AMAÇÜNİTE ÖZETİÖĞRETİM PROGRAMITASARIM SORULARIKAZANIMLAR21. YÜZYIL BECERİLERİDEĞERLENDİRMEAMAÇÜNİTE ÖZETİÖĞRETİM PROGRAMITASARIM SORULARIKAZANIMLAR21. YÜZYIL BECERİLERİDEĞERLENDİRME *AMAÇ *ÜN İ TE ÖZET İ *Ö Ğ RET İ M *PROGRAMITASARIM *SORULARI *KAZANIMLAR *21. YÜZYIL BECER İ LER İ DE Ğ ERLEND İ RME
*DOĞAL SİSTEMLERİ TANIMA *DOĞAL SİSTEMLERLE; İKLİM TOPRAK VE YERŞEKİLLERİ ARASINDA İLİŞKİLENDİRME KURABİLME
FARKLI BİTKİ TOPLULUKLARININ ORTAYA ÇIKMASINDA ETKİLİ OLAN FAKTÖRLERİ BULURLAR. DÜNYANIN ÖRTÜSÜ OLAN BİTKİ TOPLULUKLARININ GENEL ÖZELLİKLERİNİ SINIFLANDIRIRLAR. BİTKİ TOPLULUKLARININ DAĞILIŞI İLE İKLİM VE YERŞEKİLLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİYİ KURARLAR.
TEMEL SORU : DÜNYAYI NASIL GÜZELLEŞTİREBİLİRİZ? ÜN İ TE SORULARI: 1.FARKLI BİTKİ TOPLULUKLARININ ORTAYA ÇIKMASINDA ETKİLİ OLAN FAKTÖRLER NELERDİR? NELERDİR? 2.BİTKİLER BİZİM İÇİN NEDEN ÖNEMLİDİR?
1.MAKİ NEDİR? 2.YURDUMUZDA NEDEN TUNDRA BİTKİ ÖRTÜSÜ GÖRÜLMEZ? 3.SAVAN HANGİ İKLİMİN BİTKİ ÖRTÜSÜDÜR? 4.YAĞMUR ORMANLARI NEDEN YAPRAKLARINI DÖKMEZLER? 5.TAYGA ORMANLARININ DÜNYADA YAYILIŞ ALANLARI NERELERİDİR?1
* Kişilerarası beceri sergileme *Sınıf arkadaşlarını değerlendirme *Öğrencilerin ön bilgileri aracılığıyla yeni öğrenecekleri bilgiler arasında bağlantı kurma *Dünyanın farklı yer ve bölgelerinde görülen bitkileri tanıma
HEDEFLERİM * Bitki topluluklarını genel özelliklerine göre sınıflandırma. *Bitkilerin genel özelliklerini öğrenmek. *Elde edilen bilgileri harita üzerinde aktarabilme. *Harita ve fotoğraflar kullanarak bitki topluluklarının dağılışı ile iklim ve yer şekillerini ilişkilendirebilme.
DEĞERLENDİRME ÖĞRENCİNİN ÜRÜN DOSYASI DERECELENDİRME ÖLÇEĞİ AÇIK UÇLU SORULAR *ÖĞRENCİLERİN ÜRÜN DOSYASI *DERECENLENDİRME ÖLÇEĞİ *AÇIK UÇLU SORULAR *KAVRAM HARİTASI *EŞLEŞTİRME