Dilencini müşkülpesenti olmaz. Devam Etmeye Var mısınız?

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÇOCUK NASIL ÖĞRENİR?.
Advertisements

Onlara sahip olduklarınızın en iyisini veriniz.”
KENDİNİ TANIMAK NEDİR ACABA?
KURUMSAL DEĞİŞİM VE GELİŞİM
Sınavlar; Öğrenci ve Veliler
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA SERVİSİ ETKİNLİKLERİ
KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ FARMAKOLOJİ TOKSİKOLOJİ A.B.D.
KADINLARIN VE KADIN SİVİL TOPLUM KURULUŞLARININ GÜÇLENDİRİLMESİ HİBE PROGRAMI GÜÇLÜ KADIN GÜÇLÜ TOPLUM PROJESİ STRONG WOMEN STRONG SOCIETY PROJECT TR2009/ /69.
İŞLETMELER VEYA KİŞİLERİN HEDEFİ, EN İYİ OLMAK İSTİYORUM + -
Psikolojik Danışman Ayçin YILMAZ
OKUL YÖNETİMİNDE PERSONEL EĞİTİM VE İŞLETMECİLİKLE İLGİLİ İŞLER
İzler ve İnsanlar.
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
Yaşam Boyu Öğrenme Prof. Dr. Ali ŞEN.
BAŞARILI OLMAK İÇİN NELER YAPILMALI?
Astlarını yetkilendirir.
ANNE-BABA ÇOCUK İLETİŞİMİ
KALİTE YÖNETİMİ (EĞİTİMDE).
1 Öğretme yöntemleri Hazırlayan:A.Nevzat TANIŞIK.
REHBERLİK.
ANNELER BABALAR/ÇOCUĞUNUZ SINAVA GİRİYOR …. Çocuklarımızı çok severken kişisel isteklerimizin, beklentilerimizin onlar için belki de aşırı bir yük olacağını.
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
Yetkinlikler Yetkinlikler belirli bir görevi başarıyla yerine getirebilmek için beklenen ortak kurumsal davranış ve tutumları tanımlanmaktadırlar.
MUŞ BİLİM VE SANAT MERKEZİ 2009 HOŞGELDİNİZ. ÖZEL EĞİTİM SINIFLAMA TABLOSU.
Uzm.Psk.Dan.Sinem TARHAN
Kalite Kültürüne Dönüşüm Stratejileri
MEHMET TAŞ KIRIKKALE MEM SPE
ÇAĞDAŞ EĞİTİMDE ÖĞRETMEN-ÖĞRENCİ İLİŞKİLERİ EĞİTİMİ
MOTİVASYON.
VELİ BİLGİLENDİRME SEMİNERİ’ ne HOŞGELDİNİZ
Sınav Kaygısı ve Önleme Yolları.
Ailelerin Çocukları İle İlgili Dikkat Etmesi Gereken Noktalar
ANNELER BABALAR/ÇOCUĞUNUZ SINAVA GİRİYOR …
ÇOCUK VE AİLE İÇİ ŞİDDET
EĞİTİM ÖĞRETİM YILI BAHAR DÖNEMİ AİLE EĞİTİM SEMİNERİ
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ NEDİR?
SINAV KAYGISI.
MUSTAFA AY Rehber Öğretmen Ergenle iletişim kurmak neden bu kadar zor?Acaba ergenlerin bize mesajlarını iletmekte zorlanması da aynı nedenlerden kaynaklanıyor.
VELİ BİLGİLENDİRME SEMİNERİ’ ne HOŞGELDİNİZ
ÇOCUĞUN OKULA UYUM BAŞARISINI ARTTIRMAK İÇİN VELİYE DÜŞEN GÖREVLER
KAYGI VE TEST EDİLME KAYGISI
Aileye Karşı SEVGİ VE SAYGI
DEĞERLER EĞİTİMİ SEVGİ VE SAYGI.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ VE OKULA UYUM
Tanıtım webinarı: Tanıtım eğitimi anket sonuçları 11 Mart 2015.
LİDER KİME DENİR? 1. Yönetimde yetke ve etkisi olan kimse, önder, şef. 2. Bir partinin ya da bir örgütün en üst düzeyde yönetimiyle görevli kimse. 3. Bir.
ANNE BABALAR EV ÖDEVLERİNE NASIL YARDIMCI OLABİLİRLER?
REHBERLİK SERVİSİNİN TANIMI VE İLKELERİ
Mentör Öğretmenlik.
ÖZSAYGI VE ATILGANLIK.
SINAV KAYGISI.
*Bu insanlar, yaşamın her yönünü severler, şikâyet etmekle ya da olayların daha değişik olmasını istemekle vakit kaybetmezler. *Bağımsızlıklarına çok.
Eğitim hakkı, ayrım gözetilmeksizin herkesin sahip olması gereken, vazgeçilemez ve devredilemez bir haktır. Eğitim hakkı, başta çocuklar olmak üzere herkesin,
Bölümün Amacı Bu bölüm, kurumsal kültür ve etik değerler ile bunların örgütlerden nasıl etkilendiğine dair görüşleri incelemektedir.
Sınav Kaygınızı Azaltın
Bölümün Amacı Bu bölümün amacı, örgütlerin peşinde koştukları hedeflerin türlerini ve yöneticilerin bu hedeflere ulaşmak için kullandıkları rekabetçi.
ÖLÇME DEĞERLENDİRME Yard. Doç.Dr. Deniz Özcan.
KİŞİSEL GELİŞİM & İKY.
Kaybetsem de Vazgeçmem
SINAV KAYGISININ NEDENLERİ Zamanı iyi kullanamama Kötü çalışma alışkanlıkları Beklenti düzeyi Görev ve sorumlulukları erteleme Başarısız olma ve değerlendirilme.
Toplam Kalite Yönetimi
OLUMLU DİSİPLİN YÖNTEMLERİ
 AKŞEMSEDDİN BİLİM VE SANAT MERKEZİ.  YAŞAMINIZIN HER ALANINDA VE HER YAŞ GRUBUNDA ÖZEL YETENEKLİ BİREYLERLE KARŞILAŞMA OLASILIĞINIZ DÜNYA SAĞLIK ÖRGÜTÜ.
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
OLUMLU DÜŞÜNCE NEDİR? Hayatın her alanında, bizi her konuda etkileyen aslında bizim olaylara nasıl baktığımızdır. Şunu unutmamak gerekir ki; meydana.
KİŞİSEL BAŞARI TEKNİKLERİ
OKUL ÖNCESİ GELİŞİMİN ÖNEMİ
ANNE-BABALARA ÇOCUKLARININ OKUL BAŞARISI İÇİN TAKTİKLER
Sunum transkripti:

Dilencini müşkülpesenti olmaz. Devam Etmeye Var mısınız? Merhaba Ortaklar! Merhaba Dilenciler! Dilencini müşkülpesenti olmaz. Öğrenme Ortaklığına Devam Etmeye Var mısınız? 17.04.2017 ömerpeker

KENDİ ŞANSLARINI YARATAN UZUN ÖMÜRLÜ ÖĞRENCİLER! HOŞGELDİNİZ! Kendinizi yeniden keşfetmeye Yaşam kalitenizi artırmaya,, büyümeye, gelişmeye, biricikleşmeye, özgürleşmeye güzelleşmeye, gençleşmeye, Geleceğinize yatırım yapmaya ve öğrendiğini yaşamaya... KENDİ ŞANSLARINI YARATAN UZUN ÖMÜRLÜ ÖĞRENCİLER! HOŞGELDİNİZ! ömerpeker

(CAHİLLİK PRİMİ ÖDEYEREK YAŞAR) İnsan, bedensel, duygusal, zihinsel ve ruhsal boyutlardan oluşmuş çok kaynaklı bir varlıktır. Birçok insan kendini tanımayı ihmal etmiştir. Bu nedenle yaşamını planlayamıyor, doyumlu yaşayamıyor ve varolan güçlerini kullanamıyor. Başkalarının onayına göre yaşıyor. (CAHİLLİK PRİMİ ÖDEYEREK YAŞAR)

Yaşlanmak mı? İhtiyarlamak mı? Eşimizle, işimizle hala Flört, nişanlılık,bal ayları gibi yaşamayı sürdürüyor muyuz? ömer peker

EĞİTİME KALİTE ANLAYIŞI (insan odaklı yönetim) UYGULANDIĞINDA...2011 Prof. Dr. Ömer PEKER ömerpeker

KENDİNİZİ ŞİMDİ GELİŞTİMEYECEĞİZ DE NE ZAMAN GELİŞTİRECEĞİZ? İŞ VE ÖZEL YAŞAMDA BAŞARILI VE MUTLU OLMAK HERKESİN RÜYASIDIR. ömerpeker

Düşünce olmaksızın öğrenme emek kaybıdır, öğrenme olmaksızın düşünme tehlikelidir. Confucius Geleceğin cahil insanları okumayı bilmeyenler değil, öğrenmeyi bilmeyenler olacaktır. Alvin Toffler ömerpeker

Öğrenmenin ve yaratıcılığın en büyük düşmanı, İnsanın bir konuyu zaten bildiğine inanmasıdır. İnsanın o bildiklerini sandıklarıdır. İnsanın o bildiklerini sandığı alışkanlıklarıdır. (öğrenilmiş çaresizlik-acizlik) Bu alışkanlıklar kişiyi genç yaşta ihtiyarlatır. ömerpeker

Biz kimiz? Kişilerin geleceği ile oynayan insanlarız. Acaba bu davranışımız kaç model? Aslında insanının geleceğe hazırlanma SÜRECİ’ndeki katalizörlerden biriyiz. ömerpeker

GÜNÜMÜZ VE GELECEKTEKİ EĞİTİM, KİŞİYİ, GÜNÜMÜZ VE GELECEKTEKİ YAŞAMINA HAZIRLANMASI SÜRECİNE LİDERLİK ETMEKTİR. ömerpeker

EĞİTİM

“Fikri hür, vicdanı hür, irfanı hür insanlar yetiştiriniz.” Atatürk’ün “Fikri hür, vicdanı hür, irfanı hür insanlar yetiştiriniz.”

İnsanın en iyi yapabildiği şey öğrenmedir. Ya engelleri Ana-baba-aile Eğitim sistemi ömerpeker

“ŞİMDİLİK”mezhebinin üyeleridir. Şimdicilik mi?,gelecekçilik mi? Çalışanlara-Öğrencilere-çağdaş toplumu öğretmeye çalışan Öğretmen-yönetici, “ŞİMDİLİK”mezhebinin üyeleridir. Şimdicilik mi?,gelecekçilik mi? ömerpeker

lider eğitim yöneticisinden Başka bir anlatımla, “YETİŞTİRİCİ”den lider öğretmenden, lider eğitim yöneticisinden söz edilmekteyiz. ömerpeker

“DEĞİŞİME KİMSE KARŞI DEĞİLDİR; YETERKİ UCU BANA DOKUNMASIN. ” A “DEĞİŞİME KİMSE KARŞI DEĞİLDİR; YETERKİ UCU BANA DOKUNMASIN.” A.Hamdi TANPINAR “Herkes insanlığı değiştirmeyi ister, ama hiç kimse kendini değiştirmeyi düşünmez.” TOLSTOY ömerpeker

Değişmek ve gelişmek için “Kişinin; dışındaki engeller, İçindekilerle karşılaştırıldığında hiç kalır.” Anonim ömerpeker

Öğrenme, Değişme, Gelişme, Geliştirme.. E n g e l l e r i ise! *Kendimiz, *Çalıştığımız sistem, *Eğitim ya da öğrenme biçimindeki fark, (nakli EĞİTİM-akli EĞİTİM) ömerpeker

