T.C. BEYKENT ÜNİVERSİTESİ The Rise Of The Knowledge Society

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Journal Use Reports Süreli Yayın Koleksiyonu Geliştirmenizde Güçlü Karar Destek Hizmeti - Kasım
Advertisements

Makale İnceleme Soruları
kaynakca.info TÜRKİYE KAYNAKÇASI
Kalkınma Tartışmalarında Japon Modelinin Yükselişi, Düşüşü ve Tekrar Yükselişi Prof. Dr. Murat YÜLEK İstanbul Ticaret Üniversitesi.
Yapabildiklerimiz Yapabildiklerimiz
Bilimsel Bir Makale Nasıl Yazılır ve Yayımlanır Robert A
Bilgi Okuryazarlığı Bu çalışma Prof. Dr. Buket Akkoyunlu’nun “Bilgi Okuryazarlığı ve Yaşam Boyu Öğrenme” başlıklı bildirisine dayanılarak hazırlanmıştır.
Ortak Öğrenme Nasıl Gerçekleşir? Türk Otomotiv Sektöründen Örnekler TÜSİAD – UİG Rekabet Öncesi İşbirlikleri Başarı Hikayeleri Semineri Dr. Umut EKMEKÇİ.
HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ GENÇLİK ARAŞTIRMALARI VE UYGULAMA MERKEZİ FAALİYET SUNUMU Merkez Müdürü / Prof. Dr. AYLİN GÖRGÜN BARAN.
Emerald Management eJournals Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi 08 Nisan 2011 Mine Tonta Tel:
MERKANTİLİZM TANIM Orta çağın sonları ile sanayi devrimi arasında kalan dönem. Ticaret Ev-sanayi şeklinde başlayan sanayi Kapitalist sınıf: sanayiciler,
İstanbul Medipol Üniversitesi
TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE KULLANILAN STRATEJİ, YÖNTEM VE TEKNİKLER
BİR ÖZEL HASTANEDE ÇALIŞAN HEMŞİRELERİN
Yrd. Doç. Dr. Özcan PALAVAN
KOMPOZİSYON YAZMA GİRİŞ BÖLÜMÜ.
MELİKE KARACA FİZİKOKİMYA.
WEB 2.0 NEDİR? BİRNUR EKİZ TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ ÖRGÜN ÖĞRETİM 2. SINIF.
EĞİTİM SOSYOLOJİSİ Dr. Mustafa Ergün AKÜ-2013.
Doktora Seminer Dersi Beykent Üniversitesi, İstanbul
İŞLETME YÖNETİMİ - DOKTORA PROGRAMI
The End of Cheap Chinese Labor Author(s): Hongbin Li, Lei Li, Binzhen Wu and Yanyan Xiong Source: The Journal of Economic Perspectives, Vol. 26, No. 4.
Professor Kay Livingston İstanbul. İskoçya’daki Dil Politikası Avrupa Birliği’nin 1+2 modeline dayalı olarak okullarda dil öğretimi ile ilgili bir.
GIRLS IN ICT TÜRKİYEDEKİ VE DÜNYADAKİ KADIN BİLİŞİMCİLER WOMEN IN ICT IN TURKEY AND IN THE WORLD.
BİLGİ KAYNAKLARININ TÜRLERİ DANIŞMA KAYNAKLARI: BİLGİNİN KENDİSİNİ VEREN – IV “READY REFERENCE” BBY154 Bilgi Hizmetleri (2013)
HUKUKTA BİLGİ YÖNETİMİ BBY Veri Tabanları (Uluslararası) Nazan Özenç Uçak Güz.
Kazanım 6 Yaptığı çalışmalarda yararlandığı kaynakları gösterir.
