1 Medya Güven Araştırması Temmuz 2006 Açık Radyo için hazırlanmıştır.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Kıbrıs Gündem Araştırması Araştırma Sonuçları Sunumu BRT 22 Ocak 2003.
Advertisements

KADEM KIBRIS TÜRK TABİPLER BİRLİĞİ HEKİM ÇALIŞMA KOŞULLARI, SORUNLAR VE ÖNERİLER ARAŞTIRMASI MART 2010.
MEDYA Medyayı Tanımak - Medya ve Meslek Ahlak İlkeleri -
Araştırma Tasarımı Shopper Index : 9 il kent merkezinde
HEMŞİRELERİN SÜREKLİ EĞİTİM ETKİNLİKLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ Gülşen Güner Üzel* , Resmiye Özdilek**,Nihal Öztürk***, Sevim Ulupınar Alıcı****
Teknoloji Omnibus Teknoloji kullanıcıları raporu Mart 2007.
AB TÜRKİYE ODA FORUMU TOBB ODA/BORSA AKREDİTASYONU Dr. Mustafa LALE Sanayi Dairesi Başkanı 16 Kasım 2009, İSTANBUL.
Kalite ve Çevre Müdürlüğü TÜRK ODA/BORSA SİSTEMİ İÇİN KALİTE MODELİ ODA/BORSA AKREDİTASYON SİSTEMİ IV. Dönem Odalar için Eğitim Semineri Ş. Sibel AYGÜN.
Aylık Sosyal Medya Faaliyet Raporu Ekim Genel İstatistikler Notlar: Toplam erişim, beğenenler ve hakkımızda konuşulanları görmekteyiz.. Aylık Sosyal.
GEÇMİŞTE VE GÜNÜMÜZDE PAYLAŞTIĞIMIZ AVRUPA TOPLU ANKET SONUÇLARI DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ, KÜTAHYA GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ, GAZİANTEP HARRAN ÜNİVERSİTESİ,
1 Yeniden Sağlık ve Eğitim Derneği 2 Koç Üniversitesi
Türkiye’de Kadın ve Siyaset Kamuoyu Araştırması
AĞUSTOS 2013 TÜRKİYE’NİN NABZI “STRATEJİK OY VERME DAVRANIŞI” Prof. Dr
Kadir Has Üniversitesi Türk Dış Politikası
Prof. Dr. Nilüfer Narlı Değerlendirme 14 Nisan 2009.
Yrd. Doç. Dr. Yaprak Gürsoy İstanbul Bilgi Üniversitesi,
1 TÜRKİYE’DE VE ÖZEL SEKTÖR’DE GÖNÜLLÜLÜK ARAŞTIRMASI KASIM 05.
  İLKÖĞRETİM BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMININ DEĞERLENDİRİLMESİ Hasan KARAL a*; İlknur REİSOĞLU b; Ebru GÜNAYDIN a a Karadeniz Teknik Üniversitesi,
Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü Türkiye Yetişkin Öğrenme Projesi Türkiye Yetişkin Öğrenme Profili Araştırması Sonuçları-2013 Yrd. Doç. Dr. Mustafa AKSOY.
“YETİŞKİNLERİN OYUN OYNAMA ALIŞKANLIKLARI” ARAŞTIRMASI
ÜLKEMİZDE RÜZGAR ENERJİSİ.
T. C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI
Bölgelere Göre Sağlık Ocakları Personel Doluluk Oranı (2002) BölgelerHekim %S.Me %Hemş %Ebe % Marmara Ege Akdeniz İçAnad.
Sabancı Gönüllüleri Programı nedir? Tüm Sabancı Topluluğu’nu kapsayan bir sosyal sorumluluk programı İki ana platform 1.Online eğitim 2. Gönüllülük Projeleri.
VESTEL YEREL MEDYA SUNUMU
Kantitatif Araştırma Özeti 8 Mayıs 2015
VAL D’EUROPE - ETUDE CLIENTELE - Juin 2008
MetroPOLL Stratejik ve Sosyal Araştırmalar Merkezi A.Ş. Cinnah Caddesi No: 67/ Çankaya/ANKARA Tel: (312) Faks: (312)
Coğrafya Konuları Türkiye’de İklim İç Anadolu Bölgesi İç Kuvvetler
VAL D’EUROPE - ETUDE CLIENTELE - Juin 2008
Erdoğan GÜL SOSYALBİLGİEVİ 2014.
Araştımanın Kapsamı Her ay Türkiye kent / kır genelini temsili nitelikte, toplam 18 ilde gerçekleştirilen OMNIBUS araştırmanın EYLÜL ayı çalışmasında C-LINE.
İletişim fakültesi ŞEHİRLER VE İMAJLAR: MARKA ŞEHİR OLMA SÜRECİNDE TÜRKİYE’DE MALATYA İMAJI.
ELEKRİK SEKTÖRÜNDE EĞİTİM DÜZEYİ İLE İŞ KAZALARININ İLİŞKİSİ GÜTF HALK SAĞLIĞI ABD EPİDEMİYOLOJİ PROJE ÖDEVİ.
TÜRKİYE’DE GÖRÜLEN BAŞLICA İKLİM TİPLERİ
TÜRKİYE’NİN NÜFUS YAPISI VE BEKLENTİSİ Ak Parti Sosyal İşler Başkanlığı Prof. Dr. Nükhet HOTAR
INBOUND PAZARLAMADA SOSYAL MEDYA VE KADIN TÜKETİCİLERDE SATIN ALMA DAVRANIŞINA OLAN ETKİSİ Yrd. Doç. Dr. Pınar Bacaksız.
TÜRKİYE SOSYAL, EKONOMİK VE POLİTİK ANALİZ - II
BURSA ERKEN SEÇİM SEÇMEN EĞİLİMLERİ ARAŞTIRMASI
SAĞLIĞIN GELECEĞİ şubat 2017.
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI HAYAT BOYU ÖĞRENME GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
Kadir Has Üniversitesi
SİYASİ TERCİHLER KAMUOYU ARAŞTIRMASI
Sibel KARABULUT Acil Yardım ve Afet Yönetimi
ÖZET GİRİŞ MATERYAL VE METOT BULGULAR TARTIŞMA VE SONUÇ KAYNAKLAR
TÜRKİYE REFERANDUMA GİDERKEN ARAŞTIRMASI
Haziran 2015 Seçimlerine Giderken Kamuoyu Dinamikleri
AFETE HAZIRLIK VE BİLGİ DURUM DEĞERLENDİRMESİ
YETERSİZLİĞİ OLAN BİREYLERE İLİŞKİN ULUSLARARASI YASAL DÜZENLEMELER
İLETİŞİM VE İNSAN İLİŞKİLERİ / Anadolu’dan Haber Var
FOTOĞRAFLARLA GÜZEL TÜRKİYE'MİZ.
SHB-221 TÜRKİYENİN TOPLUMSAL VE EKONOMİK YAPISI
Otizm Farkındalık Araştırması
HALK OYUNLARI.
ANFAŞ FUARLARI KAZANDIRIR
Türkiye Sosyal-Siyasal Eğilimler Araştırması
Türkiye Toplumunun Enerji Tercihleri
ANFAŞ FUARLARI KAZANDIRIR
ANFAŞ FUARLARI KAZANDIRIR
BİLGE KADIN ARAŞTIRMA MERKEZİ
Abdullah Alper ERTEM Enver AYDOĞAN
Sosyal Medyanın Politik Katılım ve Hareketlerdeki Rolü
V 2016 – 3.Çeyrek Raporu.
TÜGVA YURTLAR ŞAMPİYONASI BÖLGE MÜSABAKALARI SONUÇLARI
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
TÜRK STANDARDLARI ENSTİTÜSÜ
Türkiye Sosyal-Siyasal Eğilimler Araştırması Ocak 2019
Kantitatif Araştırma Özeti 8 Mayıs 2015
SEPA Üye Envanter Araştırması Raporu
Sunum transkripti:

