TAHSİN TEMİZER SİLVAN R.A.M. MÜDÜRÜ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BEP : Her bir engelli çocuk için yazılı olarak, bireyin bağlı olduğu eğitim kurumunda oluşturulan birim tarafından geliştirilmiş olan ve engelli çocukların,
Advertisements

Bireyselleştirilmiş Eğitim ve Öğretim Programı Geliştirme
BEP NASIL HAZIRLANIR ?.
FİZİKSEL AKTİVİTENİN ENGELLİ BİREYLER ÜZERİNDEKİ KATKILARI
EĞİTSEL DEĞERLENDİRME VE BEP
BEP BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI.
BEP UYGULAMALARI.
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ
Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP) Nedir?
TIBBİ TANILAMA EĞİTSEL TANILAMA
ÖZEL EĞİTİM HİZMETLERİ
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI VE KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ
BEP-BÖP HAZIRLAMA.
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMLARI
OKULLARDA UYGULANAN KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ uygulamaları
BEP : Her bir engelli çocuk için yazılı olarak, bireyin bağlı olduğu eğitim kurumunda oluşturulan birim tarafından geliştirilmiş olan ve engelli çocukların,
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROĞRAMI
BEP GELİŞTİRME BİRİMİ VE GÖREVLERİ
BEP HAZIRLAYACAK EKİBİN OLUŞTURULMASI
ERCİŞ REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI Hazırlama Komisyonu Zeliha ER Ü
ÖZEL EĞİTİM NEDİR? Çoğunluktan farklı ve özel gereksinimli çocuklara sunulan, üstün özellikleri olanları yetenekleri doğrultusunda kapasitelerinin en üst.
Patnos Rehberlik ve Araştırma Merkezi Özel Eğitim Hizmetleri Bölüm Başkanlığı KAYNAŞTIRMA BEP.
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI (BEP)
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ Özel eğitim gerektiren bireylerin,yetersizliği olmayan akranlarıyla birlikte eğitim-öğretimlerini resmi okullarda sürdürmesi esasına.
DESTEK EĞİTİM ODASI Kaynaştırma eğitimine tabi olanlara sunulan bir hizmet Kaynaştırma uygulamalarının bir parçası ve tamamlayıcısı.
KONU BAŞLIKLARI Özel eğitimin tanımı ve önemi
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI (BEP)
BEP GELİŞTİRME BİRİMİNİN GÖREVLERİ
BEP MERZİFON REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ BEP HAZIRLAMA SEMİNER PROGRAMI PSK. DAN. PSK. DAN. SELÇUK ALKOÇ YASEMİN KABAL.
MATEMATİK ÖĞRETİMİNDE ÖZEL EĞİTİM
Bu BEP’in Geliştirildiği BEP Toplantısı
KONULARIMIZ BEP Tanımı Amacı BEP nedir? \ ne değildir?
Kaynaştırma ve bep bilgilendirme toplantısı
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
OKULDAN RAM’a ÖĞRENCİ YÖNLENDİRME SÜRECİ
Bireyselleştirilmiş eğitim programı (bep)
Öğrenme Düzeyi Araştırması 3:
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI (BEP)
BEP NEDİR?. Akdeniz Rehberlik ve Araştırma Merkezi Bireyselleştirilmiş Eğitim Planı.
YÜKSEKOVA REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
eğitim programı ve özel eğitim hizmetleri 2015
KAYNAŞTIRMA VE DESTEK ÖZEL EĞİTİM HİZMETLERİ
Yöneltme/Yerleştirme
Altındağ Mesleki Teknik Anadolu Lisesi BEP UYGULAMALARI 2015
BE P BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI. BEP ; özel eğitim gereksinimi olan her birey için yazılı olarak geliştirilmiş ve özel eğitim gereksinimi olan.
KAYNAŞTIRMA/BÜTÜNLEŞTİRME UYGULAMALARI VE BEP SEMİNERİ
Özel Eğitimde Bütünleştirme Uygulamaları Kursu
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
EYYÜBİYE REHBERLİK ARAŞTIRMA MERKEZİ
Özel eğitim hizmetleri kurulu, özel eğitim değerlendirme kurul raporu doğrultusunda özel eğitime ihtiyacı olan bireyi uygun resmî okul veya kuruma yerleştirir.
Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP)
BEP GELİŞTİRME BİRİMİ Aralık 2005-Ankara. BEP Geliştirme Birimi Başkan Aile Sınıf Öğretmeni Gezerek Özel Eğitim Görevi Verilen Öğretmen Özel Eğitim.
BEP BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMLARI.
EĞİTSEL VE DAVRANIŞSAL DEĞERLENDİRME- ASSESSMENT Ders 2: Yasal Düzenlemeler Prof. Dr. Tevhide Kargın.
TANILAMA.
DOÇ. DR. HATİCE BAKKALOĞLU
BİREYSEL EĞİTİM PROĞRAMI GRUP EĞİTİM PROGRAMI
ORTAOKUL BEŞİNCİ SINIF UYUM PROGRAMI
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
ÖZEL EĞİTİM Özel eğitime ihtiyacı olan bireylerin eğitim ve sosyal ihtiyaçlarını karşılamak için özel olarak yetiştirilmiş personel, geliştirilmiş eğitim.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI (BEP)
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI (BEP) HAZIRLAMA BEP Nedir?
BE BEP NEDİR ?.
AHMET KELEŞOĞLU İLKOKULU
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMLARI (BEP)
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI (BEP) HAZIRLAMA BEP Nedir?
Sunum transkripti:

TAHSİN TEMİZER SİLVAN R.A.M. MÜDÜRÜ BEP TAHSİN TEMİZER SİLVAN R.A.M. MÜDÜRÜ

BEP ‘in Tanımı Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı : Her bir engelli çocuk için yazılı olarak, bireyin bağlı olduğu eğitim kurumunda oluşturulan birim tarafından geliştirilmiş olan ve engelli çocukların, öğretmenlerin, ana babaların özel ihtiyaçlarını karşılamak için oluşturulan özel eğitim programlarıdır.

EĞİTİM ORTAMI Kaynaştırma Özel Eğitim Sınıfı Özel Eğitim Okulu Özel gereksinimli bireyi; eğitsel gereksinimlerini karşılamak üzere DESTEK HİZMETLER Kaynak Oda Sınıf İçi Destek Dil ve Konuşma Terapisi Fizyoterapi Ulaşım Aile Eğitimi Evde Eğitim DİSİPLİN ALANI Öz bakım Akademik İletişim Motor Hayat Bilgisi Toplumsal Uyum Sosyal Beceriler Müzik Resim EĞİTİM ORTAMI Kaynaştırma Özel Eğitim Sınıfı Özel Eğitim Okulu Hastane okulları En üst düzeyde yararlanmasını öngören yazılı dokümandır.

Bedensel, Toplumsal, Duyuşsal, Bilişsel, Dil İletişim gibi alanları içermelidir.

BEP NE DEĞİLDİR ? Bireysel çalışma kâğıtları değildir. Yalnızca öğretmeni ilgilendiren bir çalışma programı değildir. Sınıfta problem olarak görülen öğrenciden kurtulma aracı değildir. Bireyi özel olarak etiketleyen bir karar dosyası değildir. Öğrencinin yalnız akademik performansıyla ilgilenen bir gelişim yada kayıt tablosu değildir. Öğretmene ve aileye ek yükler getiren bir ekonomi programı değildir Öğrenciye yapabildiklerinden daha fazla ödev-çalışmayı zorunlu hale getiren bir ev ödevi-çalışma programı değildir.

NEDEN BEP ?

BİREYSEL FARKLILIKLAR ÇAĞDAŞLIK DEMOKRASİ FIRSAT EŞİTLİĞİ BİREYSEL FARKLILIKLAR

Bireysel gereksinimlerini dikkate alarak planlama ve uygulama. Sunulan hizmetlerden en üst düzeyde yararlanma BEP

BEP’İN YARARLARI Bireye uygun eğitim hizmetlerinin sunulması, Bireye uygun ve gerçekçi amaçların belirlenmesi, Bu amaçlarının karşılanıp karşılanmadığını ortaya koymak olarak sıralanabilir.

BEP GELİŞTİRME BİRİMİ Kurum müdürü veya görevlendireceği müdür yardımcısının başkanlığında, a) Bir gezerek özel eğitim görevi yapan öğretmen, b) Bir rehber öğretmen, c) Bir eğitim programları hazırlamakla görevlendirilen öğretmen, ç) Öğrencinin sınıf öğretmeni, d) Öğrencinin dersini okutan ilgili alan öğretmenleri, e) Öğrencinin velisi, f) Öğrenci, olmak üzere bu kişilerden oluşur.

BEP FORMU

BEP NASIL HAZIRLANIR ? Kaba değerlendirme yapılır. Öğrencinin yapabildikleri, onun var olan performans düzeyidir. Bu BEP formuna işlenir. Kaba değerlendirmede öğrencinin yapamadıkları ise bizim amaçlarımızı oluşturur. Bu beceri ve kavramlardan uzun ve kısa dönemli amaçlar belirlenir.