Dünyada Uzaktan Eğitime İlişkin İlk Uygulamalar
KÜRESELLEŞMENİN BEYİN GÖÇÜNE ETKİSİ VE TÜRKİYE
ITY529S İTY’DE KARAR VERME
XIX. yüzyılın ikinci yarısına kadar derebeylik (feodal) düzenin hâkim olduğu Japonya, dış dünyaya kapalı bir ülkeydi. Şogun adı verilen ordu komutanı bu.
SOSYALİZM NEDİR? Kara dayalı sistemindeki özel mülkiyet yerine ortak mülkiyetin, sermayeyi elinde tutan azınlık kitlenin kendi istekleri doğrultusunda.
KLASİK OKULUN TEMSİLCİLERİ
UZAKTAN EĞİTİMİN TEMELLERİ TARİHSEL GELİŞİM Dr. Serçin KARATA Ş.
DÜNYADA ve TÜRKİYE’DE UZAKTAN EĞİTİM UYGULAMALARI
Konu: Ders İçeriği Öğretim Üyesi: Doç. Dr. Şuayyip Çalış SAÜ| İnsan Kaynakları Yönetimi.
ENERJİ SİSTEMLERİ MÜHENDİSLERİNİN GÜNEŞ ENERJİSİ SEKTÖRÜNDEKİ YERİ Yrd.Doç.Dr. F.Görkem Üçtuğ Bahçeşehir Üni. Enerji Sis. Müh. Öğr. Üyesi Enerji Sis. Müh.
YENİ DÖNEM PROGRAMLAR HERKES İÇİN ERASMUS ‘ERASMUS for ALL ’ 6 Mayıs Ege Üniversitesi, İZMİR.
HALK SAĞLIĞI VE SOSYAL PSİKİYATRİ Prof. Dr.Recep AKDUR.
YÖNETİMDE YENİ GELİŞMELER KURUMSAL YÖNETİM (CORPORATE GOVERNANCE)
Standardize / Simüle Hasta Temelli Tıp Eğitimi Doç. Dr. Muharrem Ak Zirve Üniversitesi Emine-Bahaeddin Nakıbo ğ lu Tıp Fakültesi 1.
KÜLTÜREL ÇALIŞMALAR LİSANS PROGRAMI
STRATEGIC PARTNERSHIPS IN THE FIELD OF EDUCATION, TRAINING AND YOUTH
STRATEGIC PARTNERSHIPS IN THE FIELD OF EDUCATION, TRAINING AND YOUTH
Mesleki Rehberlik - I Yrd. Doç. Dr. Gökhan Atik.
Ölçme ve Değerlendirme
BİLGİ: ÜRETİMİ, YÖNETİMİ VE PAZARLANMASI
SİYASET BİLİMİ LİSANS PROGRAMI
MAKROEKONOMİYE GİRİŞ Oya Cesur Demir.
EKONOMİ LİSANS PROGRAMI
Yerel ve Bölgesel Yönetimler
EĞİTİMDE BİLİŞİM TEKNOLOJİSİNİN ETKİSİ
Yrd.Doç.Dr. Çağdaş Erkan AKYÜREK
Din Psikolojisi Bilimi
SAĞLIK KURUMLARINDA KARAR VERME YÖNTEMLERİ
BEDEN EĞİTİMİNDE YÖNETİM VE ORGANİZASYON
MEDYA, PARA VE PİYASA.
Balık yetiştiriciliğinde yer seçimi ve su kalitesi
İŞLETME YÖNETİMİNİN TARİHSEL GELİŞİM SÜRECİ
ITY529S İTY’DE KARAR VERME
Su ürünleri sağlığı ve BALIK HASTALIKLARI
Su ürünleri AVCILığı 14. Hafta.
KONTROLLÜ KOŞULLARDA BALIK ÜRETİMİ BALIK BİYOLOJİSİ
Uluslararası Üniversite Sıralama Sistemleri Genel Bir Değerlendirme
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ TURİZM COĞRAFYASI
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Çağdaş Gelişmeler Işığında Ana Dili Öğretimi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ TURİZM COĞRAFYASI
Sunum transkripti:

T.C. BEYKENT ÜNİVERSİTESİ The Rise Of The Knowledge Society Doktora Seminer Dersi The Rise Of The Knowledge Society 06.05.2015 Öğretim Üyesi Hazırlayanlar Prof. Dr. Yıldız Güzey Harun Ceylan Ömer Oğuz Polat Sibel Süt

Makalenin Kimliği Makale Adı Bilgi Toplumunun Yükselişi The Rise Of The Knowledge Socıety Yazarı Peter F. Drucker Yayımlandığı Dergi Woodrow Wilson International Center for Scholars- wilson quarterly wq@wilsoncenter.org  Yayımlanma Tarihi 1993 Cilt-Sayı No Vol. 17, No. 2 Sayfa Sayısı 19 (52-71) Atıf Sayısı 149 Anahtar Kelimeler   Bilgi toplumu, Postkapitalist,icat, sanayi devrimi      

Makalenin Yazarı Peter Drucker, 1909 yılında Avusturya’da eğitim seviyesi yüksek bir anne babanın çocuğu olarak dünyaya geldi. Frankfurt Üniversitesi’nde okudu. Keynes ve Schumpeter’den ders aldı. 1929’da Frankfurt’un en büyük günlük gazatesinde finans yazarlığı yaptı. Londra Bankası’nda ekonomist olarak işe başladı.1937’de gazeteci olarak Amerika’ya gitti. 

Vermont’ta Bennington Koleji’nde siyaset ve felsefe profesörü olarak ders verdi. Özetle yönetimin bir bilim ya da sanat değil, bir meslek olduğunu gösterdi. 21 yıl boyunca New York Üniversite’sinde hocalık yaptı.  1975’ten itibaren 20 yıl Wall Street Journal’da aylık köşe yazarlığı yaptı. Gazeteci, profesör, tarihçi, ekonomist, yönetim bilimci olarak 95 üretken yıl... En önemli katkısı işletme alanındaydı.. Bugün kullanılan neredeyse tüm modern yönetim kavramlarını önce o ifade etti ya da geliştirdi. 95 yaşında Los Angeles'te vefat etti.

Yazarın Yayınları 1939: The End of Economic Man (New York: The John Day Company) 1942: The Future of Industrial Man (New York: The John Day Company) 1946: Concept of the Corporation (New York: The John Day Company) 1950: The New Society (New York: Harper & Brothers) 1954: The Practice of Management (New York: Harper & Brothers) 1957: America's Next Twenty Years (New York: Harper & Brothers) 1976: The Unseen Revolution: How Pension Fund Socialism 1982: The Changing World of Executive (New York: Harper & Row)

1982: The Last of All Possible Worlds (New York: Harper & Row) 1984: The Temptation to Do Good (London: William Heinemann Ltd.) 1992: Managing for the Future (New York: Harper Collins) 1993: The Ecological Vision (New Brunswick, NJ and London: Transaction Publishers) 1993: Post-Capitalist Society (New York: HarperCollins) 1995: Managing in a Time of Great Change (New York: Truman Talley Books/Dutton) 2002: Managing in the Next Society (New York: Truman Talley Books/St. Martin’s Press) 2002: A Functioning Society (New Brunswick, NJ and London: Transaction Publishers) 2004: The Daily Drucker (New York: Harper Business)

Türkçeye Çevrilen Eserleri Klasik Drucker Etkin Yöneticinin Seyir Defteri Fırtınalı Dönemlerde Yönetim Geleceğin Toplumunda Yönetim Sonuç İçin Yönetim Kapitalist Ötesi Toplum 21. Yüzyıl İçin Yönetim Tartışmaları Büyük Değişimler Çağında Yönetim Etkin Yöneticilik Yönetim Uygulaması Yeni Gerçekler Devlet ve Politika Alanında Ekonomi Bilimi ve İş Dünyasında Toplumda ve Dünya Görüşünde Gelecek İçin Yönetim 1990'lar ve Sonrası

