doğuştan getirdiği en iyi tarafı ortaya çıkarmak; kişiliğinin her yönüyle gelişmesini sağlamak; insani mükemmelliğe ulaşmasına yardımcı olmak; bireyi ve toplumu kötü ahlaktan korumak ve kurtarmak, bunun yanında iyi ahlakla donatmak ve devamını sağlamaktır.

DEĞERLER EĞİTİMİ Değerler eğitimi kalbe, zekâya ve iradeye hitap etmeli ve amacı iyiliği sevdirmek, tanıtmak, istetmek olmalıdır. Değerler eğitimi önce çocuğun duyarlılığına hitap etmelidir. Çünkü çocukta duygu, akıldan önce gelir. Çocuk heyecanlı olduğu zaman aklını aydınlatmak da kolaylaşır. Değerler eğitimi, irade üzerinde de etki yapmalıdır. 20.04.2017

DEĞERLER EĞİTİMİ Değerler doğuştan getirilmeyip, gözlem ve etkileşim sonucunda yaşayarak öğrenilirler. Bu tespit okulun değer eğitimi konusundaki can alıcı sorumluluğunu öne çıkarmaktadır.

DEĞERLER EĞİTİMİ Değer eğitiminin ön koşulu ise, çocuğa özgür iradesini kullanacak ortam hazırlamaktır. Dayatma, baskı ve koşullandırma ile yapılan eğitim çocuğun kendinden çok başkalarının isteklerini gerçekleştirme işlevine sahip olur.

DEĞERLER EĞİTİMİ Araştırmalar düşünceli, saygılı, güvenilir, adil, sorumlu, kısacası iyi insanların yaşamda daha başarılı olduğunu göstermiştir. Bu nedenle, değerler eğitimi, okullarda en az matematik ve Türkçe eğitimi kadar önemli ve gereklidir. Değerleri önemsemeyen ve bu değerlere uymayan çocukların yetişkin olduklarında iş, aile ve sosyal yaşamlarının iyi gitmediği araştırmalar sonucu ortaya çıkmıştır. Kısacası değerler eğitimi yaşam boyu gereken bir eğitimdir.

DEĞERLER EĞİTİMİ Ülkemizde Değerler eğitimi kimi zaman ayrı bir ders olarak okutulmuş, kimi zaman da diğer derslerin içerisinde öğrencilere verilmeye çalışılmıştır.. Bu durum etkili bir değerler eğitimi verilebilmesi için her şeyden önce tesadüfî olmayan, planlı bir eğitim anlayışına duyulan ihtiyacı ortaya çıkartmaktadır. Ders kitaplarında yer alan, adil olma, aile birliğine önem verme, bağımsızlık ve özgür düşünebilme, barış, iyimserlik, duyarlı olma, dürüstlük, estetik duyguların geliştirilmesi, hoşgörü, misafirperverlik, saygı, sevgi, sorumluluk, temizlik, vatanseverlik gibi birçok değerin okullarda yapılacak olan etkinlikler ve uygulamalarla hayata geçirilmesi davranışa dönüştürülmesi önemlidir.

DEĞERLER EĞİTİMİ Eğitim, belli bir toplumun idealine yönelik değerler sistemini bireylere iletmede önemli rol oynamaktadır. Okulların, önemli görevi, değerleri öğretmek, öğrencileri belirlenen kurallar doğrultusunda disipline etmek, ahlaki gelişimine katkıda bulunmak, karakterini ve benlik algısını olumlu yönde etkilemektir. Okullar bazı değerlerin takdir edildiği ve öğretildiği yerler olduğuna göre orada bulunan öğretmen ve yöneticilerin de bu değerlere sahip olması ve öğrencilere model olmaları gerekmektedir.

FARK

ÖĞRETMEN Liderdir Mutlu edendir Fark yaratandır Kibardır Risk alandır Harekete geçendir Elini uzatandır Gülümseyendir Rol modeldir Cesaretlidir Takip edilendir Kararlıdır Hayal eden ve inanandır Tecrübelidir Korkmayandır Mantıklıdır Mücadele edendir Güçlüdür Pes etmeyendir Nefret yerine sevgiyi tercih edendir Pozitiftir Alkışlayandır

ÖĞRETMENLER İÇİN DEĞER ÖNERİLERİ Bilimsel Değerler Araştırmacılık Planlı Olmak İnsani Değer Fedakarlık Hoşgörü Empati Etik Değerler Doğruluk Dürüstlük Güven

DEĞERLER EĞİTİMİ Öğretmenlerin okul ortamında ve dışında değerleri doğru yansıtan örnek model olmaları,ahlaki sınıf ortamları oluşturmaları, değişik stratejiler kullanarak formal olarak sınıf içinde , informal olarak da sınıf dışında değerlerin kazandırılmasına ilişkin çeşitli uygulamalar yaptırmaları gereklidir. 20.04.2017

KELİMELERİN GÜCÜ

KELİMELERİN GÜCÜNÜ ANLAMADAN İNSANLARIN GÜCÜNÜ ANLAYAMAZSINIZ! “Senin aklın ermez” ve “Sana mı kaldı?” gibi sözler, küçüklerin ve gençlerin araştırma ve iş yapma azimlerini daha işin başında yok eder. “Boyundan büyük işlere kalkışma!” azarı ile ikide bir paylanan kişilerin kırılan cesaretleri onların kabuğuna çekilmesine yol açar.

YAŞAMA AZMİ