24 Şubat 2014 DenizBank Güncel Haber Bülteni
Allin1social’dan Sektör Bazında Facebook Analizi: Bankacılık Facebook reklam yönetim ve optimizasyon platformu Social Ads Tool ve sosyal medya içerik yönetim platformu Allin1Social ile hizmet veren 77Agency bu hafta Türkçe Allin1Social’ı hizmete aldı. Allin1Social’ın Türkçe hizmet vermesiyle birlikte, Türkiye’de Bankacılık sektörünün Facebook analizini paylaştı. Türkiye’de Facebook kullanıcılarına dair bilgilerle başlayan rapor, bankaların Facebook sayfalarının detaylı analizini veriyor. Türkiye’nin Facebook’ta pazar payını yüzde 3.1 olarak belirten raporda, Türkiye dünya sıralamasında 6. olarak yer alıyor. Facebook kullanıcıların son 3 ay içerisindeki büyüme oranı Türkiye’de %2.9 olarak gerçekleşmiş, küreselde büyüme ise %5.6 olarak belirtiliyor.
İnternetten Yapılan Kartlı Ödemeler %37 Arttı, 35 Milyar TL Oldu Webrazzi E-Ticaret ’14′ün ikinci oturumunda BKM CEO’su Soner Canko ile PayU Türkiye CEO’su Yunus Emre Güzer “İnternetten Yapılan Kartlı Ödemelerde Son Durum ve Yeni Gelişmeler” başlığı altında bilgiler paylaştı. Türkiye’de internetten yapılan kartlı ödemelerin hacminin 2011 yılında 19 milyar TL, 2012 yılında 25 Milyar TL olurken 2013 yılında %37 ile artış göstererek 35 milyar TL‘ye ulaştığı Soner Canko’nun paylaştığı ilk dikkat çeken veri oldu yılı ile 2013 yılına “Tüm Kartlı Ödemeler Yıllık Artışı” başlığı altında baktığımızda ise %18 artış olduğu paylaşılan bir diğer bilgi. Her 3 karttan biri internetten ödemede kullanıldığı ve 2012’de 17 milyon tekil kart kullanılırken 2013’te ise bu sayının 19 milyon adet olduğu oturumda paylaşıldı. İnternetten yapılan ödemelerin 2013 yılı sektörel ciro dağılımına baktığımızda Hizmet Sektörü 6,8 milyar TL ile birinci, Elektronik 5,9 milyar TL, Havayolları’nın 5,7 milyar TL ciro ile üçüncü görünüyor. Sektörlerde kullanılan tekil kart sayısı bazındaysa Hizmet Sektörü 8,7 milyon, Elektronik 4,9 milyon, Havayolları 3,9 milyon kart ile üçüncü sırada yer alıyor.
Philips, Apple iBeacon’a Rakip Yeni Bir Ürünü Test Ediyor Fiziki mağazalarda mobil cihazların ve mobil ticaretin yaygınlaşması amacıyla çeşitli teknolojiler geliştiriliyor ve bu uygulamalar için geleceğin alışveriş trendlerini oluşturacak diyebiliriz. Geçtiğimiz Eylül ayında PayPal ve Apple, Beacon adındaki ürünleriyle bu konuda büyük adımlar atmışlardı. Bluetooth Low Energy (BLE) teknolojisiyle çalışan bu sistemle kullanıcılar mağaza içine girdiğinde onlarla etkileşime giriyor, gerek mağaza içinde kullanıcıları ürünlere yönlendiriyor, gerek kampanya ve fırsatlardan kullanıcıları haberdar ediyor gerekse mobil cihazları üzerinden alışverişlerinin ödemelerini yapmalarını sağlıyor. Philips’in “Lighting” adını verdiği bu uygulama, fiziki mağazaların kullanıcılarla mobil cihazları aracılığıyla iletişime geçmelerini sağlayacak. Bu uygulamayı mobil cihazlarına indiren kullanıcılar, mağazanın haritasını akıllı telefonlarında görebilecekler ve aradıkları ürünleri uygulama üzerinden belirttikleri takdirde, mağaza haritası üzerinden aradıkları ürünün nerede olduğunu görebilecekler. Kullanıcı bu rafa giderken, yakındaki reyonlarda herhangi bir indirim veya kampanya varsa kullanıcılara bildirimler gidecek.
Garanti Bankası Yeni Kampanyasını Vine Üzerinden Duyurdu Garanti Bankası, Vine kullanan Türk markaları arasına katıldı. Yeni kampanyasını Vine üzerinden papercraft ve stopmotion ile hazırladığı videolarla duyurmayı seçen Garanti, Vine’a özel ürettiği kodlarla takipçilerini kredi başvurusu yapmaya yöneltiyor. Globalde markaların dijital ve sosyal medya pazarlamalarını yürütmek için sıklıkla kullandığı Vine, yavaş yavaş Türk markalarının da tercihlerinden biri oluyor. Garanti Bankası da Vine’daki yerini alarak Destek Kredisi kampanyası için buraya özel kodlar üreterek biri teaser olmak üzere iki video yayınladı. Papercraft sanatını stopmotion tekniği ile birleştiren videoların ilkinde “Aklınızda ne var?” diyerek merak uyandırıcı bir yöntem izleniyor.
