Aile Hekimliğinde Usulsüz Soruşturmalar ve Disiplin Uygulamaları

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
MEMURLAR VE DİĞER KAMU GÖREVLİLERİNİN YARGILANMASI HAKKINDA KANUN
Advertisements

DENETİM & UYUM YÖNETİMİ D. B.
Sözleşmelerde Damga Vergisi
 Amaç ve kapsam  MADDE 1 – (1) Bu Yönetmeliğin amacı, kamu kurum ve kuruluşları hariç olmak üzere ondan az çalışanı bulunanlardan, tehlikeli ve çok.
Pratisyen Hekimlerin Hukuksal Sorunları --- Av
T.C İÇİŞLERİ BAKANLIĞI HUKUK MÜŞAVİRLİĞİ
HUKUK MÜŞAVİRLİĞİ ÇALIŞMA VE SOSYAL GÜVENLİK BAKANLIĞI SOSYAL GÜVENLİK KURUMUNA YAPILAN SİGORTALI VE İŞYERİ BİLDİRİMLERİNİN BAZI KURUMLARA YAPILMASI GEREKEN.
KAMU MALİ YÖNETİMİ VE KONTROL KANUNU (Gider süreci)
AİLE HEKİMLİĞİ ÖDEME VE SÖZLEŞME YÖNETMELİĞİ DEĞİŞİKLİKLERİ
AİLE HEKİMLİĞİ UYGULAMASINDA KARŞILAŞILAN SORUNLAR VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ ÇALIŞTAYI 15 – 16 KASIM 2011 TSM İŞ VE İŞLEYİŞLE İLGİLİ SORUNLAR VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ.
SAYED SAĞLIK SEMPOZYUMLARI
Tevfik BAYHAN Bakanlık
İŞ GÜVENLİĞİ UZMANLARININ GÖREV YETKİ VE SORUMLULUKLARI
AİLE HEKİMLİĞİ UYGULAMASINDA KARŞILAŞILAN SORUNLAR VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ ÇALIŞTAYI 15 – 16 KASIM 2011 GRUP 3 UYGULAMA VE MEVZUAT HAKKINDA SORUNLAR VE ÇÖZÜM.
DİSİPLİN: Kurallara Uyma ve Yolsuzluğu Önleme Toplam sayfa : 19 B.A.Güler, İpek Özkal Sayan, Kamu Personel Yönetimi, AÜ SBF 2007.
4703 SAYILI KANUN 4703 sayılı Ürünlere İlişkin Teknik Mevzuatın Hazırlanması ve Uygulanmasına Dair Kanun 11/07/2001 tarih ve sayılı Resmi Gazete’de.
Mükelleflerin İzahat Talepleri
Ankara İl Sağlık Müdürlüğü
İhalelere Katılmaktan Yasaklama Kararı Verilirken Uyulacak Hususlar Alattin ÜŞENMEZ Mali Hizmetler Uzmanı Alattin ÜŞENMEZ.
E.Ü. PERSONEL DAİRESİ BAŞKANLIĞI
KAMUDA İÇ DENETİM (5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu)
YÜKSEKÖĞRETİM KURUMLARI ÖĞRENCİ DİSİPLİN YÖNETMELİĞİ
KARTAL BELEDİYE BAŞKANLIĞI TEFTİŞ KURULU MÜDÜRLÜĞÜ 2010 YILI FAALİYETLERİ Kartal Belediyesi
Kurulun İnceleme ve Araştırması
Harcama Yetkilileri.
Kütahya Halk Sağlığı Müdürlüğü
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI PERSONELİ İZİN YÖNERGESİ
Hizmetiçi Eğitim Programı Kasım 2012, Antalya
TEKİRDAĞ ÇEVRE VE ŞEHİRCİLİK İL MÜDÜRLÜĞÜ ÇEVRE DENETİMİ UYGULAMALARI
İCRA TEŞKİLATI Doç. Dr. Mustafa ÇEKER Çukurova Üniversitesi
1) İşveren veya vekili (okul/kurum müdürü)