1 Medya Güven Araştırması Temmuz 2006 Açık Radyo için hazırlanmıştır.

2 Rapor İçeriği Araştırma Projesi Gerekçeleri Araştırma Tasarımı Ayrıntılı Bulgular Aksiyon Önerileri Ekler-Tablolar

3 Araştırma Projesi Gerekçeleri

4 Amaç Araştırmanın amacı;  Kamuoyu nezdinde medyaya ilişkin yaklaşımın ve medyaya duyulan güvenin belirlenmesidir.

5 Araştırma Tasarımı

6 Yöntem  Çalışma, Omnibus veri toplama tekniği ile ve yüzyüze görüşme yöntemiyle yürütülmüştür.  Görüşmeler 12 Haziran - 3 Temmuz 2006 tarihleri arasında yapılmıştır.  Görüşmeler yaş aralığındaki kişilerle gerçekleştirilmiştir.  Toplam 1211 görüşme gerçekleştirilmiştir.

7 Örneklem İl Gerçekleşen Örneklem İstanbul304 Ankara195 İzmir143 Adana82 Gaziantep80 Bursa70 Aydın57 Samsun56 Kocaeli50 Erzurum49 Kırıkkale45 Antalya40 Trabzon40 TOPLAM1211 İllere göre gerçekleşen görüşme sayıları aşağıda gösterilmektedir. Araştırma sonuçları nüfusun il, SES ve yaş dağılımı dikkate alınarak ağırlıklandırılmıştır.

8 Ayrıntılı Bulgular

9 Görüşülen Kişilerin Profili (%) SOSYO EKONOMİK STATÜ YAŞ n=1211 Ortalama 34 yaş CİNSİYET

10 En Fazla Güven Duyulan Kurum Ordu %40 ile en fazla güven duyulan kurumdur. Ege bölgesi görüşmelerinde Ordu’ya güven %71’e kadar yükselmektedir. Cumhurbaşkanlığı %28 ile en fazla güven duyulan ikinci kurumdur. Marmara’da bu oran %42’ye kadar yükselmektedir. Medya en fazla güven duyulan kurum sıralamasında %1 ile en son sıradadır. n=1211 Soru: Belirtilen kurumlar arasında en fazla güven duyduğunuz kurumu belirtir misiniz ? Ege, Erkek Marmara, Kadın Doğu Anadolu, Kadın Doğu Anadolu İç Anadolu İç Anadolu, AB SES

11 En Fazla Güven Duyulan Kurumlar (%)-Endeks* Ordu %19 ile en fazla güven duyulan kurumdur. Ardından 2.sırada Cumhurbaşkanlığı gelmektedir. Medya güven duyulan kurumlar sıralamasında Siyasi partilerle birlikte son sıralardadır. n=1211 Soru: Belirtilen kurumları en fazla güven duyulandan en az güven duyulana doğru sıralar mısınız ? (*) Endeks hesaplamasında sırasıyla en fazla güven duyulan kurum “8”, en az güven duyulan kurum “1” değeri ile ağırlıklandırılmış ve elde edilen toplam puana oranlanmıştır.

