Her Kademe Hizmetlerde Hedef Belirlenmesi Neden : Risâle-i Nur, … bir lütf-u İlâhîdir ki, yirmi beş seneden beri çoluk-çocuk, genç-ihtiyar, kadın-

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
AİLELERİN EĞİTİM SÜRECİNE KATILIM ÇALIŞMALARI
Advertisements

YALOVA SOSYAL GELİŞİM DERNEĞİ (YALOVA SOGEL) ZİYARETÇİ ANKETİ-RESMİ SONUÇLARI 5-6 Temmuz 2013 Yalova-Merkez UM Kültür-Sarayı merkezi önündeki KAB Platformu-Feyzül.
5. Hendese Grup Toplantısı
Prof. Dr. Aysel Aziz İstanbul Arel Üniversitesi
SEYYİD SALİH ÖZCAN HOCAMIZ, BEDİÜZZAMAN HAZRETLERİ’NİN EN ÇOK SEVDİĞİ,
2007 / 30 SAYILI MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİMDE TANITIM VE YÖNELTME ÇALIŞMALARI GENELGESİ DOĞRULTUSUNDA İLÇEMİZ İLKÖĞRETİM VE ORTAÖĞRETİM KURUMLARINDA YAPILMASI.
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA SERVİSİ ETKİNLİKLERİ
TIBBİ TANITIM PAZARLAMA
………..Birincisi : Risale-i Nur’un fıtraten ve zamanın vaziyetine göre talebesi olacak, başta, masum çocuklardır. Çünkü bir çocuk, küçüklüğünde kuvvetli.
 Bilhassa semt derslerinde gündeme almak (okumalar her hafta görevli olan kişi tarafından takip edilebilir oto kontrol) Belirli aralıklarla Risale-i.
İSLAM ESASLARI (İSLAMIN ŞARTLARI)
132 yıllık Çınar İstanbul Ticaret Odası’nın Desteğiyle Büyüyen Selvi ‘’İstanbul Ticaret Üniversitesi’’
SAĞLIK BAKANLIĞI T.C. SAĞLIK BAKANLIĞI ANTALYA HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ.
ŞEHİT POLİS İSMAİL ÖZBEK ORTAOKULU KESTEL / BURSA
Din Kültürü Ve Ahlak Bilgisi Öğretmenliği Bölümü PEMBE SELEK
12. Sınıf 100 nolu kazanım etkinliği
ATATÜRK ÇOK PROGRAMLI LİSESİ
ATATÜRK’ÜN HAYATI.
YÜKSEKÖĞRETİMDE BURSLAR VE YURTLAR
İBRETLİK BİR HİKAYE.
DEĞERLER EĞİTİMİ MART HAKSIZ KAZANÇTAN UZAK DURMAK.
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK
ÇOCUK GELİŞİMİ VE EĞİTİMİ
AİLE İÇİ İLETİŞİM SEMİNERİ
CEYHUN YILDIZ 7/C&955 KONU:VARLIKLAR ALEMİ.
İBADET KONUSUNDA BİLGİLENELİM
Sait Gürsoy’la Başarıya Doğru. Bakış Açısı 1950’li yıllar: “Ne bulursam onu alırım.” 1970’li yıllar: “Neyi alabilirsem onu alayım.” 2010’lu yıllar: “Ne.
ERDEMLİ MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
Ahmet SARI Rehber Öğretmen
Doğru Tercih Nasıl Yapılır?
Tercih İstatistikleri 2014
1. D.G.S. nedir? Meslek Yüksekokullarından mezun olanların, lisans eğitimine devam edebilmeleri için, yılda bir defa ÖSYM tarafından tek oturumda yapılan.
1. Anne Babanın Çocuklara Davranışı
ÖZEL EĞİTİM OKUL VE SINIFLARI MALTEPE RAM
MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ VE ÇUKUROVA İLİM VAKFI SUNUMU HAZIRLAYAN MEHMET AVCI.
