ÖRGÜN VE YAYGIN EĞİTİMİ DESTEKLEME VE YETİŞTİRME KURSLARI YÖNERGESİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
EK DERS ÜCRETİ (1) 2914 sayılı Yükseköğretim Personel Kanununun 11 inci maddesi hükümleri gereği Yükseköğretim Kurumlarında kısmı statüde çalışanlar dahil.
Advertisements

DİYANET İŞLERİ BAŞKANLIĞI
EK DERS ÜCRETİ (1) 2914 sayılı Yükseköğretim Personel Kanununun 11 inci maddesi hükümleri gereği Yükseköğretim Kurumlarında kısmı statüde çalışanlar dahil.
DİYANET İŞLERİ BAŞKANLIĞI
12 Yıllık Zorunlu Eğitime Yönelik Uygulamalar
SEÇMELİ DERSLERİN UYGULANMASI
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI PERSONELİ İZİN YÖNERGESİ
DESTEK EĞİTİM ODASI VE ÖZEL EĞİTİM SINIFLARI AÇILMA SÜRECİ VE BU SINIFLARDA DERSE GİRECEK ÖĞRETMENLER Destek eğitim odası: Kaynaştırma uygulamaları yoluyla.
KARS İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ 1. İLİNTARİHİ 2 …..Binada ………..m 2 alanda …….Kat…….Oda İLİN COĞRAFİ DURUMU 3.
EĞİTİM ÖĞRETİM YILI YETİŞTİRME KURSLARI
Milli Eğitim Bakanlığı Parasız Yatılılık Ve Bursluluk Sınavı (PYBS)
YENİ ORTA ÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ Sema TÜRKMEN Rehber Öğretmen.
GKV ÖZEL OKULLARI.
REHBERLİK ve ARAŞTIRMA MERKEZİ a)Özel Eğitim Hizmetleri Bölümü b)Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetleri Bölümü.
MERKEZİ SINAV SİSTEMİ 2014 İsabey Atatürk Ortaokulu & İlkokulu.
ÖZEL EĞİTİM OKUL VE SINIFLARI MALTEPE RAM
ÖRGÜN VE YAYGIN EĞİTİMİ DESTEKLEME VE
( DESTEKLEME VE YETİŞTİRME KURSLARI)
Erol İTİŞGEN İl Milli Eğitim Müdür Yardımcısı. Bu kılavuz, Millî Eğitim Bakanlığı tarihli ve /20/ sayılı Makam Onayı ile yürürlüğe.
ARTVİN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ (TEOG)
FEHMİ GÜR MÜDÜR YARDIMCISI (Öğrenci İşleri). MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI ÖRGÜN VE YAYGIN EĞİTİMİ DESTEKLEME VE YETİŞTİRME KURSLARI YÖNERGESİ Amaç MADDE 1-
T.C MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI MALATYA REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
ÖZEL EĞİTİM SINIFI VE KAYNAŞTIRMA UYGULAMALARI
BÜTÜNLEŞTİRME EĞİTİCİ EĞİTMENİ İHSAN KESİK
MEİS MODÜLÜ BİLGİ GİRİŞİ
1. Destek Eğitim Odası nedir? Okul ve kurumlarda, yetersizliği olmayan akranlarıyla birlikte aynı sınıfta eğitimlerine devam eden özel eğitime ihtiyacı.
SORU VE CEVAPLARLA DESTEK E Ğİ T İ M ODASI H İ ZMETLER İ HAZIRLAYAN H İ DAYET GÜL.
DESTEK EĞİTİM ODASI İŞLEYİŞ USUL VE ESASLARI
BİTLİS REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ/Özel Eğitim Hizmetleri Bölümü, Adres: Taş.
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİNİN AMAÇLARI YAPISI VE SORUNLARI
DESTEK EĞİTİM ODALARI.
T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI Ölçme, Değerlendirme ve Sınav Hizmetleri
