 ADI SOYADI :AYCAN ERKAYA  NUMARASI: 0510100062  ÖDEV KONUSU: TURİZMDE MOBİL UYGULAMALAR.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Burkay Yapağcıoğlu.
Advertisements

Mobil Reklamcılıkile hareket halindeki insanlara ulaşın Mobil Reklamcılık ile hareket halindeki insanlara ulaşın.
E-Ticaret Nedir? İnternetin yaygınlaşmasıyla birlikte Ticaret, birtakım sistemler aracılığıyla internet üzerinden de yapılır hale geldi. Bu yeni ticaret.
Google Görüntülü Ağ’da Video Reklamları
Bilişim Teknolojileri ve Yönetim Dersi (IYO 713) Sunumu
Google Analytics Nedir?
Google Adwords Dönüşüm Optimize Edici
13 Mart 2009 itibarıyla Facebook'un yeni arayüzü tüm hesaplarda kullanılmaya başlamıştır. Ancak bu arayüz, kullanıcılar arasında ikilik yaratmıştır.
Hareket halindeki insanlara ulaşın.Mobil Arama Ağı Reklamları Mobil Arama Ağı Reklamları ile kullanıcılara ulaşın.
İŞLETİM SİSTEMİ İşletim Sistemi Nedir İşletim Sisteminin Görevleri
ELEKTRONİK ORTAMLARDA PAZARLAMA
Pazarlama Karma Elemanları: DAĞITIM
Bilgi Teknolojisinin Temel Kavramları
E-Ticaret’in Mobil Tarafı
Google Arama Ağı Reklamları. Google Arama Reklam Ağı Nedir? Google Arama Ağı; reklamlarınızın yapılan aramalara ilişkin görüntüleneceği web sitelerinden.
T.C Kültür ve Turizm Bakanlığı Türkiye Turizm Stratejisi &
TÜRK HAVA KURUMU ÜNİVERVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER FAKÜLTESİ
Bilgi Teknolojileri Hafta 01. Bilgi Nedir???  Fikir  İlim  Malumat.
İNTERNETİN KULLANIM ALANLARI
HAFTA I.
Bilgi ve İletişim Teknolojileri (BİT) Çeşitleri
E-Ticaret (Rakamlarla Giriş) Sunu İçerik Kaynağı: İyiler, Z. (2009). Elektronik Ticaret ve Pazarlama, T.C. BAŞBAKANLIK Dış Ticaret Müsteşarlığı İhracatı.
Bilişim Sistemleri Mühendisliği nedir? Neden ihtiyaç vardır?
İŞLETİM SİSTEMİ İşletim Sistemi Nedir İşletim Sisteminin Görevleri
BİT ÜRÜNLERİ ve BİT ÇEŞİTLERİ
YAZILIM.
SANAL MAĞAZA UYGULAMALARI VE STRATEJİLERİ
E- Ticaret Altyapısı.
YAZILIM.
ELEKTRONİK TİCARET TÜRLERİ
İŞLETİM SİSTEMİ.
İŞLETİM SİSTEMİ İşletim Sistemi Nedir İşletim Sisteminin Görevleri
Tedarikçi Firma Sunumu
TELEKOMÜNİKASYON SEKTÖRÜ
CUSTOMER TO CUSTOMER (TÜKETİCİDEN TÜKETİCİYE) E-TİCARET
Modern işletmeler için sınıfının en iyisi üretkenlik araçları Telista Bilişim ve İletişim Teknolojileri San. ve Tic. A.Ş
BİLGİSAYAR NEDİR?.
İŞLETİM SİSTEMİ İşletim Sistemi Nedir İşletim Sisteminin Görevleri
Mobil pazar verileri – Abone sayısı ve penetrasyon – Mobil abone profili – Mobil trafik hacmi – Mobil gelir – Aylık kullanım miktarı – Mobil yatırım.
Sosyal Medya Kişilerin internet üzerinde birbirleriyle yaptığı diyaloglar ve paylaşımlar bütünüdür.  Zaman ve mekân sınırlaması olmadan (mobil tabanlı),
SOSYAL MEDYA İLE PAZARLAMA
Müşteri Odaklı Mobil Pazarlama ve Mobil Reklam
İŞLETİM SİSTEMİ İşletim Sistemi Nedir İşletim Sisteminin Görevleri
Elektronik pazarlama: – internetin kar yaratmak amacıyla kullanılması – birçok aşamayı ortadan kaldırmakta – daha hızlı ve daha düşük maliyetli –
Office ile ilgili diğer bilgiler Yrd. Doç. Dr. Altan MESUT.
1 E-Ticaret ve Güvenli Ödeme Kısım I. E-Ticaret Kısım II. Güvenli Ödeme Umur YILMAZ Comtech Tic. Ltd
Mobil Uygulamalar ve Çözümler. ©2010 Sürat Teknoloji Gündem  Hakkında 2.
ÖRGÜTLERDE BİLGİ YÖNETİMİ, KARAR VERME VE BİLİŞİM SİSTEMLERİNDEKİ HİYERARŞİK YAPININ MİMARİSİ Kısım 2.
T.C. MALTEPE ÜNİVERSİTESİ PEDAGOJİK FORMASYON EĞİTİMİ SERTİFİKA PROGRAMI ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI EĞİTSEL WEB UYGULAMALARI EDSHELF UYGULAMASI.
ELEKTRONİK TİCARET Öğr. Gör. Canan ASLANYÜREK.
SOSYAL MEDYA.
seyahat deniz deniz seyahat
seyahat deniz deniz seyahat
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİNE GİRİŞ TEMEL KAVRAMLAR
İŞLETİM SİSTEMİ İşletim Sistemi Nedir İşletim Sisteminin Görevleri
İŞLETİM SİSTEMİ Adem ÇİMEN İşletim Sistemi Nedir
Yeni Turist • daha sık ve kısa süreli tatile çıkıyor,
ELEKTRONİK TİCARET E TİCARET NEDİR ? E-Ticaret ‘ te dikkat edilmesi gereken kurallar 1.
Bilgi ve İletişim Teknolojileri (BİT) Çeşitleri
Bölüm 2 ÖRGÜTLERDE BİLGİ YÖNETİMİ, KARAR VERME VE BİLİŞİM SİSTEMLERİNDEKİ HİYERARŞİK YAPININ MİMARİSİ Kısım 2.
E - MIY. E - MIY Ülkemizden Veriler… ….. internete erişimi olan insan …..facebook kullanıcısı Haftalık 21,5 saat……internette geçirilen.
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ ALANI
ULUSLARARASI TURİZM PAZARLAMASI
Medicaltourism.com.tr Nedir ?
OTEL OTOMASYON SİSTEMLERİ VE TEKNOLOJİK GELİŞMELER
Dijital Vatandaşlik.
Sigorta Acente Mobil Uygulaması
Elektronik-Ticaret’te Arama Motoru Optimizasyonu ve Sosyal Medya
Sunum transkripti:

