Viraja girmeden önce neler yapmamız gerekiyor ülkemiz trafiğinde sürücülerimizin en bariz hatalarından biri, viraja giriş ve çıkışlarda yaşanmakta işte.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
KARDA VE BUZDA GÜVENLİ SÜRÜŞ TEKNİKLERİ
Advertisements

HAREKET İlk konum = -10 m (x2) Son konum = +15 m (x1)
Yaşamak için Sür Drive to Stay Alive (Yaşamak için Sür) defansif sürüş alışkanlıkları edinebilmeniz için hazırlanmış, evinizde de uygulayabileceğiniz çalışma.
Ing. Miguel Angel Espinosa Seguridad Ind. GÜVENLİ SÜRÜŞ İÇİN LÜTFEN ÇOCUKLARINIZ İÇİN AYNALARINIZI DAHA İYİ KULLANIN.
ÖLÇME BİLGİSİ JALONLARLA YAPILAN İŞLEMLER Dr. Alper Serdar ANLI
MOTORLU TAŞIT SÜRÜCÜ KURSLARI
YAGMURLU HAVALARDA GÜVENLİ SÜRÜŞ
Yağmurda Kayganlık YAĞMURLU DURUMLARDA ARABA KULLANIRKEN
EMNİYETLİ SÜRÜŞ EĞİTİMİ
YAPIM KUŞAĞI ÜRETİYORUM.
En hızlı koşan aslandan daha hızlı
Hayat Bilgisi 2 Bilinçli Tüketelim !.
MOTORLU TAŞIT SÜRÜCÜ KURSLARI
HAREKET VE KUVVET Bir varlığın sabit kabul edilen bir noktaya göre yer değiştirmesine hareket denir. Bulunduğu yer zamanla değişen varlıklar hareketli.
HARİTA OKUMA VE YORUMLAMA
OTOMOBİLLERDE GÜVENLİK SİSTEMLERİ
Ing. Miguel Angel Espinosa Seguridad Ind. GÜVENLİ SÜRÜŞ “ AYNALARIN DAHA İYİ KULLANIMI” GÜVENLİ SÜRÜŞ.
TRAFİK İŞARETLERİ.
TAKİP MESAFESİ HIZIN YARISI KADAR METREDİR
BASINCIN İLETİMİ PASCAL PRENSİBİ
TRAFİK İŞARETLERİ Trafik Görevlisinin İşaretleri
OSMAN ACAR KONU Drift Nedir? Nasıl yapılır GENEL AMAÇ Bilgi Vermek ÖZEL AMAÇ Dinleyicilerin, yeni bir spor dalı olan Drift’ i tanımaları ve.
KURGU KUŞAĞI DÜŞÜNELİM ÇÖZELİM HAYALLERİM ÇİZGİDE SAKLI
TRAFİK İŞARETLERİ.
EĞİTSEL ALANLAR Kazanım: Eğitsel alanlardaki güçlü ve zayıf yönlerini değerlendirir. 9. Sınıf 8 nolu kazanım etkinliği.
SLAYTI MUTLAKA SESLİ İZLEYİNİZ… İYİ SEYİRLER…
ALKOLLÜ İÇKİ İÇMEK VE UYUŞTURUCU KULLANMAK 2
ENERJİ VERİMLİLİĞİNİ NASIL SAĞLAYABİLİRİZ?
Öğr.Gör. Sinan YENAL DEÜ-SHMYO
BİLGİSAYAR ve KADIN Hazırlayan :Murad Yeşildirek.
TRAFİKTE ÖFKE.
Sağlık Bakım Hizmetleri Müdürü
En hızlı koşan aslandan daha hızlı
AĞIRLIK TRANSFERİ. ARKADAN KAYMA Özellikle virajlara hızlı girildiğinde yada kaygan yollarda sollamalarda araç, direksiyonu kırdığımız yönün zıt yönüne.
GÜVENLİ ŞÜRÜŞ TEKNİKLERİ HAZIRLAYAN FATİH CEYLAN BAŞPOLİS.
“ AYNALARIN DAHA İYİ KULLANIMI”
Konu : Karayolu Yapısı ve Trafik İşaretleri
VERİMLİLİK ARTIRMA TEKNİKLERİ
YENİ KELİMELER 12.DERSİN TERCEMESİ Günümüzde, yollardaki ulaşım araçları büyük bir hızla artmıştır. Bugün yollarımız otomobiller, kamyonlar, otobüsler.
ELEKTRİK MAKİNELERİ VE