Çağdaşları Teresa Joyce Covin, Bonnie P. Stivers, Anna-Katharina Hornidge, Feiwel Kupferberg, Paul Thagard William E. Helal Burkart Holzner Ronald Barnett*

Aynı Konuda Yazılan Makaleler Anna A. Kornienko,The Concept of Knowledge Society in the Ontology of Modern Society, Procedia-Social and Behavioral Sciences, Volume 166, 7 January 2015, Pages 378–386 Kenneth Carlaw, Les Oxley, Paul Walker, David Thorns and Michael Nuth, Beyond the Hype: Intellectual Property and the Knowledge Socıety/Knowledge Economy, Journal Of Economıc Surveys, Sep 2006, Vol. 20, No. 4 Nico Stehr, Knowledge Society, History of, International Encyclopedia of the Social & Behavioral Sciences (Second Edition), 2015, Pages 105-110

Joshua S. Gans, Knowledge of growth and the growth of knowledge Original Research Article, Information Economics and Policy, Volume 4, Issue 3, 1989–1990, Pages 201-224 W. Krohn, Knowledge Societies, International Encyclopedia of the Social & Behavioral Sciences, 2001, Pages 8139-8143 Martin Kenney, The role of information, knowledge and value in the late 20th century, Original Research Article,Futures, Volume 28, Issue 8, October 1996, Pages 695-707

Makalenin Amacı Yazar bireylerin başarılı oldukları alanlara yönelerek bilgi seviyelerini bu alanda artırarak uzmanlaşmaları gerektiğini vurgulamaktadır. Başarısız olunan alanlarda vakit harcamamalarını gerektiği belirtmektedir. Her bireyin başarılı olduğu alanı keşfederek bireysel sorumluluk almalarının başarılarını arttıracağını söylemektedir.

Kişileri erkek ya da kadın diye tanımlamak yerine bilgi düzeyi ve ne kadar eğitimli olduklarının önemini vurgulamaktadır. Yarının eğitimli insanları global ve batılı dünyada daha çok kendilerine yer edineceklerdir. Karl Marx öldükten 30 yıl sonta komünizm etkisini kaybetmeye başladı ama kişinin bilgi seviyesi bireysel soromluluğu ve eğitimli insan olarak kendini yetiştirmesini hedef alan bilgi çağı her zaman yaşayacaktır.

Makale Özeti Antik çağlardan günümüze periyodik olarak yeni bilgi, icatlar, buluşlar gelişiyor. Milattan sonra 800 yılına kadar gemiler kürekliydi, sonra bu tarihte rüzgarın gücüyle de ilerlenebileceği bulundu ama 500 yıl kadar bu sağlıklı kullanılamadı, rüzgar sadece doğru yönde estiğinde kullanıldı, onun dışında yine kürek kullanıldı. Yani yenilikler çok geç adapte oluyor ve geliştirilemiyor.

Makale Özeti Atlara üzengi yapılmasıyla, atın üstünde kılıç kullanmak, savaşmak daha da mümkün hale geldi ve gücü elinde bulunduran iyi savaşanlar oldu. Para, güç onlarındı. Bu beyler zamanla toplumda önemli bir yer edindiler ve üzengi feodalizmin doğmasına sebep oldu. Bu beyler ve beylerin sahip olduğu toprakları işleyen çalışan emek veren köylü sınıfı ezildi. Endüstri Devrimi, rüzgarın gücü, tekerleğin kullanılması, buhar makinasıyla bu derebeylikler son buldu.

Makale Özeti Endüstri Devrimi ile gelen bu değişimler Hindistan, Çin, İslam toplumlarında değer bulmadı, uygulanmadı. Avrupa’nın genelinde 400 yılda, Batı Avrupa’da 100 yılda adapte oldu. 1794’te France's Ecole Polytechnique ilk teknik üniversite, ilk olarak mühendislik öğretmeye başlıyor. 1800’lerin başında tıp öğretimleri başlıyor. Dünyada bilgi, bilim eğitimleri yayılıyor ve üretimin, yeniliğin önünü hızla açıyor. 1840’lar gibi Almanya’da kimya üzerine araştırmalar, buluşlar yoğunlaşıyor.