 ADI SOYADI :AYCAN ERKAYA  NUMARASI:  ÖDEV KONUSU: TURİZMDE MOBİL UYGULAMALAR

 OECD 2012 internet ekonomisi raporunda, 2020  yılında dünya üzerinde internete bağlı 50 milyar  mobil cihazın kullanıma sunulacağı belirtilmekte-dir  Mobil cihazlar ile internetle hayatın ikinci dalgası yaşanmakta olup,  2020 yılına kadar mobil cihazlar diğer elektronik  araçlarla (otomobil, televizyon) birlikte kullanılır  hale gelecektir. Mobil mecralar ve internet erişim- lerinin hacmi ile ilgili veri zenginliğine karşın, bu  unsurların küresel ekonomik boyutları henüz net  olarak ortaya koyulamamaktadır.

 Yakın zamanda birtakım gelişmeleri yaşamaya hazırlanan mobil mecralara dair güncel veriler  çoğunlukla, güncel araştırma sonuçlarını yayımlayan araştırma firmalarının web sitelerinden elde  edilebilmektedir. İnternetin yaygın kullanımının  bir sonucu olarak, mobil teknolojilerin kullanımı  ve mobil pazarlama ile ilgili çok sayıda araştırmanın web ortamında ilgililerin dikkatine sunulduğu gözlemlenmektedir. Akademik kütüphaneler  tarafından da takip edilen ve en fazla başvurulan internet araştırmaları firmalarından bir tanesi  E-market’dir.

 2012 yılında yapılan bir araştırma, mobil pazarlama ile yaklaşık 25 milyar dolar satış geliri elde edildiğini ve tüm elektronik pazarlama gelirleri içindeki payının bir önceki yıla göre %4 oranında artışla  %11’e ulaştığını ortaya koymuştur. Aynı rapora göre, dört yıl içerisinde mobil pazarlamanın payının  tüm elektronik ticaret gelirleri içinde yaklaşık %25  düzeyine yükseleceği ve 87 milyar $ düzeyinde satış geliri elde edileceği tahmin edilmektedir.

 Teknolojinin kullanımına benzer olarak, sürekli gelişme eğiliminde olan turizm sektöründe mobil pazarlama araçlarının kullanımı da yaygınlaşmakla  beraber, bu konuda yapılan akademik çalışmaların  henüz az sayıda olduğu görülmektedir. Bu pazar- lama alanının potansiyelini algılayabilmek, güvenilir şirketler tarafından gerçekleştirilen istatistikî  araştırmalarla mümkün olabilmektedir. Bir araştır- maya göre, mobil iletişim cihazları kullanan 18 yaş  üstü kişilerin tatil satın alma kararlarını verirken  yüksek oranda bu cihazları kullandıklarını ortaya koymaktadır.

