Etkili Öğretim Modeli.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Eğitim Psikolojisi ve Öğretmen
Advertisements

İŞBİRLİKÇİ ÖĞRENME.
SINIF ORTAMININ FİZİKSEL ÖZELLİKLERİ Fiziksel ortamın önemi nedir?
ÖĞRETİM MATERYALLERİNİN SEÇİMİ ve GELİŞTİRİLMESİ
Resimlerin Kullanımı.
Tam Öğrenme Modeli (Mastery Learning)
Öğretim Etkinlikleri Modeli
ÖĞRENME MODELLERİ STRATEJİLERİ ve TEKNİKLERİ
Bilişsel Öğrenme Kuramı
ÖĞRENME STİLLERİ.
Eğitmen için not; Modül konu itibarı ile yoğun bilgi aktarımı gerektiren bir modül olarak gözükmektedir. Uygulamaya ağırlık vermek için teorik bilgiye.
Eğitim Öğretimde Planlama
Öğrenme-Öğretme Süreci
Açık ve Uzaktan Öğretimde Öğrenme Kuramları ve Nasıl Öğretmeliyiz?
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Güdülenme Dr. Şirin KARADENİZ.
Eğitim ve Eğitim Psikolojisi
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ
Gagné’in Öğrenme Koşulları Modeli
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
PROGRAMLI ÖĞRETİM Tanımı:
İçerik Öğrenme Öğrenme Teorileri
Öğretimde Teknoloji Kullanımı
Devinişsel Hedeflere Ulaşma Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
EĞİTİMDE HEDEFLERİN BELİRLENMESİ
PROGRAM TASARISININ TEMEL ELEMANLARI: İÇERİK
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ Özel eğitim gerektiren bireylerin,yetersizliği olmayan akranlarıyla birlikte eğitim-öğretimlerini resmi okullarda sürdürmesi esasına.
Erken Çocukluk Dönemi Öğretmen!n!n Özell!kler!.
Öğretim İlke ve Yöntemleri
Öğretim Materyallerinin Değerlendirilmesi
Çoklu Ortamda Öğrenme Modeli
YETİŞKİN EĞİTİMİ Yard. Doç. Dr. Samiye METE
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA.
İkili Kodlama Kuramı Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyı.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YOLLARI
BULUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM.
ÖĞRETİM TEKNOLOJİSİ VE İLETİŞİM
YAKIN DOĞU ÜNİVERSİTESİ ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ
ÖĞRETİM İLKELERİ ÖZCAN PALAVAN.
Strateji, yöntem ve teknik kavramlarını açıklayabilme, Strateji, yöntem ve teknik kavramları arasındaki ilişkiyi kavrayabilme,
SINIF YÖNETİMİ.
Bu derste, Sınıfta istenmeyen davranışların önlenmesi
Bu bölümün sonunda şu amaçlara ulaşmanız beklenmektedir: Hayat bilgisi dersinde öğrencilerin özelliklerini tanıyabilme,
EĞİTİM / ÖĞRETİM DURUMLARI (ÖĞRETME)
ARCS Modeli.
Yapılandırmacı kuramın özelliklerini tanıyabilme, Hayat bilgisi dersinde öğretme-öğrenme sürecinin özelliklerini kavrayabilme, Yapılandırmacı kuramın.
Müşteri Odaklı Mobil Pazarlama ve Mobil Reklam
YAKIN DOĞU ÜNİVERSİTESİ ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ
Öğretim Modelleri Anlamlı (Okulda) Öğrenme, Tam Öğrenme, Çoklu Zeka, Yapılandırmacılık, Dr. Kerim Karabacak.
BASAMAKLI ÖĞRETİM MODELİ
İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME.
SINIF YÖNETİMİ.
Doç. Dr. Murat Özdemir Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi
Eğiticilerin Sınıf Yönetimi Yeterliklerinin Geliştirilmesi Doç.Dr. Ali E. Şahin Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi.
PROBLEM ALANLARINA GÖRE REHBERLİK
Eğitmen için not; Modül konu itibarı ile yoğun bilgi aktarımı gerektiren bir modül olarak gözükmektedir. Uygulamaya ağırlık vermek için teorik bilgiye.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ.
Yrd. Doç. Dr. Süleyman AKYÜREK
Teknoloji Nedir?.
Okul Yöneticilerinin Denetim ve Değerlendirme Rolü
Eğitimde Teknoloji Kullanımı
Öğretimin Planlanması
ÖĞRETİM MATERYALLERİ.
Duyuşsal Alan.
FEN BİLİMLERİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Eğitim programında ders kitabının yeri. Planlı, programlı olmayan hiçbir öğrenme etkinliği eğitim programının kapsam alanına giremez. Planlı, programlı.
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ TEMEL KAVRAMLAR
Sunum transkripti:

Etkili Öğretim Modeli

Bu model Slavin tarafından geliştirilmiştir. Etkili öğretim modeli öğretim niteliği öğretim düzeyi teşvik zaman olmak üzere dört temel ilke üzerine odaklanmaktadır.

Öğretimin Niteliği Öğretimin niteliği: Slavin, öğretimin niteliğini, sunulan içeriğin öğrencinin ilgisini çekmesiyle, kolay öğrenilebilmesiyle ve içeriğin öğrenci tarafından anlamlandırılmasıyla ilişkilendirmiştir.

Öğretimin Niteliği İçeriğin anlamlandırılabilmesi için bilgiler düzenlenmiş biçimde sunulmalı, ön öğrenmelerle sunulan bilgiler ilişkilendirilmelidir. Derslerde modeller ve resimler gibi araçların kullanılmasıyla dersler daha canlı ve somut hale getirilmelidir. Öğrencilerin öğrenmelerine rehberlik edilerek onların daha kolay ve öğrenme işinden zevk alarak öğrenmeleri sağlanabilir. Öğrencilerin ne derece öğrendikleri belirlenmeli ve gerekli önlemler alınmalıdır.

Öğretim düzeyini uygun hale getirme Öğretim düzeyini uygun hale getirme: Bu ilke farklı tutum, beceri, öğrenme hızı ve güdülenmişlik düzeylerindeki öğrenciler için öğretim düzeyinin en uygun duruma getirilmesini ifade etmektedir. Grupla öğretimde, öğretimin bireyselleştirilmesi çeşitli sorunlara yol açabileceğinden öğretmen en uygun yolları uygulamak durumundadır

Teşvik Teşvik: Bu ilke öğretmenin öğrencilerde öğrenmeye karşı ilgi ve istek oluşturmasıyla ilgilidir. Bu amaçla öğrenilecek olan bilginin okul dışında nasıl kullanılabileceğini açıklamak, öğrencinin diğer ilgileriyle öğrenilecek olan bilgiyi ilişkilendirmek gibi yollar kullanılabilmektedir.

Zaman Zaman: Modele göre öğretime ayrılan zaman tek başına başarıyı etkilememektedir. Diğer bir deyişle daha fazla zaman harcamak her zaman öğrenmenin daha fazla olacağı anlamına gelmemektedir. Öğretime ayrılan zamanın etkili olabilmesinde öğretim hizmetinin niteliği, öğretim düzeyinin uygunluğu ve güdülenme düzeyinin yüksek olması gibi etmenler etkilidir.

Zaman Modele göre zaman iki faktöre bağlıdır. Bunlar öğretmen tarafından öğretmen için kullanılan zaman ve öğrencinin dikkatini vererek öğrenme için ayırdığı zamandır. Zaman faktörü hem kullanılan strateji ve yöntemlerden, hem sınıf yönetiminden, hem de disiplin sorunlarından etkilenmektedir.

Etkili öğretim modelini özetleyiniz Etkili öğretim modelini özetleyiniz. Modelin hangi yaklaşımın özelliklerini taşıdığını tartışınız.