BEP NASIL HAZIRLANIR ? 4. Ölçüt belirlenir. 5. Tahmini süre belirlenir. 6. Sorumlu kişiler belirlenir. (bu daha çok ilgili hedefi öğretecek kişidir.) 7. Destek hizmetler ve diğer hedefler eklenir.

1. Kaba Değerlendirme Kaba değerlendirme öğrencinin ilgili dersteki durumunu ölçen bir değerlendirme aracıdır. Nasıl uygulanır ? Kaba değerlendirme formundaki kavram ve becerileri öğrencinin yapması istenir. Hiçbir ipucu verilmez. Forma Eksi – ve ya artı koyulur.

Kaba Değerlendirmeye Örnek

2. Performans Düzeyi Öğrencinin yapabildikleri, onun var olan performans düzeyidir. Kaba değerlendirmede artı + koyduklarımızı bu bölüme yazarız.

Performans Düzeyi Örnek

Uygulama örneği Selin, 12 yaşında bir kız öğrencidir. Selin Türkçe dersi kazanımlarında; Okumak için hazırlık yapar, Okuduğu kelimeleri doğru telâffuz eder. Selin Matematik dersi kazanımlarında

3. Uzun ve Kısa dönemli Amaçlar Uzun dönemli amaçlar özelliğine göre tam bir öğrenme alanı olabileceği gibi bir kazanım da olabilir. Kısa dönemli amaçlar ise öğrenciyi uzun dönemli amaca ulaştıracak alt amaçlardır.

K.D.A U.D.A

Uzun ve kısa dönemli amaçlara örnek. Uzun Dönemli Amaç 1. Selin yıl sonunda, Türkçe Dersinde, Dinleme kurallarını uygulama ile ilgili kazanımları bağımsız olarak yapar. Kısa dönemli Amaç 1.1. Dinlemek için hazırlık yapar. 1.2. Dikkatini dinlediğine yoğunlaştırır. 1.3. Görgü kurallarına uygun dinler.

4. Ölçüt Belirlenir Ölçütler genel olarak 4/5 ve ya %80 gibi ifadelerle verilir. Bu ¾ de olabilir. Özel eğitimde bir beceri tam olarak kazandırılır.

Uzun Dönemli Amaç 1. Selin yıl sonunda, Türkçe Dersinde, Dinleme kurallarını uygulama ile ilgili kazanımları bağımsız olarak yapar. Kısa dönemli Amaç Ölçüt 1.1. Dinlemek için hazırlık yapar. (%80) 1.2. Dikkatini dinlediğine yoğunlaştırır. (%80) 1.3. Görgü kurallarına uygun dinler. (%80)

5. Tahmini süre belirlenir Burada öğrencinin özelliğine göre amaç belirlendiği için zaman da öğrencinin öğrenme kapasitesine göre belirlenir.

Uzun Dönemli Amaç 1. Selin yıl sonunda, Türkçe Dersinde, Dinleme kurallarını uygulama ile ilgili kazanımları bağımsız olarak yapar. Kısa dönemli Amaç Ölçüt Başlama Bitiş Tarihi 1.1. Dinlemek için hazırlık yapar. (%80) 15.10.2008 – 15.11.2008 1.2. Dikkatini dinlediğine yoğunlaştırır (%80) 15.11.2008 – 15.12.2008 1.3. Görgü kurallarına uygun dinler. (%80) 15.12.2008 – 15.01. 2009

6.Sorumlu kişi belirlenir İlgili uzun dönemli amacı gerçekleştirmek için öğrenciyle kimin ilgileneceğinin belirtildiği yerdir.

Uzun Dönemli Amaç 1. Selin yıl sonunda, Türkçe Dersinde, Dinleme kurallarını uygulama ile ilgili kazanımları bağımsız olarak yapar. Kısa dönemli Amaç Ölçüt Başlama Bitiş Tarihi Sorumlu Kişi 1.1. Dinlemek için hazırlık yapar. (%80) 15.10.2008 – 15.11.2008 Türkçe Öğr. 1.2. Dikkatini dinlediğine yoğunlaştırır (%80) 15.11.2008 – 15.12.2008 1.3. Görgü kurallarına uygun dinler. (%80) 15.12.2008 – 15.01. 2009

7. Destek hizmetler ve diğer hedefler eklenir. Odyoloji Danışma Hizmetleri Erken Tanımlama Tıbbi Hizmetler Uğraşı Terapisi Anne-Baba Danışma Ve Eğitimi Fiziksel Terapi Psikolojik Hizmetler Boş Zaman Etkinlikleri Okul Sağlık Hizmetleri Sosyal Çalışma Hizmetleri Konuşma Patolojisi Ulaşım Evde eğitim