Toplumun Çekirdeği ve Ülkenin Temel Taşı Olan, ‘’AİLE ‘’ Ömer AKDEMİR Teknik Öğretmen Çukurova İlim VAKFI.
Hz. Muhammed (s.a.v.) Bilgiye Önem Verirdi
Hayat Biçimini Seçmektir
4. Kendimize Karşı Sorumluluklarımız :
SINAV KAYGISI KONUSUNDA VELİLERE ÖNERİLER
Veli Eğitimi : İletişim
ÇOCUK GELİŞİMİ VE EĞİTİMİ ALANI
إِنَّنِي أَنَا اللَّهُ لَا إِلَهَ إِلَّا أَنَا فَاعْبُدْنِي وَأَقِمِ الصَّلَاةَ لِذِكْرِي İnnenî enallâhu lâ ilâhe illâ ene fa’budnî ve ekımis.
AMAÇ VE HEDEF BELİRLEME
6. Akrabalarımıza Karşı Sorumluluklarımız
Adem Göleç Doç.Dr. Katılımcılar: Kırgızistan-Türkiye Manas Üniversitesi Senato Üyeleri 2015 KTMÜ ÖSYM Sınavı Aday Değerlendirme Anketi Sonuçları.
MEZ İ TL İ KIZ ANADOLU İ MAM HAT İ P L İ SES İ Adres Yeni Mah. Bahar Cad. No 6 Mezitli / MERSİN Telefon Web
GÜLNAZ İBRAHİM GÜNGÖR TARA KIZ TEKNİK VE MESLEK LİSESİ.
Okula neden devam ediyorsunuz? “Eğitim görmek için.”… Okul bizi hayata hazırlamada laboratuvar görevi görür. Sorunlara uygun çözüm yolları geliştirmemize.
Hemşirelik ve Bakım Hizmetleri Bölümü Çocuk Gelişimi Programı.
Haydar Akın Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi
ERDEMLİ MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ TARIM ALANI.
ORTAÖ Ğ RET İ M KURUMLARI BÜ Ş RA ATICI REHBER Ö Ğ RETMEN.
Alaşehir Selahattin Zuhal Barutçuoğlu Rehberlik Servisi.
FAKÜLTEMİZ HAKKINDA Fakültemiz tarihinde kabul edilen ve tarihinde Sayılı Resmi Gazetede yayınlanan Bakanlar Kurulu Kararı.
KURŞUNLU ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ TANITIMI
İBADET VE NAMAZ EY İNSANLAR! İBADET EDİN. (BAKARA SURESİ, 21)
GÜLÜŞÜNÜ ESİRGEME Ahmet Burak Çiçek Ayça İmanlık Cem Kurumoğlu
DÜZİÇİ MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
YÜKSEKÖĞRETİME GEÇİŞ MESLEKLER VE KARİYER PLANLAMA
Helal ve Haram.
GÖLCÜK ADNAN MENDERES ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ 2015
Cemal Artüz İmam Hatip Ortaokulu
ÜNİVERSİTE SINAVINDA NASIL BİRİNCİ OLUNUR?
ATATÜRK’ÜN HAYATI.
ÜNİVERSİTE TERCİH KURSU OCAK 2018.
İÇERİK Giriş Parçalı Geçiş Sistemi
70 Y ıLLıK B IR H AYAT Orhan ÇELİK. N ASıL B IR İ NSAN Erkek Üniversite Mezunu Üniversite Mezunu 24 Yaşında Namaz Kılmaya Başladı 25 Yaşında İş hayatına.
2018/2019 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI YIL SONU SEMİNERLERİ
Sunum transkripti:

Her Kademe Hizmetlerde Hedef Belirlenmesi

Neden : Risâle-i Nur, … bir lütf-u İlâhîdir ki, yirmi beş seneden beri çoluk-çocuk, genç-ihtiyar, kadın- erkek, muallimi feylesofu, talebesi, âlimi, mutasavvıfı gibi, her bir tabaka-i insaniye, … bu nurla kurtulmuşlardır