 Araştırmaya göre, mobil cihazlar  üzerinden turizm ürünlerini araştıranların oranı  2011 yılına göre %15 oranında artarak %82’ye, satın alanların oranı ise %19 oranında artarak %74’e  ulaşmıştır. Tavsiye sitelerine başvurularak bilgi  alma oranının ise 2012 yılında %56 düzeyine çıktığı ifade edilmektedir. Yine aynı araştırmaya göre, yaş arası nüfusun yaklaşık yarısı ve  yaş arası nüfusun ise üçte birinden fazlası, istediği  anda ve istediği şekilde bilgiye ulaşma konusunda  mobil mecraları, seyahat acentelerinden daha yararlı bulmaktadırlar.

 Mobil pazarlamanın en önemli avantajlarından  biri olan anlık satışları canlandırma ve satış gelirini arttırmaya yönelik bir uygulama, Gunstock Mountain Resort tarafından gerçekleştirilmiştir.  2009 yılında dört ay boyunca sadık müşterilerine kampanyaları kısa mesaj ile bildiren tesis, bu süre  içerisinde yaptığı her kampanya başına ortalama $ gelir elde etmiştir.

 Mobil pazarlamanın gelişen bir eğilim olarak otel pazarlamasındaki önemi üzerine yapılan bir araştırmada,  otel yöneticilerinin %53’ü, 2012 yılında pazarlama  bütçelerinde mobil pazarlama faaliyetleri için %5-20 arasında değişen oranlarda pay ayırdıklarını  ifade etmişlerdir.

 Bu araştırma, otel yöneticilerinin mobil pazarlama konusundaki  ciddiyetini ve hassasiyetini ortaya koymaktadır.  Bununla beraber, mobil pazarlama ile ortaya çıkan  mobil ödeme uygulaması ile ilgili olarak yapılan  bir çalışmanın bulgusu, bu ödeme şeklinin gerek-li güvenlik önlemleri alınarak güvenilir bir ödeme  aracı haline geldiğinde, insanların turizm ile ilgili  satın almalarını gerçekleştirdikleri kolay ve kullanışlı bir araç olarak ortaya çıktığı üzerinedir.

 Türkiye’de turizm alanında mobil pazarlama  uygulamaları kullanımının gittikçe yaygınlaştığı gözlemlenmektedir. Yazılı basın reklamlarında  anında kampanya ve bilgilere ulaşma olanağı sağlayan QR kodlar 2yer almaktadır. Bununla beraber özellikle toptan pazarlama olanaklarına sahip büyük seyahat acentelerinin ve grup otellerinin de mobil uygulamalar geliştirdikleri ve reklamların-da bu uygulamaları da kullanıma sundukları görülmektedir. Ayrıca mobil ortamlardan son dakika oda rezervasyonu ve giriş işlemi yaptırılabilen uygulamalar da 2012 yılı itibariyle sektöre hizmet vermeye başlamıştır.

 Türkiye’de akıllı telefon kullanım artış hızını nispeten temkinli adımlarla takip  eden turizm sektöründe, mobil pazarlamanın makale olarak yayımlanan akademik ve profesyonel araştırmalarda inceleme konusu olmadığı tespit edilmiştir.

ARMADA OTEL, MOBİL UYGULAMA İLE BİLGİLENDİRİYOR

 İstanbul'un tarihi merkezindeki Armada Otel, otelde konaklayanlar için gerekli bilgileri içeren geleneksel basılı malzemeleri yavaş yavaş elektronik ortama taşıyor.  Bu bağlamdaki son çalışmalardan biri de konukların hem Armada Otel hakkında hem de otelde ve çevrede olup bitenden kendi akıllı telefonları ya da tabletleri üzerinden bilgilenmelerini sağlayan bir mobil uygulamanın devreye sokulması oldu. Bu uygulama sayesinde konuklarla anında mesaj alışverişi de mümkün oluyor.  Armada mobil uygulaması, web sitesi üzerindeki bir kodun telefon ya da tablete okutulmasıyla indirilebileceği gibi Apple Store‘ dan da ücretsiz sağlanabiliyor. Aynı uygulamaya Android ve Windows iletişim sistemi kullananlar da erişilebiliyor. Uygulama yaygın biçimde kullanılmaya başlandığında otel içinde kullanılan selüloz bazlı iletişim araçlarından önemli ölçüde tasarruf sağlanarak çevrenin korunmasına da yararı dokunacak..

 Erişim olanakları ;  Apple store: Google play: Windows market:

 Mobil pazarlama tüm sektörler için olduğu gibi  turizm sektörü için de etkili bir pazarlama aracı olma aşamasındadır. Bu aracın en önemli avantajlarından bir tanesi ölçülebilir bir yöntem olmasıdır. Bu uygulama kaynaklarının …