Ulaşım; Deniz yolu, hava yolu, demir yolu ve kara yolu ile sağlanmaktadır. Ulaşım türleri arasında en yoğun kullanılan kara yolu ulaşımıdır. Kara yollarında.
İnsanı etkileyen ve insanlardan etkilenen dış ortama denir.
MADDE BAĞIMLILIĞI.
TRAFİK İŞARETLERİNİN ANLAMI
AKILLI HIZ KONTROL SİSTEMİ
Konu : Sigorta – Trafik Cezaları – Trafik Suçları
TRAFİK İŞARET LEVHALARI VE GÖREVLERİ
Konu : Araçların Manevraları (Dönüşler)
Konu : Geçiş Hakkı – Geçiş Kolaylığı – Geçiş Üstünlüğü
1-) Uyuşturucu ve keyif verici maddeleri alarak araç kullandıkları tespit edilenler için aşağıdakilerden hangisinin yapılması yanlıştır? A) Eylemin gerektirdiği.
Konu : Öndeki Aracı Geçme – Geçilen Araç Sürücüsünün Uyacağı Kurallar
Güvenli Sürüş Teknikleri
Güvenli Sürüş Teknikleri
MOTOR BİLGİSİ Kemal Nurkan NUR
Defraggler.
  ALKOL VE SÜRÜCÜLÜK Bilimsel araştırmalar alkolün hiç bir seviyesinin sürücülük için güvenli olmadığını göstermektedir. Bütün ülkeler yasal alkol limitini.
Özel Hayatımızda Güvenlik
Dış lambalar 3 farklı far tipini tanıtın: - Halojen - BiXenon
DURMA DURAKLAM VE PARK ETME KURALLARI DURMA: Görevli kişilerce verilen dur emrinde, sesli, işaretli dur emrinde, kırmızı ışıkta,işaret.
ARAÇ SÜRME YASAĞI ARAÇ KULLANMA SÜRESİ
“ AYNALARIN DAHA İYİ KULLANIMI”
Taşıt Yolundan Karşıdan Karşıya Nerelerden ve Nasıl Geçmeliyiz ?
“ AYNALARIN DAHA İYİ KULLANIMI”
KARA YOLLARINDA UYULMASI GEREKEN KURALLAR KARA YOLUNDA ŞERİT TAKİP KURALLARI Gidişe ayrılan yol bölümünün en sol şeridini sürekli işgal etmemek Geçme,dönme,durakla.
KADİR MALÇOK EGE SÜRÜCÜ KURSU. TRAFİK PSİKOLOJİSİ NEDİR? Trafik psikolojisi, Yaya ve sürücülerin trafikteki davranışlarının altında yatan psikolojik.
Güvenli Sürüş Teknikleri Güvenli sürüş teknikleri eğitimi, otomobil, minibüs, otobüs, kamyon, kamyonet, çekici, tır ve motosiklet gibi trafiğe çıkan her.
COŞKUNLAR SÜRÜCÜ KURSLARI Trafik ve Çevre Bilgisi
COŞKUNLAR SÜRÜCÜ KURSLARI Trafik ve Çevre Bilgisi
KADİR MALÇOK EGE SÜRÜCÜ KURSU. TRAFİK PSİKOLOJİSİ NEDİR? Trafik psikolojisi, Yaya ve sürücülerin trafikteki davranışlarının altında yatan psikolojik.
EMNİYETLİ SÜRÜŞ (DAHA İYİ SÜRÜŞ TEKNİKLERİ)
Sunum transkripti:

Viraja girmeden önce neler yapmamız gerekiyor ülkemiz trafiğinde sürücülerimizin en bariz hatalarından biri, viraja giriş ve çıkışlarda yaşanmakta işte sizlere doğru viraj dönüş tekniği konusunda bazı ip uçları Uygulamanız gereken şey, tüm dünyada “slow in-fast out" (yavaş gir, hızlı çık) adı verilen tekniktir. Bunun amacı, otomobili viraja girmeden yavaşlatıp, çıkışındaysa en ideal çizgi ve hızda çıkmasını sağlamaktır.