Her Kademe Hizmetlerde Hedef Belirlenmesi Her kademenin resmi – gayrı resmi akademik takvimine hakim olmak Kademeye uygun eğlenceli ve öğretici geliştirme çalışmaları yapmak Zincirin her parçasını bir arada tutmak Eksik olan kısımları tespit etmek ve zinciri güçlendirmek Kademeler arası geçişlerin planlamasını yapmak Eğiticilerinde olduğu bir meşveret sistemi oluşturmak Eğitici isimleri zorunda kalmadıkça değiştirmemek Kısa – uzun – orta vadeli planlar yapmak Her kademe için muhakkak eğitim müfredatını çıkartmak Her sene bir sonraki senenin kadrosunu hazırlamak Sürekli gelişime açık olmak Cemaat ve kademe arasındaki bağlantıyı sağlamlaştırma çalışmaları yapmak

“ Neden : …ben duada, Risaletü'n- Nur'un şakirtlerinin risalelerle alâkadar olan ezvaç ve evlât ve valideynlerini dahi dahil ediyorum. Bunun bir sebebi, başta Sabri olarak, orada burada bazı zatlar, çoluk ve çocuklarıyla daireye girmeleridir

 Yükü hissetmemiz gerekiyor  Ülfetten kurtulmalı / kurtarmalıyız  Gerekirse özel dersler koymalıyız  Daha sabırlı olmayız  Başka mesleklere bırakmamalıyız  Daha hususi işlere çağırmalıyız  Babası ile umumi ve mahal derslere de gelmesini sağlamalı gelmez ise anında aramalıyız  Aidiyet hissedeceği yönlerini yakalamalıyız  İşi babasına/annesine bırakmamalıyız

Ne İçin Üstadın “….Allah onları çoluk ve çocuklarıyla dünyada ve ahirette mes ut etsin. Amin”. dusaının kabulu için

Neden : Çünkü bir çocuk, küçüklüğünde kuvvetli bir ders-i imani alamazsa, sonra pek zor ve müşkül bir tarzda İslamiyet ve imanın erkanlarını ruhuna alabilir. Adeta gayr-ı müslim birisinin İslamiyeti kabul etmek derecesinde zor oluyor, yabani düşer.

Neden: İnsanın en birinci üstadı ve tesirli muallimi, onun validesidir. Nasıl : ….hakikî şefkat sû-i istimal edilmeyerek, biçare veledini haps-i ebedî olan Cehennemden ve idam-ı ebedî olan dalâlet içinde ölmekten kurtarmaya o şefkat sırrıyla çalışarak.

RESMİ ŞARTLAR Sosyal hizmetlere bağlı kreş yönetmeliğine uygun olarak açılmışlardır Psikoloji yada çocuk gelişimi mezunları açabiliyor Biz psikolojiyi tercih ederek iktiran yapıyoruz

FİZİKSEL ŞARTLAR Müstakil bina (daha verimli) Geniş odalarının olması tercih edilir Çocukların yaşam şartlarına uyumlu / uyumlaşabilir olması (merdiven,lavabo) Çocukların motor becerilerini ve bilişsel gelişimleri için oyun bahçesi Oyuncak

NERELERE AÇILABİLİR Talep gelebilecek çevrelerde(özellikle Büyük şehirlerde) Çocuğun okul öncesi eğitimi alması bilincini taşıyan çevrelerde Atıl kalmış mülk olan bir bina ya da dairede Yeterli sayıda öğrenci potansiyeli olduğuna inanılan her mahalde

KREŞ VE YENİASYA Resmi olması için en az çocuk gerekiyor Trabzon Bursa İstanbul İzmir Denizli

