VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA VE ETKİN ÖĞRENME YOLLARI
Advertisements

VERiMLi ÇALIŞMANIN iLKELERi
ÇOCUĞUMUN VERİMLİ DERS ÇALIŞMASINA NASIL YARDIMCI OLABİLİRİM?
TED ANTALYA KOLEJİ PDR SERVİSİ
VER İ ML İ DERS ÇALI Ş MA YOLLARI. Önce kendinize güvenin. Önce kendinize güvenin. Başarılı olacağım diyerek başlayın. Unutmayın ki kendine güven başarının.
  VERİMLİ DERS ÇALIŞMA Alaattin SEMİZ Rehberlik Servisi.
KALİTELİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ Demet TAŞDAN.
NİZİP HÜSEYİN YALÇIN ÇAPAN ANADOLU LİSESİ
BAŞARININ ANAHTARI
Verimli Ders Çalışma F.N.Ç.A.L. REHBERLİK SERVİSİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
BAŞARILI OLMAK İÇİN NELER YAPILMALI?
ZEKİ KONUKOĞLU ANADOLU ÖĞRETMEN LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ HOŞGELDİNİZ
Verimli Ders Çalışma Teknikleri 1.
Yanlışları azaltmanın yolları nelerdir?
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA ALIŞKANLIKLARI GELİŞTİRME SEMİNERİNE HOŞ GELDİNİZ
Öğretim Durumlarını Planlama
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
ETKİLİ ÇALIŞMA VE ETKİN DİNLEME
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
ZEYNEP BEDİA KILIÇLIOĞLU İLKOKULU REHBERLİK SEVİSİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMAK NEDİR?
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
ETKİLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ Hüsnü DURSUN
Verimlilik: Doğru olan işleri, doğru bir biçimde ve ekonomik bir çalışma ile gerçekleştirmeyi amaçlayan akılcı bir yaşam biçimidir.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
DÜZCE ANADOLU SAĞLIK MESLEK LİSESİ Rehberlik ve Psikolojik Danışma Servisi Seyhan ÖZCAN Okul Psikolojik Danışmanı “VERİMLİ” ÇALIŞIYOR MUYUZ? 2014.
Verimli Ders Çalışma Seminerine Hoş Geldiniz
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YOLLARI
YGS ve LYS başarısı için öğrencilerimizin yapması gerekenler Yunus Emre Anadolu Lisesi-Rehberlik Servisi.
Ardahan Rehberlik Araştırma Merkezi
AYAZMA İLKOKULU Rehberlik Servisi
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ. Gelecekte iyi bir meslek sahibi olmanın yolunun daha verimli çalışmaktan geçtiği bir gerçektir. Çok çalışmak değil, Etkili.
BAŞARININ SIRLARI.
NASIL DERS ÇALIŞMALIYIZ?
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
HOŞGELDİNİZ 2 3 Ders Çalı ş ma İ le İ lgili Yakınmalar Ders Çalışmaya Başlayamıyorum Ders Çalışmayı Sürdüremiyorum Çalıştığım Halde Başarılı Olamıyorum…
Okul Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetleri 1 VERİMLİ ÇALIŞMA TEKNİKLERİ Hazırlayan ve sunan : Uzm.Psk.Dan. Yusuf URHAN.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA ve ZAMANI ETKİLİ KULLANMA
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA ve ZAMANI ETKİLİ KULLANMA Çiftlik sahibi olmayı hayal eden genç bir adam bir çiftlik satın alır. Çiftliği satın aldıktan sonra yeterli.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA.
VER İ ML İ DERS ÇALI Ş MA. VERİMLİ BİR ÇALIŞMA İÇİN NELER YAPMALIYIZ? Öncelikle çalışma planı yapılmalıdır. Çünkü çalışma planı hangi gün hangi dersi.
NOT TUTMA.
ETKİLİ ÖĞRENME VE VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
ANLATIM YÖNTEMİ BELİRLEME
Verimli Ders Çalışma. Başarılı insan amaçlarına, belirlediği zaman diliminde ulaşır…
PROFİLO İLKOKULU REHBERLİK SERVİSİ
VERİMLİ ÇALIŞMA YOLLARI
Çocuğumuz çok ders çalışsa, çok başarılı olsa… BEKLENTİ OLASI BİR BAŞARISIZLIK DURUMU Daha çok ders çalışmalısın!!!
REHBERLİK SERVİSİ.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA NASIL OLUR? EYYÜBİYE REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ.
ETKİLİ DERS DİNLEME VE ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA VE YÖNTEMLERİ
VERİMLİ VE ETKİLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ CUMHURİYET İLKOKULU REHBERLİK SERVİSİ.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ. ETKİLİ OKUMA BECERİLERİ  Okurken anlamayı kontrol etmek Metin hakkında soru sormak ve cevaplamak Yüksek sesle okumak.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
Okul Psikolojik Danışmanı ve Rehber Öğretmen
MALAZGİRT MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
Sunum transkripti:

VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ

20.04.2017 ÇALIŞMA ORTAMININ DÜZENLENMESİ Rehberlik Servisi

1. Işık arkadan gelmeli, güneş ışığı önden gelmelidir. 2. Çalışma masası ve oda toplu olmalıdır. Rehberlik Servisi

3. Gürültüsüz ortamda sandalyeye oturmak gerekir 3. Gürültüsüz ortamda sandalyeye oturmak gerekir. Çok rahat ya da rahatsız olmamalıdır. 4. Sessiz ortamda görsel ve işitsel dikkat dağıtıcılar olmamalıdır. Gereken tüm gereçler çalışma masasında olmalıdır. Rehberlik Servisi

5. Dikkatimizi yoğunlaştırmak için konuya ilgi duymalıyız. 6. İki kişi/kardeş aynı odada, masada çalışmamalıdır. Rehberlik Servisi

7. Oksijen çok önemlidir. Ortam çok sıcak ya da çok soğuk olmamalıdır. 8. Sürekli aynı yerde çalışmak ve uygun önlemleri almak gerekir. Rehberlik Servisi

ETKİN DİNLEME Rehberlik Servisi

1. Etkin dinlemenin ön koşulu dinlemeye hazırlıklı olmaktır 1. Etkin dinlemenin ön koşulu dinlemeye hazırlıklı olmaktır. Bunun için dersten önce konu hakkında hazırlık yapılmalıdır. Rehberlik Servisi

2. Öğrenci dersi dinlerken öğretmenin söylediklerinden yola çıkarak daha sonra söyleyeceklerini kestirmeye çalışmalıdır. Rehberlik Servisi

4. Öğretmenin özellikleri ve bireysel biçimi ile değil, dersin özüne odaklaşmak gerekir. Rehberlik Servisi

5. Öğrenci dikkatinin konudan kaymasını önlemek için konunun ana ve yardımcı düşüncelerini bulmaya çalışmalıdır. Dikkat edilirse bir konunun ana düşünceleri örneklerle, açıklamalarla desteklenir. Sık sık tekrarlanır. Rehberlik Servisi

İyi ve Kötü Dinleme Alışkanlıkları Kötü Dinleyici İyi Dinleyici Konunun sıkıcı olduğuna karar verir, öğretmenin anlattıklarıyla ilgilenmez. Ders sıkıcı olsa bile önemli ve yararlı olacağını düşünerek dersi dikkatle dinler. Öğretmene bakar ama dinlemez, daha sonra ders kitabından okuyacağını düşünür. Öğretmenin söylediklerinin önemli olduğunu düşünür. Derste anlatılan bilgilerin ders kitabında olmayacağını bilir. Rehberlik Servisi

Kötü Dinleyici İyi Dinleyici Öğretmenin söylediği her şeyi yazmaya çalıştığı için konunun özünü kaçırır. Öğretmenin anlattıklarını dinler ve önemli şeyleri not eder. Öğretmeni tembelce dinler, genellikle hayal kurar. Derste her fazla zamanı kullanır. Konunun ana noktalarını özetler ve dersin geri kalanı hakkında düşünür. Rehberlik Servisi