12 Resmi Makamların Medyaya Etkisi Her 3 kişiden 2’si resmi makamların medyaya sansür uyguladığını düşünmektedir. Bu oran özellikle Marmara ve Ege bölgesi görüşmelerinde, AB SES grubunda ve yaş grubunda diğer kırılımlara göre anlamlı düzeyde yüksektir ve ayrışmaktadır. Resmi makamların medyaya sansür uygulamadığını düşünenler ise %17 düzeyindedir. Özellikle Karadeniz bölgesi görüşmelerinde bu oran %34’e kadar yükselmektedir. n=1211 Soru: Resmi makamlar medyaya sansür uygulamakta mıdır ? Marmara-Ege, AB SES, yaş İç Anadolu-Akdeniz- Karadeniz-Doğu Anadolu

13 Gazete Sahiplerinin Medyaya Müdahalesi Görüşülen kişilerin %78’i gazete sahiplerinin medyanın haber ve yorum içeriğine müdahale ettiğini düşünmektedir. Bu oran özellikle AB SES grubunda %88’e, Ege Bölgesinde %89’a ve Marmara Bölgesinde %90’a kadar yükselmektedir. n=1211 Soru: Gazete sahipleri medyanın haber ve yorum içeriğine müdahale etmekte midir ? Marmara-Ege, AB SES, Erkek İç Anadolu-Akdeniz- Karadeniz-Doğu Anadolu İç Anadolu-Akdeniz- Karadeniz-Doğu Anadolu, DE SES, Kadın

14 Medyada Misenformasyon Görüşülen kişilerin %90’ı medyanın bazı haberleri çarpıtarak işine geldiği biçimde yayınladığını düşünmektedir. Bu oran özellikle Marmara’da %96’ya kadar yükselmektedir. Medyanın haberleri çarpıtmadan yayınladığını belirtenler %4 düzeyindedir. Bu düşüncede olanlar Doğu Anadolu’da %13, Karadeniz’de %14’e kadar yükselmektedir. n=1211 Soru: Medya, bazı haberleri çarpıtarak, işine geldiği biçimde yayınlamakta mıdır ? Marmara, Erkek, / yaş, Karadeniz-Doğu Ana., C1 SES, Ege-İç Anadolu-K.deniz, DE SES, yaş, Kadın

15 Medyada Disenformasyon Medyanın bazı haberleri yansıtmayarak kamuoyundan gizlediğini düşünenler %84 düzeyindedir. Bu görüşte olanlar Ege’de %88’e, Marmara’da %91’e kadar yükselmektedir. Medyanın kamuoyuna haberleri gizlemeden yansıttığını düşünenler %9 oranındadır. Akdeniz’de bu oran %12, Doğu Anadolu’da %13 ve Karadeniz’de %18’dir. n=1211 Soru: Medya, bazı haberleri yansıtmayarak kamuoyundan gizlemekte midir ? Marmara-Ege, AB SES, Erkek Akdeniz-Karadeniz- Doğu Ana., C1 SES DE SES, Kadın

16 Medyadan Memnuniyet Düzeyi Görüşülen kişilerin %12’si (en iyi iki cevap) Türkiye’de medyanın bugünkü durumundan memnun olduklarını belirtmiştir. Karadeniz bölgesinde memnun olanların oranı %33’e kadar yükselmektedir. Medyanın bugünkü durumundan memnun olmayanlar (en kötü iki cevap) %58 düzeyindedir. AB SES grubunda memnuniyetsizlik %68’dir. n=1211 Soru: Türkiye’deki medyanın bugünkü durumundan ne ölçüde memnunsunuz ? Ege Marmara-Karadeniz, yaş, Kadın Karadeniz Karadeniz, Erkek Erkek

17 Medyada Tekelleşme Görüşülen kişilerin %59’u Türkiye’de medyada tekelleşme olduğunu düşünmektedir. Özellikle Marmara (%72) ve Ege bölgeleri (%82) ile AB SES (%75) grubunda bu düşüncede olanlar daha ağırlıktadır ve ayrışmaktadır. Medyada tekelleşme olduğunu düşünenlerin %92’si bu durumu sakıncalı bulduğunu belirtmiştir. Özellikle Ege bölgesi görüşmelerinde bu oran %99’a kadar yükselmektedir. n=1211 Soru: Türkiye’de medyada mülkiyet birleşmesi, daha az elde toplanma, tekelleşme görülmekte midir ? Soru: Bu durumun sakıncalı olduğunu düşünüyor musunuz ? n=720 (n=720) İç Anadolu-Akdeniz- Karadeniz-Doğu Ana., yaş Marmara-Ege, AB SES, Erkek Ege Doğu Anadolu

