NIELSEN perakende ölçüm hizmetlerİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Uzmanı
Advertisements

AB Eğitim Programları Koordinatörlüğü
İNŞAAT SEKTÖRÜ: MAKRO BAKIŞ
ARZU YALÇIN ÖZERPLAST Plastik San. ve Tic. Ltd. Şir.
Besin nedir?.
TÜRKİYE’NİN SEKTÖREL DEĞERLENDİRMELERİ
Global Pazar Analizi 1. adım: Organizasyonun U/A’laşmaya ne derece hazır olduğunu incele. Finansal ve fiziksel kaynaklar, ilgili beceri ve yetenekler,
Almıla KINDAN Mavi Bayrak Ulusal Koordinatörü 5-6 Nisan 2012, Bitez-BODRUM Almıla KINDAN Mavi Bayrak Ulusal Koordinatörü 5-6 Nisan 2012, Bitez-BODRUM MAVİ.
DENGELİ YAŞAM PROGRAMI
OBEZİTE VE SAĞLIKLI BESLENME
Nobody’s Unpredictable what do we see? STF004 Yerel TV Paneli
ADIM ADIM TEMİZLİK EL YIKAMA AĞIZ VE DİŞ TEMİZLİĞİ VÜCUT TEMİZLİĞİ.
SÜT ÜRÜNLERİNİN DIŞ TİCARETİNDE FIRSATLAR VE MÜCADELE ALANLARI SÜT ÜRETİM VE TÜKETİMİNDE DEĞER ZİNCİRİ 20 MAYIS 2014.
Confidential & Proprietary Copyright © 2009 The Nielsen Company Reklam Endeksi Nielsen Media Research & Nielsen Consumer İşbirliği İle Yürütülmektedir.
BESLENME, HAREKETLİ YAŞAM VE HİJYEN Dyt. MELTEM MUTLU İZMİR İL SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ.
SAĞLIKLI BESLENME VE BİLİNEN YANLIŞLAR
OKUL ÇAĞINDA ÇOCUK BESLENMESİ
GENETİĞİ DEĞİŞTİRİLMİŞ ORGANİZMALAR (GDO)
5.Sınıf fen bilgisi dersi sunusu Besin nedir?
HAFTA I.
DÜNYA BESLENME KILAVUZLARI
DAĞCILIKTA BESLENME VE SIVI ALIMI
ADEM EROL BAFRA 30 AĞUSTOS İLKÖĞRETİM OKULU
KOMPOZiT MALZEMELERİN GERi KAZANIM YOLCULUĞU
ESF/EUROCORES EUROPEAN COLLABORATIVE RESEARCH. 2 ESF/EUROCORES Nedir?  ESF’in faaliyetlerinden birisi olan EUROCORES, ulusal fonlama kurumları (National.
YAŞ GRUPLARINA GÖRE BESLENME
Sola Kimya Firma Sunumu. Sola Kimya Firma Sunumu 2013 Ajanda Biz kimiz? Ürünlerimiz Vizyonumuz / Değerlerimiz Motivasyonumuz Stratejik Çerçeve.
LOGO Akdeniz Belediyeler Birliği Gençlik Bilgilendirmesi Sunumu Antalya Büyükşehir Belediyesi Eurodesk Temas Noktası.
Hızlı Tüketim Ürünleri
EMLAK PAZARLAMA STRATEJİLERİ VE UYGULAMALARI
Hızlı Tüketim Ürünleri
YETERLİ VE DENGELİ BESLENME
Tıbbi Cihaz Üreticileri Derneği
ÇAĞDAŞ YAŞAMI DESTEKLEME DERNEĞİ
BESİNLER VE TÜKETİMİ.
Yard. Doç. Dr. Oğuzhan Aygören İTÜ İşletme Fakültesi
Genel Bilgilendirme Yrd.Doç.Dr.Sevinç HATİPOĞLU Erasmus Kurum Koordinatörü 07 Ekim 2009 Tanışma Toplantısı.
MAKARNA VE İ RM İ K İ HRACAT B İ LG İ LER İ İ Ç İ N TIKLAYINIZ. TIKLAYINIZ.
Toplumda Hayat Boyu Öğrenme Kültürü ve Farkındalığının Oluşturulması
İhsan Kaan BERBEROĞLU Ülker Bisküvi San. A.Ş. Satınalma Direktörü.
Ders 8 Temel Analiz Hüseyin İlker Erçen
DENGELİ VE DÜZENLİ BESLENME.
TÜKETİCİ HAKLARI En son yaptığınız alışverişi hatırlıyor musunuz?
DİYABETTE TIBBİ BESLENME TEDAVİSİ
Şifa Üniversitesi Tıp Fakültesi
Bu Ünitenin Sonunda; Öğreneceğiz. Manav meyveleri, ne ile ölçer?
ADIM ADIM TEMİZLİK.
11 Rekabetçi Etkileşimler 1. Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 11-2 Bölüm Soruları  Pazar liderleri toplam marketi.
Aile Yaşam Döngüsü Yrd. Doç. Dr. Zeliha Cansever
TÜRK İ YE PERAKENDE SEKTÖRÜ: VERİ UFUKLARI/UFUKTAKİ VERİLER DR ŞÜKRÜ ASLANYÜREK RETAIL VISION 11/23/
Türkiye’nin CERN’e Ortak Üyeliği M. Hakan KIZILTOPRAK TOBB Başkanlık Özel Müşaviri (CERN Industrial Liaison Officer for TURKEY)
EMZİKLİLİK DÖNEMİNDE BESLENME Muhammet Özgür DEMİR.
2017
Marka hikayesi ERDEM OKTAY
Zahide Türkan SUBAŞI İzocam. Zahide Türkan SUBAŞI İzocam.
DAĞITIM KAVRAMI ve DAĞITIM KANALLARI
Şeker Tüketİmİ ve SağlIk
YAĞLI TOHUMLU BİTKİLER VE BİTKİSEL YAĞLAR KONFERANSI
Merve ÇAKMAK.
EKONOMİ LİSANS PROGRAMI
EKON 331 ULUSLARARASI TİCARET VE EKONOMİ BÖLÜM 1 GİRİŞ
Menü Planlama.
SAĞLIKLI YAŞAM ve SAĞLIKLI BESLENME…
PAZARLAMA KANALLARI VE FİZİKSEL DAĞITIM
Çamaşır ve bulaşık makinenizi tam dolduğunda çalıştırın. Koyu renk çamaşırlarınızı düşük sıcaklıkta yıkayın. Temizlik malzemesi olarak, durularken daha.
Ne kadar enerjiye ihtiyaç duyarız?
Uluslararası İlişkiler ve Programlar Ofisi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
YILDIRIM BELEDİYESİ GERİ DÖNÜŞÜM PROJESİ. ÇÖP ve ÇEVRE İnsanlar her gün, boşalan, kırılan, eskiyen, bozulan veya artık istenmeyen her şeyi çöpe atar.
FEAP Üyeliği.
Sunum transkripti:

NIELSEN perakende ölçüm hizmetlerİ Ceylan kaynar Müşterİ çözüm ortağI lİderİ 2015

ajanda NIELSEN HİZMETLERİ (GLOBAL VE TÜRKİYE) NIELSEN PERAKENDECİ PANELİ VE KULLANIMI PERAKENDECİ PANELİ METODOLOJİSİ FMCG TRENDLERİ İŞBİRLİĞİ FIRSATLARI

Nielsen Hİzmetlerİ

VERİDEN BİLGİYE, İÇGÖRÜYE ve aksiyona... Tüketicinin her aksiyonu bir veriden yola çıkar Tüketicinin 360 derece anlamak

BİLGİDEN İÇGÖRÜYE (INSIGHT) SALE İSTEK DÜKKAN ÖNCESİ DÜKKAN İÇİ ALIM SADAKAT

100’DEN FAZLA ÜLKEDE... 100+ ülke 5.9 milyar tüketici 25 milyon dükkan

TÜRKİYE’DEKİ HİZMETLERİMİZ BUY WATCH FMCG PERAKENDECİ PANELİ TÜKETİCİ & ALIŞVERİŞÇİ ÇALIŞMALARI DÜKKAN İÇİ (IN-STORE) ÇALIŞMALARI RADYO REYTING ÖLÇÜMÜ REKLAM ÖLÇÜMÜ HİZMETLERİ

İŞBİRLİKLERİMİZ...