“insan cahil doğar ama aptal doğmaz, onu aptallaştıran eğitimdir. B “insan cahil doğar ama aptal doğmaz, onu aptallaştıran eğitimdir. B.Russel Eğitim sitemimizdeki uygulama hataları şunlar olabilir mi? 1.Yönetim anlayışındaki değişmeleri izleyip eğitim sitemimize uygulamada geç kalmamız, 2. Öğrenme yetki ve sorumluluğunun; öğrencide olduğunu unutmamız! ömerpeker

TEMELİNDE YÖNETİMİN TAVRI YATAR.” “TOPLUMSAL GELİŞMENİN DE ÇÜRÜMENİNDE. 86.yıl TEMELİNDE YÖNETİMİN TAVRI YATAR.” ömerpeker

Eğitim Sistemimizin, GELİŞMESİNİN DE GERİ KALMASININ DA TEMELİNDE; Eğitim Sistemimizin HER SEVİYESİNDE GÖREVLİ EĞİTİM ve ÖĞRETİM LİDERLERİNİN, ÇALIŞANLARININ HİZMET ÖNCESİ, HİZMET İÇİ YETİŞ(ME)MİŞLİKLERİ VE UYGULA(MA)DIKLARI TAVIRLARI YATAR. ömerpeker

YÖNETİM ANLAYIŞINDAKİ DEĞİŞME VE GELİŞMELER YAKLAŞIMLAR SÜREKLİ ÖĞRENME,SÜREKLİ İYİLEŞTİRME-GELİŞTİRME YAKLAŞIMLARI (KYS) İOY 1980 Satabildiğini üreten. ÇAĞDAŞ YAKLAŞIMLAR1970... Sistem-durum Ne üretirsem satarım! DAVRANIŞSAL YAKLAŞIM Biraz insan1930-1960 Ne üretirsem satarım! KLASİK YAKLAŞIMLAR Üretim Ne üretirsem satarım! 1900-1930 ömerpeker

Ülkemizin önce ve ilk önce çözülmesi gereken en BÜYÜK sorunu nedir? Kurumlarda uygulanan Y ö n e t i m İşletme yönetimi Kamu yönetimi Asker yönetimi Sağlık yönetimi Kültür yönetimi Adalet yönetimi Eğitim yönetimi Sınıf yönetimi ..……..yönetimi ömerpeker

TKY; İş Ev Özel ve Sosyal *Evde, İşte, Özel ve Sosyal Yaşamda uygulanabilir bir Yaşam Felsefesidir”. *Kalite için; Sürekli öğrenme, Sürekli Geliştirme, *sıfır hatalı üretim, *müşteriye ve çalışana değer veren *İNSAN ODAKLI bir yönetim anlayışı, ömerpeker

(TKY) İNSAN ODAKLI YÖNETİM; AİLEDE, SOSYAL VE ÖZEL YAŞAMDA, İŞ YERİNDE, OKULDA, HER DURUMDA İNSANIN YÜCELMESİNİ SAĞLAMA SÜRECİDİR

*BİR KURUMUN, KURULUŞ NEDENİ olan İNSANIN (vatandaş-müşteri) TATMİN VE MEMNUN OLMASIDIR. *BU DA, ÇALIŞANLARA GÖSTERİLEN SAYGI VE DEĞERLERLE SÜREKLİ GELİŞME VE GELİŞTİRMEYLE OLUR.

Diğer bir anlatımla, İ. O. YÖNETİM; Diğer bir anlatımla, İ.O. YÖNETİM; *KURUM İMAJININ ve KURUM İTİBARININ SÜREKLİ İYİLEŞTİRİLMESİ SÜRECİDİR.

EĞİTİME KALİTE ANLAYIŞI UYGULANDIĞIMDA Öğretim-eğitim- Liderliği Olumlu motivasyon anlayışı Öğrenme yöntemlerinde sürekli geliştirme Öğrenme Hatasını önleme/sıfır hata Toplumsal sorumluluk ömerpeker

EĞİTİME KALİTE ANLAYIŞI UYGULANDIĞIMDA Öğrenmeye Katkısı olan herkesin katılımı Tedarikçilerle(aile,önceki sınıf öğretmenleri…)işbirliği Öğrenen okul ve sürekli geliştirme İç müşteri(öğretmen, eğitim yardımcıları) ve dış müşteri(öğrenci,aile,sonraki sınıf öğretmenleri,üst öğretim sistemi) MEMNUNİYETİ ömerpeker

Kendilerini yargılamaktan çok destek veren, “Toplam Kalite” diye adlandırılan felsefe ve onun “Toplam Kalite Yönetimi”(İnsan Odaklı Yönetim) denen uygulaması; Eğitimcilere; Kendilerini yargılamaktan çok destek veren, Patron öğretmenden çok yol gösteren, koçluk yapan, Sınıfta tek başına çalışan işçiden çok, yönetici, veli, öğrenci, öğretmen, iş sahipleri ve tüm toplumla paydaş olarak görmelerine yardımcı oluyor. ömerpeker

Eğitim sisteminde kaliteli yönetim uygulandığında; *öğrencilerin öğrenme sürecinde başarılı olmaları ve bundan keyif almaları. *öğrencilere uygulanan Çan Eğrisinin; başarısız, iyi değil,çoğunluk vasat başarılı, iyi ve çok iyi sıralaması öğrencilerin çoğunun heveslerini kırdığı, *öğrnclrn, tümünün yüksek not alması, *yaratıcılık, kendine güven ve öğrenme hevesi, *farklı ve yeni bakış açıları içeren çalışmalar, *sistemin tüm parçaları hep birlikte başarılı olması, ömerpeker

EĞİTİMDE KALİTE MODELİNE GEÇİŞ ömerpeker

EĞİTİMDE KALİTE MODELİNE GEÇİŞ ömerpeker

EĞİTİMDE KALİTE MODELİNE GEÇİŞ ömerpeker

Toplam kalite yönetimi sosyal paydaşların dengeli mutluluğudur. MEB OKULLAR TOPLUM Öğrenci Eğitim çalışanları ÜNİVERSİTELER Önceki okullar Tedarikçiler (ulaşım, gıda, vs.) Aileler İşverenler Rakip okullar ömerpeker