18 Medyadaki Haberlere İnanç Düzeyi Görüşülen kişilerin %39’u (en kötü iki cevap) medyada yer alan haberlere inanmadığını belirtmiştir. Bu oran Doğu Anadolu’da %61, Ege’de %66’ya kadar yükselmekte ve ayrışmaktadır. Medyadaki haberlere inandığını belirtenlerin (en iyi iki cevap) oranı %13’tür. Marmara ve Ege bölgelerinde bu oranın diğer bölgelere göre oldukça düşük düzeyde olduğu görülmektedir. n=1211 Soru: Medyada yer alan haberlere ne ölçüde inanıyorsunuz ? Marmara-İç Anadolu- Akdeniz-Karadeniz Ege-Doğu Anadolu Ege-Doğu Anadolu, Erkek İç Anadolu-Akdeniz, Karadeniz-Doğu Anadolu

19 Medyanın Siyasette Taraf Olma Yaklaşımı Her 5 kişiden 4’ü medyanın siyasette taraf tutan bir yaklaşım içinde olduğunu düşünmektedir. Özellikle Marmara, Ege ve İç Anadolu bölgeleri ve AB SES grubu görüşmeleri ile erkeklerde medyanın siyasette taraf olduğunu düşünenler daha ağırlıktadır. Medyanın siyasette taraf tutan bir yaklaşım içinde olmadığını belirtenlerin oranı ise %10’dur. Bu oran Doğu Anadolu’da %17, Karadeniz’de %28’e kadar yükselmektedir. n=1211 Soru: Sizce medya siyasette taraf tutan bir yaklaşım içinde midir ? Marmara-Ege-İç Anadolu, AB SES, Erkek Karadeniz-Doğu Anadolu Karadeniz, Kadın

20 Medya Patronlarının Medya Üzerindeki Etkisi Görüşülen kişilerin %86’sı medya patronlarının sahip oldukları medya organlarını kendi çıkarlarını ilerletmek amacıyla kullandığını düşünmektedir. Bu oran Marmara’da %93’tür. Medya patronlarının sahip oldukları medya organlarını kendi çıkarlarını ilerletmek amacıyla kullanmadığını düşünenler sadece %4 düzeyindedir. Bu oran Karadeniz’de %20’ye kadar yükselmektedir. n=1211 Soru: Medya patronları sahip oldukları medya organlarını kendi çıkarlarını ilerletmek amacıyla kullanmakta mıdır ? Marmara, Erkek Karadeniz Karadeniz, Kadın

21 Medyanın İfade Özgürlüğü Her iki kişiden biri medyanın ifade özgürlüğünün kişilik haklarına saldırı, şiddet kullanmaya çağrı ve övgü dışında asla kısıtlanmaması gerektiğini belirtmiştir. Özellikle Marmara, Ege, Karadeniz bölgelerinde, AB SES grubunda ve yaş grubunda bu görüşte olanlar anlamlı düzeyde yüksektir ve ayrışmaktadır. Her 4 kişiden biri ülkenin özel durumuna göre medyanın ifade özgürlüğünün bazen kısıtlanabileceğini düşünmektedir. Her 5 kişiden biri ise medyanın her zaman devlet denetiminde olması gerektiğini belirtmiştir. n=1211 Soru: Sizce, medyanın ifade özgürlüğü konusunda belirtilen ifadelerden hangisi uygundur ? Marmara-Ege-Karadeniz, AB SES, yaş Ege-İç Anadolu-Akdeniz, C2 SES İç Anadolu-Akdeniz- Karadeniz-Doğu Anadolu, C2-DE SES

22 Medya Organının Yayın Politikasına En Fazla Yön Vermesi Gereken Unsur Görüşülen kişilerin %56’sı ideal bir medya organının yayın politikasına en fazla yön vermesi gereken unsurun “bağımsız, dürüst ve tarafsız yayıncılık” olması gerektiğini belirtmiştir. Bu görüşü belirtenlerin oranı Marmara, Ege ve İç Anadolu’da diğer bölgelere göre anlamlı düzeyde yüksektir ve ayrışmaktadır. Gelenek, örf ve adetlerin yayın politikasına yön vermesi gerektiğini düşünenlerin oranı %24’dür. Bu oran Doğu Anadolu’da %40’a, Karadeniz’de %47’ye kadar yükselmektedir. n=1211 Soru: Sizce, ideal bir medya organının (TV, gazete vb.) yayın politikasına en fazla hangi unsur yön vermelidir ? Karadeniz, Doğu Anadolu Marmara-Ege-İç Anadolu Ege-İç Anadolu-Akdeniz, Kadın

23 Medya Organının Yayın Politikasına Yön Vermesi Gereken Unsurlar - Endeks İdeal bir medya organının yayın politikasına yön vermesi gereken unsurların sıralanması istendiğinde de “bağımsız, dürüst ve tarafsız yayıncılık” %32 ile öne çıkmaktadır. Ardından halkın beklentileri ile gelenek, örf ve adetler %28 ile ikinci sıradadır. Hükümetin ve devletin taleplerinin medyanın yayın politikasına yön vermesi gereken unsurlar sıralamasında son sıradadır. n=1211 Soru: Sizce, ideal bir medya organının (TV, gazete vb.) yayın politikasına hangi unsurlar yön vermelidir ? Önem sırasına göre sıralar mısınız ? (*) Endeks hesaplamasında sırasıyla 1.sırada belirtilen cevap “4” puan ile son sırada belirtilen cevap ise “1” değeri ile ağırlıklandırılmış ve elde edilen toplam puana oranlanmıştır.