Misyon: Örgün öğretimde yeteneğine göre öğrencilerimizi yönlendirebilme, yaygın eğitimde sektörlerin ihtiyaç duyduğu insan gücünü yetiştirmek, Okul öncesi.
OKUL YÖNETİMİ Dr. Kerim Karabacak
1 ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE SINAV HİZMETLERİ ŞUBESİ DESTEKLEME VE YET İŞ T İ RME KURSLARI YÖNERGES İ & DESTEKLEME VE YET İŞ T İ RME KURSLARI KILAVUZU 2015/2016.
T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI Ölçme, Değerlendirme ve Sınav Hizmetleri Genel Müdürlüğü DESTEKLEME VE YETİŞTİRME KURSLARI YÖNERGESİ & DESTEKLEME VE YETİŞTİRME.
DESTEKLEME VE YETİŞTİRME KURSLARI e-KILAVUZU
DYK, HANGİ OKULLARDA AÇILABİLİR
T.C. HAKKARİ VALİLİĞİ HAKKARİ İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ Destekleme ve Yetiştirme Kursları.
Bu Yönergede; Millî Eğitim Bakanlığına bağlı resmî/özel örgün ve yaygın eğitim kurumlarına devam eden istekli öğrenciler ile kursiyerler (mezunlar) için,
DESTEKLEME VE YETİŞTİRME KURSLARI SUNUMU
DESTEKLEME VE YETİŞTİRME KURSLARI e-KILAVUZU
2015 DESTEKLEME VE YETİŞTİRME KURSLARI YÖNERGESİ &
METEM REHBERLİK SERVİSİ
DESTEKLEME VE YETİŞTİRME KURSLARI
REHBERLİK ve ARAŞTIRMA MERKEZİ a)Özel Eğitim Hizmetleri Bölümü b)Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetleri Bölümü.
DESTEKLEME VE YETİŞTİRME KURSLARI EK DERS ÜCRETLERİ
DESTEKLEME VE YETİŞTİRME KURSLARI SUNUMU
Destek Eğitim Odaları.
Dönem DYK Bilgilendirme Toplantısı
T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI Ölçme, Değerlendirme ve Sınav Hizmetleri Genel Müdürlüğü DESTEKLEME VE YETİŞTİRME KURSLARI YÖNERGESİ & DESTEKLEME VE YETİŞTİRME.
DESTEK EĞİTİM ODALARI 1. TANILAMA SÜRECİ Özel yetenekli bireyler için uygulanan iki model bulunmaktadır. 1. DESTEK EĞİTİM ODASI 2. BİLİM VE SANAT MERKEZİ.
KARAMAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
ÖĞRETMEN ATAMA VE YER DEĞİŞTİRME YÖNETMELİĞİ
MESLEKİ AÇIK ÖĞRETİM LİSESİNİN AMACI Lise'nin amacı, gelişmiş kitle iletişim araçları ve yeni teknolojileri kullanarak; İlköğrenimini tamamlayan, ancak.
DESTEK EĞİTİM ODASI UYGULAMA KILAVUZU
8. sınıfta okuyan öğrenciler, Ortaöğretime (Liseye) yeni sınav sistemi olan TEOG ile yerleştirileceklerdir.
DESTEK EĞİTİM ODASI NEDİR?
Manavgat rehberlik ve araştırma merkezi
BİLİM SANAT MERKEZİ TANILAMA SÜRECİ
ARDAHAN MESLEKİ EĞİTİM MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ
… Sınıf Öğretmeni.
DESTEK EĞİTİM ODASI.
SEKRETARYA MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİM BİRİMİ &
DESTEK EĞİTİM ODALARI.
BİLİM SANAT MERKEZİ TANILAMA SÜRECİ
DESTEK EĞİTİM ODASI Nedİr?
Hanife ÇAKIR Uzman Öğretmen
2018/2019 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI YIL SONU SEMİNERLERİ
Sunum transkripti:

ÖRGÜN VE YAYGIN EĞİTİMİ DESTEKLEME VE YETİŞTİRME KURSLARI YÖNERGESİ T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI ÖRGÜN VE YAYGIN EĞİTİMİ DESTEKLEME VE YETİŞTİRME KURSLARI YÖNERGESİ MAYIS 2015

DESTEKLEME VE YETİŞTİRME KURSLARI YETİŞTİRME KURSLARI MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI ÖRGÜN VE YAYGIN EĞİTİMİ DESTEKLEME VE YETİŞTİRME KURSLARI YÖNERGESİ 23.09.2014 tarihli ve 4145909 sayılı Makam Onayı ile yürürlüğe girmiştir.

Anayasa ve 1739 sayılı Millî Eğitim Temel Kanunu Anayasamızın 42. maddesi;  Eğitim ve Öğrenim Hakkı ve Ödevi Türk Milli Eğitiminin Temel İlkeleri V – Fırsat ve imkan eşitliği: Madde 8 – Eğitimde kadın, erkek herkese fırsat ve imkan eşitliği sağlanır. Maddi imkanlardan yoksun başarılı öğrencilerin en yüksek eğitim kademelerine kadar öğrenim görmelerini sağlamak amacıyla parasız yatılılık, burs, kredi ve başka yollarla gerekli yardımlar yapılır. Özel eğitime ve korunmaya muhtaç çocukları yetiştirmek için özel tedbirler alınır.

Eğitimde Fırsat Eşitliği Öğrencilerin hastalık gibi nedenlerle okula devam edememesi, Mevsimlik işçi çocuklarının okula geç başlaması, Sınıf mevcutlarının kalabalık oluşu, Programların yoğun olup ünitelerin zamanında bitirilememesi, Öğretmensizlik nedeniyle boş geçen dersler, Okuma yazma bilmeyen öğrencilerin bulunması gibi nedenlerle bazı derslerden yetersizliği görülen öğrenciler için düzenlenen destekleme ve yetiştirme kurslarında ; Bireylere yetenek ve zekâlarını en üst seviyede geliştirme fırsatı vermektir. Günümüzde en ücra belde veya köydeki gençlerin de girişken, üretici ve kendi kararlarını verebilen bireyler olarak yetiştirilmesi, bireysel haklar, ekonomi ve demokrasi için daha bir önem kazanmaktadır.

Kurslar nerelerde açılacak? Fiziki kapasitesi ve öğrenci/kursiyer potansiyeli yeterli olan; Resmî ortaokullarda, İmam hatip ortaokullarında, Ortaöğretim kurumlarında ve Halk eğitim merkezi müdürlüklerinde ücretsiz kurs açılacaktır.

Kurs merkezleri nasıl belirlenecek? Öğretim yılı başlamadan fiziki kapasitesi ve öğrenci potansiyeli uygun okullar kurs merkezleri olarak millî eğitim müdürlüklerince belirlenecektir. Kurslar, kurs merkezi müdürünün teklifi ve millî eğitim müdürünün onayıyla açılacaktır. Sınıf mevcutları 10-25 arası olacaktır.

Kurslara kimler katılacak? Örgün veya yaygın ortaokul/imam hatip ortaokulu (5, 6, 7 ve 8) ve ortaöğretim kurumlarında kayıtlı olan (9, 10, 11 ve 12) öğrenciler, Örgün veya yaygın ortaöğretim kurumlarından mezun olanlar (kursiyerler) katılacaktır. Mezunlara yönelik kurslar sadece halk eğitim merkezlerinde açılacaktır.

Kurslar hangi derslerden açılacak? Kurs açılacak dersler öğrenci/kursiyer ve velilerden gelen istek üzerine belirlenecektir. Haftalık ders çizelgelerinde belirtilen derslerden açılacaktır. Kurslar öğrencileri destekleyici ve yetiştirici nitelikte olacaktır. Veliler ve öğrenciler ders seçimiyle birlikte öğretmen seçiminde de bulunabileceklerdir.