BU SATIH! TÜM OKULDUR, TÜM EĞİTİM SİSTEMİDİR... HATT I KALİTE YOKTUR SATH I KALİTE VARDIR (Atatürk’ün sözünden uyarlama) BU SATIH! TÜM OKULDUR, TÜM EĞİTİM SİSTEMİDİR... ömerpeker

Önlemeye dönük yaklaşım Testi kırıldıktan sonra... ömerpeker

Planla Uygula Kontrol et GGİ Sürekli İyileştirme Kaizen Zaman P U K Sürekli iyileştirme..Sürekli öğrenme. Zaman P U K GGİ Yenilik İyileştirme GGİ Uygula Kontrol et ömerpeker

Bir Öğrenmenin sonunda mı. öğrenirken mi Bir Öğrenmenin sonunda mı? öğrenirken mi ? Kontrol 1-10 kuralı TZ0 TZ0 TZ0 TZO TZ0 TZ0 ömerpeker

Sizin için mi? Sizinle birlikte mi? Hazırlopçu Yaşam Hazırlopçu Öğrenme olur mu? ömerpeker

Bu süreç,doğuştan ölünceye kadar süren bir olgudur. Eğitim; Kişinin doğuştan var olan öğrenme ve araştırma isteğinin artırılması suretiyle, kendisini gelecekteki yaşamına hazırlanması için yardım edilmesidir. Bu süreç,doğuştan ölünceye kadar süren bir olgudur. ömerpeker

EĞİTİM, TASI DOLDURMAK DEĞİL, ATEŞİ ALEVLENDİRMEKTİR. YA DA; “ÇOCUKTA DOĞUŞTAN VAR OLAN SORGULAYICI VE ARAŞTIRICI ÖZELLİĞİNİ” KÜLLENDİRMEK değildir. ömerpeker

Öğrenmeyi Öğretmek mi? Öğrencilerin hem yüreklerini hem de akıllarını tümüyle öğrenmeye vermeleri için ne yapabiliriz? Onları Sevmek ve Güvenmek, Öğrenme yetki ve sorumluluğunu öğrenciye devretmek (otantik öğrenme) ömerpeker

“Öğrencilik yapan mı, Öğrenciliği yaşayan mı” hangisi doğru? Öğrenmelisin Öğrenebilirim Olmalısın Olabilirim Yapmalısın Yapabilirime geçilmesi gerekmez mi? ömerpeker

Eğitimin amacı doğru dürüst bir geçim sağlamak değildir. Abraham Lincoln’e, öğrenmeyi sürdürdüğü için “ne kazandın ki” diyen birine verdiği yanıt.) Eğitim, onu elde ettikten sonra, hayatınız ne gibi bir istikamet vereceğinizi öğrenmektir. ömerpeker

Geleceği Biçimlendirmek, (Rotalama) KİŞİSEL ROTALAMA (kişisel str.pln Kurumsal Rotalama(krmsl. Str.pln) 5018 sk), Ülkenin Rotalaması(Ülknn. Str. Pln) ömerpeker

GELECEKTEKİ UMUTLARIMIZ, BİR MİHENK TAŞIMIZ, Performans ölçütlerimiz , Fikrimiz, uzun vadeli planımız vizyonumuz yoksa, nasıl başarısız/başarılı olduğumuzu anlarız? ömerpeker

GÜNÜ YAŞAMAK GELECEĞİMİZE HAZIRLANMAK Bugünü kaliteli bir şekilde yaşabilmek için kendimizi sürekli geliştirmek, Geleceğimizi şimdiden rotalamak-planlamak. ömerpeker

Uzun ince bir yol.... Nereye varmak istediğimiz ve bizi oraya götürecek akıllı bir oyun planı... ömerpeker

BU GÜN KİM OLDUĞUMUZ; DÜN, bu gün iiçin ALDIĞIMIZ KARARLARIMIZIN, ALDIĞIMIZ TEDBİRLERİN VE TERCİHLERİMİZİN SONUCUDUR. ömerpeker

YARIN SKT’mize kadar. Thomas Edison; “buluş için yeni bir fikir oluştuğunda önce herkese söyler sonra laboratuvara gider ve gerçekleştirirmiş.” ömerpeker

Yaratıcı düşünmek için ek birkaç öneri... *“imkansız”, “işe yaramaz”, “yapamam”, “denemeye değmez” sözlerini DÜŞÜNME ve KONUŞMA sözcüklerimizden çıkarılmalı *Daha iyi nasıl yapabilirim? * ömerpeker

Özgeçmişimiz Öz geleceğimiz NEREDE OLMAK İSTİYORU(M)Z? (vizyonumuz) Özgeçmişimiz Öz geleceğimiz TAM ŞİMDİ NEREDEYİM ? (misyonumuz) NEREDEYDİ(M)K ? ömerpeker

Büyük insanların hedefleri vardır; Diğerlerinin arzuları. W.Irwing ömerpeker

Göz odur ki, dağın arkasını göre, Akıl odur ki, başa geleceği bile ömerpeker

HAYALLERİNİ KENDİ GÜCÜYLE GERÇEKLEŞTİREBİLECEĞİNE İNANAN İNSAN; ŞEVKLİDİR, İNANÇLIDIR, KENDİNE GÜVENİ TAMDIR VE YAŞAMA SEVİNCİ VARDIR. EL ARABASI DEĞİLDİR. Rahatlıkla nasıl başa çıkacağını bilir. OLGUNLAŞMAZ, YEŞİL KALIR ömerpeker

Kaliteli yaşam ve Adanmış bir gelecek için: Bu gece saat 24’e kadar (16 ocak 2011) Zamanımıza (SKT’ne kadar), zaman ayırmanın zamanıdır. ERTELEME HASTALIĞI… ömerpeker

bugündür.” YAŞAMIMIZDAKİ DİSİPLİN AĞACINI BUGÜN DİKELİM. “Bir ağaç dikmek için en iyi zaman yirmi beş yıl öncedir. ...İkinci en iyi zaman ise bugündür.” YAŞAMIMIZDAKİ DİSİPLİN AĞACINI BUGÜN DİKELİM. ömerpeker