6360 Sayılı Kanun On Dört İlde Büyükşehir Belediyesi Ve Yirmi Yedi İlçe Kurulması İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılmasına.
Mustafa ÖZÜNLÜ Kamu Yönetimi Bilim Uzmanı Mart 2015 Ürgüp/NEVŞEHİR
YAPI İŞLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
HUKUKTA BİLGİ YÖNETİMİ BBY Türk Yargı Sistemi
ÇALIŞMA ORTAMI GÖZETİMİ
“KAMU PERSONELİ” Kimdir?
Fatura İncelemeleri Dr. Önder GÜNGÖR
DİSİPLİN 657/ m..
İSG BİRİMLERİNİN GÖREV YETKİ VE SORUMLULUKLARI
Müracaat ve Şikayetler
METEOROLOJİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ DİLEKÇE ve BİLGİ EDİNME HAKKI
Nurullah DAVUTOĞULLARI METEOROLOJİ GN.MD. AFYON Kasım 2015
Hastalık ve Erken Ölümleri Önleme Açısından Toplum Sağlığı Merkezleri
Türkiye Kamu Hastaneleri Kurumu Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı
2709 sayılı TÜRKİYE CUMHURİYETİ ANAYASASI Anayasanın bağlayıcılığı ve üstünlüğü MADDE 11 – Anayasa hükümleri;  Yasama,  Yürütme ve  Yargı organlarını,
GÖREVDEN UZAKLAŞTIRMA
4483 SAYILI MEMURLAR VE DİĞER KAMU GÖREVLİLERİN YARGILANMASI HAKKINDA KANUN İLE İLGİLİ SORUN ALANLARI.
Bakanlığımız yönetiminde ve kullanımında bulunan taşınmazlar ;
HARCAMA.
MALİ TATİL İHDAS EDİLMESİ HAKKINDA KANUN Mustafa Dündar Gelirler Başkontrolörü.
Görev ve Sorumluluklar PERSONEL DAİRESİ BAŞKANLIĞI sayılı Kanunun 35 inci Maddesi Uyarınca Geçici Kadro Tahsisi ile Mecburi Hizmet Yükümlülü.
MEMURUN GENEL HAKLARI Uygulamayı isteme hakkı:
1 ALT İŞVEREN İŞÇİLERİNİN KAMUDA İSTİHDAMI MART 2016.
Av. Bilge Aydın Temiz BİLGE AYDIN TEMİZ
“KAMU PERSONELİ” Kimdir?
HARCAMA YETKİLİLERİ HAKKINDA GENEL BİLGİLER.
YENİ SAYIŞTAY KANUNUNDA ÖNGÖRÜLEN HESAP YARGILAMASI VE KANUN YOLLARI
ÇALIŞANLARIN İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ EĞİTİMLERİNİN USUL VE ESASLARI HAKKINDA YÖNETMELİK 15 Mayıs 2013  ÇARŞAMBA RG Sayı :
HUKUKUN KAYNAKLARI Hukukun kaynakları, asıl kaynaklar ve yardımcı kaynaklar olarak ikiye ayrılır. Asıl kaynaklar: Yazılı ve yazısız kaynaklar Yardımcı.
Görev ve Sorumluluklar
Sendikaların Faaliyetleri
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ turizm mevzuatı
İŞ MAHKEMELERİ.
4483 MEMURLAR VE DİĞER KAMU GÖREVLİLERİNİN YARGILANMASI HAKKINDA KANUN.
DAVA İŞLEMLERİ 12 – 16 ARALIK 2016.
VIII. Kabul Edilebilirlik İncelemesi
TÜTÜN – ALKOL DAİRESİ BAŞKANLIĞI. VİZYON: * Türkiye’de üretilen tütünlerin yurt içi ve dünya tütün kullanımı içindeki payının artırılmasına ve ülkemizin.
YÜKSEKÖĞRETİM KURUMLARINDA CEZA SORUŞTURMASI USULÜ
ERCİYES ÜNİVERSİTESİ İç Denetim Birimi
Sunum transkripti:

Aile Hekimliğinde Usulsüz Soruşturmalar ve Disiplin Uygulamaları Dr. Lütfi TİYEKLİ

AİLE HEKİMLİĞİ DİSİPLİN MEVZUATI AİLE HEKİMİNİN STATÜSÜ NEDİR ? MEMUR ? İŞÇİ ? ESNAF ? DİĞER KAMU ÇALIŞANI ?

AİLE HEKİMİNİN DİSİPLİN MEVZUATI Aile hekimliği uygulaması ilk kurgulanırken kamuda olmayan, yepyeni bir model ile sistem kurulmaya çalışılmıştır. 5258 Madde 3: “….657 sayılı Devlet Memurları Kanunu ile diğer kanunların sözleşmeli personel çalıştırılması hakkındaki hükümlerine bağlı olmaksızın, sözleşmeli olarak çalıştırmaya ….” AHÖSY Madde 11 de denetimler sonucu uygulanacak yaptırımların nasıl yapılacağı açıklanmaktadır.

AİLE HEKİMLİĞİ DİSPLİN MEVZUATI MADDE 11- (1) Aile sağlığı merkezi, aile hekimleri ve aile sağlığı elemanları, Aile Hekimliği Uygulama Yönetmeliğinin 29 uncu maddesi hükmü çerçevesinde, olağan dışı denetimler hariç olmak üzere, altı aylık aralıklarla denetlenir. Yapılan denetimler sonucunda ilgili mevzuat ve sözleşme şartlarına aykırı fiillerin tespit edilmesi hâlinde aykırılığın mahiyetine göre; a) Adlî yönden, 2/12/1999 tarihli ve 4483 sayılı Memurlar ve Diğer Kamu Görevlilerinin Yargılanması Hakkında Kanun hükümlerine göre, b) İdarî yönden 13 üncü ve 14 üncü madde hükümlerine göre, c) Kamu zararı oluşturan malî hususlar yönünden; 27/9/2006 tarihli ve 2006/11058 sayılı Bakanlar Kurulu Kararıyla yürürlüğe konulan Kamu Zararlarının Tahsiline İlişkin Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmelik hükümlerine göre, gerekli işlemler tesis edilir.

DİSİPLİN İLE İLGİ YÖNETMELİK MADDELERİ (1) Ek (2)’de yer alan fiilleri işleyen sözleşmeyle çalıştırılan aile hekimlerine ve ilgili durumlarda aile sağlığı elemanlarına, tespitin mülkî idare amirleri ve il sağlık müdürleri veya bunların görevlendireceği personelce yapılması hâlinde vali yardımcısı tarafından, tespitin Bakanlık tarafından yapılması hâlinde Bakanlıkça, fiillerine karşılık gelen ihtar puanları uygulanmak suretiyle doğrudan yazılı ihtar yapılır. Bakanlıkça yapılan ihtarlar, işlem yapılmak üzere ilgili valiliğe bildirilir. (2) İlgili aile hekimi ve aile sağlığı elemanı, vali yardımcısının verdiği ihtara karşı, tebliğ tarihinden itibaren yedi gün içinde valiye, Bakanlığın verdiği ihtarlara karşı ise müsteşara itirazda bulunabilir. İtiraz mercileri otuz gün içinde itirazı inceleyerek karara bağlar ve kararı ilgilisine yazılı olarak bildirir.

MADDE 14- 1) Ek (2)'de yer alan fiilleri işleyen sözleşmeli aile hekimlerine ve aile sağlığı elemanlarına ilgili vali yardımcısı tarafından, tespitin Bakanlık veya Türkiye Halk Sağlığı Kurumu tarafından yapılması halinde ise Türkiye Halk Sağlığı Kurumunca, ihtar puanı gerektiren fiilin kişiye tebliği tarihinden itibaren yedi gün içinde alınan savunmalar uygun görülmediği takdirde fiillerine karşılık gelen ihtar puanları uygulanmak suretiyle doğrudan yazılı ihtar yapılır. Türkiye Halk Sağlığı Kurumunca yapılan ihtarlar, işlem yapılmak üzere ilgili valiliğe bildirilir.

DİSİPLİN İLE İLGİLİ YÖNETMELİK MADDELERİ (3) Bir sözleşme dönemi içinde, verilen ihtar puanlarının yüz puana ulaşması hâlinde sözleşme, ilgili vali tarafından sona erdirilir. (5) Bir sözleşme dönemi içinde ihtar puanlarının yüz puana ulaştığının, sözleşme dönemi sona erdikten sonra tespit edilmesi hâlinde, tespit tarihinde geçerli olan sözleşme sona erdirilir. (6) İhtarı gerektiren fiilin işlendiğinin öğrenildiği tarihten itibaren en geç iki ay içinde gerekli işlem başlatılır. En geç iki ay içinde gerekli işlemlerin başlatılmaması, gerekli işlemlerin altı ay içinde sonuçlandırılmaması veya ihtarı gerektiren fiillerin işlendiği tarihten itibaren iki yıl içinde ihtar verilmemesi hâlinde, ihtar verme ve devamında sözleşmeyi sona erdirme yetkisi zamanaşımına uğrar.

İlgili aile hekimi ve aile sağlığı elemanı, vali yardımcısının verdiği ihtara karşı, tebliğ tarihinden itibaren yedi gün içinde valiye, Türkiye Halk Sağlığı Kurumunun verdiği ihtarlara karşı ise Bakanlık Müsteşarına itirazda bulunabilir. İtiraz mercileri otuz gün içinde itirazı inceleyerek karara bağlar ve kararı ilgilisine yazılı olarak bildirir.