NIELSEN PERAKENDECİ PANELİ

Nielsen Türkİye Perakendecİ Panelİ… Türkiye genelinde perakende satış noktalarında hızlı tüketilen paketli ürünlerin performanslarını düzenli olarak ölçmektedir. Düzenli ölçülen veri ile pazar payı, dağıtım ve satış gibi performans metriklerinin ölçümü gerçekleştirilir. 3

100’DEN FAZLA ÜRÜN GRUBU TAKİBİ... CAY SALCA SAC JOLESI TURK KAHVESI KONSERVE GIDA SAC SPREYI HAZIR KAHVE KAHVE KREMASI SAC BOYASI HAZIR CIKOLATALI ICECEKLER DONMUS GIDA SAMPUAN GAZLI ICECEKLER BEBEK MAMALARI SAC KREMI MEYVE SUYU PUDRA SEKERI SAC KOPUGU BUZLU CAY OZEL KAHVELER AĞIZ GARGARASI SU UN DIS MACUNU ENERJI VE SPOR ICECEKLERI BAL DIS FIRCASI MADEN SUYU VE SODASI PAKETLİ EKMEK TIRAS BICAKLARI AYRAN YOGURT TIRAS MAKINALARI BIRA KREM PEYNIR TIRAS KREMLERI ALKOLLU ICKILER ÖZEL PEYNIR TEMIZLIK KAGITLARI MARGARIN BEYAZ PEYNIR HIJYENIK PEDLER SIVI YAG HAZIR PUDING BEBEK BEZLERI TEREYAG BITKI & MEYVE CAYLARI BEBEK MENDILLERI SAKIZ KURUYEMIS DEODORANT CIKOLATA KAPLAMALAR PIRINC UNU ERKEK PARFUMLERI SEKER PISIRME YARDIMCILARI CILT BAKIM URUNLERI BISKUVI VE KEK HARCLAR SABUN VE DUS JELLERI KREM CIKOLATA MAYA TALK PUDRASI CIKOLATA CAMASIR DETERJANLARI BEBEK BANYO KOPUKLERI CEREZ CAMASIR YUMUSATICILARI KOLONYA SUT EV TEMIZLEYICILERI AGDA VE TUY DOKUCULER CORBA BULASIK DETERJANLARI KIMYASAL OLM. EV TEMIZLEYICILERI KADIN KOKULARI HAZIR KAHVALTILAR STREC FILM VE ALUM.FOLYO BULYON HALI SAMPUANI BOCEK ILACLARI KETCAP CAMASIR SUYU MAYONEZ BULASIK MAKINASI KOKULARI ODA PARFUMLERI BULASIK MAKINASI TEMIZLEYICILERI PIL ISLENMIS ET KONDOM TOZ TATLILAR POSETLER KONSERVE BALIK KEDI KOPEK MAMASI MAKARNA SIGARA RECEL KEK UNU KABARTMA TOZU

Perakende Ölçümünün KullanImI Stratejik Taktiksel Pazar büyüklüğü, büyüme oranı ve segmentasyon Ciro ve miktar bazında marka pazar payları Markaların fiyat konumlanışı Fiyat Fırsatları Varyant, paket boyu, koku-aroma gelişimleri Sorunlu bölgelerin tanımlanması, sorunların belirlenmesi için Markaların ticari yapısı (stoksuzluk vb. ) Promosyon aktiviteleri kararları Bu sonuçlardan yola çıkarak satış örgütünün amaçlarını, hedeflerini belirlemek için 9

Pilli/Makineli Diş Fırçası Kategorisi STRATEJİK AKSİYONLAR Nielsen verisi nasıl kullanılıyor? Pilli/Makineli Diş Fırçası Kategorisi Fırça Ucu yuvarlak mı, dikdörtgen mi? Fırça sapı rengi hangi renk? Kaç pil ile çalışıyor?

TAKTİKSEL hareketler Üreticiler Nielsen verisine neden ihtiyaç duyuyor? ÇORBA KATEGORISI – SUPERMARKET KANALI Ramazan Dönemi AKSİYONLAR Ramazan dönemi öncesinde Stok seviyesi arttırmak Ramazan dönemine özel ürün lanse etmek Promosyon aktivitelerini belirlemek (Ramazan Paketlerine hangi ürün ile girilecek) Özellikle ilk 2 hafta önemli, promosyon ve reklamlara erken başlanmalı