24 Özetler

25 Özetler Ordu %40 ile en fazla güven duyulan kurumdur. Ardında %28 ile Cumhurbaşkanlığı gelmektedir. Medya az güven duyulan kurum olarak son sıradadır. Kurumların en fazla güven duyulandan en az güven duyulana sıralanmasında da ordu ilk sırada yer almıştır. Medya ve siyasi partiler sıralamada son iki sıradadır. Her 3 kişiden 2’si resmi makamların medyaya sansür uyguladığını düşünmektedir. Görüşülen kişilerin %78’i gazete sahiplerinin medyanın haber ve yorum içeriğine müdahale ettiğini düşünmektedir. Görüşülen kişilerin %90’ı medyanın bazı haberleri çarpıtarak işine geldiği biçimde yayınladığını düşünmektedir. Medyanın bazı haberleri yansıtmayarak kamuoyundan gizlediğini düşünenler %84 düzeyindedir. Görüşülen kişilerin %12’si (en iyi iki cevap) Türkiye’de medyanın bugünkü durumundan memnun olduğunu %58’i ise memnun olmadığını (en kötü iki cevap) belirtmiştir.

26 Özetler Görüşülen kişilerin %59’u Türkiye’de medyada tekelleşme olduğunu düşünmektedir. Medyada tekelleşme olduğunu düşünenlerin %92’si bu durumun sakıncalı bulduğunu belirtmiştir. Görüşülen kişilerin %39’u (en iyi iki cevap) medyada yer alan haberlere inanmadığını belirtmiştir. Her 5 kişiden 4’ü medyanın siyasette taraf tutan bir yaklaşım içinde olduğunu düşünmektedir. Görüşülen kişilerin %86’sı medya patronlarının sahip oldukları medya organlarını kendi çıkarlarını ilerletmek amacıyla kullandığını düşünmektedir. Her iki kişiden biri medyanın ifade özgürlüğünün kişilik haklarına saldırı, şiddet kullanmaya çağrı ve övgü dışında asla kısıtlanmaması gerektiğini belirtmiştir.

27 Özetler Görüşülen kişilerin %56’sı ideal bir medya organının yayın politikasına en fazla yön vermesi gereken unsurun “bağımsız, dürüst ve tarafsız yayıncılık” olması gerektiğini belirtmiştir. İdeal bir medya organının yayın politikasına yön vermesi gereken unsurların sıralanması istendiğinde de “bağımsız, dürüst ve tarafsız yayıncılık” %32 ile yine ilk sıradadır.

28 Ekler-Tablolar

29 En Fazla Güven Duyulan Kurum GENEL (n=1211) BÖLGECİNSİYET Marmara (n=410) Ege (n=155) İç Anadolu (n=187) Akdeniz (n=172) Karadeniz (n=95) Doğu Ana. (n=192) Kadın (n=606) Erkek (n=606) Ordu Cumhurbaskanlığı Hükümet Polis TBMM Mahkemeler Siyasi partiler Medya Cevap yok GENEL (n=1211) SESYAŞ AB (n=249) C1 (n=301) C2 (n=197) DE (n=463) (n=210) (n=146) (n=316) (n=353) (n=186) Ordu Cumhurbaskanlığı Hükümet Polis TBMM Mahkemeler Siyasi partiler Medya Cevap yok

30 En Fazla Güven Duyulan Kurumlar (%)-Endeks* GENEL (n=1211) BÖLGECİNSİYET Marmara (n=410) Ege (n=155) İç Anadolu (n=187) Akdeniz (n=172) Karadeniz (n=95) Doğu Ana. (n=192) Kadın (n=606) Erkek (n=606) Ordu18,918,12219,319,118,218,118,819,1 Cumhurbaşkanlığı17,118,817,615,616,717,115,317,416,9 TBMM13,5149,31314,115,514,513,5 Mahkemeler12,813,512,913,311,811,712,212,613 Hükümet12,410,612,212,613,212,514,812,412,3 Polis12,19,613,314,413,112,413,312,711,6 Medya6,87,976,16,775,46,77 Siyasi Partiler6,37,45,7 5,35,76,35,96,7 GENEL (n=1211) SESYAŞ AB (n=249) C1 (n=301) C2 (n=197) DE (n=463) (n=210) (n=146) (n=316) (n=353) (n=186) Ordu18,918,119,218,819,218,618,718,319,219,9 Cumhurbaşkanlığı17,117,517,316,61716,916,816,217,817,9 TBMM13,513,8 13,513,113,913,513,613,213,3 Mahkemeler12,814,612,312,612,212,713,313,112,612,2 Hükümet12,411,712,112,812,712,112,6 12,511,7 Polis12,110,712,212,912,612,311,312,51212,2 Medya6,87,1 6,56,777,26,86,76,8 Siyasi Partiler6,36,45,96,36,56,6 6,75,86,1 (*) Endeks hesaplamasında sırasıyla en fazla güven duyulan kurum “8”, en az güven duyulan kurum “1” değeri ile ağırlıklandırılmıştır.

