Eğitimde Yeni Yönelimler

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
EFQM MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI EĞTİMDE MÜKEMMELLİK MODELİ
Advertisements

Bu Slayt Sosyal Bilgiler konularını daha iyi öğrenebilmek ve öğretebilmek için hazırlanmıştır Ülkemiz ve Dünya Ünitesi 1. Kazanıma uygun olarak hazırlanmıştır.
ISTE.
Çocuğunun Koçu olarak Aile
Öğretim Tasarımı (Instructional Design)
VELİ BİLGİLENDİRME SİSTEMİ (VBS)
Bİ DÜNYA GELECEK… Ziya Selçuk.
OKUL AİLE İŞBİRLİĞİNİN ÖNEMİ & OKUL-AİLE BİRLİĞİ.
ÖĞRETİM MODELLERİ S.59-74; 1-Carroll’in Okullarda Öğrenme Modeli 2-Bloom’un Tam Öğrenme Modeli 3-Gardner’in Öğretimde Çoklu Zeka Kuramı Kaynak;Öğretimi.
TED Üniversitesi-Mütevelli Bşk Yrd.
Y USIF M AMMAD - ZADA : ,000 okulmuzdaki 620,000 dersliğimizi BT ekipmanları ile donatarak eğitimde öğrenci ve öğretmenlerimiz için fırsatları.
Prof.Dr. Kırali MÜRTEZAOĞLU Mühendislik Fakültesi Dekanı
READING AND WRITING IN FOREIGN LANGUAGE
GAZİ ORTAOKULU REHBERLİK BİRİMİ
Telif Hakkı  2008 Intel Firması. Tüm hakları saklıdır. Intel, Intel logosu (the Intel Logo), Intel Eğitim Girişimi (Intel Education Initiative) ve Intel.
Araçları Sınıflandırma İşlemi
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
ÖĞRETİM MATERYALLERİNİN TASARLANMASI, HAZIRLANMASI VE SEÇİMİ
KLASİK DÖNEM BESTECİLERİ
V.UNİTE DEĞERLENDİRME.
İNGİLİZCE NİÇİN ÖĞRENİLMELİ ?  İngilizce 75 ’i aşkın ülkede 2 milyar dan fazla insan tarafından kullanılan özel,resmi dil, bilim dili statüsündedir.
ÇAĞDAŞ EĞİTİMDE YENİ TEKNOLOJİLER
UZAKTAN EĞİTİMİN TARİHSEL GELİŞİMİ
OKULLARIN INTERNETE TAŞINMASINDA BÖTEB’ LERİN (BİLGİSAYAR ve ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ) ROLÜ.
Sınav Rehberliği Konusunda
PROGRAM GELİŞTİRME VE ÖĞRETİM
Erken Çocukluk Dönemi Öğretmen!n!n Özell!kler!.
NOUN CLAUSES (İSİM CÜMLECİKLERİ).
FİNLANDİYA EĞİTİM SİSTEMİ
OKUMAKLA İLGİLİ BAZI İSTATİSTİKLER
VERGİBİLİR: ÇOCUKLARDA VERGİ BİLİNCİ GELİŞTİRME EĞİTİMİ PROGRAMI
Brifing Dosyası Üstay Ortaokulu.
FUTURE SIMPLE tense (wıll)
Bize en çok sorulan soru: Ekip Nakliyat neden yalnız ve yalnız,Türkiye - İtalya - Türkiye arasında taşıma yapan bir kuruluştur? Bize hep bu sorulur. İş.
Mesleki Bilgi Sistemi, yaşam boyu sürecek öğrenme ve gelişim yolculuğunda size rehberlik etmeyi amaçlamaktadır.
EKONOMİK MUCİZENİN ÜLKESİ JAPONYA
LOGO YÜKSEK ÖĞRETİMDE SIRALAMA SİSTEMLERİ YÜKSEK ÖĞRETİMDE SIRALAMA SİSTEMLERİ.
Koç Üniversitesi Kütüphanesi Şubat 2010
Türk Yükseköğretiminde Bologna Süreci Uygulamaları ve Geleceğe Bakış Prof. Dr. Nejat Erk EYLÜL 2015 ANKARA.
Türk Üniversitelerinde AKTS deneyimi -Arka Planı ve Geleceğe Bakış- Prof. Dr. Lerzan Özkale İTÜ, Bologna Uzmanı I. Bologna Süreci Araştırmaları Kongresi.
- Politika ve Yenilik Komitesi toplantısı Marc Durando Avrupa Okul Ağı etkinlikleri sunusu.
ULUSAL MESLEKİ BİLGİ SİSTEMİ
Öğretmenin öğrenme üzerindeki etkisi Pek çok deneysel çalışma, öğretmenin öğrenci başarısı üzerinde büyük bir etkiye sahip olduğunu göstermektedir.(Bkz.
Prof. Dr. Fersun PAYKOÇ ODTÜ Eğitim Fakültesi Emekli Öğretim Üyesi.
2 SİSTEM 9 DÜNYADA SİSTEM ülkede, 6500’den fazla tamamlanmış proje.
ADRES: 17 Eylül Mahallesi Servet Çırpan Caddesi No:74 TELEFON:
ELEME,SEÇME,SIRALAMA!
Okullarda Kariyer Planlama Okul – Veli İletişimi
ÖĞRETİM YILI TANITIM YÖNELTME TOPLANTISINA HOŞGELDİNİZ.
Sayılarla Yükseköğretim Akademik Arşiv Projesi (YAAP) ve Uluslararası Görünürlük Gültekin GÜRDAL İzmir Yüksek Teknoloji Enstitüsü Kütüphane ve Dokümantasyon.
Var – Yok © 2010 Study Turkish Study Turkish
UZAKTAN EĞİTİMİN TARİHSEL GELİŞİMİ
PROF.DR. FİLİZ GİRAY ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ YÜKSEKÖĞRETİMİN FİNANSMANI.
“Çinlilerin eğitime ilişkin çok yüksek beklentileri var
Bölüm IV Öğretimde Görsel İşitsel Araçlar
ABD Eğitim Sistemi Salih Burak Güngur Ahmet Baki Üzülmez
ÇOCUK EĞİTİMİNDE TEKNOLOJİNİN KULLANIMI
EĞİTİM FİNANSMANI ve OKULDA KAYNAK YÖNETİMİ
EĞİTİM BİLİŞİM AĞI (EBA)
SHOULD EXPLANATION   *Should öğüt ya da tavsiye bildirmektedir. Bir kişiye öğütte bulunurken kullanılmaktadır. Yapılmasının iyi olmayacağını söyleyebilmek.
tomorrow soon next week / year in five minutes/ in two hours later today I'll go to the market tomorrow. Don’t worry. He will be here soon. There.
KARŞILAŞTIRMALI EĞİTİM
Dünyada Başlıca Ülkelerin İşsizlik Oranları. Birinci madde işaretinizi buraya ekleyin İkinci madde işaretinizi buraya ekleyin Üçüncü madde işaretinizi.
İLKOKUL ÖĞRENCİLERİNİN AHLAK ALGILARI
Türk Eğitim Sistemi ve PISA Sonuçları
PRESENT CONTINUOUS TENSE
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Multipoint programlama
EĞİTİMDE FIRSAT VE OLANAK EŞİTLİĞİ - EŞİTSİZLİĞİ
Sunum transkripti:

Eğitimde Yeni Yönelimler Mehmet Baki ÖZTÜRK Stratejik Planlama ve Yönetim Daire Başkanı Türkiye Adalet Akademisi Öğr.Üyesi NLP TRAINER – QMS LEAD AUDITOR

Sorularla Başlamak… Dünyanın ilk 17 ekonomisi içinde olup, insani gelişmişlik endeksinde 92. olmak nasıl açıklanabilir? 41 OECD ülkesi arasında imkanları en iyi okuluyla en kötü okulu arasındaki farkın en yüksek olduğu ülke neden Türkiye? Veli katkısıyla birlikte öğrenci başına en fazla para harcayan ülke niçin Türkiye? Türkiye yükseköğretimde indekslere giren araştırma makalesi sayısında 19. sıradayken bunların katma değere dönüşmesinde niçin 94. sırada? Türkiye’de öğrencilerin derse giriş hızıyla dersten çıkış hızları arasındaki fark niçin çok yüksek? Türkiye’de okullar 180 iş günü açıkken Japonya’da niçin 243 gün açık?

Kadim Güncel Eğitimin iki ana boyutu Kadim hedefleri hiza taşı olarak alıp, güncel olanı şekillendireceğimiz

Eğitimdeki Ana Yönelimler Ekonomi Odaklı Olma Dijitalleşme Bireyselleşme İnovasyon Değerler Eğitimi

Herkese 40 Numara Ayakkabı Otobüsten Bisiklete Doğru You go where you choose Jay Cross – Internet Time

Davranış psikolojisi alanındaki çalışmaları ile Nobel ödülü alan Daniel Kahneman. ABD’de, Gates Vakfı’nın sponsorluğuyla yapılan araştırma. Başarılı okulların çoğunun küçük okullar olduğu gözlenmiş. Basit sebep-sonuç ilişkileriyle açıklamak. Okulları küçültmeye yönelik ülke çapında kampanya yürütülmüş. 1.7 Milyar dolar harcanmış. Oysa gerçekte küçük okullar daha iyi değil sadece daha değişken. En kötü okulların özelliklerine bakılsaydı, onların da çoğunun küçük okullar olduğu görülecekti.