PERAKENDECİ PANELİ METODOLOJİsİ

5 AdImda Perakendeci Paneli 5. Analiz ve Raporlama 4. Projeksiyon 3. Veri Toplama Design a representative sample - because you can’t visit every store. Data collection - Scanning of cigarettes is not available in a lot of classes of trade. Take about each. 2. Örneklemin Belirlenmesi 1. Uzay Tespit Çalışması

Uzay Tespit ÇalIşmasI Uzay Nedir? Nielsen Uzay’ı nasıl tespit eder? Perakendeci tipi ve coğrafik yerleşime göre gruplanmış perakendeci kırılımlarının toplam sayısıdır. Nielsen Uzay’ı nasıl tespit eder? Haritalı Alan Tarama Çalışması (Census) 76 il tarama 40.000+ perakendeci tarama Kısmi mahalle taraması Dükkanların yazarkasa, satış alanları, bulundurdukları ürün grupları gibi estimasyon göstergelerine bakılarak regresyon katsayıları ile ciroları tahmin edilir.

UZAY SONUÇLARI RAPORLANAN KANALLAR 2013 2014 TOPLAM TÜRKİYE 225,547 229,806 BIM 3,627 4,042 A101 1,695 2,146 TOPLAM TÜRKİYE (w/o BIM & A101) 220,225 223,618 TOPLAM MODERN KANAL w/o BIM & A101 9,700 11,610 -Hipermarket(>= 2500 m2) 292 289 -Büyük Süpermarketler (1000-2499 m2) 933 974 -Supermarketler (400-999 m2) 2,897 3,049 -Küçük Süpermarketler (< 400 m2) 5,578 7,298 GELENEKSEL KANAL (Bakkallar) 143,090 143,315 Kuruyemiş 12,743 12,440 Büfeler 18,562 19,331 Benzin İstasyonu 4,243 4,296 Parfümeriler 2,043 2,191 Eczaneler 23,769 24,530 Fotoğraf Dükkanı 6,075 5,905

ÖRNEKLEMİN BELİRLENMESİ Uzayın karakteristiğini temsil etmek üzere, uzaydan seçilmiş bir gruptur. Nielsen Örneklem seçimi için Tabakalandırılmış Örneklem metodunu kullanmaktadır. Türkiye 1. bölge 2. bölge 3. bölge 4. bölge 5. bölge 6. bölge iller SPM>2500 hücre 1 hücre 2 hücre 3 hücre 4 hücre 5 ... SPM 1000-2499 SPM 400-999 SPM<400 Geleneksel Kuruyemiş Büfe Parfümeri Eczane hücre 62 hücre 63

Verİ toplama BARKOD VERİSİ -Scanning- GELENEKSEL SAYIM CASH SLIP Türkiye’de farklı kanalllardan farklı metodlar ile veri toplanmaktadır. Süpermarketlerde Barkod Verisi, Geleneksel Kanalda Sayım ve İndirim Marketlerinde Kasa Fişi Metodu ile veri toplanır. BARKOD VERİSİ -Scanning- GELENEKSEL SAYIM CASH SLIP -Kasa Fişi Metodolojisi- 45

Projeksiyon ÖRNEKLEM TÜRKİYE UZAYI Projeksiyon, bir örneklemden elde edilen gözlemlerin bütünü tahmin etmek için kullanıldığı istatistiki bir yöntemdir. Tabakalandırılmış örneklemin projeksiyonu hücre seviyesinde yapılır. ÖRNEKLEM TÜRKİYE UZAYI 51

Market Ürün Dönem analİz ve Raporlama Bilgi Kategorileri Nerede? Toplam Pazar Süpermarketler Geleneksel Kanallar Bölgeler İller Market Ürün Kim? Kategori Segment Marka Alt marka Varyant SKU Bilgi Kategorileri Ne? Satış – Ciro, Miktar, Birim Fiyat Dağıtım Stoksuzluk Alımlar Ne zaman? Haftalık 2 Aylık 3 Aylık (Çeyreklik) Yıllık Dönem

FMCG TRENDLERİ

ÜLKE BAZINDA BÜYÜME ORANLARI (Q4 2014 VS Q4 2013) Ciro Değişimi (%) Denmark Finland Poland France Germany Spain Portugal Greece Italy Turkey Switzer- land Austria Czech Republic Estonia Latvia Lithuania Belarus Ukraine Romania Hungary Slovakia Moldova Bulgaria Russia Ireland Great Britain Monte- negro Serbia Slovenia Croatia Bosnia- Herze- govina Mace- donia Albania Norway Nether- lands Belgium Sweden Avrupa Ortalaması Üzerinde Büyüme Sıfır ile Avrupa Ortalaması arası büyüme oranı Negatif Büyüme Oranı