Makale Özeti 1800’lerin başı Jane Austin romanlarında fabrika çalışanları, bankacılardan bahsedilmiyor. Esnaftan, avukatlardan, yazarlardan bahsediliyor. 1830’lar Balzac – romanlarında fabrikalar, bankacılar, borsalardan bahsediyor. Charles Dicken 1854 – Fabrika işçilerinden bahsediyor. 1900’ler sanayileşme artıyor ve Marx’ın terimi yabancılaşma (alienation). İşçi sınıfı ezilen sınıf. Frederick Taylor 1856-1915. Taylor işçi eğitimine çok önem veriyordu, yeteneklerin de böyle ortaya çıkacağına inanıyordu.

Makale Özeti 2. Dünya Savaşı’ndan sonraki süreçte “bilgi” öne geçti ve Yönetim Devrimi kavramı oluştu. Bilgi; üretimde, işgücünde, sermayede tek başına söz sahibi ve yönlendirici oldu. Bugün bilginin gücünün şekillendirdiği bir bilgi ekonomimiz var ve bu ekonomi şüphesiz ki bir «Post Kapitalist» ekonomidir. Japonya ve Kore’nin savaş sonrası bilgiye ve kişisel eğitime verdikleri önemle hızla yol kat ettiklerini belirtmektedir.

İçerik Tanımı: Temel Fikirler Bilginin önemi, gücü, sonsuz olması Başarılı olunan alanlara yönelmek, başarısız alanlarda vakit harcamamak Sürekli eğitim almak Kişisel sorumluluk almak

İçerik Tanımı Yönetim bilimi alanında yazılmıştır Bilginin toplumlardaki gelişim süreci ve sonuçları incelenmiştir İnceleme makalesidir Yazarın konuya yaklaşımı subjektiftir Tarihsel süreçteki örneklemelere yer verilmiştir Makalede dergi ile yazar arasındaki röportaja yer verilmiştir

Hedef Okuyucu Kitlesi Yönetim bilimciler Eğitime ve bilgiye önem verilen her alan İşletme yöneticileri ve çalışanlar

Dil Ve Üslup Makalenin dili popülerdir. Yazar, anahtar sözcükleri, temel kavramları ve terimleri yeteri kadar açıklamıştır. Yazarın üslubu, hedef kitleye uygundur. Yazar dili kısmen etkili kullanmıştır. Bazı cümleler birbiriyle benzerlik göstermiştir. Aynı kelimeler çok sık kullanılmıştır.

Yazarın Yaklaşımı Yazarın yaklaşımı kısmen akademik, büyük ölçüde uygulamacı kitlenin beklentilerini karşılayacak niteliktedir. Yazar, makalede kendi düşüncelerine yer vermiş, tartışmaya açık değildir Kişilerin veya toplumların bilgiyi kullanmaları neticesinde global dünyada kendilerine yer edineceklerini örneklerlerle açıklamıştır.

Değerlendirme Yazar, makalede hiç kaynak kullanmamıştır. Makalenin içinde derginin yazarla yaptığı bir röportaj da mevcuttur. Makalenin bütününde bilgi ve bilim kavramını tarihsel gelişim sürecinde detaylı örneklendirmelerle anlatmıştır, bu okuyucunun ilgisini dağıtmaktadır. Başlık ile içerik makalenin bütününde uyumsuzdur. Makalenin sonlarında yazarın ana mesajı anlaşılabilmektedir.

Doğɾu şeyi yapmak, biɾ şeyleɾi doğɾu yapmaktan daha iyidiɾ Doğɾu şeyi yapmak, biɾ şeyleɾi doğɾu yapmaktan daha iyidiɾ. Peter Drucker

Teşekkür ederiz 