BAKANLIK KURGUSUNA GÖRE YOL HARİTASI DENETİM  TESPİT ( 2 AY) VALİ YARDIMCISI/BAKANLIK  İHTAR PUANI (6 AY) DENETİM  TESPİT ( 2 AY) VALİ YARDIMCISI/BAKANLIK/THSK SAVUNMA  İHTAR PUANI (6 AY) İHTAR PUANI ( 7 GÜN) İTİRAZ  VALİ/MÜSTEŞAR  RED veya KABUL (30 GÜN)

ANAYASA MAHKEMESİ KARARI Esas Sayısı : 2005/10 Karar Sayısı : 2008/63 Karar Günü : 21.2.2008 «….. Bu şekilde çalıştırılanlar Anayasa’nın 128. maddesinde yer alan “diğer kamu görevlisi” kapsamında olduğundan, …..»

DİĞER KAMU ÇALIŞANI OLMA T.C. Anayasası Madde 129: “… Memurlar ve diğer kamu görevlileri ile kamu kurumu niteliğindeki meslek kuruluşları ve bunların üst kuruluşları mensuplarına savunma hakkı tanınmadıkça disiplin cezası verilemez…”

MEVCUT MEVZUATA GÖRE YOL HARİTASI DENETİM  TESPİT  SORUŞTURMA OLURU (VALİLİK) (2 AY)  SORUŞTURMA  SAVUNMA ( VALİ YARDIMCISI/???)  İHTAR PUANI (6 AY) İHTAR PUANI (7 GÜN)  İTİRAZ ( VALİ/MÜSTEŞAR)  RED/KABUL (30 GÜN)

FİİLİ OLARAK UYGULANAN YOL HARİTASI DENETİM(ZİYARET/DUYUM vb)  TESPİT  SORUŞTURMA OLURU (TSM/KAYMAKAMLIK/HSM/VALİ) (SÜRE ÇOK ÖNEMLİ DEĞİL)  SORUŞTURMA  SAVUNMA (ÇOĞU ZAMAN GEREKSİZ, TSM HEKİMİ/TSM BAŞKANI  /KOMİSYON/ HSM MDR YARDIMCISI/ HSM MÜDÜRÜ/VALİ YARDIMCISI/VALİ) İHTAR PUANI ( HSM BAŞKANI/KAYMAKAM/HSM MDR YARDIMCISI/ HSM MÜDÜRÜ/ VALİ YARDIMCISI/VALİ) (SÜRE ÇOK ÖNEMLİ DEĞİL) İHTAR PUANI (SÜRE ??)  İTİRAZ (VALİ/HSM MÜDÜRÜ/KAYMAKAM …)  RED/KABUL (VALİ/İL DİSİPLİN KURULU….) (SÜRE ÖNEMLİ DEĞİL)

İHTAR DURUMLARI VE CEZA PUANLARI Çalışma saatleri planına uymamak 3 İzinsiz işe gelmemek (işe gelmediği her gün için) 5 Afiş ve duyuruları usûlüne uygun şekilde asmamak 5 Aile Sağlığı Merkezi içi yönlendirme tabelalarının ve Aile Sağlığı Merkezi dış tabelalarının usûlüne uygun olmaması 5 Görevi esnasında ilaç reklamı içeren malzeme kullanmak 5 Görevleri ile ilgili kayıtları düzenli tutmamak veya müdürlük ya da Bakanlığa bildirmemek 10 Kayıtlı kişilerin kişisel sağlık kayıtlarını devretmemek 10 Aile Sağlığı Merkezinin tıbbi donanım eksiğini on gün içinde gidermemek (eksik olan her malzeme için) 10 Verilen eğitimler için belirlenmiş devamsızlık sürelerini aşmak 10

Miadı geçmiş ilaç bulundurmak 10 Yeşil ve kırmızı reçeteye tâbi ilaçları usûlüne uygun muhafaza altına almamak 10 Mesai saati içinde ilaç firma temsilcilerini aile sağlığı merkezi içinde kabul etmek 10 Bekleme ve tedavi alanlarında aydınlatmanın yetersiz olması 5 Veremli hastaların doğrudan gözetim tedavisini yapmamak veya yapılmasını sağlamamak 5 Evde bakım hizmetlerinden görevi olan kısımları yapmamak 10 Gezici sağlık hizmetlerini aksatmak veya planına uymamak 10 Mevzuatla verilen diğer görevleri yapmamak 5

