VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA VE ETKİN ÖĞRENME YOLLARI
Advertisements

ÇOCUĞUMUN VERİMLİ DERS ÇALIŞMASINA NASIL YARDIMCI OLABİLİRİM?
  VERİMLİ DERS ÇALIŞMA Alaattin SEMİZ Rehberlik Servisi.
 Sık sık ara vermeye gereksinim duyabilirsiniz.  Öğrenirken ellerinizi kullanabileceğiniz her fırsat size yardımcı olacaktır.  Ders çalışırken hareket.
NİZİP HÜSEYİN YALÇIN ÇAPAN ANADOLU LİSESİ
NASIL BAŞARILI OLMALIYIM?
Verimli Ders Çalışma Yöntemleri
Verimli Ders Çalışma Teknikleri 1.
Güce Çok Programlı Lisesi Onur ÖZDEMİR Okul Psikolojik Danışmanı
Etkin Çalışma Yöntemleri.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA ALIŞKANLIKLARI GELİŞTİRME SEMİNERİNE HOŞ GELDİNİZ
BUGÜN NELERDEN BAHSEDECEĞİZ?
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
DÜZENLİ DERS ÇALIŞMA ALIŞKANLIĞI NASIL KAZANDIRILIR?
ZEYNEP BEDİA KILIÇLIOĞLU İLKOKULU REHBERLİK SEVİSİ
Verimli Ders Çalışmayı öğrenmek istiyor musunuz?
Verimli Ders Çalışma Semineri
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA VE ETKİN ÖĞRENME YOLLARI
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
ETKİLİ ve VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ ÖĞRENCİ SUNUMU
VERİMLİ DERS ÇALIŞMAK ZAMANI, BELİRLENEN AMAÇLAR VE ÖNCELİKLER İÇİN; PROGRAMLI ve VERİMLİ OLARAK KULLANMAKTIR.
VERIMLI DERS. İ N S A N I N 1.MESLEĞİNİ, 2.ÖZEL HAYATINI 3.AİLESİNE SAĞLAYACAĞI İMKANLARI 4.TOPLUMDAKİ YERİNİ B ELİRLER.
ETKİLİ DERS ÇALIŞMAK.
HAZIRLAYAN: HANİFE FIRAT KAZMALI
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMAK ZAMANI, BELİRLENEN AMAÇLAR VE ÖNCELİKLER İÇİN; PROGRAMLI ve VERİMLİ OLARAK KULLANMAKTIR.
Ardahan Rehberlik Araştırma Merkezi
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA ALIŞKANLIKLARI GELİŞTİRME
ATATÜRK İLKOKULU Rehberlik Servisi
AYAZMA İLKOKULU Rehberlik Servisi
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
ADAPAZARI REHBERLİK ARAŞTIRMA MERKEZİ. VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ.
© Hayat Rehberiniz DURSUN KORKMAZ PSİKOLOJİK DANIŞMAN.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ. Gelecekte iyi bir meslek sahibi olmanın yolunun daha verimli çalışmaktan geçtiği bir gerçektir. Çok çalışmak değil, Etkili.
BAŞARININ SIRLARI.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
NASIL DERS ÇALIŞMALIYIZ?
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
HOŞGELDİNİZ 2 3 Ders Çalı ş ma İ le İ lgili Yakınmalar Ders Çalışmaya Başlayamıyorum Ders Çalışmayı Sürdüremiyorum Çalıştığım Halde Başarılı Olamıyorum…
Hocabey Toki Ortaokulu Rehberlik Servisi VERİMLİ DERS ÇALIŞMA Hocabey Toki Ortaokulu Rehberlik Servisi.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA ve ZAMANI ETKİLİ KULLANMA
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA ALIŞKANLIKLARI GELİŞTİRME. Beklenti böyle olunca başarısızlığın nedeni, "yeterince çalışmamak" olarak görülmekte ve sizlerden sürekli.
VER İ ML İ DERS ÇALI Ş MA. VERİMLİ BİR ÇALIŞMA İÇİN NELER YAPMALIYIZ? Öncelikle çalışma planı yapılmalıdır. Çünkü çalışma planı hangi gün hangi dersi.
NOT TUTMA.
Kestanelik Çok Programlı Lisesi VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ.
PROFİLO İLKOKULU REHBERLİK SERVİSİ
VER İ ML İ DERS ÇALI Ş MA TEKN İ KLER İ Zeynep Esin IŞIKLAR Rehber Öğretmen.
VER İ ML İ DERS ÇALI Ş MA TEKN İ KLER İ HAZIRLAYAN ŞULE NUR ÇAKIR.
VERİMLİ ÇALIŞMA YOLLARI
VERİMLİ VE PLANLI DERS ÇALIŞMA CUMHURİYET ANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ.
VERİMLİ VE ETKİLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ SUNUMU
SEMİNERİNE HOŞ GELDİNİZ
Çocuğumuz çok ders çalışsa, çok başarılı olsa… BEKLENTİ OLASI BİR BAŞARISIZLIK DURUMU Daha çok ders çalışmalısın!!!
REHBERLİK SERVİSİ.
MERVE AKKAFA. Her çalışma bir amaca yönelik olmalıdır. Bu amaçlar, bir problemin çözümünü öğrenmek, bir yazıdaki ana düşünceyi bulabilmek vs. olabilir.
Verimli Ders Çalışma Semineri
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ GAP Anadolu Lisesi Rehberlik Servisi
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ VE ETKİLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ SUNUMU
NASIL BAŞARILI OLMALIYIM?
Okul Psikolojik Danışmanı ve Rehber Öğretmen
Sunum transkripti:

VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ Hüray DEMİR Melis AVCI

Ders Çalışma İle İlgili Yakınmalar Ders Çalışmaya Başlayamıyorum Ders Çalışmayı Sürdüremiyorum Çalıştığım Halde Başarılı Olamıyorum…

Verimli Çalışma Ne Değildir!!!!!! 1. Çok çalışma, 2. Okul dışı zamanlarımızın çoğunu derse ayırma, 3. Kendini sadece derslere ve sınavlara odaklama, 4. Eğlenmek ve oyundan uzaklaşma, 5. Başarılı arkadaşlarının çalışma sistemlerini uygulama

DERS NASIL ÇALIŞILMAZ

Çalışmamak için bahaneler icat ederek Yatarak Dersten derse,konudan konuya atlayarak Vakit geçirmek için resimlere, şekillere anlamsızca bakarak Müzik dinleyerek Televizyon izleyerek Çalışma anında hayallere dalarak Kendinizi başkalarıyla kıyaslayarak Plansız programsız olarak Düzenli tekrarlar yapmadan

BELİRLENEN AMAÇLAR VE ÖNCELİKLER İÇİN; VERİMLİ DERS ÇALIŞMA ZAMANI, BELİRLENEN AMAÇLAR VE ÖNCELİKLER İÇİN; PROGRAMLI ve VERİMLİ OLARAK KULLANMAKTIR.

Planlı çalışmayan daha çok çalışır ! UNUTMA!!! Planlı çalışmayan daha çok çalışır !

PLANLI DERS ÇALIŞMA HEM DERS ÇALIŞMAYA HEMDE DERS DIŞI ETKİNLİKLERE YETERLİ VAKİT AYIRABİLMEK İÇİN GEREKLİDİR.

HERKESİN DERS ÇALIŞMA PROGRAMI KENDİNE ÖZELDİR

HER DERSTEN ÇALIŞMANIZ GEREKEN KONULARI SAPTAYIN OKULDAN GELİŞ ZAMANI İLE UYKUYA YATIŞ ZAMANI ARASINDA KALAN ZAMANI HESAPLAYIN ÇALIŞMANIZ GEREKEN DERSLERİ VE KONULARI HAFTANIN GÜNLERİNE BÖLEREK YERLEŞTİRİN

Çalışmalarınızda çeşitliliğe yer verin, uzun saatler boyu tek bir ders çalışmak yerine, bu zamanı bloklar halinde değişik derslere ve konulara ayırın.. Ders çalışmak için her gün belirli bir zaman ayırmalısınız, Zor öğrendiğiniz derslere daha fazla zaman ayırmalısınız, Çalışma zamanınızı yavaş yavaş arttırmalısınız.

