İZLEME ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME KURUM BAŞKAN YARDIMCILIĞI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
KAYSERİ İLİ İMALAT SANAYİ DURUM TESPİTİ ANKET ÇALIŞMASI BULGULARI KAYSO, HAZİRAN 2008.
Advertisements

KİMLİK DOĞRULAMA İŞLEMİNDE FOTOĞRAF UYGULAMASI
HEMŞİRE VE EBE İŞ GÜCÜ PLANLAMASI
Merkezi Hastane Randevu Sistemi
ŞANLIURFA KAMU HASTANALERİ BİRLİĞİ
RANDEVU SEKRETERLİK HİZMETLERİ
KEMALPAŞA DEVLET HASTANESİ
İNDİKATÖR YÖNETİMİ ORDU İLİ KAMU HASTANELER BİRLİĞİ GENEL SEKRETERLİĞİ
HOŞGELDİNİZ GÜNYÜZÜ ORTAOKULU.
T.C. SAĞLIK BAKANLIĞI Sağlık Bilgi Sistemleri Genel Müdürlüğü (SBSGM)
MEMNUNİYET ANKETLERİ Yük.Hemş. Betül BOZACI Kalite Birimi
Merkezi Randevu Sistemi
SASDER 1. ULUSAL KONGRESİ SAĞLIK SİGORTALARINDA PROVİZYON
Tuzla Devlet Hastanesi Sağlık Hizmetleri İlerleme ve Değerlendirme
Hasta Hakları Nelerdir?
İNSAN KAYNAKLARI PLANLAMA VE İSTİHDAM GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLIĞI
Eğitim ve Araştırma Hastanesi
KARNE GÖSTERGELERİ VE HESAPLAMA YÖNTEMLERİ MALİ KRİTERLER
KOÜTF EĞİTİM VE ARAŞTIRMA HASTANESİNE BAŞVURAN HASTALARA SUNULAN HİZMET İLE İLİŞKİLİ HASTALARIN GÖRÜŞ VE ÖNERİLERİ GRUP MÜMKÜN MERTEBE.
20. Sağlık insangücü planlaması
BÜYÜME.
11 Üniversite hastanelerinin organizasyonu
1 BALIKESİR İLİ SAĞLIK HİZMETLERİ DEĞERLENDİRMESİ 04/08/ 2006.
T.C. SAĞLIK BAKANLIĞI Sağlık Bilgi Sistemleri Genel Müdürlüğü Temel Sağlık İstatistikleri Modülü TSİM Sunumu Mayıs 2013.
İL GENELİ YEŞİL KART HİZMETLERİ YILLARA GÖRE YEŞİL KART HARCAMALARI
Veri Toplama Yöntemlerimiz
İ.Ü. HASTANELERİ 2. ÇALIŞTAYI STRATEJİK PLANI Şubat.2013 ENEZ.
Demografik Bilgiler Nüfus (DİE-2005) Nüfus (ETF-2005)
Sağlık Bakanlığı Hastanelerinin Yönetim ve Organizasyonu
Muş Kamu Hastaneleri Birliği Genel Sekreterliği ……… Devlet Hastanesi Sağlık Hizmetleri Değerlendirmesi 2015 MUŞ.
İ.Ü.CERRAHPAŞA TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ
İ.Ü. İSTANBUL TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ NÖROLOJİ ANABİLİM DALI HEMŞİRELİK HİZMETLERİ FAALİYETLERİ
TIP FAKÜLTENDE DÖNER SERMAYE OLUŞUMU VE DAĞITIMI 2003.
İ.Ü.CERRAHPAŞA TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ FİZİKSEL TIP VE REHABİLİTASYON AD HEMŞİRELİK HİZMETLERİ FAALİYETLERİ
İl Performans ve Kalite Koordinatörleri Toplantısı
İ.Ü. İSTANBUL TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ DERİ VE ZÜHREVİ HASTALIKLARI ANABİLİM DALI HEMŞİRELİK HİZMETLERİ FAALİYETLERİ
3. Basamak Hastaneler Arası Sevkler