Kurslar hangi gün ve saatte açılacak? Öncelikle hafta içi ders saatleri dışında, hafta sonlarında ve yarıyıl tatillerinde açılacaktır (İhtiyaç halinde yaz tatilinde de açılabilecektir). Dönemlik olarak açılması halinde: Ekim-Şubat; Mart-Haziran ayları arasında bir dersten en az 36 saat Yıllık olarak açılması halinde: Ekim-Haziran ayları arasında bir dersten en az 72 saat olacaktır. Kurslar günlük saat 22:00’ a kadar devam edebilecektir. Hafta sonu kursları en fazla 8 + 8 saat olacaktır.

Kursların yönetimi Kurslar, kurs merkezi müdürlüğünce yönetilecek, kurslarla ilgili iş ve işlemleri yürütmek amacıyla bir müdür yardımcısı görevlendirilecektir. Kursa devam zorunlu olacaktır. Kurs dönemlik saatinin 1/10 ine devam etmeyen öğrencinin kaydı silinecektir. Kurslar millî eğitim müdürlüğü yetkilileri ve maarif müfettişlerince denetlenecektir. Kurslarda öğrenci ve velilerden herhangi bir ücret alınmayacaktır.

Başka okuldaki kurslara katılma Kurslara, o kurs merkezinin bulunduğu okulun öğrencilerinin yanı sıra bünyesinde kurs açılmamış olan diğer okullardan da öğrenci kabul edilir. Kurs öğretmeni olarak diğer okullardaki öğretmenler görevlendirilebileceği gibi dışardan ücret karşılığı ve diğer kurumlardaki resmî görevlilere de görev verilebilecektir.

2014-2015 EĞİTİM - ÖĞRETİM YILI ÇALIŞMA TAKVİMİ

Ek-1 TALEP FORMU

Kursların kapatılması Açılan her bir kursa devam eden öğrenci sayısının 10’un altına düşmesi durumunda, kursun birleştirilmesine veya kapatılmasına millî eğitim müdürlüğünce karar verilecektir.

Öğretmenlerin seçimi nasıl yapılacak? Bilgi ve tecrübesi ile branşında temayüz etmiş, çevresi ile iyi ilişkiler kurabilen öğrenme ve öğretme yöntem ve tekniklerine hâkim, teknolojik araç-gereçleri eğitim ortamında kullanabilenler, Veli ve öğrencilerin tercihte bulunduğu, Branşında girdiği derslerdeki E-Okul “Öğretmen Başarı Grafiği”, Okuttuğu sınıflardaki öğrencilerin TEOG, YGS/LYS başarı durumları, Alanında yüksek lisans yapanlar, Öğretim programı, öğretim yöntem teknikleri, sınıf yönetimi vb alanlarda hizmetiçi programları tamamlayanlar, Alanında norm fazlası olan öğretmenler görevlendirilebilecektir. Öğretmenler mümkün olduğunca kendi öğrencileri dışındaki kurslar için görevlendirilecektir. Temayüz (TDK) : Başkalarına göre üstün duruma geçme, sivrilme, seçkinleşme

Öğretmenler haftada toplam kaç saat ders verebilecekler? Öğretmenler haftada okulda girdiği dersler dâhil toplam 40 saate kadar ders verebilecektir. Örnek: a) Öğretmen okulda haftada 21 saat derse giriyorsa + 19 saat, b) Öğretmen okulda haftada 30 saat derse giriyorsa + 10 saat kurs verebilecektir. c) Hafta içi maaş karşılığını doldurmayan öğretmenin kursta devam ettiği derslerden 15 saat düşüldükten sonraki kısmından ücretlendirilecektir. Dayanak:MEB Yönetici ve Öğretmenlerinin Ders ve Ek Ders Saatlerine İlişkin Karar MADDE 8- (1) Bu Kararla belirlenen azamî ek ders görevi ve ek ders görevinden sayılan ders saatleri dışında olmak üzere;… görevlendirilen yönetici ve öğretmenlere haftada 10 saate kadar,

