TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ (TEOG) BİLGİLENDİRME SEMİNERİNE HOŞGELDİNİZ
MODELİN AMAÇLARI ÖĞRENCİ ÖĞRETMEN VE OKUL İLİŞKİSİNİ GÜÇLENDİRMEK. ÜLKE ÇAPINDA MÜFREDATIN EŞZAMANLI UYGULANMASINI SAĞLAMAK SINAV KAYGISINI SÜRECE YAYARAK AZALTMAK ÖĞRETİM PROGRAMLARININ UYGULANMASINI VE ÖĞRENCİ KAZANIMLARINI OBJEKTİF BİR ŞEKİLDE DEĞERLENDİRMEK
MODELİN AMAÇLARI BAŞARI DEĞERLENDİRMESİNİ SÜRECE YAYMAK TELAFİ İMKANI SAĞLAYARAK TEK SINAVDAN KAYNAKLANAN OLUMSUZLUKLARIN EN AZA İNDİRGENMESİNİ SAĞLAMAK
MODELİN UYGULANMASI 2013 - 2014 eğitim - öğretim yılından başlayarak altı temel ders için 8. sınıfta öğretmen tarafından dönemsel olarak yapılan sınavlardan bir tanesi ortak olarak gerçekleştirilecek.
Ortak Değerlendirme Kapsamındaki Dersler Fen ve Teknoloji Matematik Türkçe Yabancı Dil Din Kültürü ve Ahlâk Bilgisi T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük
MODELİN UYGULANMASI Ortak değerlendirmeler, her dönem iki yazılısı olan derslerden birincisi, üç yazılısı olan derslerden ise ikincisi olmak üzere, akademik takvime göre işlenen müfredatı kapsayacak şekilde yapılacak Ortak değerlendirmeler her dönem iki okul gününe yayılarak yapılacak, o günlerde okullar tatil edilecek Sorular çoktan seçmeli (4 seçenekli) olacak Yanlış cevaplar doğru cevapları etkilemeyecek
MODELİN UYGULANMASI Ortak değerlendirmeler orta ve uzun vadede açık uçlu soruları da içerecek hale dönüştürülecek Öğrenciler ortak sınavlara olağanüstü haller dışında kendi okullarında girecek Sınavda görevlendirilecek öğretmenler kendi okullarından farklı bir okulda görev yapacak
ORTA ÖĞRETİME YERLEŞTİRMEDE ALINACAK PUANIN HESAPLANMASI Ortaöğretim kurumlarına yerleştirmeye esas puan, 6, 7 ve 8. sınıf yılsonu başarı puanlarının %30’u ile 8. sınıfta uygulanan merkezi ortak sınav puanlarının %70’inden oluşacaktır. 6 ve 7.sınıflarda bütün derslerin notları öğretmen tarafından verilecektir. 8.sınıfta, 6 temel dersten 3 yazılısı olanların 2.'si, 2 yazılısı olanların 1.'si merkezi yazılı olarak yapılacaktır. Geri kalan derslerin yazılılarının tamamı öğretmen tarafından yapılacaktır. Başarı puanı hesaplanırken bütün derslere ait yazılıların ve performans değerlendirmelerinin ortalaması alınarak öğrencinin o derse ait başarı notu belirlenecektir. 6, 7 ve 8.sınıfların yılsonu başarı puanı 300 üzerinden merkezi ortak sınavların puanı 700 üzerinden hesaplanacak, ortaöğretime yerleştirmeye esas puan ise bu ikisinin ortalaması alınarak 500 üzerinden hesaplanacaktır.
ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ NASIL GERÇEKLEŞECEK Öğrencinin 8. sınıfın sonunda 500 üzerinden hesaplanacak olan puanıyla Türkiye genelinde bir sıralaması olacak ve tercihler aynı daha önceki yıllarda olduğu gibi bu puan ve sıralamaya göre elektronik ortamda gerçekleşecek.
TÜRKÇE Türkçe dersinde öğrencilerin sorumlu oldukları konular tamamlandı. Konular işlenirken test çalışmaları yapıldı. Önümüzdeki haftalarda tekrar yapılması planlanıyor. GÖRÜLEN EKSİKLİKLER: Öğrencilerin kitap okuması yeterli düzeyde değil.