Yaşamımızın, 1.SAYFAsı Ben İYİ BİR..... 2.SAYFAsı…YAPABİLİRİM 3.SAYFAsı...SAHİBİM 4.SAYFAsı BEN; SADECE SAHİP OLDUKLARIMIN DEĞİL, SKT’ne kadar GERÇEKLEŞTİREBİLECEKLERİMİN VE SAHİP OLABİLECEKLERİMİN TOPLAMIYIM ömerpeker

Neden istediğimiz hedefleri belirlemiyor ve yaşamıyoruz? BAHANELERE bak! Çünkü; 1............................................ 2............................................ 3............................................ ÇÜNKÜ; 1.......................................... 2.......................................... 3… HEDEF YETERSİZLİĞİ ömerpeker

BİZ SEVDİK AŞIK OLDUK SEVİLDİK MAŞUK OLDUK HER DEM YENİLENİRİZ BİZDEN KİM USANASA Yunus EMRE ömerpeker

HER DEM YENİLENMEYİ SÜRDÜRÜR YA DA SÜRDÜRMEZ... İŞ VE ÖZEL YAŞAMDA BAŞARILI VE MUTLU OLMAK HERKESİN HAYALİDİR ve elindedir HER DEM YENİLENMEYİ SÜRDÜRÜR YA DA SÜRDÜRMEZ... ömerpeker

BU GÜNKÜ durumunuzun 6-8 yıl daha ihtiyarlamış halinizi …SENİZ, Ya En geç 6-8 yıl sonra başarınızla ve yaşam kalitenizle-KENDİNİZLE – gurur duyacaksınız. YA DA BU GÜNKÜ durumunuzun 6-8 yıl daha ihtiyarlamış halinizi GÖRECEKSİNİZ. ömerpeker

EĞİTİM VE ÖĞRETİM LİDERLİĞİNDE EK TEMEL BECERİLERiMİZ *Uzun ince bir yol çizme ve çizdirebilme B.B. *İLETİŞİM B.B. GÜVEN DUYMA B.B. YETKİ ve SORUMLULUK KULLANMA VE DEVRETME B.B. *MOTİVASYON B.B. . ömerpeker

Bir mezar taşı yazısı “BURADA Bir mezar taşı yazısı “BURADA! KENDİNDEN DAHA İYİ, DAHA ZEKİ OLANLARI ÇALIŞTIRAN ADAM YATIYOR.” Andrew Carnegie ömerpeker

Lider öğretmen doğmaz lider öğretmen olunur. ömerpeker

Ya liderlik et, ya izle, ya da yoldan çekil... (Ted Turner) ...AMA ORADA OTURUP DURMA Çaresizsiniz ömerpeker

Yetiştirdiğimiz insan davranışı böyle mi olmalı? ömerpeker

Lider olmamak için inadımız neydi? Önce ilk önce… Hedef yetersizliği Arabaya taş koydum İm… Ben bu yola baş koydum ömerpeker

Öndeki kaz, yorulunca dinlenmek için en arkaya sıraya geçer. Öne geçer ömer PEKER ömerpeker 70

İŞTE, BÜTÜN MESELE BU! Lider olmak ya da Lider olmamak… ömerpeker 71

YAŞAYAN HER İNSAN BİR LİDER ADAYIDIR. HER ADAY, İSTERSE! LİDERLİK İÇİN KENDİNİ GELİŞTİREBİLİR ömerpeker

Mevcut düzeni sürdürür. Yenilik peşindedir. Gücünü kendisinden. HANGİ DAVRANIŞ BİR ÖĞRETMENİN… Kontrolü vurgular. Güvenmeyi esas alır. “Öğrenin” der “Öğrenelim”der Yönlendirir. Yönetir. . Mevcut düzeni sürdürür. Yenilik peşindedir. Gücünü kendisinden. Gücünü Makamından alır . Öğretme Yetki ve sorumluluğu kendisindedir Öğrenme Yetki ve sorumluluğu öğrencidedir. İtaati vurgulayan. Alternatif yaklaşımlara açık. Planlara aşırı bağlıdır. Katılımı vurgular. Belirlenmiş amaçlara hizmet eder. Yeni amaçlar ortaya atar. İşi doğru yapar. Doğru işi yapar. ömerpeker

Kendini yeniler Kendini yineler Öğrenciye zaman ayırır. Kendisine ulaşmak zordur. Kendini yineler Kendini yeniler Kriz anında soğukkanlı ve rahattır. Kriz anında panik yapar ve kontrolü kaybeder. Onunla çalışmak bir eziyettir . Onunla çalışmak bir zevktir. Kendisiyle gurur duyar. Öğrencileriyle gurur duyar. İlişkilerinde sıcak ve samimidir. İlişkilerinde soğuk ve mesafelidir Öğrencilere güvenir. Hiçbirine güveni yoktur. Öğrencileri Korkutur Onları Coşturur ömerpeker

Ekibini başarıya götürür. .Çok dinler Dinlemesini bilir. Başarıları kendine mal eder. Ekibini korur. Kendinden başkasını düşünmez Hatasını itiraf eder, hata yapanı affeder. Hatasını kabul etmez, hata yapanı da affetmez. Bilgiyi yayar. Bilgiyi saklar.. Herkesin potansiyelinin ortaya çıkmasına rehberlik eder. Herkesin kendisi gibi davranmasını ister. En basit sorunu bile karmaşık hale getirir. Sorunları basite indirger. Sevincini ve kederini öğrencisiyle paylaşır. Sevincinde neşesinden, kederinde gazabından yanına yaklaşılmaz. Öğrenciyle beraber olmaktan rahatsızlık duyar. .Çok dinler Öğrenciyle beraber olmaktan mutluluk duyar ömerpeker Dinlemesini bilir. Konuşmaya bayılır.