Dinlenme araları önemlidir !!! 100% Planlanmış aralar verildiği zamanki hatırlama eğrileri 75% İki saat hiç ara verilmediği zaman hatırlama eğrisi 50% 25% İki saatten fazla hiç ara verilmeden çalışılan hatırlama eğrisi 0% 1 saat 2 saat öğrenmenin başladığı nokta

PLANIN ESNEKLİĞİ Çalışma planınızı o günün derslerine koşullarına ve ihtiyaçlarına göre arttırabilir veya azaltabilirsiniz. Çalışma sürelerinin uzunluğunu derslerin özelliklerine göre düzenlemelisiniz. Planınız ani durumlarda, çalışmanın değişik saatlere kaydırılmasına olanak verebilecek şekilde hazırlanmalıdır.

HERGÜN DÜZENLİ TEKRAR YAPIN İnsanlar 20 dakika içinde öğrendiklerinin yarısına yakın bir bölümünü unutmaktadırlar. Öğrenciler öğrendiklerinin %80’nini bir saat sonra unutmaktadırlar.

Zamandan kazanmak için her şeyi tekrarlamak yerine konunun önemli kısımları tekrarlanmalıdır. Konular arasında mantıksal çıkarımlarda bulunarak veya neden sonuç ilişkileri kurarak çalıştıklarınızın kalıcı olmasını sağlayabilirsiniz.

Hafızanın işleyişi ve unutma 100% anında 90% 80% 70% 60% 20 dakika 50% 1 saat 40% 9 saat 30% 20% 10% 0% 1 gün 2 gün 7 gün 30 gün öğrenmenin başladığı nokta

ÖDEVLERİNİZİ MUTLAKA YAPIN DERSİ DERSTE ÖĞRENİN

NOT TUTUNUZ Not tutarken; 1. Anlatılanlar öğretmenin ağzından çıktığı gibi değil, anlaşıldığı gibi yazılmalıdır. 2. Öğretmenin anlattığı konunun ana fikri ve anlamları kavranıncaya kadar beklenilmelidir. 3. Zamanın çoğu yazmakla değil, dinlemekle, fikirleri kavramaya çalışmakla geçmelidir. 4. Konu; grafik, sekil, istatistik vb. bilgilere dayalı olarak anlatılıyorsa notlar arasına bunlarda alınmalıdır. 5. Önemli fikir ve paragrafların aynen yazılmasında fayda vardır. 6. Yazıların düzgün ve okunaklı olmasına önem verilmelidir. Önce müsvette yapma, sonra temize çekilme yoluna gidilmelidir.

Öğrenme Stili Görsel İşitsel Kinestetik

Görsel Öğrenciler Yazarken renkli kalemler kullanmalı. Ders dinlerken not tutmalı Harita, şema, video ve diğer görsel araçları kullanmalı Öğrenmeleri gereken materyalleri kendi planlamalı ve organize etmeli Gürültülü ve hareketli çevrede çalışamaz. Sıkıcı ve düzensiz bir ortamda çalışmak istemez Karmaşık konuları çeşitli çizimlere dönüştürsün.

İşitsel Öğrenciler Uzun süre sessiz okuyamaz. Ne öğrendiğinin birileri tarafından sorulmasını ister, şiir okumaktan, şarkı söylemekten hoşlanır. Daha çok konuşarak, tartışarak öğrenirler. Grup ve ikili çalışmalarda konuşma ve dinleme olanakları olduğu için iyi öğrenirler. Hafif sesli ortamlardan hoşlanır. Önemli konuları yüksek sesle okusun/tekrar etmeli.

Kinestetik Öğrenciler Çalışırken hareket etmesi engellenmemeli. Canlandırma, taklit yaparak , gezerek ve performansa dayalı öğrenmeyle daha iyi öğrenir. Küçük tartışma grupları ile öğrenir. Yaparak yaşayarak öğrenme dediğimiz yöntemlerin kullanılması gerekir Uzun süre oturamaz, çalışırken sık sık ara vermeye gereksinim duyabilir Dersini ileri geri yürüyerek yüksek sesle okuyarak çalışsın. Çalışırken kendi istediği yerde ve şekilde çalışmasına izin verilmeli

DERS ÇALIŞMA ORTAMINIZI DÜZENLEYİN ODA VEYA ÇALIŞMA KÖŞESİ AYARLAYIN BOYUNUZA UYGUN BİR MASA VE SANDALYE EDİNİN MASANIZ CAM KENARINDA OLMAMALI

ISI, IŞIK, SESSİZLİK AÇISINDAN DÜZENLEME YAPIN ÇALIŞIRKEN MÜZİK DİNLEMEYİN ÇALIŞMA MASASINDA SADECE DERS ÇALIŞIN