21. Yüzyılda Yetkİn Gençlİk İçİn Okul İçİ ve Okul Dışı çözümler

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Dr. Şeyda Serdar-Asan İTÜ Endüstri Mühendisliği Bölümü
Advertisements

Yrd.Doç.Dr.Mustafa EVREN OMÜ Fen Bilimleri Enstitüsü
BİLGİSAYAR ve ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ ÖĞRETMENLİĞİ
Üniversitelerarası Girişimcilik ve Yenilikçilik Endeksi
Yerel Yönetim Reform Programına Destek Projesi 1 MODERN YEREL YÖNETİM BİRLİĞİNE DOĞRU John Jackson Capacity Building International.
Türk Oda ve Borsaları Akreditasyon Projesi 2009 John Lockett.
Yüksek Öğretim Kurumlarında ve Mühendislik Programlarında Çeşitlilik
isletmehacettepe kariyer_hit
SÜLEYMAN ŞAH ÜNİVERSİTESİ SÜREKLİ EĞİTİM MERKEZİ
Eğitim İhtiyaçları Değerlendirmesi (TNA)
Yaşam Boyu Öğrenme Prof. Dr. Ali ŞEN.
T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI TALİM VE TERBİYE KURULU BAŞKANLIĞI
 Erasmus+ Programı, Avrupa Birliği tarafından eğitim ve gençlik alanında yılları arasında uygu-lanmış olan Hayatboyu Öğrenme ve Gençlik Programlarının.
21. Yüzyıl becerileri.
Yrd.Doç.Dr. Arzu ÜLGEN AYDINLIK
Görele Çok Programlı Lisesi LEONARDO DA VINCI (LdV) Ortaklık Projesi ( ) ÇPL İngilizce Öğretmeni-Proje Koordinatörü: Abdullah KORKMAZ.
21. Yüzyıl Öğreneni.
STRATEJİK PLAN SUNUMU ME. Ü. SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU SAĞLIK PROGRAMLARI BÖLÜMÜ ANESTEZİ PROGRAMI STRATEJİK PLAN SUNUMU.
İstanbul Ticaret Üniversitesi 15 Nisan 2011 Ankara
SOSYAL BİLGİLER AMACINA ULAŞMAK İÇİN NELER YAPMIŞTIR.
Yetişkin Öğrenimi İçin Avrupa Uygulamaları YETİŞKİN ÖĞRENME GÜNDEMİ-2
Telif Hakkı  2008 Intel Firması. Tüm hakları saklıdır. Intel, Intel logosu (the Intel Logo), Intel Eğitim Girişimi (Intel Education Initiative) ve Intel.
Teknoloji ve İnovasyon için Gelişim ve İletişim Platformları Selen Kocabaş.
KWELE PROJESİ ULUSAL ÇALIŞTAY SUNUMU Ulusal Çalıştayın Hedefleri ve Beklenen Sonuçları.
AVRUPA KALİTE GÜVENCESİ REFERANS ÇERÇEVESİ VE KULLANILAN ARAÇLAR
STRATEJİK PLAN SUNUMU ME. Ü. SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU SAĞLIK PROGRAMLARI AMBULANS ACİL BAKIM TEKNİKERLİĞİ PROGRAMI STRATEJİK.
HOŞGELDİNİZ… ODTÜ TOplum Gönüllüleri Grubu ARJANTİN İLKÖĞRETİM OKULU
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI
MÜHENDİSLİK EĞİTİMİNDE PROBLEME DAYALI ÖĞRENME MODELLERİ
PISA 2015 UYGULAMASI.
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI
Prof. Dr. Erhan Erkut, MEF Üniversitesi