Herhangi Bir Yerde Herhangi Bir Zaman Öğrenme Aynı Zaman Aynı Yer Aynı Zaman Farklı Yer Kara Tahta Projektör Slayt Kitap Video Konferans Audio Konferans UyduTV, Doküman U Z A K T N Y E R L WWW Mail Görsel Media , Video, Audio Multimedia, CD-ROM Video, Audio, Doküman Farklı Zaman Aynı Yer Farklı Zaman Farklı Yer SMP ANNISAA – WELCOMING 21 CENTURY

a-r-u-n.com cc Steve Wheeler, University of Plymouth, 2010

Günümüzde İnovasyonun Değeri Kaykayoğlu,2008

ÖĞRETMENİN ÖNEMİ Varyansın Açıklanması (Hattie*) Öğrenci % 50 Ev % 5 – 10 Okul % 5 – 10 Akran Grubu % 5 – 10 Öğretmen % 30 Teknoloji %1 Hattie J. (2003). Teachers Make a Difference: What is the Research Evidence?

PISA Birincisi Finlandiya Eğitim Sisteminin Bazı Özellikleri Öğrenciler yeteneklerine göre ayrılmamışlardır, Zayıf öğrencilere daha fazla önem verilir. Öğrencilerin okullara yerleştirilmesi ailelerin servetine bağlı olarak yapılmaz. Okulların denetimi yapılmaz Temel eğitim süresince ve sonunda ulusal bir sınav yoktur Genel ortaöğretimden sonra, bir ulusal bitirme sınavı yapılmaktadır Değerlendirmenin amacı gelişimdir. İlk altı yıl not verilmez. İlk altı yıl boyunca tüm derslere tek öğretmen girer

EĞİTİMDE PARÇACI ALGI HOWARD GARDNER Disiplinli Akıl The Disciplined Mind Sentezleyici Akıl The Synthesizing Mind Yaratıcı Akıl The Creative Mind Saygı Aklı The Respectful Mind Etik Akıl The Ethical Mind HOWARD GARDNER Gardner, H. Five Minds

Keşif Paradigması Öğrenme Paradigması Öğretim Paradigması Türkiye Dünya Keşif Paradigması Öğrencileri bilgiyi her yerde aramak için cesaretlendirmek. 2000’den sonra Devam Öğrenme Paradigması Öğrencileri ihtiyaç duydukları konuları nasıl Öğreneceklerini öğrenmeye yöneltmek Devam 2000’lere kadar \ Öğretim Paradigması Öğrencilere neyi öğrenmeleri gerektiğini söylemek 1950’lere kadar 1950’lere kadar

Müzik Değişince Dans Değişir Takesi Kitano

Öğrencilerimizi henüz var olmayan meslekler için hazırlıyoruz. Jefff Brenman

Çin’deki üstün yeteneklilerin sayısı neredeyse Türkiye’nin nüfusu kadar. Jefff Brenman

Henüz sorun olup olmadığını bile bilmediğimiz problemleri çözmek için… Jefff Brenman

Henüz keşfedilmemiş teknolojileri kullanmak için çocuklarımızı yetiştiriyoruz. Jefff Brenman

EĞİTİM HARCAMALARINI PLANLAMAK

TOPLUMSAL MUTABAKAT: HEMEN No Child Left Behind Our Children Are Our Future: No Child Left Behind                                                                                                                                                                                             A New Era in Education

This isn’t a Republican law. This isn’t a Democratic law. This is an American law.                                

50 yıl önce okulda öğretilenlerin %75’i kullanılırken, şimdi %2’lerde

Bu notlar ne böyle? Bu notlar ne böyle?

1947 ABD 2008 Ankara

SENSİN KANSER! NİÇİN SADECE ÖĞRENCİLERİ ÖLÇÜYORUZ? Devlet eşitsizliği gidermek için gerekeni yapabiliyor mu? HAYIR Öğretmen yetiştiren kuruluşlar yeterli mi? HAYIR Eğitim yöneticileri yeterli mi? HAYIR Okullar yeterli mi? HAYIR Öğretmenler yeterli mi? HAYIR Anne-babalar yeterli mi? HAYIR Öğrenciler yeterli mi? BAKALIM YETERLİ Mİ? NİÇİN SADECE ÖĞRENCİLERİ ÖLÇÜYORUZ?

TÜRK ÇOCUKLARINA SORMUŞLAR Duvardan delikli havuz sorularını yapamamışlar