. Ne İçin : Ben bu seksen sene ömrümde, seksen bin zatlardan ders aldığım halde, kasem ediyorum ki, en esaslı ve sarsılmaz ve her vakit bana dersini tazeler gibi, merhum validemden aldığım telkinat ve mânevî derslerdir ki, o dersler fıtratımda, adeta maddî vücudumda çekirdekler hükmünde yerleş miş

 Kendi içinde 2 gruba ayırmak ( ve 4-5. sınıflar olarak)  Giyinmelerine ve ayakkabı v.s. çıkarmasına yardımcı olmak  Üzerinde varsa parasını gidene kadar muhafaza etmek  Kısa sureleri ezberletmek - Kur’an okumayı öğretmek  Vecize – 40 hadis ezberletmek  Abdest ve imanın şartları v.s. Anlatmaya başlamak  Peygamberimize ve peygamberlere imanı anlatmak v.s.  Besmeleyi kavramalarını sağlamak  Görgü kurallarını hadis merkezli öğretmek (sağ el)  Nur dedeyi tanıtmak  Can kardeşi anlatmak

 Büyüdüklerin kabul etmek - Dağınık olanları uyarmak  Teyemmümü öğretmek  Gusül abdesti için belirlenen talebeleri doğru zaman da doğru anlatacak bir ağabeyle buluşturmak  iman hakikatleri artık yavaş yavaş müzakereye açmak  Peygamberimize ve peygamberlere imanı anlatmak v.s.  Besmeleyi kavramalarını sağlamak  Haram mahrem ve na mahrem nedir izah etmek  Tesbihatı kısa / uzun ezberletmek

Sayı çoğalırsa Kendi içinde gruplara ayırmak Her çocuğa eşit mesafede durmak Görgü kurallarını Müezzinlik yaptırmak ve doğru kameti öğretmek Güler yüzlü olmak Neden Risale-i Nur Okuduklarını öğretmek Seair bilincini aşılamak İkramlar

Neden: Liselerde Üniversitelerde okutulan ilim ve fenlerin aynı meselelerinde iman hakikatlerinin ispatını güneş zuhurunda gösteriyor….

Lise Talebe Hizmetleri Üniversite Hazırlık Programı Açık Lise Projesi

"bize ahiretimizi de tam bildir. ta ki, nefsimiz ve zamanın şeytanları bizi yoldan çıkarmasın,daha böyle hapislere sokmasın“

Üniversite Hazırlık Hizmet Alanında Bulunun Büyük Boşluk Ortaöğretim Talebe Kaybı Farklı Kitlelere Ulaşabilmek Cemaat Bünyesindeki Kardeşlere Hizmet Edilmesi Hizmet İçi Yeni Bir İstihdam Alanı Oluşturabilmek

Lise 4 ve Üniversite hazırlık öğrencilerimizi kaybetmeden Hazırlık dershanelerinden istifade etmek Kendi Hizmet Kadromuzu Yetiştirebilmek Dershanelerimize Yetişmiş Öğrenci Gönderebilmek 2-3 Yıl İçinde Üniversite Hazırlık Hizmetini Tüm Türkiye’ye Yayabilmek ve en az Yılda 1500 ÖSS öğrencisini kontrol etmek Yurt Dışı Hizmetlerinin Temelini Atmak

Genel sorumlu, kat sorumlusu, başarı takip sorumlusu Özel etüt odaları Yemek, kira, fatura vs. tüm masraflar dahil ortalama bir ücret Burs imkanı Anlaşmalı Üniversite Hazırlık Dershaneleri Rehber ve danışman öğretmen desteği Aylık ve dönemlik özel bir ekiple değerlendirme toplantıları ve aileleri bilgilendirme Cemaatle namaz, Risale-i Nur okumaları ve dersleri”

 Üniversite Hazırlık Gelişimi  İslami Terbiye  Sosyal Gelişim

Gaye-i Hayal Manevi eğitimi” verebilecek seviyede gençler yetiştirmek, Yetişmiş müdebbir ihtiyacını karşılamak, Eğitim merkezine alt yapı oluşturmak, Neslimizi menfi ortamlardan uzak tutmak, Kontrollü gelişme dönemi Numune-i imtisal olma şansındaki yüksek oran