Facebook WhatsApp'i Satın Aldı Facebook popüler çapraz platform mesajlaşma uygulaması WhatsApp'i 16 milyar dolar karşılığında satın aldı. Satın alma teklifi 4 milyar dolar nakite ilave olarak 12 milyar dolarlık Facebook hissesini ve çalışanlar için de ek 3 milyar dolarlık hisse ödemesini içeriyor. Ayrıca WhatsApp'in kurucusu Jan Koum'da Facebook'un yönetim kuruluna katılıyor. WhatsApp geçtiğimiz Aralık ayında 400 milyon aktif kullanıcısı olduğunu ve bu kullanıcıların 100 milyonunun son 4 ayda WhatsApp'e dahil olduğunu açıklamıştı yılının Nisan ayında Google'ın WhatsApp'i satın almak için yaptığı 1 milyar dolarlık teklif ise WhatsApp tarafından geri çevrilmişti. WhatsApp tarafından yapılan açıklamaya göre servis Facebook'dan bağımsız kalmaya devam edecek. WhatsApp benzeri servisler iOS ve diğer mobil platformlarda SMS mesajları için operatörlere ödeme yapmak istemeyen kullanıcılar tarafından gün geçtikçe daha fazla kullanılmaya devam ediliyor. Şu anda WhatsApp App Store üzerinde en çok indirilen uygulamalar listesindeki yerini korumaya devam ediyor ve Facebook'a göre WhatsApp'in mesajlaşma hacmi, yıllık kabaca 7 trilyon mesaj ile, tüm küresel telekomünikasyon şirketlerindeki SMS hacmine yaklaşmaya devam ediyor.
Twitter’ın Kuş Bakışı Görünümü Pew Research Center‘ın Social Media Research Foundation işbirliğiyle yayınladığı Mapping Twitter Topic Networks raporu, binlerce tweet’i analiz ederek kullanıcıların birbirleriyle etkileşimleri sonucu ortaya çıkan ağları görüntülüyor. Raporda, konuya ve söyleşiyi sürdüren kişilere göre farklılık gösteren altı farklı tipte ağ tespit edilmiş. Politik konular söz konusu olduğunda, Twitter’ın düşündüğümüzden çok daha kutuplaşmış olduğunu gözlemlemek mümkün. Farklı görüşlere sahip iki politik grup aynı konu hakkında konuştuklarında şöyle bir görüntü ortaya çıkıyor: Bu kuş bakışı görüntü, Amerika’da bütçe tartışmalarının sürdüğü günlerde, Beyaz Saray’ın önerdiği #My2K hashtag’iyle atılan tweet’lerdeki kutuplaşmayı yansıtıyor. Oklar, takip etme, mention’lama, retweet etme ve yanıtlama ilişkilerini takip ediyor. İmajın sağ tarafı “liberalleri”, sol tarafı ise “muhafazakarları” gösteriyor.
Instagram’ın En Popüler 50 Markası Hafızanızı bir yoklayın, Instagram’daki bir arkadaşınızın Starbucks kahvesini çektiği fotoğrafı en son ne zaman gördünüz? Muhtemelen çok uzağa gitmenize gerek yok. Bu klişe fotoğraflar (paylaşanı siz değilseniz elbette) sizi sıkıyor olabilir ama Starbucks sizin ve arkadaşlarınızın fotoğrafları sayesinde Instagram’ın en popüler markalarından biri oldu. Markaların Instagram performanslarını takipçi sayıları ve hashtag sayılarına göre sıralayan Nitrogram 50 listesine göre Starbucks, 2 milyon 67 bin 368 kullanıcı sayısıyla Instagram’ın en popüler ikinci markası. Listenin zirvedeki ismi ise Nike. 22 milyon 239 bin 149 bin hashtag’le Instagram bayrağını göğüsleyen Nike’ın 3 milyon 460 bin 93 takipçisi var.
Facebook 2013 Türkiye Rakamlarını Açıkladı Facebook‘un Avrupa, Ortadoğu ve Afrika’dan sorumlu bölgesel direktörü Diego Oliva ve Facebook Türkiye Pazarı Müdürü Fırat Dirik sosyal ağın 2013′ün ikinci yarısına ait Türkiye rakamlarını açıkladı. Campaign Türkiye‘de yer alan verilere göre Türkiye’de online nüfusun %94′ü Facebook kullanıyor. Facebook’un Türkiye’deki kullanım oranlarıyla ilgili öne çıkan veriler şöyle: Haziran 2013′ten Aralık 2013′e kadar aylık aktif kullanıcı sayısı %3′lük bir artışla 33 milyondan 34 milyona yükseldi. Haziran 2013′ten Aralık 2013′e kadar günlük aktif kullanıcı sayısı %5′lik bir artışla 20 milyondan 21 milyona çıktı. Haziran 2013′ten Aralık 2013′e kadar mobilde aylık aktif kullanıcı sayısı %9′luk bir artışla 21 milyondan 23 milyona çıktı. Haziran 2013′ten Aralık 2013′e kadar mobilde günlük aktif kullanıcı sayısı %26′lık bir artışla 9.5 milyondan 12 milyona ulaştı. Türkiye’nin online nüfusunun %94’ü Facebook kullanıyor. Facebook her gün Türkiye’nin online nüfusunun %58’ine ulaşıyor.