Yöneticiler ve ücretli öğretmenler haftada toplam kaç saat ders verebilecekler? Ders ücreti karşılığında görevlendirme; Resmî görevi bulunmayanlar ile emeklilere, haftada 30 saate kadar ek ders görevi verilebilecektir. Okul yöneticilerinden kurslarda görev alacaklara; Ders niteliğindeki yönetim görevi ve aylık karşılığı der görevi dışındaki 6 saat isteğe bağlı ek ders görevi ile 10 saatlik bu kursla birlikte haftada toplam 22 saat ek ders görevi verilebilecektir.

1 SAAT EK DERS ÜCRETİNİN HESAPLANMASI 6639 sayılı Kanun ile ek dersler % 100 artırıldı (R.G. 15.04.2015)

Haftada girilen ders saatine göre Öğretmenlerin alacağı haftalık ve aylık ücretler

YÖNETİCİ VE ÖĞRETMENLERİN GİRECEĞİ HAFTALIK DERS SAATLERİ

Sıkça Sorulan Sorular Dönemlik ve yıllık açılan kurs saatleri (36-72) Zorunlu hallerde günlük ders saati sayısı (2-8) Okulda birden fazla kurs açılabilir. Ders esaslıdır. Köy okullarındaki öğrenci sayısı (8, 9 gibi) Taşımalı öğrencileri ve öğle tatili süresi Yöneticilerin ek dersi (hafta içi durumu) Arapça, görsel sanatlar gibi derslerden açılabilir mi Sınıf öğretmeni derse girebilir mi? (TTKB 9 nolu K) İkili eğitim yapılan okulda boş derslikte kurs olur mu?

Tereddüt Edilen Hususlar

Genel Sorunlar Taşımalı öğretim öğrencilerinin sorunları, Kurs merkezlerinin temizliğini yapacak hizmetlilere ücret ödenememesi, Kurs merkezinin kırtasiye, deneme sınavları, ek kaynaklar ve cari giderlerinin karşılanamaması risk olarak değerlendirilmektedir.

Çözüm önerileri Öneri 1 – Destek Hizmetleri Genel Müdürlüğünce dönem sonlarında karne ve diploma basımı için gönderilen kırtasiye ödeneği arttırılabilir. Öneri 2 – Kurs merkezinin cari ve kırtasiye giderleri ile yardımcı hizmetlerde çalışan personelin giderlerine sosyal yardımlaşma ve dayanışma vakıflarından destek sağlanması veya kurslar için Bakanlığımızca ek ödenek gönderilmesi.

Çözüm önerileri Öneri 3-Kurs merkezinde görevli yöneticilere Ders Esaslarına İlişkin Kararın 8 inci maddesinin 3 üncü fıkrasında yer alan ‘2’ ibaresinin ‘6’ olarak değiştirilmesi. Öneri 4-Açılan kurslar ve kurslara katılan öğrencilerin katılım ve başarı durumlarının izlenebilmesi, ihtiyaç duyulan istatistiki bilgilerin üretilebilmesi için otomasyon sistemi oluşturulması (e-Okul sistemiyle entegre) Öneri 5-Bakanlıkça ortak sınav ve sınav analizi yapılabilmesi için soru bankası ve sınav başarı analiz sistemi kurulması.

DESTEKLEME VE YETİŞTİRME KURSLARI YETİŞTİRME KURSLARI Yapılırken heyecan duyulmayan işler başarılamaz. (Emerson) İnançlar değişmeden davranışlar değişmez. Kalıplaşmış insan geçmişe bakar, gelecekte geçmişi görür. Bugünü yaşamaz. Gelişmiş insan, gelecekte şimdi olmayan bir şeyi görür: VİZYON’u düşünür.

Galip GÜLMEZ galipgulmez@meb.gov.tr 0 312 413 15 86 TEŞEKKÜR EDERİM