Nasıl Yapılıyor “Zülcenâheyn” sıfatlı genç Dava Adamları yetiştirmektir. 8 dönem (4 yıl) süren lise eğitiminin okula gitmeden (dışarıdan) bitirilmesidir. Sınavlar; Ocak ve Mayıs aylarında yılda 2 kez yapılır. Sınavlarda 4 seçenekli 20 soru sorulur. Yanlış doğruyu götürmeksizin en az 9 dokuz doğru cevap ile ders geçilir.”

…Onlar dahi tamamıyla kabul edip tasdik ederek,”hadsiz şükür olsun Rabbimize ki, tam kudsi ve ayn-ı hakikat bir ders aldık. Allah senden razı olsun” dediler.

Neden ;İşte üstad böyle ilmi bir yolu, yani kur’an-ı kerimin nurlu yolunu takip ettiği için binlerle üniversitelinin imanını kurtarmak şerefine mazhar olmuştur. Üniversite hizmeti

İşte bu hikmete mebnidir ki, bir nur talebesi Risale-i Nur Külliyatının mütaalası ile –üniversitenin herhangi bir fakültesine mensupta olsa- hisse fikren ruhen vicdanen ve hayalen tam manasıyla tatmin edilmiş oluyor Üniversite hizmeti

Üniversite kazananlarla ilk muhatabiyet; – Bir gün mezun olacaklarını unutmamak – Hizmeti tanıyanlar ve tanımayanlar arasındaki ayrıma dikkat etmek – En kısa zamanda tesbihatı ezberletmek – Kur’an okumayı bilmeyenlere öğretmek Eğitim Dönemi Süreseince Mezununiyet Olduğu Zaman - Namaz kıldırabilecek bir talebe olmasına çalışmak - Ders yapabilecek bir talebe olması - Gittiği yerde Risale-i Nur talebesi ünvanıyla hizmet başlatabilecek seviyede bir birikiminin olmasını sağlamak - Meşveret ve cemaat kültürüne hakim olmasını sağlamak

Ne için ; Talebelik faziletini almakla bütün risale-i nur talebelerinin dualarına hissedar olmak olduğunu ve bunların yakında gençlik tarafından idrak olunup üniversitenin bir nur mektebi haline gelmesi için.. Üniversite hizmeti

: Neden ; Böyle karanlık bir zamanda, bu ağır şerait altında böyle masumâne ve kahramanâne çalışmak için, biz, hem o masumları ve o ümmîleri ve muallimlerini tebrik, hem peder ve validelerini tebrik, hem köylerini tebrik, hem memleketlerini, hem milletlerini, hem Anadolu'yu tebrik ederiz

Neler Yapılabilir Hediye Külliyat Rozet Kalem Plaket Hatırlar Görseller Arkadaş görüşleri Ağabey görüşleri Mezuniyet yemeği Mezuniyet kahvaltısı

Hakkı efendiyle müftü efendi ve sair ihvanların da nasıl bulduklarını anla, bana yaz. Umum kardeşlerime selam ve dua ediyorum ve onların duasını istiyorum Neden

Neler Yapılabilir Arama listesi Mezunlar dersi Ortak mail adresleri(Bursa Mezunları) Evlerine ve iş yerlerine ziyarete gitmek Bir heyet ile takip (taziye doğum) Mezunlar buluşması Mezunlar yemeği Mezunlar pikniği

Bir iki senedir ondan hiçbir mektup ve hizmet-i Kur'aniyedeki vaziyetinden bir haber alamamıştım, merak ediyordum. Bu defa mektubunda, "Ne vakit bir araya gelsek, Sözler'den birini açıp okuyoruz, tatlı tatlı istifade edip, Üstadımızla görüşüyoruz" demesi, bizi sürurla şükre sevk etti. Hedef