FMCG GELİŞİMİ 14.9% Ciro Payı % 2013 2014 Satış Miktarı ( 000 TL) 83,826,184 96,324,705 Ciro Payı % TOPLAM TÜRKİYE 2014 -0.0 -0.2 DİĞER; 0.6 TEMİZLİK; 3.8 TÜTÜN; 40.7 1.0 -0.6 GIDA VE İÇECEK; 47.3 KİŞİSEL BAKIM; 7.6 0.1

KANAL PAYLARI (%) (Sigara hariç toplam fmcg) KANAL GELİŞİMİ KANAL PAYLARI (%) (Sigara hariç toplam fmcg) Küçük Süpermarketler ve İndirim Marketleri pazardaki ağırlığını arttırıyor. 42.4 41.9 40.7 33.7 31.3 29.8 2012 2013 2014 18.1 17.0 15.8 9.8 9.4 10.1 İndirim Marketleri Geleneksel Kanal SPMs>=400 SPMs<400 Ciro 8% 23% 21% 12% Değişimi % 3

MARKET MARKALARI GELİŞİMİ Market Markaları Ciro Payı % TOPLAM TÜRKİYE 2012 2013 2014 TOPLAM FMCG 11.6 12.3 13.0 GIDA & IÇECEK 11.7 12.5 13.2 TEMİZLİK 9.5 9.7 10.7 KİŞİSEL BAKIM 11.9 12.5 13.1 Market Markaları Ciro Değişimi (%) 22.4 20.2 19.7 19.8 18.9 17.9 16.7 2013 vs 2012 2014 vs 2013 7.7 Toplam FMCG Gıda & Içecel Temizlik Kişisel Bakım

SEKTÖRLER BAZINDA İLK 10 FİRMA CİRO PAYI (%) 2013 2014 Chg+/- PMI ì 20,0 20,2 0,2 E.PILSEN î 9,5 9,0 -0,5 JTI 10,7 11,4 0,7 ULKER 8,0 7,5 BAT 6,7 0,0 COCACOLA 7,3 6,8 4,5 4,3 -0,2 DIAGEO 4,8 0,3 4,0 3,7 -0,3 PEPSICO 4,7 3,5 3,2 ETI 3,8 3,9 0,1 P&G 2,4 2,3 -0,1 TUBORG 3,0 2,2 NESTLE 2,7 2,8 PINAR UNILEVER SUTAS 2,5 24,9 23,9 -1,0 21,9 21,2 -0,7 16,7 17,0 7,8 7,9 HENKEL 14,9 14,2 HAYAT 6,1 6,2 RB 13,3 13,9 0,6 EBC 6,0 5,2 0,4 COLGATE 4,9 4,6 J.WAX 2,0 1,8 EVYAP FHP 1,6 1,7 LOREAL 3,1 3,4 BASER 1,5 1,4 BEIERSDORF 3M 2,9 PROVEL 1,0 1,2 GSK TOTAL FMCG FOOD & BEVERAGES HOUSEKEEPING PERSONAL CARE î ì ì î

İŞBİRLİĞİ FIRSATLARI &

NIELSEN ACADEMICS Nielsen’in araştırma sektörü hakkında online verileri, dersleri ve aktiviteleri içeren platform E-Book Online Aktiviteler Gerçek veriler ve durumlar 35 tema Televizyon Reytingleri Perakendeci Ölçümü Örnekleme Veri Toplama Metodları Lansmanlar Web Sitesi: Akademisyen ve Öğrenci log-in http://www.nielsenacademics.com/index.php

Case study competition Türkiye ve Avrupa Yönetim Ekipleri Sponsorluğu ile... 2014 ve 2015 yıllarında İstanbul’daki Üniversitelerin katılımı ile gerçekleştirdik. Boğaziçi Üniversitesi Koç Üniversitesi Sabancı Ünüversitesi Tüm Avrupa ülkelerinde Adım: Nielsen Türkiye yarışması Adım: Avrupa’da Türkiye’yi temsil etme (Atina, Budapeşte...) 2016’da İzmir Ekonomi Üniversitesi’ni de bekliyoruz 

TEŞEKKÜRLER... SORU & CEVAP