İkili Kodlama Kuramı Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyı.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
PROJE VE KULÜP ÇALIŞMALARI
Advertisements

ÖĞRETİM VE ÖĞRENMEYE İLİŞKİN İLKELER İletişim ve Öğrenme
YAPAY ZEKA ÖDEV - 3 Kenan KILIÇASLAN Trakya Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Makina Mühendisliği Doktora Programı.
BİLGİ TEKNOLOJİLERİ EĞİTİMİNDE BDÖ YAZILIMI KULLANMA VE UYGULAMA SONUÇLARINA YÖNELİK BİR ÇALIŞMA Okut. Halit KARALAR (Muğla Üniv.Enf.Bölümü) Dr. Yaşar.
Tam Öğrenme Modeli (Mastery Learning)
Öğretim Etkinlikleri Modeli
Öğrenme Kuramı ve Öğretim Kuramı
Eğitim Psikolojisi Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Eğitim ve Eğitim Psikolojisi
Proje Tabanlı Öğretim (Proje Temelli Öğretim)
ÖĞRENME Yrd. Doç. Dr. Mukaddes Erdem H.Ü. Eğitim Fakültesi
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Beyin Temelli Öğrenme.
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Gagné’in Öğrenme Koşulları Modeli
Hızlandırılmış Öğrenme
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
ÖĞRETİMİ TASARLAMA: SIRALAMA
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
=>SES BİLGİSİ
 Mayer, R. E (2001). Multimedia learning. Cambridge University Press.
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Gözleyerek Öğrenme Kuramı
Çoklu Ortam Kuramları Embiya ÇELİK
ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ MODELİ
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL GELİŞTİRME
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Uzaktan Eğitim Çalışmaları ve Başlanan e-Eğitim Projesinin İçeriği
Buruner’in Bilişsel Gelişim Kuramı
Örnek Olay Yöntemi (Örnek Olay İncelemesi)
Sakarya Üniversitesi Eğitim Bilgi Sistemi Toplantısı, 29 Nisan 2011, SAU Kültür ve Kongre Merkezi Öğretim ve Ölçme Değerlendirme Yöntemi Neden Belirlenmeli.
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Öğretim Materyalleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Öğretim Materyallerinin Değerlendirilmesi
Etkili Öğretim Modeli.
Etkili Sunum Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
E Kitap Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık. E kitaplar, bilgisayar, tablet, telefon, okuyucu gibi elektronik araçlarla görüntülenebilir kitaplardır.
Sayısal Öyküleştirme Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Uzaktan Eğitim Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık. Uzaktan eğitim, öğrenme ve öğretme süreçlerinin farklı yerlerde gerçekleştiği, öğrenenle öğretenin çoğu zaman.
Çoklu Ortamda Öğrenme Modeli
Abant İzzet Baysal ünİverSİtesİ EğİTİM FaKülTeSİ
HAZIRLAYANLAR: Nida GÖNÜLAL Seda BENLİ
Gestalt Kuramı Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Öğrenme ve Bazı Duyuşsal Değişkenler Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Probleme Dayalı Öğrenme
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
Buluş Yoluyla Öğrenme Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
GİRİŞ Hayat bilgisi dersinde eğitim-öğretim sürecinin başarılı bir biçimde gerçekleşmesi ve kazanımların öğrencilere kazandırılması için önemli.
SINIF YÖNETİMİ.
Yaratıcı Düşünme Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Probleme Dayalı Öğrenme
KISIM 1 Bilgi İşleme Teorisi
Eğitim Psikolojisi Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
YAKIN DOĞU ÜNİVERSİTESİ ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ
Kolb’un Yaşantısal Öğretim Modeli
Bilişşsel Yük Kuramı Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
BÖLÜM 5 ARAÇ-GEREÇLERİN ÖĞRETİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ.
MEDYA & MATERYAL VE GÖRSELLİK
Mustafa SÖZBİLİR, Şeyda GÜL, Fatih YAZICI
Kavram öğretimi Seden KIRTE
Pedagojİk formasyon sertİfİka programI ÖğreTİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI Hafta I Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
7th International Congress of Research in Education
ARAÇ-GEREÇLERİN ÖĞRETİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
BE BEP NEDİR ?.
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
Sunum transkripti:

İkili Kodlama Kuramı Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyı

İkili kodlama kuramı Alan Pavio tarafından geliştirilmiştir.

Kuram temel olarak kısa süreli belleğe ulaşan uyarıcıların burada sözel ve sözel olmayan iki alt birimde işlem görmeleri düşüncesine dayamaktadır. Kuramda, sözel olmayan kanal, “görsel kanal” olarak adlandırılmaktadır.

Kurama göre bir yazının görüntüsü ya da sesi, sözel kanal yolu ile kısa süreli belleğe iletilir ve sözel alt biriminde işlenir. Diğer taraftan sözel bilgi içermeyen görüntüler ise sözel olmayan görsel kanal ile kısa süreli belleğe iletilir ve görsel alt biriminde işlenir.

İkili kodlama kuramına göre bu iki alt sistemin birlikte kullanımı öğrenmeyi olumlu yönde etkilemektedir.

Diğer bir deyişle ikili kodlama kuramına göre; hem sözel hem de görsel bilgi içeren öğretim materyalleri, yalnızca sözel ya da yalnızca görsel bilgi içeren materyallerden daha etkilidir.

Ayrıca görsel kanal aracılığı ile sunulan içerik, sözel kanal aracılığıyla sunulan içerikten daha iyi hatırlanmaktadır.

İkili kodlama kuramının ilkeleri daha etkili öğretim materyallerinin tasarımı için dikkate alınmalıdır.

Kaynaklar Aldağ, H. Ve Sezgin, M. E. (2003). Çok Ortamlı Öğrenmede İkili Kodlama Kuramı ve Bilişsel Model. Çukurova Ünıversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 11(11): 121-135. Sezgin, M. E. (2002). İkili Kodlama Kuramına Dayalı Olarak Hazırlanan Ders Yazılımının Fen Bilgisi Öğretimindeki Akademik Başarıya, Öğrenme Düzeylerine ve Kalıcılığa Etkisi. Yüksek Lisans Tezi. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü: Adana.