TERCİH ZİRVESİ’15 Üniversitede Başlayan, Hayat Boyu Gelişen Kariyer Prof. Dr. S. Semahat Demir Rektör.
Ajanda 1. Neden MEF? 2. Üniversite Seçim Rehberi 3. Sorular.
Öğrenme Düzeyi Araştırması 3:
HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ GİRİŞİM VE YATIRIM TOPLULUĞU SENATO TOPLANTISI GİRİŞİM VE YATIRIM TOPLULUĞU Akademik Danışman: Prof. Dr. Murat Caner.
Koç Üniversitesi Kütüphanesi Şubat 2010
SANAYİ İÇİN DAHA ETKİN MÜHENDİSLİK EĞİTİMİ Borusan Holding Agah Uğur 20 Mayıs 2004.
“Ideal” eÖğrenme Ortamı… Ulaşmak için Neler yapılabilir?
Yükseköğretim Sisteminin Uluslararasılaşması Çerçevesinde Türk Üniversitelerinin Uluslararası Öğrenciler İçin Çekim Merkezi Haline Getirilmesi Araştırma.
Prof. Dr. Fersun PAYKOÇ ODTÜ Eğitim Fakültesi Emekli Öğretim Üyesi.
Topluluk İnovasyon Girişimi Süreç Açıklaması ve Yol Haritası Dokümanı 26 Mayıs
Okullarda Kariyer Planlama Okul – Veli İletişimi
Kişisel Rehberlik.
Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi
Öğrenme Çıktılarına Dayalı Program Geliştirme Süreci Yrd.Doç.Dr.Ömer Açıkgöz Muş Alparslan Üniversitesi Bologna Uzmanı.
Yükseköğretimin Geleceği Erhan Erkut, MEF Üniversitesi TÜRKİYE ÖZEL OKULLAR DERNEĞİ 15. Eğitim Sempozyumu 30 Ocak 2016, Antalya 1.
KARİYER YÖNETİMİ DERSİ EGZERSİZLERİ Prof. Dr. Serkan Bayraktaroğlu
Emre Özgen Bilkent Üniversitesi Psikoloji Bölüm Başkanı
STEM ECOSYSTEMS « « STEM öğrenme ortamları ve içeriklerini oluşturuyoruz.
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
SİYASET BİLİMİ VE KAMU YÖNETİMİ BÖLÜMÜ TEMMUZ 2017
21. YÜZYIL BECERİLERİ VE ‘Z KUŞAĞI’NIN EĞİTİMİ
MÜFREDAT NEDİR, NEDEN GÜNCELLENMEKTEDİR?
TÜRK MUSİKİSİ DEVLET KONSERVATUVARI’NA HOŞGELDİNİZ
TEKSTİL MÜHENDİSLİĞİ HAKKINDA……
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
Teknoloji ve tasarım dersi
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
YEMİNLİ MALİ MÜŞAVİRLİK MESLEĞİNİN VİZYONU
Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu Bilgisayar Programcılığı
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
SOSYAL BİLGİLER AMACINA ULAŞMAK İÇİN NELER YAPMIŞTIR
Tarımsal İnovasyon Eko-Sistemi
Türk Hava Kurumu Üniversitesi
Hoşgeldiniz Eğitimde Yeni Yaklaşımlar Eğitici Eğitimi Kursu
Geleceği İnşa Et….
21. YY BECERİLERİ.
ORTAÖĞRETİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ORTAÖĞRETİM ALMANCA DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI TANITIM SEMİNERİ
Sunum transkripti:

21. Yüzyılda Yetkİn Gençlİk İçİn Okul İçİ ve Okul Dışı çözümler Prof. Erhan Erkut, MEF Üniversitesi

Kariyer Planlama Anahtarları Varlıklar (Assets) Mal, mülk, yetkinlik, deneyim, bilgi, bağlantılar Hedefler (Aspirations) Vizyon, hedefler, temel değerler, arzular Piyasa Gerçekleri (Market Realities) Piyasanın değer verdiği şeyler The Startup of You (Hoffman, Casnocha) http://www.thestartupofyou.com/summary/

Harita 21. yüzyıl yetkinlikleri neler? Türk lise mezunları ne kadar yetkin/hazır? Ne yapmalıyız?

21. Yüzyıl Yetkinlikleri (Market Realities) İletişim İşbirlikçi çalışma ve liderlik Eleştirel düşünme ve problem çözme Yaşamboyu öğrenme, özyönlendirme ve kişisel yönetim Sosyal sorumluluk, kültürel, evrensel, çevre farkındalığı Dijital çağ okuryazarlığı Yaratıcılık ve inovasyon

21. Yüzyıl Öğrenme Çerçevesi “21 Yüzyıl Yetkinlikleri” ortak çalışma grubu (32 üye) American Association of School Librarians, National Education Association, Lego, Microsoft, Pearson, ETS, İntel, HP, Dell, Apple, Crayola, Cisco, … Öğrencilerin gelecekteki iş ve yaşamlarında başarılı olması için gerekli olan yetkinlik, bilgi ve deneyimler http://www.p21.org/our-work/p21-framework

Temel dersler ve 21. Yüzyıl Temaları İngilizce, edebiyat, dünya dilleri, sanat, matematik, ekonomi, bilim, coğrafya, tarih ve yurttaşlık bilgileri 21 yüzyılın disiplinler arası temaları bu temel alanların içine yerleştirilmeli Küresel bilinç Finans, ekonomi, işletmecilik ve girişimcilik okuryazarlığı Yurttaşlık okuryazarlığı Sağlık okuryazarlığı Çevre okuryazarlığı

Öğrenme ve İnovasyon Yetkinlikleri Yaratıcılık ve inovasyon Kritik düşünme ve problem çözme İletişim ve işbirliği

Enformasyon, Medya ve Teknoloji Yetkinlikleri Bilgi okuryazarlığı Medya okuryazarlığı Bilişim ve iletişim teknolojileri okuryazarlığı

Yaşam ve Kariyer Yetkinlikleri Esneklik ve uyum sağlayabilirlik İnisyatif alma ve özyönlendirme Sosyal ve kültürlerarası yetkinlikler Üretkenlik ve hesap verebilirlik Liderlik ve sorumluluk

Ne ölçüde karşılıyoruz? Beklentileri anladık Ne ölçüde karşılıyoruz? K12 Üniversite

Türkiye K12 eğitim kalitesi düşük ve trend negatif Fırsat eşitliği yanılgısı ile sınavlara esir edilmiş gençlik Beceri ve yetkinlikleri azgeliş(tiril)miş lise mezunları “In Turkey pre-university education was never designed to produce free-thinking, truth-seeking, self-confident, and independent individuals with skills necessary for life-long professional success…” Temel işini içerik nakli sanan 19. yüzyıldan kalma bir üniversite sistemi

Birçok Türk lise mezununun eksik olduğu alanlar Hedef koyma Zaman yönetimi Planlama İngilizce İletişim (okuma, yazma, dinleme, konuşma) yetkinlikleri Sunum teknikleri Gurup calışması Analiz ve sentez yetileri (ezber yerine) Problem çözme yetileri (çoktan seçmeli yerine) Uzun vadeli ödüllere odaklanma Bilişim teknolojileri ile yakınlık (oyun, arkadaşlık siteleri ve mesajlaşma ile kısıtlı)

Birçok Türk lise mezununun eksik olduğu alanlar Dikkat süresi Uzun süreler icin konsantre olabilme Araştırma yetkinlikleri (Google ile kısıtlı) Bilgiye ve öğrenmeye değer verme Arkadaşlara saygı (az) otoriteye saygı (fazla) Ödüller için gereken fedakarlıkları yapma (oto. haketme) Etik değerler (kopya ve fikri mülkiyet hırsızlığı) Sosyal ve çevresel bilinç Gerçek hayat deneyimi ve bilinci Hoşgörü (fikir farklılıkları, yapıcı tartışma kapasitesi) Uluslararası farkındalık (diğer ülke, kültür algısı – ön yargı, peşin hüküm)