Tüketicilerin Markaları Sevmesinin Arkasında Yatan 6 Neden Markaların başarılı olmalarının arkasında yatan en büyük etkenlerden biri müşteri memnuniyeti. Tüketicilerin markaları sevmelerinin arkasında yatan faktörlerden ilki iyi bir müşteri servisinin bulunması. Tüketicilerin %73’ü dostane bir müşteri servisi nedeniyle markaları sevdiklerini belirtirken, %70’lik bir bölüm alışveriş deneyimlerinin, markanın kendilerine nasıl davrandığına göre değiştiğinin üzerinde duruyor. Tüketicilerin %55’i daha iyi müşteri servisi için daha fazla para harcayabileceğini dile getirirken, %89’luk bir bölüm kötü müşteri hizmetleri nedeniyle o markadan alışveriş yapmayı bıraktıklarını söylüyor. Öne çıkan ikinci faktör ise iyi bir görünüm olarak öne çıkıyor. Tüketicilerin %46’sı internet sitesinin tasarımının güvenilirlik konusunda bir kriter olduğunu öne sürerken, alışveriş kararlarının %90’ı görsel etkenlere göre değişiklik gösteriyor. Kullanılan renklerin ise marka bilinirliğini %80 oranında artırdığı da araştırmada öne çıkıyor.
Türkiye’de Google Glass’a Özel İlk Emlak Uygulaması Yayınlandı Google Glass ile beraber giyilebilir teknolojiler konusunda büyük bir adım atılmış oldu ve şirketler bu ürüne yönelik çalışmalarıyla geleceğe yatırım yapmaya başladılar. Henüz kademeli olarak satışa çıkmış olsa da Google Glass’a yönelik birçok uygulama geliştirilmeye başladı. Bu uygulamalardan biri de Türkiye’den çıktı. Geçtiğimiz yıl Türkiye e-ticaret pazarına giriş yapan Metrekare.com Türkiye’de Google Glass’a özel ilk emlak uygulamasını hayata geçirdi. Bu uygulama ile tüm işlemler sesli komutlar, hareket algılayıcılar ve dokunmatik alandaki parmak hareketleriyle yönetiliyor. Kullanıcılar o an yakınlarında bulunan ve kriterlerine uygun olan satılık ve kiralık evlerden bu uygulama sayesinde haberdar olabilecekler ve bu ilanları harita üzerinde görüntüleyip, ilanın detaylarını inceleyebilecekler. Uygulamada yer alan “ilan sahibini ara” özelliği de kullanıcıların ilgilendikleri ilanı veren kişilere bir el hareketiyle ulaşmalarını sağlıyor. Uygulama reklamların yer almadığı bir ortamda kullanıcıların daha rahat bir şekilde ev ilanlarına ulaşmalarını amaçlıyor.
2014’ün Teknoloji Trendleri Frog Design 2014′ün teknoloji trendlerini 15 maddede topladı. Kullanıcılar, sitede yer verilen listede oylama yapabiliyor. İşte bu yılın teknoloji trendleri: Anonimlik yaygın hale gelecek Sayıları artan drone’lar evrimleşecek Dijital dünya ile bağlantı kopacak Çinli internet devleri yükselişe geçecek Akıl yoluyla objelerin kontrolü sağlanabilecek Artırılmış gerçeklikle beraber teknoloji ileri bir boyuta ulaşacak Sürücüsüz araçlar yollardaki yerini alacak Her şeyin interneti sanat okullarına yönelecek Birbiriyle iletişim kurabilen akıllı ürünlerin detaylı ürün bilgisi ön plana çıkacak Üç boyutlu yazıcı ile el işçiliği ve yetenek yeniden yorumlanacak Fiyat normları değişime gidecek Ulaşımı kişiselleştiren startup Uber ile sunulan servisler daha kişisel bir boyuta ulaşacak Kullanıcılar kişisel verilerine sahip olmak isteyecek İş yerinde geçirilen zaman bir norm haline gelecek Üretkenlik aracı olarak PC’ler yeniden keşfedilecek
Mixx Awards Türkiye’de Ödül Alan Tüm Dijital İşler IAB’nin düzenlediği Mixx Awards Türkiye 2014 yarışması haftaiçinde yapılan ödül töreniyle sonuçlandı. Mixx Awards’ın rakamlarıyla başlayalım; bu yıl 4.’sü düzenlenen yarışmada 84 ajanstan 596 proje, 27 ayrı kategoride rekabet ederek 64 ödül için yarıştı. Mixx Awards Türkiye 2013′ün yılın en iyisi C-Section’ın Coca Cola Türkiye için hazırladığı “Ben Niye Yokum?” oldu. Tüm videolar için linki tıklayınız.
İyi Çalışmalar