31 Resmi Makamların Medyaya Etkisi (%) GENEL (n=1211) BÖLGECİNSİYET Marmara (n=410) Ege (n=155) İç Anadolu (n=187) Akdeniz (n=172) Karadeniz (n=95) Doğu Ana. (n=192) Kadın (n=606) Erkek (n=606) Evet70,281,485,165,662,947,656,669,171,3 Hayır16,99,9 18,323,133,72214,619,1 Fikrim yok12,98,7516,11418,721,516,39,5 GENEL (n=1211) SESYAŞ AB (n=249) C1 (n=301) C2 (n=197) DE (n=463) (n=210) (n=146) (n=316) (n=353) (n=186) Evet70,28069,564,667,866,976,47566,767,8 Hayır16,914,618,317,316,916,512,91719,215,7 Fikrim yok12,95,412,218,115,316,610,78,114,116,6 İstatistiksel olarak anlamlı düzeyde yüksek olan değerler altı çizilerek belirtilmiştir.

32 Gazete Sahiplerinin Medyaya Müdahalesi (%) GENEL (n=1211) BÖLGECİNSİYET Marmara (n=410) Ege (n=155) İç Anadolu (n=187) Akdeniz (n=172) Karadeniz (n=95) Doğu Ana. (n=192) Kadın (n=606) Erkek (n=606) Evet78,490,288,870,672,552,670,275,181,6 Hayır103,9511,113,325,715,49,610,4 Fikrim yok11,65,96,118,314,221,814,315,38 GENEL (n=1211) SESYAŞ AB (n=249) C1 (n=301) C2 (n=197) DE (n=463) (n=210) (n=146) (n=316) (n=353) (n=186) Evet78,48878,973,774,87876,680,978,675,4 Hayır10612,112,59,89,211,510,19,810 Fikrim yok11,65,9913,915,412,711,9911,614,5 İstatistiksel olarak anlamlı düzeyde yüksek olan değerler altı çizilerek belirtilmiştir.

33 Medyada Misenformasyon (%) GENEL (n=1211) BÖLGECİNSİYET Marmara (n=410) Ege (n=155) İç Anadolu (n=187) Akdeniz (n=172) Karadeniz (n=95) Doğu Ana. (n=192) Kadın (n=606) Erkek (n=606) Evet89,495,689,8 90,867,985,187,291,6 Hayır4,40,92,11,92,613,613,13,65,2 Fikrim yok6,23,58,18,36,618,61,89,23,1 GENEL (n=1211) SESYAŞ AB (n=249) C1 (n=301) C2 (n=197) DE (n=463) (n=210) (n=146) (n=316) (n=353) (n=186) Evet89,493,79090,986,193,48592,18788,5 Hayır4,41,77,42,54,737,24,24,63,7 Fikrim yok6,24,52,66,69,23,67,93,78,47,8 İstatistiksel olarak anlamlı düzeyde yüksek olan değerler altı çizilerek belirtilmiştir.

34 Medyada Disenformasyon (%) GENEL (n=1211) BÖLGECİNSİYET Marmara (n=410) Ege (n=155) İç Anadolu (n=187) Akdeniz (n=172) Karadeniz (n=95) Doğu Ana. (n=192) Kadın (n=606) Erkek (n=606) Evet84,290,787,679,680,477,778,481,986,4 Hayır8,64,4 911,617,913,48,29,1 Fikrim yok7,24,97,911,484,48,29,94,5 GENEL (n=1211) SESYAŞ AB (n=249) C1 (n=301) C2 (n=197) DE (n=463) (n=210) (n=146) (n=316) (n=353) (n=186) Evet84,289,18383,782,585,785,283,385,580,7 Hayır8,66,812,28,27,56,99,4 7,910 Fikrim yok7,24,24,88,1107,45,47,36,69,3 İstatistiksel olarak anlamlı düzeyde yüksek olan değerler altı çizilerek belirtilmiştir.

35 Medyadan Memnuniyet Düzeyi (%) GENEL (n=1211) BÖLGECİNSİYET Marmara (n=410) Ege (n=155) İç Anadolu (n=187) Akdeniz (n=172) Karadeniz (n=95) Doğu Ana. (n=192) Kadın (n=606) Erkek (n=606) EN KÖTÜ İKİ CEVAP58,257,966,456,959,530,565,955,660,8 Hiç memnun değilim32,533,433,332,731,420,936,729,335,7 Memnun değilim25,724,53324,228,19,629,226,325 NÖTR Ne memnunum ne de değil 26,836,516,123,521,63518,329,723,8 Memnunum11,74,1915,416,730,31311,112,3 Çok memnunum0,50 02,810,11 EN İYİ İKİ CEVAP12,34,19,615,816,733,11411,213,3 Fikrim yok2,81,47,93,82,21,41,83,42,1 GENEL (n=1211) SESYAŞ AB (n=249) C1 (n=301) C2 (n=197) DE (n=463) (n=210) (n=146) (n=316) (n=353) (n=186) EN KÖTÜ İKİ CEVAP58,268,456,353,755,85854,356,261,259,3 Hiç memnun değilim32,538,233,33030,130,432,231,634,333,4 Memnun değilim25,730,22323,725,827,622,124,626,925,9 NÖTR Ne memnunum ne de değil 26,825,32929,125,130,134,728,323,221 Memnunum11,75,912,713,813,49,29,512,51312,7 Çok memnunum0,500,2 1,21,300,60,10,7 EN İYİ İKİ CEVAP12,35,912,81414,610,59,513,213,113,4 Fikrim yok2,80,41,93,24,41,41,62,42,56,3 İstatistiksel olarak anlamlı düzeyde yüksek olan değerler altı çizilerek belirtilmiştir.

