Reklamcılıkta Anna Karenina İlkesi

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
AĞIZDAN AĞIZA PAZARLAMA
Advertisements

MARKALARIN TÜKETİCİ ALGILARINDAKİ YERİ
BORUSAN ASIM KOCABIYIK TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ 2013/2014
Strateji Tasarımı İlker acar.
KİŞİSEL SATIŞ Müşteri istek ve ihtiyaçları doğrultusunda gösterim ve ikna etmeye dayalı tutundurma çabalarına kişisel satış denir.
Güçlülerin yüzüne gerçeği söylemek için,
Bölümlendirme Hedef Pazar Konumlandırma
Bu yüzden, bize Tanrıyı ve küçük bir dua yapmayı hatırlatan böyle bir sunum hazırlamak için kendime izin verdim… Çalışmaktan yorgun düştüğümüz günlerimizde.
GENÇLERDE ÖZGÜVEN GELİŞİMİ.
MESLEKİ REHBERLİK PDR SERVİSİ «Büyüyünce Ne Olacaksın»
HAZIRLAYAN: 10 –A 1316 HAZAL TAYŞİ
MARKA YÖNETİMİ HAFTA V.
REKLAMCILIK Hafta 5.
P a z a r S a b a h l a r ı.
REKLAM KAMPANYALARI VE UYGULAMALARI
MARKA YÖNETİMİ HAFTA VI.
MESLEĞE YÖNELTME SEMİNERİ
MESLEĞE YÖNELTME SEMİNERİ
Kişisel Rehberlik Uygulamaları
SLAYTI MUTLAKA SESLİ İZLEYİNİZ… İYİ SEYİRLER…
ÖĞRENCİ MERKEZLİ EĞİTİM
10. Sınıf 9 nolu kazanım etkinliği
Altın Kurallar 1- Ucuz araba kullan ama, alabileceğin en güzel evi al.
I.BÖLÜM TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI KAVRAMI VE PAZARLAMA
HAFTA I.
REHBERLİK.
FELSEFENİN ÇEŞİTLİ ALANLARLA
Mahmut Fehime Güleç İlköğretim Okulu
OYA KARAAĞAÇ ARYA SPONSORLUK VE İLETİŞİM DANIŞMANLIĞI
İŞLETMELERDE İFLAS.
Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN
BAŞARI Kazanım: Başarı ve başarısızlığa neden olan etmenleri belirler.
CÜMLEDE ANLAM.
Cümlede Anlam.
Uzm.Psk.Dan.Sinem TARHAN
İÇİNDEKİLER R&S A) MESLEK İŞ VE MESLEK NE DEMEKTİR? MESLEĞİN İNSAN HAYATINDAKİ ÖNEMİ MESLEĞİN TEMEL ÖZELLİKLERİ MESLEK SEÇİMİ B) İLGİLER A) MESLEK İŞ.
MARKA YÖNETİMİ HAFTA VI.
MARKA YÖNETİMİ HAFTA VI. KİMLİK Mİ KİŞİLİK Mİ? KİMLİK - Kim olduğunuz - Kendiniz Hakkında ne düşündüğünüz - Kendinizi nasıl sunduğunuz Ya da Böyle.
ALAN SEÇİMİMİMİZİ NELER ETKİLER?
Mutluluk kapısı bir yerde kapanıyorken,başka bir mutluluk
İLÇEMİZ S.B.S BAŞARISI. TÜRKİYE ORTALAMASI İLÇEMİZ ORTALAMASI TÜRKÇEMATEMATİK FEN BİLİMLERİ SOSYAL BİLİMLERİNGİLİZCE
ÇOCUĞUN OKULA UYUM BAŞARISINI ARTTIRMAK İÇİN VELİYE DÜŞEN GÖREVLER
1 M ESLEK S EÇIMI H. HÜSNÜ TEKIŞIK REHBERLİK ve ARAŞTIRMA MERKEZİ.
EĞİTİMDE AİLENİN ÖNEMİ
İlkokuma Yazma Öğretiminin İlkeleri
MESLEĞE YÖNELTME SEMİNERİ. MESLEK SEÇİMİ NEDEN HAYATINIZIN DÖNÜM NOKTALARINDAN BİRİDİR?
Reklamcılıkta Anna Karenina İlkesi
ERGENLİK DÖNEMİNDE RİSKLER ve SORUNLAR
 Meslek seçimi neden hayatınızın dönüm noktalarından biridir?  Mesleğin insan yaşamındaki yeri  Mesleğe yönelme  Meslek seçme döneminde gençleri etkileyen.
MUTLU BİR AİLEyİz Hazırlayan: Bensu DEMİRYÜREK.
OKULLARDA BAŞARIYI ARTIRMA PROJESİ (OBAP)
Facebook.com/KimPsikolojiKim kimpsikoloji ZORLU MÜCADELE.
PATNOS RAM 1 AİLE EĞİTİM SUNUSU 4. 2PATNOS RAM EĞİTİM BAŞARISINI YÜKSELTMEDE, SAĞLIKLI VE MUTLU İNSANLAR YETİŞTİRMEDE “AİLENİNİN ROLÜ”
Konu: Kritik Süreçlerin Belirlenmesi
BÖLÜM 12 Örgütlerde Grup Süreçleri. BÖLÜM 12 Örgütlerde Grup Süreçleri.
Pazarlama İlkeleri.
DEĞERLER EĞİTİMİ Okulumuzda Öğrencilerimize ve Velilerimize 2015 Yılı Kasım ve Aralık Aylarında, Değerler Eğitiminin Önemli ve Vazgeçilmez Bir Parçası.
YENİLENEN SOSYAL BİLGİLER PROGRAMINDA TARİH ÖĞRETİMİ
REKLAMCILIK Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN. Reklamda Kampanya Süreci ve Strateji  Kampanyanın amacı açık ve doğru bir biçimde saptanmalıdır.  Pazarlama.
SPORDA İ LET İ Ş İ M İ N ÖNEM İ Seda Saniye Kulak, Murat Yavuz.
PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI
OKUL BAŞARISININ DEĞERLENDİRİLMESİ Okula giden hangi yaş gurubu olursa olsun öğrenciden beklenen en önemli sonuç akademik başarıdır. Aslında eğitim öğretim.
Girİşİmcİ Kİmdİr? ÖĞR.GÖR.TAYLAN VURGUN.
MESLEĞE YÖNELTME SEMİNERİ KAL PDR SERVİSİ
Gökçe Erinç Büyükşengür
Arkadaş, Çalışmaktan yorgun düştüğümüz günlerimizde Tanrıya bir Dua etmeyi sıklıkla unuturuz ama mailimizi kontrol etmeyi unutmayız. Bu yüzden , bize.
HALKLA İLİŞKİLER.
Arkadaş, Çalışmaktan yorgun düştüğümüz günlerimizde Allah’ a (c.c) bir Dua etmeyi sıklıkla unuturuz ama mailimizi kontrol etmeyi unutmayız. Bu yüzden ,
PAZARLAMA İLETİŞİMİ Pazarlama İletişimi Karamasını Etkileyen Faktörler
Sunum transkripti:

Reklamcılıkta Anna Karenina İlkesi

‘‘Mutlu ailelerin hepsi birbirine benzer; mutsuz ailelerin mutsuzluğuysa kendine özgüdür.’’

Bir evliliğin mutlu olabilmesi için çeşitli bakımlardan iyi yürümesi gerekir; cinsel arzu, para konularında anlaşma, çocuk terbiyesi, din, hısım akraba ilişkisi ve daha başka önemli bakımlardan. Bu temel konuların birinde başarısızlık evliliğin sonu olabilir. Bu evlilik diğer bütün olumlu maddeleri barındırsa bile…

Bu değerlendirmenin sonucu da şu şekilde ifade edilir Bu değerlendirmenin sonucu da şu şekilde ifade edilir. ‘‘Evcilleştirilebilen hayvanların hepsi birbirine benzer; her evcilleştirilmeyen hayvanın evcilleştirilememe nedeni farklıdır.’’

Anna Karenina ilkesi evliliğin yanı sıra hayatla ilgili başka pek çok şeyi anlatacak şekilde genişletilebilir. Başarısızlıklar için genellikle kolay, tek nedene dayalı açıklamalar bulmaya eğilimli olduğumuzu belirtir. Oysa önemli konuların çoğunda başarı, aslında birbirinden ayrı olası başarısızlık nedenlerinin ortaya çıkmasının önlenmesini gerektirir.

Anna Karenina ilkesi, pazarlama iletişiminde aradığımız ‘‘mutlu aile’’ fotoğrafı açısından da birçok şeyi anlatıyor gibiydi: ‘‘Başarılı reklamların temel özellikleri birbirine benzer; her başarısız reklamın başarısız olma nedenleri farklıdır.’’

Başarı, olası başarısızlık nedenlerinin ortaya çıkmasının önlenmesini gerektirir. Reklamcılıkta başarıyı tanımlayan ölçütleri geliştirmenin peşine düşmenin yerine başarısızlıkların nedenleri tanımlanmalıdır.

ÜÇ FİLTRE Reklamın başarısı için üç genel alana dair başarısızlığın önlenmesi gerekir. Bunlar: Marka (Pazarlama) İletişim (Algı-İkna) Yaratıcılık (Her şey)

Bu üç genel alanın herhangi birindeki başarısızlık ‘‘mutluluğu’’ bozuyor. Reklamların yaratılması ve değerlendirilmesi sırasında bu üç unsurun her birinin dikkate alınması gerekmektedir.

AKILLI İNSANLAR DUYGUSALDIR İşin bir de duygu tarafı var. Bilgisel mesajlar insanları günümüzde mutlu etmemektedir. İnsanları mutlu edebilmek için, onlara artı değerler verebilmek zorundayız. Markalar rakiplerinden farklılaşabilmeleri için bilgisel mesaj yerine tüketicilerin duygularına hitap edebilmelidir.

Markalar farklılaşmanın azaldığı bir ortamda insanlara kendilerini daha iyi anlatabilmeleri için konumlandırma ve imaj çalışmalarını insanların duygularına seslenebilecekleri hikayeler ile yapmalıdırlar.

Çünkü Hikaye Duygulara ait büyülerin yaratılmasına, insanların büyülere ortak edilmesine ve yeniden üretime olanak tanır, konuşturur ve konuşmaya ilham verir.