. Öğrencileri sorunlu Paylar Onları sorumlu kılar Paylaşır Giyim,şekil … Öğr.yüreğini ağzına get “Hadi öğrenin ” der kalpleri zedeler Çoğunlukla antipatiktir Değişelim Onları sorumlu kılar Paylaşır EĞT.Gelişme meraklı Öğrencileri yüreklendirir “Hadi öğrenelim” der Kalplere seslenir Empatik,sempatiktir Değişin ömerpeker

. Öğrencilerle beraber öğrenir Öğrencileri güçlü kılar Öğrenmede Doğru avcısıdır kolaylaştırıcıdır Takip edilir “Nasıl olur”u anlatır Öğrencilere rağmen eğitim yaptığını sanır Öğrencileri aciz kılar Öğrenmede hata avcısıdır direktif vericidir. Takip eder “Neden olmaz”ı . ömerpeker

Sonuç odaklıdır Yere batırıcıdır “Hep ben bilirim”der Sadece iletir Gücü ve unvanı sever “Ben”ve”Siz” der Öğrenci odaklıdır Yaratıcıdır “Siz bilirsiniz”der İletişim kurar Öğrencileri sever “Biz”ve”Biz”der ömerpeker

MOTİVASYON Güdülenmek-isteklenmek Hangisi? Güdülemek-isteklendirmek Güdülenmek-isteklenmek Hangisi? Motive etmek, “sende bir bozukluk var” diye bir yaklaşımı mı? ömerpeker

ABA-SOPA, SOPA-HAVUÇ YUMUŞAK KONUŞ BİR ELİNDE SOPA BULUNSUN TATLI SERT YÖNETİM ömerpeker

ömerpeker

. ömerpeker

LEKE (yanlış) ARAMA HASTALIĞI İster kendinde İster bir eşte , ister bir çocukta, Bir komşuda, bir patronda, Bir çalışanda ya da Bir arkadaşta NE KADAR LEKE ARARSANIZ, O KADAR LEKE BULURSUNUZ. Yazılı sınav kağıtlarının değerlendirilmesinde nelerin altını çizeriz? ÖMER PEKER

Neden güçlü yönlerini değil? Eğitim sistemimizde, öğrencinin hatalı yanıtların altını çizerek, zayıf yönlerini belirterek değerlendirilir. Neden güçlü yönlerini değil? ömerpeker

Öğretmenler arasında fark, ufaktır. Ufak fark, tutumlardadır. Büyük farklılıksa, Öğrenciye olumlu veya olumsuz bakış ve davranış farkıdır. ömerpeker

Öğreme yaşamına Olumsuz bakanlar. OLUMSUZLUK; BULAŞICIDIR ÖĞRENCİNİN POTANSİYELİ SINIRLAR ÖĞRENME YAŞAMINDAN KEYİF ALMASINI ENGELLER Çoğu öğretmen ve yönetici (vaktim yok) tekerlemesi sık kullanır okumaz yazmaz, Öğrencilere Olumsuz eleştiri, yüreklerine İNER, KIRILIR, üzülürler. Öğrencilere Olumsuz eleştiri KORKUTUCUDUR SAVUNMAYA, İKNA ETMEYE YÖNELTİR OLUMSUZ İNSAN (kim bu) BİZİ(kimler) DE … Olumsuz düşünce becerisi, ister istemez gelip böğrümüze yapışır. ömerpeker

Motivasyon Oluştur Katılım Sağla M O K S Meşe Odunu Kızılcık Sopası A.Ş.İzgören ömerpeker ömer peker

NEYE YARAR... DAHA AYAKKABININ BAĞCIKLARAINI BİLE BAĞLAYAMIYORSUN... BiR BABANIN MOTiVATÖRLÜGÜ DÜNYA SATRANÇ ŞAMPİYONU OLDUN, ÜNİVERSİTEYİ KAZANDIN, ÜÇ DİL BİLİYORSUN, AMA NEYE YARAR... DAHA AYAKKABININ BAĞCIKLARAINI BİLE BAĞLAYAMIYORSUN... SENİ GİDİ YETENEKSİZ ömerpeker

DÜNYAYA NASIL BAKIYORSAK? O DA BİZE ÖYLE BAKAR... Güzel bakan, güzel görür, güzel gören güzel düşünür. Güzel düşünen Güzel yaşar. ömerpeker

ÖĞRENME YAŞAMINA OLUMLU BAKANLAR: BURADADIR ömerpeker

Olumlu düşünce becerisi öğrenilebilen bir yetenektir. ÖĞRENME YAŞAMINAOLUMLU DÜŞÜNME (polyanna’cılık değil, insan gerçeğidir) HER ÖĞRENCİNİN EN İYİ YÖNÜNÜ ARAMAKtır. ÖĞRENCİLERLE OLUMLU İLETİŞİMLE OLUMLU SONUÇ AYRIK otlarını değil GELİNCİKLERİ GÖREBİLMEKtir. OLUMLU TUTUM YARATIR. ÖĞRENCİNİN BAŞARILI VE OLUMLU DÜŞÜNCE DAVRANIŞLARI BULABİLMEK bir maharettir. OLUMLU ELEŞTİRİ ÖĞRENCİNİN GÜNÜnü ISITIR SENCE NE YAPALIM? UZLAŞMACIlıktır. ÖVGÜ, HATIR SORMA,KISA SOHBET olumlu etki yaratır. “NE İYİ OLMUŞ” demeyi ihmal etmemektir. Olumlu düşünce becerisi öğrenilebilen bir yetenektir. ömerpeker

POZİTİF OLMAK - + - + ömerpeker

OLUMLU DAVRANMA döngüsü; Öğrenciye; Sevgi, Değer Verme, Saygı Gösterme ve Onurlandırma Olumlu Tutumun Gelişmesi Olumlu Davranış Olumlu İlişkiler Yüksek Moral Öğrenme kalitesinde artış ömerpeker

