YETİŞKİN EĞİTİMİ Yard. Doç. Dr. Samiye METE

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Gözün kısımlarını yerleştirme oyunu
Advertisements

II.BÖLÜM GELİŞİM İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
Eğitim İçeriğinin Sunumu
Etkin ve İşbirliğine Dayalı Öğrenme S
İşbirliğine Dayalı Öğrenme
KİLİS HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ
Temel Kavramlar: Öğrenme İlkeleri
DRAMA 1.HAFTA EĞİTİMDE DRAMA Hazırlayan: Dr. Uğur Altay MEMİŞ.
TEKNOLOJİYİ KULLANMAK VE TEKNOGERÇEKÇİ OLABİLMEK
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
ÜNAL GÜLMEZ REHBERLİK SERVİSİ
Eğitim Öğretimde Planlama
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ EĞİTİMİ
1 Okul Kültüründe Değişim. 2 Küresel Ekonominin Gerçekleri Problemler ve sistemler karmaşıktır. Problemler ve sistemler karmaşıktır.  Büyük resmi kavramsallaştırabilme;
Açık ve Uzaktan Öğretimde Öğrenme Kuramları ve Nasıl Öğretmeliyiz?
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ
OKUL ÖNCESİ DÖNEM: İnsan hayatının her döneminde olduğu gibi
Öğrenme Kuramları ve Nasıl Öğretmeliyiz?
TALAS LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ
EĞİTİM ORTAMLARININ DÜZENLENMESİ
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
YETİŞKİN EĞİTİMİ (ANDROGOJİ)
Evrim Suna ARIKAN Özlem YAŞAR UĞURLU
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
Mevcut Eğitim Sisteminden Geleceğin Eğitimine. Grup Katılımcıları Prof.Dr. Mahmut Ak İstanbul Üniversitesi Prof.Dr. Alper Cihan İstanbul Üniversitesi.
EĞİTİMLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
-İLETİŞİM- SUNUSU.
UĞUR DERSHANELERİ REHBERLİK BİRİMİ EYLÜL 2004
PROGRAM GELİŞTİRME VE ÖĞRETİM
REHBERLİK HAZIRLAYAN Uzm. Psk. Dan. Elif ÇORUHLU
YAZMA ÖĞRENME ALANI Yrd. Doç Dr. Özcan PALAVAN. YAZMA NEDİR? Yazma, bireylerin konuşma ve düşüncelerini yazılı olarak anlatmalarıdır.
Öğretim İlke ve Yöntemleri
Eğitimde Program Geliştirme
Etkili Öğretim Modeli.
REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
EĞİTİM BİLİMİNE GİRİŞ Dr. Kerim Karabacak
Eğitim Psikolojisi -Eğitim Psikolojisinin Kapsamı-
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Rolü
EĞİTİM / ÖĞRETİM DURUMLARI (ÖĞRETME)
TEMEL SAĞLIK BİLGİLERİ Dr
EĞİTİMDE PEDAGOJİK VE ANDRAGOJİK YAKLAŞIM
Çayeli Hizmetiçi Eğitim Enstitüsü
BRUNER’İN BİLİŞSEL GELİŞİM DÖNEMLERİ
AMAÇ, İÇERİK VE AKADEMİK YAKLAŞIM UYGULAMA SÜRECİ BEKLENEN SONUÇLAR.
Doç. Dr. Murat Özdemir Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi
Etkili Eğiticinin Özellikleri Doç. Dr. Murat Özdemir Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi.
, Eğitici Drama Nedir? Önceden belirlenmiş açık ve net eğitim amaçları olan, tüm çocukların kendi öğretmenleri ile birlikte, daha çok büyük motor hareketlerle.
4 .BÖLÜM Öğretim Teknolojileri Ve Materyal Geliştirmede Öğretmen Nitelikleri Ve Öğretmen Yetiştirme Ahmet ATAÇ- Cihan ÇAKMAK – Gülenaz SELÇUK – İhsan.
Öğr.Gör.Abdullah ALTUNSARAY
EĞİTİMEĞİTİM «Bireyin davranışlarında kendi yaşantıları yoluyla, «kasıtlı (amaçlı-bilinçli) olarak istendik (toplumca uygun görülen-istenilen yönde) davranış.
KÜÇÜK GRUP EĞİTİMİ Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri / 151.
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
EĞİTİM KAVRAMI VE AYIRT EDİCİ ÖZELLİKLERİ
Sağlığın Geliştirilmesi ve Sağlık Eğitimi
Program Geliştirmede Temel Kavramlar
AOÖ 206 Matematik Eğitimi.
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM
Yapılandırmacı Öğrenme
TAM ÖĞRENME MODELİ.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
Doç. Dr. Berna Aslan ÖĞRETİM İLKELERİ Doç. Dr. Berna Aslan
Öğretimin Planlanması
ÖĞRETİM tEKNOLOJİLERİ ve Materyal TasarIMI
Sağlık Bilimleri Fakültesi
II.BÖLÜM GELİŞİM İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR. Kazanımlar Bu üniteyi tamamladığınızda aşağıdaki hedeflere ulaşmanız beklenmektedir: Gelişimle ilişkili olan.
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
OLUMLU ÖĞRENME ORTAMI OLUŞTURMA
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ TEMEL KAVRAMLAR
GENEL ÖĞRETİM İLKELERİ
TANIMLAR EĞİTİM «Bireyin davranışlarında kendi yaşantıları yoluyla, «kasıtlı (amaçlı-bilinçli) olarak istendik (toplumca uygun görülen-istenilen yönde)
Sunum transkripti:

YETİŞKİN EĞİTİMİ Yard. Doç. Dr. Samiye METE Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Öğretim Üyesi S.B. Tarama Hizmetleri Eğitimi 19-21 Eylül 2005 Yalova

Öğrenme Bireyin çevresiyle etkileşimde bulunarak geçirdiği yaşantıların ürünü olan kalıcı izli “ davranış değişikliği” dir.

Öğretme: Öğrenmeyi sağlama ve rehberlik etme etkinliği Öğretim: Planlı, programlı öğrenme etkinlikleridir Eğitim: Bireyin davranışlarında, kasıtlı olarak istendik davranış değişikliğidir.

Öğrenme, Öğretim ve Eğitim Arasındaki İlişki

Öğrenmenin Gerçekleşmesinde Aşamalar Gereksinim duyma İlgi (Dürtü) Davranış Öğrenme

Öğrenmenin Ögeleri Çevre Öğrenme Kişi Konu Öğrenme

SAĞLIK EĞİTİMİ Kişilere sağlıklı yaşam için alınması gereken önlemleri benimsetmeye ve uygulatmaya inandırmak; kendilerine sunulan sunulan sağlık hizmetlerini doğru olarak kullanmaya alıştırmak; sağlık durumlarını ve çevrelerini iyileştirmek amacıyla, birey yada toplumca karar aldırtmaktır

Yetişkin Eğitimi Yetişkin olarak kabul edilen bireylere verilen eğitimdir.

YETİŞKİN EĞİTİM İLKELERİ Yetişkin İhtiyaçları doğrultusunda öğrenir. Öğrenmeye hazır olduğunda öğrenir.

YETİŞKİN EĞİTİM İLKELERİ Hemen yada kısa sürede uygulayabileceği bilgi ve becerileri öğrenmek ister.

YETİŞKİN EĞİTİM İLKELERİ Grup etkileşiminden hoşlanır

YETİŞKİN EĞİTİM İLKELERİ Öğrenme sürecine etkin bir şekilde katılmak, kendi tecrübesine dayalı olarak görüşlerini açıklamak, tartışmak ister. İçeriğin belirlenmesinde yer almak ister.

YETİŞKİN EĞİTİM İLKELERİ Bilgi, beceri, alışkanlık, ve hareketlerini geliştirecek, problemlerini kendi başına çözebilecek duruma getirecek yöntemleri kazanmak ister.

YETİŞKİN EĞİTİM İLKELERİ Önceki deneyimleri öğrenme için zengin bir kaynak sağlar ve eğitim sırasında paylaşmak ister.

YETİŞKİN EĞİTİM İLKELERİ Eğitimde rahat bir çevre ve dinamik bir atmosferden hoşlanır.

YETİŞKİN EĞİTİM İLKELERİ Sertifika gibi ödül almak öğrenme cesaretini arttırır.

YETİŞKİN EĞİTİM İLKELERİ Zamanları değerlidir.

Öğrenmeyi Engelleyen Unsurlar Sözcüklere boğulma Anlatılanların karıştırılması Algı hızını fark edememe İlgi duymama Fiziksel çevredeki rahatsızlıklar Bedensel ve ruhsal rahatsızlıklar

ÖZET Eğlenceli, rahat bir ortam oluşturulmalı Katılımcının hazır oluşluğu değerlendirilmeli Katılımcının önceki bildikleri,deneyimleri kullanılmalı Katılımcının neleri öğrenmek istediğini fark etmesi sağlanmalı

ÖZET Değişik eğitim teknikleri kullanılmalı Beceriler için uygulama ortamı hazırlanmalı Sık sık geribildirim verilmeli Program hakkında sürekli görüşleri alınmalıdır.

EĞİTİCİ ÖZELLİKLERİ Sağlıklı, dengeli kişilik Genel kültür Sürekli öğrenme alışkanlığı Açık fikirlilik ve kendine güven Mesleki ve toplumsal ideallere bağlılık

EĞİTİCİ ÖZELLİKLERİ Liderlik Kendi konusu ve eğitim konusunda bilgi ve beceri Yetişkin psikolojisi konusunda bilgi

Teşekkür Ederim Samiye Mete