ZORBALIK.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
TED ANTALYA KOLEJİ REHBERLİK HİZMETLERİ.
Advertisements

7-19 YAŞ ETKİLİ ANNE BABA EĞİTİMİ
Şİddet Muhammet GÜLER.
ANA BABA VE ERGENLİK.
Okullarda Suç ve Şiddeti Önleme
Okullarda Suç ve Şiddeti Önleme 1 İDARECİ EĞİTİMİ.
Öğrenme ve Bazı Duyuşsal Değişkenler
Okullarımızda Yaygın Bir Sorun:
SOSYAL HİZMET ÇALIŞMALARI
Tarihsel gelişim içerisinde değerlendirdiğimizde okullarda öğrencilere sunulan rehberlik hizmetleri
AİLE KATIMI YAKLAŞIMLARI
Okullarda Suç ve Şiddeti Önleme
TAHSİN YENTUR İLKOKULU
HİZMET-İÇİ EĞİTİM MAYIS 2007
UYUMSUZ ÇOCUKLARIN TANINMASI VE TEŞHİSİ
Uzm.Psk.Dan.Sinem TARHAN
ERGENLİK DÖNEMİNDE ARKADAŞ ETKİSİ
Öğretmen Veli İşbirliği için Web Tabanlı Platform Tasarımı
EĞİTİM ORTAMLARINDA ŞİDDETİN ÖNLENMESİ VE AZALTILMASI
AKRAN ZORBALIĞI.
AKRAN İLİŞKİLERİ VE AKRAN ZORBALIĞI
OKULDA ŞİDDET VE AKRAN ZORBALIĞI İlk-Ortaokul Öğrenci Semineri
ERGENLİK DÖNEMİ ÖZELLİKLERİ VE SORUNLARI
AİLE VE ÖĞRETMENE DÜŞEN YÖNÜ İLE AKRAN ZORBALIĞI
ÇANKAYA REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
0-18 YAŞ AİLE EĞİTİMİ PROGRAMI
OKULDA ŞİDDET VE AKRAN ZORBALIĞI İdareci-Öğretmen Semineri
ERGENLİK DÖNEMİNDE RİSKLER ve SORUNLAR
Rehberlik Servisi Tanıtımı
Öğrenme ve Bazı Duyuşsal Değişkenler Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Bölüm 10 Riskli Davranışlar ve Duygusal Rahatsızlık
DİĞER TUTUMLAR.
 "Dünyada her yıl yakla ş ık 1,6 milyon insanın ş iddet olayları sonucu hayatını kaybetti ğ ini biliyor musunuz? Yapılan halk sa ğ lı ğ ı ara ş tırmaları,
Şahinbey Rehberlik ve Araştırma Merkezi
Sunum Akışı Kuraldışı/Problemli davranış nedir?
Ailenin Çocuğun Başarısındaki Rolü ,Sağlıklı İletişim ve Aile Sağlığı
GENEL ÖNERİLER. ŞİDDETİN ÖNLENMESİNDE NE TÜR PROGRAMLAR/ MÜDAHALELER ETKİLİ? BİREYSEL DÜZEYDE MÜDAHALELER: Bu kategorideki programlardan/müdahalelerden.
AKRAN ZORBALIĞI HİZMET-İÇİ EĞİTİM MAYIS AKRAN ZORBALIĞI NEDİR? “Bir ya da bir grup insanın kasıtlı olarak, tekrarlayan bir biçimde diğer bir kişiye.
ÇOCUK VE SUÇ.
Öğrenciyi Tanıma Yrd. Doç. Dr. İhsan Sarı.
MURAT KARADUMAN AFYONKARAHİSAR REHBERLİK ARAŞTIRMA MERKEZİ
Eğitim Kademelerine Göre Rehberlik Hizmetleri
ZORBA OLMA! KANKA OL!.
Yrd. Doç. Dr. Tülay KUZLU AYYILDIZ
OKULDA ŞİDDET VE AKRAN ZORBALIĞI Ortaokul Öğrenci Semineri
REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ
Anne Baba Tutumları ve Çocuğun Kişilik Gelişimine Etkileri.
ANA BABA VE ERGENLİK.
Risk faktörleri-koruyucu faktörler perspektifi
ORTAOKUL BEŞİNCİ SINIF OKULA UYUM PROGRAMI
Okullarda Suç ve Şiddeti Önleme REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ ADIYAMAN
ERGENLİK DÖNEMİ ANNE-BABA SORUMLULUKLARI
ZORBALIK –AKRAN ZORBALIĞI VE BAŞ EDEBİLME YÖNTEMLERİ
Deniz Tekin Ersan Şükran Alan
AKRAN ZORBALIĞI.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Çocuklara Yönelik Şiddetin Önlenmesi
DEVAMSIZLIK NEDENLERİ VE GİDERİLMESİ İÇİN NELER YAPILMALI?
OKULDA ŞİDDET VE AKRAN ZORBALIĞI İlk-Ortaokul Öğrenci Semineri.
ŞİDDET.
OKUL REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI OKUL REHBER ÖĞRETMENİ ZEHRA KOCA
Şiddetin Birey Üzerindeki Etkileri AD ve SOYAD: Yunus Emre Ataman Sınıf:9/E No:640 Ders: Sağlık Bilgisi ve Trafik Kültürü.
İDARECİ EĞİTİMİ.
Zeka geriliği VE ÇOCUK VE ERGENLERDE PROBLEM DAVRANIŞLAR
Sağlık Bilimleri Fakültesi
TÜRKİYE'DE ERGEN PROFİLİ
OKULDA ŞİDDET VE AKRAN ZORBALIĞI Öğrenci Semineri
ZORBA MISIN?.
Sunum transkripti:

ZORBALIK

Konular Kavramların tanıtımı İlgili araştırmalar Kurban, zorba ve zorba/kurban öğrencinin özellikleri Zorbalıkta cinsiyet faktörü Müdahale Öneriler

Tanımlar-I Zorba Kurban Okul zorbalığı Zorbalık

Tanımlar-II Zorbalık Özellikleri Bilinçli ve kasıtlı olarak yapılan ve kurbana fiziksel,, sosyal ya da psikolojik zarar verme amacı güden söz ve eylemler Belli bir süre tekrarlanması Kurbanın kendini koruyamayacak ve savunamayacak durumda olması Zorbanın kendine çıkar sağlaması

Tanımlar-III Zorbalık Türleri Sosyal dışlama Fiziksel zorbalık Sözel zorbalık (Olweus, 1993)

İlgili Araştırmalar-I Yıldırım (2001) 8-11 yaş gruplarındaki çocuklarda zorbalık halkça tutulma ve aile ortamı arasındaki ilişkilere bakmıştır Çınkır ve Karaman, Kepenekçi (2003) Zorbalığın ilk ve ortaöğretim kurumlarında ne ölçüde ve hangi ortamlarda/mekanlarda görüldüğüne ilişkin öğretmen ve yönetici görüşlerine başvurulmuştur.

İlgili Araştırmalar-II Espelage ve Swearer (2003) Brafenbrenner’in ekolojik sistem kuramının zorbalığı açıklayacak bir çerçeve sunduğunu belirtmektedirler Emine Gül Kapçı (2004) İlköğretim öğrencilerinin ne tür zorbalıklara ne ölçüde maruz kaldıklarını ve dolayısıyla zorbalık türlerinin görülme sıklığını araştırmıştır

İlgili Araştırmalar-III Kaba şakalar, silah, bıçak gibi tehlikeli bir aletle saldırı Bedensel zorbalık davranışları Sözel zorbalığın görülme sıklığı Cinsel zorbalık Okul zorbalığının meydana geldiği alanlar Cinsiyet faktörü

Kurban Öğrencinin Özellikleri Kaygılı Duyarlı Sessiz Düşük benlik saygısı

Zorba Öğrencinin Özellikleri Şiddete karşı olumlu tutum Geniş saldırganlık repertuarı Baskın olma isteği Empatik yeteneğin azlığı Fiziksel olarak kurbanından daha güçlü Öğretmen ve ebeveynlerine saldırganlık davranışı

Zorba/Kurban Öğrencinin Özellikleri Düşük düzeyde sosyal kabul Yüksek düzeyde nevrotizm ve psikotizm

Zorbalıkta Cinsiyet Faktörü Kızlar saldırganlığı dolaylı, erkekler doğrudan kullanır. Sözel saldırganlıkta cinsiyet faktörü daha az görülür.

Müdahaleler-I Amaç Okuldaki zorbaca davranışı önleme Zorbalık türü davranışlara müdahale etme ve önleme Kurban öğrencileri iyileştirme

Müdahaleler-II Zorbalığa neden olan faktörler belirlenmeli Okulda ve sınıflarda duygusal ve sosyal ortamlar hazırlanmalı Zorbalığı önleme, müdahale etme,durdurma ve kurbanları iyileştirmeye yönelik programlar hazırlanmalı

Müdahaleler-III Öğrencilerin tümünün etkin biçimde katılımı sağlanmalı Velilere yönelik eğitici programlar hazırlanmalı Okul idaresi, öğretmenler, PDR servisi ve veliler işbirliği içinde çalışmalı

Öneriler-I Yetişkin gözetimini artırma Öğrencilere öfkelerini kontrol edebilme ve uygun biçimde ifade edebilme becerisini kazandırma Öğrencileri çatışma durumlarında saldırganlık içermeyen yöntemleri kullanmaya teşvik etme

Öneriler-II Anti-sosyal kişilik yapısına sahip öğrencilere psikolojik destek sağlama Öğrencilerin özsaygı gelişimlerini destekleyici ve kolaylaştırıcı ortam sağlama Olumsuz ebeveyn etkilerini en aza indirmeye yönelik programlar hazırlama ve uygulama

KAYNAKÇA Akgün, Saadet. “Akran Zorbalığının Anne- Baba Tutumları ve Anne-Baba Ergen İlişkisi Açısından Değerlendirilmesi.” Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi, SBB, 2005. Güntekin, Zeynep. “Akran Zorbalığını belirleme Ölçeği Geliştirme Çalışması.” Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi, SBB, 2003. Kapçı, Emine Gül. İlköğretim Öğrencilerinin Zorbalığa Maruz Kalma Türünün ve Sıklığın Depresyon, Kaygı ve Benlik Saygısıyla İlişkisi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 1(37), 1-13. 2004. Koç, Zihni. “Lise Öğrencilerinin Zorbalık Düzeylerinin İncelenmesi.”Yayımlanmamış Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi, EBB, 2006. Pekel, Nilay. “Akran Zorbalığı Grupları Arasında Sosyometrik Statü, Yalnızlık ve Akademik Başarı Durumlarının İncelenmesi.” Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi, SBB, 2004.

HEPİNİZE HAYAT BOYU MUTLULUKLAR