Her gün bu kadar güzel mi bu deniz. Böyle mi görünür gökyüzü her zaman Her gün bu kadar güzel mi bu deniz? Böyle mi görünür gökyüzü her zaman? Her zaman güzel mi bu kadar, Bu eşya bu pencere? Değil, Vallahi değil; Bir iş var bu işin içinde. Orhan Veli KANIK ömerpeker

Bir öğrenciye olduğu gibi davran,öyle kalacaktır. Bir öğrenciye olabileceği ve olması gerektiği gibi davran, öyle olacaktır. Goethe’den uyarlama ömerpeker

ONLAR ÖYLE DAVRANACAKLARDIR. TERSİ nasıl söylenmeli? EĞER SİZİNLE BİRLİKTE OLAN ÖĞRENCİLERİN ÇOĞUNLUĞUNUN; APTAL, BECERİKSİZ, KAYTARICI VE TEMBEL OLDUKLARINI İNANIYORSANIZ ONLAR ÖYLE DAVRANACAKLARDIR. TERSİ nasıl söylenmeli? ömerpeker

ÖĞRENME-ARAŞTIRMA İSTEGİ İÇİN, BİR LİDER ÖĞRETMENİN GÖREVİ, ÖĞRENME SÜRECİ İÇİN MOTİVASYON ATEŞİNİ YAKMAK DEĞİL, HER ÖĞRENCİNİN, ÖĞRENME-ARAŞTIRMA İSTEGİ İÇİN, İÇİNDEKİ MOTİVASYON KIVILCIMININ ÇAKMASINI SAĞLAYACAK BİR ORTAMI YARATMAKTIR. ömerpeker

En iyi öğretmen, öğrencideki en iyiyi ortaya çıkaran kişidir. “TEMBEL” VE “İSTEKSİZ” ETİKETLERİ YANLIŞ ömerpeker

Bunu güzel bir söze döndürebilir. Öğrencinin yüreğini ısıtabilir. “HER LİDER ÖĞRETMEN ; ÖĞRENCİLERİNİ İYİ BİR ÖĞRENME DAVRANIŞINI” yakalayabilir. Bunu güzel bir söze döndürebilir. Öğrencinin yüreğini ısıtabilir. ömerpeker ömer peker

İYİ BİR LİDERÖĞRETMEN ; ÖĞRENCİLERİNDE GÜVEN UYANDIRIR. DAHA İYİ BİR LİDER ÖĞRETMEN, ÖĞRENCİLERİNİN KENDİLERİNE GÜVENMELERİNİ SAĞLAR. ömerpeker

Öğrenme sürecinde yetiştirici olmak; Bilim ve sanat sahibi olmaktır. *gerçek olmaktır, *katalizör olmaktır ve *liderlik görevini üstlenmektir . ömerpeker

Yetiştiricinin; kusursuz, yanlışsız olması anlamına gelmez. Aslında yetiştiricilik gelişmedir; gelişerek öğrenici-himaye altındaki- kişi gibi düşünmeyi öğrenir, himaye altındaki kişi ise yetiştirici ile gelişir. Karşılıklı arayıştır. Ortak bir uğraşıdır. ömerpeker

Bu tür yetiştiricilik süreci; ölçmelerden çok , danışma ve sevgiye dayanan bir öğrenmeyi oluşturma dır. ömerpeker

Mentor; hem bilge hem de duyarlı biridir ki, Yetiştirici- mentor; yol gösterici niteliğe sahiptir. (Homer’in odyssey) Mentor; hem bilge hem de duyarlı biridir ki, bunlar da üstün nitelikli yetiştiriciliğin ana bileşenleridir. Dört işlemden yalnız + ve x işlemleri kullanmaktır. ömerpeker

Yetiştirici; bir öğretmen, bir rehber, bir bilge hepsinden öte, . himaye altında birinin yorumsuz bakışıyla, tümüyle ve şefkatli bir şekilde yeteneğinin sınırlarını zorlayan insandır ömerpeker

AİLEDE, OKULDA GELECEĞE HAZIRLANMAYA ÇALIŞAN ÖĞRENİCİNİN SERZENİŞİ AİLEDE, OKULDA GELECEĞE HAZIRLANMAYA ÇALIŞAN ÖĞRENİCİNİN SERZENİŞİ... “O KADAR ÇALIŞIYORUM KİMSE BANA TEŞEKKÜR ETMİYOR.” ömer peker

Kutlayın, kutlayın, kutlayın İnsanlar onaylanmayı severler, insanların onaya gereksinimi vardır, insanlar onaylarla gelişirler. Büyük ilişkiler onaylayan bir davranışla başlar ve onaylayan bir yüz ifadesiyle biter ya da sürer gider. ömerpeker

ARMAĞAN VERMEK (Geri Bildirim- Pekiştirme), İNCELİKLİ BİR İŞTİR. Armağan vardır YÜREK”TİTRETİR, armağan vardır” GARSON BAHŞİŞİ”gbdr. “VERMEK” BİR GÖNÜL TADIDIR. BİR İNSAN EYLEMİDİR, ELLE DEĞİL YÜREKLE, DUYGUYLA VERİLİR. ALANA, BİR DUYGU, BİR DÜŞÜNCE, BİR ANLAM KATAR, “SÖZ”.,”DUYGU”,”BAKIŞ”,”DAVRANIŞ”,GÜVEN” “DOSTLUK”,”SEVGİ , NE GÜZEL ARMAĞANLARDIR, ömer peker

Derin sevgimizi verebiliriz ve saygılarımızı esirgememeliyiz. ÇOCUKLARIMIZA, Derin sevgimizi verebiliriz ve saygılarımızı esirgememeliyiz. ömerpeker

…….. Beni dinlemek için zaman ayırdı. Beni yalnızca bir öğrenci olarak değil, bir insan olarak gördü. Kişisel sorunlarıma ilgi gösterdi. Olumlu bir örnek oluşturdu. Daha fazlasını başarabileceğimi bilmemi sağladı. ömerpeker

Neler olup bittiğini bilmemi sağladı. Bana cesaret verdi. Hiçbir zaman kendisini bizlerden daha üstün görmedi, genellikle bizlerle eşit bir gibi davrandı. Neler olup bittiğini bilmemi sağladı. İyi bir davranışım için beni övdü. Bir işi iyi yapmadığımda bunu doğrudan belitti. ömerpeker