Viraja girmeden önce neler yapmamız gerekiyor Çoğu sürücü viraja tam gaz girdiğinde, aynı şekilde çıkacağını sanır. Bu tarz araç kullananların, viraja girip, çıkana kadar arka fren lambalarının yandığı da görülür. Bunun sonucunda da çoğu kez aynı gerçekle yüzyüze kalınır: Yolun dışına çıkmakla oluşan kazalar...

Yavaş girip - hızlı çıkma “Yavaş girip - hızlı çıkma" taktiği, her zaman viraj alırken en doğru yöntemdir. Bu sayede hem otomobilin fren aksamının ömrü uzar, hem de viraja giriş - çıkış süresi de, yukarıda bahsettiğim hatalı giriş süresinden çok daha kısa olur. Otomobiliniz ister güçsüz, isterse de çok güçlü olsun, her zaman bu yöntemi kullanmanız yararınıza olacaktır.

Virajda çizgi tutturmak Virajı alırken yolu ne genişlikte kullanacağınız, bir çok dış etkene bağlıdır. Örneğin, viraj içindeyken, karşı yönden araç gelip gelmediğini görmemizi engelleyen ağaç ve benzeri görüş engelleyici birtakım etkenler gibi... Yahut, yolun şehir içi veya şehirlerarası bir yol olup olmadığı gibi...

DOĞRU VİRAJ ALMA Doğru viraj alımında ideal sürüş çizgisi “dıştan gir -içe kapan - tekrar dışa açıl" şeklinde olmalıdır. Bir virajı dıştan (yani sağa dönülen virajlarda yolun soluna yanaşarak, sola dönülen virajlardaysa yolun sağına yanaşarak) dönmek, esas alınan konudur. Otomobili viraj içinde yavaşlatmak yerine, viraja gerekli vitesle, hız düşürerek, aracın lastiklerinin yere tam olarak tutunabileceği şekilde, mümkün olduğunca dıştan girmek idealidir... Yani, viraja girmeden önce aracı yavaşlatmış olmanız gerekiyor.

DOĞRU VİRAJ ALMA Fren, ancak viraja giriş noktasından önce, otomobili yavaşlatma amacıyla kullanılır. Şayet viraj içinde fren ihtiyacı hissediyorsanız, yeterince yavaş değilsiniz demektir... Giriş noktasından itibaren otomobili virajın içine yönlendirerek, tepe noktasına (apeks) kadar hızınızı sabit tutmanız gerekir. Çünkü tepe noktasında otomobile uygulanan merkezkaç kuvveti, maksimum noktadadır. Bu nokta, aynı zamanda virajın en içten dönüldüğü noktadır. (Burada vereceğiniz gereksiz bir gaz ya da yapacağınız bir fren, merkezkaçı bozup, aracın kontrolden çıkmasına neden olabilir.) Sabit ve uygun gaz (ya da hızla) girdiğiniz virajın en iç bölümündeki tepe noktasından itibaren, virajın uzak olan dış noktasını hedefleyip, araca kontrollü bir şekilde gaz vererek çıkmalısınız.

Son olarak Tüm bu bilgileri, daha hızlı araç kullanın diye vermiyoruz. Ancak hızlı otomobil kullanmayı alışkanlık haline getirenlerin hayatta kalabilmelerine bir nebze katkımız olsun istiyoruz. Ve başkaları da zarar görmesin!.. Trafik kurallarının ön gördüğü hız limitlerini aşmadan otomobil kullanmak, temel prensibiniz olmalı

Hazırlayan FATİH CEYLAN