MATEMATİK GÖRÜLEN EKSİKLİKLER: Konular plana uygun işlenmeye çalışılıyor. Trigonometri ve denklem çözümleri ilk kez görülen konular olduğu için anlaşılmasında güçlükler var. Evde destek çalışmalarının yapılması yararlı olur. Matematik öğretmenimizce Çarşamba günleri ücretsiz ve gönüllü etüt çalışmaları yapılmaktadır. GÖRÜLEN EKSİKLİKLER: Dersaneye giden veya yardım alan öğrencilerin konulara hazır gelmesine rağmen kaygı ve stres düzeyinin yüksek olduğu gözlemlendi.
FEN VE TEKNOLOJİ Öğrencilerin eksik olduğu konular tespit edilerek tekrar çalışmaları yapılıyor. Daha fazla test çözmeye yönelik çalışmalar yapılıyor. Konular zamanında işlendi. GÖRÜLEN EKSİKLİKLER: Öğrencilerin yeterince sınavı önemsememesi
İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük Konular müfredata uygu bir şekilde işlendi. Konularla ilişkin sorular verildi. Kaynak kitaplarda çalışma yapıldı. GÖRÜLEN EKSİKLİKLER: Öğrencilerin yeterli düzeyde çalışma yapmaması Konularla ilgili verilen soruları çözülmemiş olması
Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Her ünite bitiminde Teog tabanlı sorulardan oluşan grup çalışmaları yapılıyor. Teog sınavına benzeyen denem sınavları yapılıyor. Motivasyon çalışmaları yapılıyor. GÖRÜLEN EKSİKLİKLER:Öğrencilerin Din Dersi önemsememesi, nasıl olsa yaparız düşüncesiyle hafife alması
İngilizce Sınava yönelik konu sonu soruları çözüşüyor. Sınavda çeldirici olan şıkların nasıl eleneceği konusunda bilgiler veriliyor. GÖRÜLEN EKSİKLİKLER: Kelime Bilgisi eksik Grammer den çok cümle anlama becerisi eksik. Verilen ödevler yapılmıyor. Verilen kelimeler üzerinde evde tekrar çalışması yapılmıyor. Bireysel çaba yetersiz.
Öğrenci Algısı Ne Peki? 1- Öğrencilerimize İlk dönem TEOG sonuçlarından memnun olup olmadıklarını sorduk… 42 öğrenci memnun değil 5 öğrenci memnun
* 2- Öğrencilerimize iyi bir liseyi kazanırsa ……………???????? 36 öğrenci kendim ve geleceğim için olur cevabını verirken 7 öğrenci ailem mutlu olur cevabı vermiştir.
* 3- TEOG sınavından başarısız olursa……. 20 öğrenci üzülürüm 7 öğrenci ailem üzülür 12 öğrenci hayallerim yıkılır, mutsuz olurum, dünyam kararır cevapları vermiştir.
* 4- TEOG da başarılı olmanın önündeki en büyük engelin ne olduğunu düşünüyor? Öğrenciler şu cevapları verdiler: 1- Yetersiz çalışma 6- Heyecanlı olamam 2- Sınav Müfredatı 7- Ailemin destek olmaması 3- Okul arkadaşlarım 8- Kardeşim 4- Az zaman kalmış olması 9- Telefon 5- Oyuna çok vakit ayırmam 10- İnternet
* 5- Aile desteğinden memnun olup olmadıklarını sorduk….. 40 öğrenci memnun olduğunu, 6 öğrenci memnun olmadığını, 2 öğrenci kararsız olduğunu ifade etti.
* 6- Bu sınavda daha başarılı olacağını düşünen öğrenci sayımız 35 öğrenci Bu sınavda daha başarısız olacağını düşünen öğrenci sayımız 9 öğrenci Kararsız öğrenci sayımız 2 öğrenci
* 7- Sınava iyi hazırlandığını düşünen öğrenci sayımız 37 öğrenci Sınava iyi hazırlanmadığını düşünen öğrenci sayımız 9 öğrenci
* 8- Okulda İlk dönem yapılan TEOG toplantısına katılan öğrenci sayısı: 40 öğrenci Katılmayan Öğrenci Sayısı: 7 öğrenci
* 9- Bu sınavda daha başarılı olmak için……… 32 Öğrenci düzenli çalışma ve test çözme tekrar yapması gerektiğine 3 Öğrenci sınavın kolay gerektiğine 1 öğrenci güvenini kazanmasına 1 öğrenci okul notlarının yüksek olmasına