36 Medyada Tekelleşme ve Sakıncalı Bulunma Düzeyi (%) GENEL (n=1211) BÖLGECİNSİYET Marmara (n=410) Ege (n=155) İç Anadolu (n=187) Akdeniz (n=172) Karadeniz (n=95) Doğu Ana. (n=192) Kadın (n=606) Erkek (n=606) Evet59,571,881,556,748,324,145,55465 Hayır14,86,55,114,818,344,322,315,114,4 Fikrim yok25,821,613,428,533,431,632,130,920,6 GENEL (n=1211) SESYAŞ AB (n=249) C1 (n=301) C2 (n=197) DE (n=463) (n=210) (n=146) (n=316) (n=353) (n=186) Evet59,574,561,855,851,548,355,662,664,360,7 Hayır14,813,516,515,913,820,718,113,112,811,9 Fikrim yok25,81221,828,434,73126,324,222,927,4 GENEL (n=1211) BÖLGECİNSİYET Marmara (n=410) Ege (n=155) İç Anadolu (n=187) Akdeniz (n=172) Karadeniz (n=95) Doğu Ana. (n=192) Kadın (n=606) Erkek (n=606) Evet91,792,99993,187,578,882,892,591,1 Hayır5,23,206,96,218,313,24,95,5 Fikrim yok3,13,9106,32,83,92,63,4 GENEL (n=1211) SESYAŞ AB (n=249) C1 (n=301) C2 (n=197) DE (n=463) (n=210) (n=146) (n=316) (n=353) (n=186) Evet91,793,193,691,889,18692,192,792,693,3 Hayır5,24,25,64,469,62,75,45,13 Fikrim yok3,12,70,73,84,84,45,222,33,7 Soru: Türkiye’de medyada mülkiyet birleşmesi, daha az elde toplanma, tekelleşme görülmekte midir ? Soru: Bu durumun sakıncalı olduğunu düşünüyor musunuz ? İstatistiksel olarak anlamlı düzeyde yüksek olan değerler altı çizilerek belirtilmiştir.

37 Medyadaki Haberlere İnanç Düzeyi (%) GENEL (n=1211) BÖLGECİNSİYET Marmara (n=410) Ege (n=155) İç Anadolu (n=187) Akdeniz (n=172) Karadeniz (n=95) Doğu Ana. (n=192) Kadın (n=606) Erkek (n=606) EN KÖTÜ İKİ CEVAP39,329,865,928,836,618,661,239,239,5 Kesinlikle inanmıyorum1510,829,811,312,77,821,512,417,7 İnanmıyorum24,31936,117,523,910,839,626,721,8 NÖTR Ne inanıyorum ne de inanmıyorum 45,561,129,54546,859,617,145,645,3 İnanıyorum12,161,722,112,420,119,411,512,6 Kesinlikle inanıyorum1,21,10,70,81,91,81,5 1 EN İYİ İKİ CEVAP13,37,12,422,914,321, ,6 Fikrim yok1,922,33,22,200,82,31,5 GENEL (n=1211) SESYAŞ AB (n=249) C1 (n=301) C2 (n=197) DE (n=463) (n=210) (n=146) (n=316) (n=353) (n=186) EN KÖTÜ İKİ CEVAP39,338,142,737,838,543,833,635,64142 Kesinlikle inanmıyorum1518,514,914,613,518,513,513,216,113,6 İnanmıyorum24,319,627,723,22525,320,122,424,928,4 NÖTR Ne inanıyorum ne de inanmıyorum 45,549,144,146,643,942,552,346,346,240,4 İnanıyorum12,11011,913,512,711,211,512,711,413,6 Kesinlikle inanıyorum1,21,701,11,91,50,82,70,21 EN İYİ İKİ CEVAP13,311,711,914,6 12,712,215,411,614,6 Fikrim yok1,91,21,313,111,92,71,23 İstatistiksel olarak anlamlı düzeyde yüksek olan değerler altı çizilerek belirtilmiştir.

38 Medyanın Siyasette Taraf Olma Yaklaşımı (%) GENEL (n=1211) BÖLGECİNSİYET Marmara (n=410) Ege (n=155) İç Anadolu (n=187) Akdeniz (n=172) Karadeniz (n=95) Doğu Ana. (n=192) Kadın (n=606) Erkek (n=606) Evet79,287,985,981,674,948,671,873,984,6 Hayır9,95,24,27,710,628,21711,58,3 Fikrim yok10,96,99,910,714,523,211,214,67,2 GENEL (n=1211) SESYAŞ AB (n=249) C1 (n=301) C2 (n=197) DE (n=463) (n=210) (n=146) (n=316) (n=353) (n=186) Evet79,284,481,574,776,873,67980,179,583,5 Hayır9,98,99,511,410,113,212,57,610,86,5 Fikrim yok10,96,7913,813,113,28,512,39,710 İstatistiksel olarak anlamlı düzeyde yüksek olan değerler altı çizilerek belirtilmiştir.