NOT ALMA Rehberlik Servisi

* Her şeyi aklımızda tutamayız yalnızca anlarız. * Duyulanın yazılmasında tekrar yapılmış olunur. * Her şey yazılmamalıdır. * Yazarak dikkatimizi daha kolay toplarız. Rehberlik Servisi

1. Sesin Değişmesi: Öğretmenler ana noktaları vurgulamak için seslerinin tonunu değiştirirler. Öğretmen sesini yükseltir veya alçaltırsa, sertleştirir veya yumuşatırsa önemli bir düşünceyi söylüyor demektir. Rehberlik Servisi

2. Konuşma Oranının Değişmesi: Bazen öğretmenler önemli bilgilerin yazılabilmesi için konuyu yavaş anlatırlar. Rehberlik Servisi

3. Anahtar Sözcükler Kullanma: Beş temel neden, önce, sonra, önceki, aynı zamanda, bir başka deyişle, diğer yönden, bunun tersine, örneğin, önemli, sonuç olarak, özetle... Rehberlik Servisi

4. Tahtaya Yazma: Eğer öğretmen tahtaya yazmak için zaman ayırıyorsa yazılanlar önemlidir ve mutlaka not alınmalıdır. Rehberlik Servisi

5. Doğrudan Bildirme: Bazen bir kavram veya düşüncenin önemli olduğu doğrudan öğretmen tarafından söylenir. Rehberlik Servisi

7. Sözel Olmayan İpuçları: Bir çok öğretmen önemli noktaları farklı mimik ve jestlerini kullanarak belirtirler. Rehberlik Servisi

NOT EDİLEN BİLGİLER SIK SIK TEKRAR EDİLMELİDİR. Rehberlik Servisi

HIZLI VE ETKİN OKUMA Rehberlik Servisi

* HIZLI OKUMA, YAVAŞ OKUMAYA GÖRE DAHA İYİ ANIMSAMAYI SAĞLAR. * ÇÜNKÜ YAVAŞ OKURKEN DİKKAT KOLAYLIKLA BAŞKA ŞEYLERE KAYAR. Rehberlik Servisi

OKURKEN ÖNEMLİ GÖRÜLEN KISIMLARIN ALTI ÇİZİLMELİ YA DA YANINA İŞARET KOYULMALIDIR. Rehberlik Servisi

İ İncele S Soru Sor O Oku A Anlat T Tekrar et ÖĞRENİLENLERİN KALICILIĞI İÇİN; İ İncele S Soru Sor O Oku A Anlat T Tekrar et Rehberlik Servisi

ÇALIŞMA PLANI YAPMA Rehberlik Servisi

*Planlı çalışmak zamanı etkili kullanmaktır. *Dinlenme ve eğlenme zamanını belirlememiz gerekir. *Her 40 dakikalık çalışmadan sonra 10 dakika ara verilmelidir. Rehberlik Servisi

*Hangi derse ne kadar çalışılacağı belirlenmelidir. *Hangi derse ne zaman çalışılacağını belirlemek gerekir. *Bazı saatlerde zihin açık olur. Rehberlik Servisi

*Farklı yöntemlerle çalışılan dersler art arda koyulmalıdır. *Yapılan plana uymak gerekir. *Program esnek olmalıdır. Beklenmeyen durumlarda kayabilmelidir. Rehberlik Servisi

Beynimiz biz uyurken çalışmaya devam eder Beynimiz biz uyurken çalışmaya devam eder. Yatmadan önce yapılan bir tekrar sabaha kadar devam eder! Rehberlik Servisi

Sonuç: Derste öğretmenlerini iyi dinleyenler, derslerine zamanında çalışanlar, düzenli çalışma alışkanlığına sahip olanlar, öğrendiklerini sık sık tekrar edenler daima başarılı olurlar. Yani başarılı olmak öğrencinin kendi elindedir. Rehberlik Servisi