Üniversite neden bu yetkinlik açığını kapatamıyor? “Bu bizim işimiz değil” (içerik nakli saplantısı) Yoğun akademik programlar YÖK’ün yetkinlikler konusundaki bilinçsizliği Üniversitelerin yetkinlik geliştirmede kapasite eksiği Yetkinlik geliştirmenin maliyeti ve bütçeler Yönetim kadrolarının inan(ma)mışlığı Öğrencilerin/ailelerin talep etmemesi Bilinçli öğrencilerin çözümü klüplerde araması Kariyer ofisi/günü yanılgısı (profesyonel gelişim yerine) İş dünyasının bu probleme seyirci kalması “Son şans” olan üniversite görevini yerine getirmiyor…

Mezun yetkinlikleri ile kurum beklentileri arasındaki uyumsuzluk Kurumların kara bahtı Çalışma dünyasına hazır olmaktan uzak bir havuzdan seçmek zorunda … seçme maliyetleri yüksek Seçtiği elemanları geniş kapsamlı bir eğitimden geçirmek zorunda … eğitim maliyeti yüksek Elemanları hazır olana kadar düşük performansa katlanmak zorunda … işgücü verimliliği düşük Hazır hale getirdiği elemanları kaptırmamaya çalışmak zorunda … işgücü maliyeti yüksek

Çözüm? Okul İçi Okul Dışı

Çözüm? -- Okul İçi Türkiye için “21 yüzyıl yetkinlikleri” çalışması (siz?) Öğrenci odaklı aktif öğrenme teknikleri Yetkinlik geliştirme İletişim, dinleme, grup çalışması, sunum teknikleri Zaman, stres, proje yönetimi, planlama Bilgiye ulaşım, teknoloji okuryazarlığı Seminer, çalıştaylar, kamplar Derslerin içine gömme (müfredat özür değil) Grup projeleri, sunumlar Stajlar, değişimler

Dört bacaklı çözüm – üniversite Birinci sınıfta zorunlu ders (re-programming) Sektörel dersler, projeler, bitirme projesi (2, 3, 4) Stajlar ve yarı zamanlı çalışma (Haz-1-2…) Profesyonel gelişim (3-4)

Çözüm? -- Okul Dışı Dört bacaklı çözümün ulusal versiyonu Eğitim MOOC + yerel Canlı, webcast, banttan Stajlar Ulusal Profesyonel Gelişim Merkezi

Çözüm? -- Okul Dışı (Pilot) Yetkin Gençler yetgen.mef.edu.tr 7 Cumartesi, 4 saat/hafta Girişimcilik çerçevesinde Kariyer planlama Bilgi okuryazarlığı Grup çalışması Sunum teknikleri Excel ile modelleme (2 hafta) İş planı projesi

Çözüm? -- Okul Dışı Anne – baba Çocuk ile yakından ilgilenecek Sınavlara değil yetkinliklere odaklanacak Okul sonrası programlar (formal/informal) Yaz kampları Çok yönlülüğü destekleyecek (kitap, hobiler, …) Her fırsatta çalışmasını destekleyecek (staj, part-time, …) Üçgen kariyer plan modeli üzerinde birlikte düşünecek

Yazdım… 21. Yüzyıl Yetkinlikleri – SORUN http://www.erhanerkut.com/2015/03/21-yuzyil-yetkinlikleri-sorun/ 21. Yüzyıl Yetkinlikleri – ÇÖZÜM? http://www.erhanerkut.com/2015/03/21-yuzyil-yetkinlikleri-cozum/ 21. Yüzyıl Yetkinlikleri – İLK ADIM http://www.erhanerkut.com/2015/03/21-yuzyil-yetkinlikleri-ilk-adim/

Erhan Erkut -- İletişim Twitter: @ErhanErkut E-mail: erkute@mef.edu.tr erhanerkut2000@gmail.com Blog: www.erhanerkut.com