39 Medya Patronlarının Medya Üzerindeki Etkisi (%) GENEL (n=1211) BÖLGECİNSİYET Marmara (n=410) Ege (n=155) İç Anadolu (n=187) Akdeniz (n=172) Karadeniz (n=95) Doğu Ana. (n=192) Kadın (n=606) Erkek (n=606) Evet86,192,688,387,684,452,287,283,788,4 Hayır3,80,51,92,83,219,66,34,13,5 Fikrim yok10,16,99,89,612,428,26,612,18 GENEL (n=1211) SESYAŞ AB (n=249) C1 (n=301) C2 (n=197) DE (n=463) (n=210) (n=146) (n=316) (n=353) (n=186) Evet86,18987,385,284,188,986,585,585,684,5 Hayır3,83,64,23,242,53,55,833,8 Fikrim yok10,17,48,511,711,98,5108,711,411,8 İstatistiksel olarak anlamlı düzeyde yüksek olan değerler altı çizilerek belirtilmiştir.

40 Medyanın İfade Özgürlüğü (%) GENEL (n=1211) BÖLGECİNSİYET Marmara (n=410) Ege (n=155) İç Anadolu (n=187) Akdeniz (n=172) Karadeniz (n=95) Doğu Ana. (n=192) Kadın (n=606) Erkek (n=606) Kişilik haklarına saldırı, şiddet kullanmaya çağrı ve övgü dışında asla kısıtlanmamalı 51,766,552,134,936,566,542,253,549,9 Ülkenin özel durumuna göre bazen kısıtlanabilir 27,722,440,931,737,58,525,226,129,3 Medya her zaman devlet denetimi altında olmalı 20,511,17,133,424,82532,620,120,9 Fikrim yok0,20001,1000,30 GENEL (n=1211) SESYAŞ AB (n=249) C1 (n=301) C2 (n=197) DE (n=463) (n=210) (n=146) (n=316) (n=353) (n=186) Kişilik haklarına saldırı, şiddet kullanmaya çağrı ve övgü dışında asla kısıtlanmamalı 51,763,754,740,248,14362,753,649,853,2 Ülkenin özel durumuna göre bazen kısıtlanabilir 27,727,628,735,323, ,530,725 Medya her zaman devlet denetimi altında olmalı 20,58,716,624,427,62416,32119,520,8 Fikrim yok0,20000,400001,1 İstatistiksel olarak anlamlı düzeyde yüksek olan değerler altı çizilerek belirtilmiştir.

41 Medya Organının Yayın Politikasına En Fazla Yön Vermesi Gereken Unsur GENEL (n=1211) BÖLGECİNSİYET Marmara (n=410) Ege (n=155) İç Anadolu (n=187) Akdeniz (n=172) Karadeniz (n=95) Doğu Ana. (n=192) Kadın (n=606) Erkek (n=606) Bağımsız, dürüst ve tarafsız yayıncılık Gelenek, örf ve adetlerimiz Halkın beklentileri Hükümetin ve devletin talepleri GENEL (n=1211) SESYAŞ AB (n=249) C1 (n=301) C2 (n=197) DE (n=463) (n=210) (n=146) (n=316) (n=353) (n=186) Bağımsız, dürüst ve tarafsız yayıncılık Gelenek, örf ve adetlerimiz Halkın beklentileri Hükümetin ve devletin talepleri

42 Medya Organının Yayın Politikasına Yön Vermesi Gereken Unsurlar (%) - Endeks GENEL (n=1211) BÖLGECİNSİYET Marmara (n=410) Ege (n=155) İç Anadolu (n=187) Akdeniz (n=172) Karadeniz (n=95) Doğu Ana. (n=192) Kadın (n=606) Erkek (n=606) Bağımsız, dürüst ve tarafsız yayıncılık 32,133,735,833,130,727,627,931,332,8 Halkın beklentileri27,528,328,226,82826,425,72826,9 Gelenek, örf ve adetlerimiz25,424,722,724,524,33028,625,125,7 Hükümetin ve devletin talepleri 15,113,313,215,616,91617,815,614,6 GENEL (n=1211) SESYAŞ AB (n=249) C1 (n=301) C2 (n=197) DE (n=463) (n=210) (n=146) (n=316) (n=353) (n=186) Bağımsız, dürüst ve tarafsız yayıncılık 32,133,731,832,93131,431,532,632,232 Halkın beklentileri27,527,827,92727,127,327,9 27,526,5 Gelenek, örf ve adetlerimiz25,424,624,824,926,425,2 24,725,127,3 Hükümetin ve devletin talepleri 15,113,815,515,115,516,115,414,715,214,1 (*) Endeks hesaplamasında sırasıyla 1. sırada belirtilen cevap “4”, son sırada belirtilen cevap “1” değeri ile ağırlıklandırılmıştır.

43 Teşekkür ederiz.