Gerçeğe aykırı rapor ve belge düzenlemek 50 Kasıtlı olarak kişisel sağlık kayıtlarının güvenliğini sağlamamak 50 Aile Sağlığı Merkezinin asgarî fizikî şartlarını 10 gün içinde uygun hâle getirmemek 10 Tıbbi Atıkların Kontrolü Yönetmeliğine uymamak 20 Denetimlerde işbirliği yapmamak, istenilen verileri ibraz etmemek, gerçek dışı beyanda bulunmak 20 Mevzuatına göre mal bildiriminde bulunmamak 20 Koruyucu hekimlik uygulamalarında verilen görevleri yerine getirmemek, gerçek dışı beyanda bulunmak 20 Performansa tâbi aşılardan her birinin aşılama oranlarını mücbir sebepler veya ihbar düzenlenen hâller dışında, % 90’ın altına düşürmek 10

Forma giymemek 5 Kusurlu olarak kişisel sağlık kayıtlarının güvenliğini sağlamamak 20 Performansa tâbi gebelik izlem oranlarının mücbir sebepler veya ihbar düzenlenen hâller dışında, % 90’ın altına düşürmek 20 Koruyucu hekimlik uygulamalarından bebek-çocuk takip oranlarının mücbir sebepler veya ihbar düzenlenen hâller dışında, % 90’ın altına düşürmek 20 Soğuk zincir kurallarına uymamak 20 İlgili mevzuat hükümlerince hasta haklarına ve hasta mahremiyetine uymamak 20 Mesleki ve etik kurallar bakımından Tıbbi Deontoloji Nizamnamesine uymamak 20 İş arkadaşları veya hizmet alanlara hakarette bulunmak ya da bunları tehdit etmek 20 Göreve sarhoş gelmek, görev yerinde alkollü içki içmek 50

«ŞEYH UÇMAZ MÜRİT UÇURUR…» KİM İKAZ ETMİŞTİR? İKAZ EDİLMEK NE DEMEKTİR? TSM CEZA VEREBİLİR Mİ?

NERESİNİ DÜZELTELİM? CEZA İHTAR KOMİSYONU NEDİR? TOPLU CEZALANDIRMA HANGİ MEVZUATTADIR? CEZAYA NASIL İTİRAZ EDİLECEK? BU CEZA KESİNLEŞMİŞ MİDİR? VALİ CEZA VEREBİLİR Mİ? VALİ CEZA VERMİŞSE İTİRAZ (TEMYİZ) KİME OLACAK?

VALİ CEZA VEREMEZ T.C. D A N I Ş T A Y İdari Dava Daireleri Kurulu Esas No:2006/2042 Karar No:2010/448 Özeti : Yetkiyle ilgili idare hukuku ilkelerine göre alt kademedeki bir makamın üst kademedeki bir makamın yerine karar alması işlemi yetki yönünden hukuka aykırı hale getireceği gibi, üst kademedeki bir makamın, alt kademedeki bir idari makamın görevine giren bir konuda karar alması da yine işlemi yetki yönünden hukuka aykırı kılacağı;

VERİLEN CEZA İPTAL EDİLİR Mİ? Danıştay 8.D. Esas: 1998/4988 ; Karar : 1998/3015 Kesinleşmiş disiplin cezasının yeni bir idari işlemle ortadan kaldırılmayacağı.

AİLE HEKİMLİĞİNDE DURUM NASIL? Danıştay 12. Daire, E:2000/958, K:2000/4088, T:21.11.2000, s.601 Özel kanunların disiplin suç ve cezalarına ilişkin hükümlerinin uygulanabilmesi için, memurların eylemlerinin ve bu eylemlere verilecek disiplin cezalarının özel yasada tam ve açık olarak tanımlanması gerektiği, aksi halde genel kanun olan 657 sayılı Kanun hükümlerine göre işlem tesis edilmesi gerektiği hakkında.

SAVUNMA ALINMADAN CEZA VERİLEMEZ! Danıştay 3.D. 25.05.1973 Esas : 1973/72 ; Karar: 1973/269 Savunmanın, disiplin cezası vermeye yetkili amir veya merci tarafından alınması gerekir.

YETKİ DEVRİ ŞEHİR EFSANESİ MİDİR? VALİLİK OLURU BİR ANGARYA MIDIR? HSM MÜDÜR YARDIMCISI VALİ ADINA İŞLEM YAPTIĞINDA NE OLUR? VALİ ADINA İŞLEM YAPTI İSE NASIL İTİRAZ EDİLECEKTİR? YETKİ DEVRİ ŞEHİR EFSANESİ MİDİR?