. Ben kendisi ile uyumlu öğreneceğim Yeni konuyu öğrenmemde yardım edecek, bana ne öğreneceğimi anlatan, benden beklenenin,yetki ve sorululuklarımın ne olduğunu bildiren Arada sırada bana nasıl öğrendiğimi ve daha iyi nasıl öğrenebileceğimi söyleyen ömerpeker

. Benim bütün kabiliyetimle, ileride ne olabileceğimle ilgilenen, Kendimi ve öğrenmelerimi geliştirmek için benim de fikrimi soran, Haklı olduğumda destekleyen, Beni ilgilendiren değişiklikleri önceden, Bana güvenen ve inancı olan L………..öğrtmndr ömerpeker

Ana-baba ve eğitimci olarak Neler yapmışız farkında mıyız? Geliştirdiğiniz kişiliklere, Uyandırdığınız umutlara, Desteklediğiniz hayallere, Teşvik ettiğiniz yaratıcılığa, Öğrettiğiniz becerilere, Başlattığınız kariyerlere, Biçimlendirdiğiniz geleceklere, Uyandırdığınız sonsuz etkiye Teşekkürler Sam Horn ömerpeker

SONA DOĞRU ömerpeker ömer peker

BİZE NE KALDI? ÖĞRENCİYE NE KALACAK Sınırlarımızın ötesine uzanacak gücümüz olduğunu; Yolculuk boyunca kendimize yeni yol haritaları çizebileceğimizi; hayallerimizle geleceğimizi şekillendirmeyi İçimizde saklı bulunan kaynaklarımızın kapısını açmayı; İçimizin derinliklerinden gelen sese kulak vermeyi; Düştüğümüz yerden tekrar ayağa kalkmayı-(Atatürk gibi düşünerek) ömerpeker

BİZE NE KALDI? ÖĞRENCİYE NE KALACAK? İçinde bulunduğumuz rahatlık bölgesini terk etmeyi; Vasıflarımızdan güç alarak kendimizi yeniden keşfetmeyi; Yolu olmayan yere yeni bir yol açmayı; Tüm kapılar yüzümüze kapandığında yeni bir kapı açmayı; Engelleri sıçrama tahtasına çevirmeyi; Olduğumuz yerden olmak istediğimiz yere gelmek ve düşlerimizi gerçekleştirmek için adımlar atmayı; SÜRDÜRÜLEBİLİR ÖĞRENMEYİ ömerpeker

Bize ne kalacak. ÖĞREN- KULLAN –ÖĞRENMEYİ SAĞ Bize ne kalacak? ÖĞREN- KULLAN –ÖĞRENMEYİ SAĞ. O DA ÖĞRENSİN-KULLANSIN-ÖĞRENMEYİ SAĞ. O DA ÖĞRENSİN-KULLANSIN-ÖĞRENMEYİ SAĞ. ............................ ÇAĞLAYAN EĞİTİMİ ömerpeker ÖMER PEKER 118

2.Allah sizi… Pr0f. Dr. Ömer PEKER 1.DİLERİM... “İnsan kendi mutluluğunun ya da mutsuzluğunun demircisidir.” Çin ata.s. 2.Allah sizi… Pr0f. Dr. Ömer PEKER ömerpeker

Aşağıdaki anlatımlar size tanıdık geliyor mu* Tuvalette gazetelik , Arabanızda öğrenme kasetleri , Son altı ayda okuduğumuz kitaplar, Evrak ya da seyahat çantanızda şu an bulunan kitap , Gece uyku arasında aklınıza gelenlere kayıt için başucunuzda bulunan kalem kağıt , ......... ömerpeker

Yaşamı Güzelleştirmede unuttuklarımız *Her gün en az üç kişiye iltifat etmeyi *Yılda en az bir kez güneşin doğuşunu seyretmeyi *İnsanların doğum günlerini hatırlamayı *insanların gözlerinin içine bakmayı *Sık sık “lütfen” demeyi ömerpeker

Yaşamı Güzelleştirmede unuttuklarımız *Bir müzik aleti çalmayı öğrenmeyi, *Duşta şarkı söylemeyi, *Değerli takıları saklamayıp kullanmayı, *Her baharda çim,veya bir bitki ekmeyi, *İlk önce sen “merhaba” demeyi, ömerpeker

*Ucuz araba kullanıp sahip olabileceğimiz en iyi evi almayı *hiçbir zaman okumasak da iyi kitaplar almayı *kendimize ve başkalarına karşı bağışlayıcı olmayı *pabuçlarımızı boyamayı *Hak ettiğimizde maaşımıza zam istemeyi *Başka unuttuklarımız.... ömerpeker

Kaynak Öneri KalDER Eğt.Kurumları İçin TKY,özdeğerlendirme Lee Jenkins Sınıflarda Öğrenmenin İyileştirilmesi, Willams Glasser Kaliteli Eğitimde Öğretmen Jhon Jay Bonsting Kalite Okulları, İsmet Barutçugil Eğiticinin Eğitimi, Dr.Mel Levin Her Çocuk Öğrenebilir Jeffrey J.Fox CEO olmaya giden yol, Jeffrey Gitomer, Evet Tarzı, Lee L. Jampolsky, Gülümsemek de bir Sanattır, Sam HORN, Okul Hayatında TONGUE FU Bob Nelson-Peter Economy, Yöneticilik ömerpeker

GİRDİLER SONUÇLAR YENİLİKÇİLİK ve ÖĞRENME Liderlik %10 Çalışanlar %9 Süreçler %14 Müşteri ile İlgili Sonuçlar %20 Temel Performans Sonuçları %15 Politika ve Strateji %8 Çalışanlarla İlgili Sonuçlar %9 İşbirlikleri ve Kaynaklar %9 Toplumla İlgili Sonuçlar %6 YENİLİKÇİLİK ve ÖĞRENME