İ.Ü. İSTANBUL TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ GENEL CERRAHİ ANABİLİM DALI HEMŞİRELİK HİZMETLERİ FAALİYETLERİ
İ.Ü. İSTANBUL TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ GÖZ HASTALIKLARI ANABİLİM DALI
SINIF GEÇME BİR DERSİN DÖNEM PUANI; a) Sınavlardan alınan puanların,
İZLEME ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME KURUM BAŞKAN YARDIMCILIĞI
VERİMLİLİK VE KALİTE YÖNETİM DAİRE BAŞKANLIĞI
VERİMLİLİK VE KALİTE YÖNETİM DAİRE BAŞKANLIĞI
VERİMLİLİK VE KALİTE YÖNETİM DAİRE BAŞKANLIĞI
VERİMLİLİK VE KALİTE YÖNETİM DAİRE BAŞKANLIĞI
Finansal Planlama Şubesi Sorumlusu Ramazan KAYA
Sağlık Yönetim Sistemi
VERİMLİLİK VE KALİTE YÖNETİM DAİRE BAŞKANLIĞI
ORTAÖĞRETİMDE SINIF GEÇME YÖNETMELİĞİ
ARABAN İLÇE DEVLET HASTANESİ
Ayaktan Tedavilerde Ödeme
1. 2 AMAÇ Sağlık tesislerinde sunulan sağlık hizmetleri karşılığında elde edilen gelirlerin, toplam giderleri asgari oranda karşılaması. GEREKLİ VERİLER.
MHRS nedir? Merkezi Hastane Randevu Sistemi (MHRS);
ÜNİTE:VERİ KONU: MERKEZİ EĞİLİM VE YAYILIM ÖLÇÜLERİ
İlker KÖSE Bilgi Sistemleri Danışmanı Sağlık Bakanlığı
Temel Eğitimden Orta Öğretime Geçiş (TEOG) Sistemi.
TÜRKİYE’DEKİ İÇME SUYU KAYNAKLARININ VE ARITMA TESİSLERİNİN
TS İ M Hata Geri Bildirimi. Algoritma Süreç Örnekler İ statistikler.
ULUSAL SAĞLIK BİLGİ SİSTEMİ VİZYON PAYLAŞIM TOPLANTISI 20 NİSAN 2007 ANKARA MİNİMUM SAĞLIK VERİ SETİ (MSVS) SONER KIRICI BİLGİ ve YÖNETİM SİSTEMLERİ DANIŞMANI.
DİYARBAKIR EĞİTİM VE ARAŞTIRMA HASTANESİ GENEL BİLGİLER
Hastane Kullanımındaki Artış - Kalite İlişkisi Hastane Kullanımındaki Artış - Kalite İlişkisi Sakarya KHB Genel Sekreteri Doç Dr Hasan S.SAĞLAM.
RİSKLİ GEBELİK TAKİP SİSTEMİ
HASTANE İSTATİSTİKLERİ (11) SKY 204. Epidemiyoloji Dersi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Arş.Gör.Dr. Abdullah Kaan KURT
SAĞLIK ENFORMASYON YÖNETİMİ 1 DERSİ 5
HEMŞİRELİK HİZMETLERİ MÜDÜRLÜĞÜ BAŞHEMŞİRE Ayla KARAPINAR
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
2018 YILI DRAGOS HASTANESİ FAALİYET SUNUMU
Sunum transkripti:

İZLEME ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME KURUM BAŞKAN YARDIMCILIĞI TKHK İZLEME ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME KURUM BAŞKAN YARDIMCILIĞI VERİMLİLİK VE KALİTE YÖNETİM DAİRE BAŞKANLIĞI SAĞLIK HİZMETLERİ YÖNETİMİ (HASTANELER) POLİKLİNİK HİZMETLERİ

SAĞLIK HİZMETLERİ YÖNETİMİ POLİKLİNİK HİZMETLERİ SHY-PH-01 Merkezi Hastane Randevu Sistemi (MHRS) Kullanımı SHY-PH-02 Poliklinik Etkinlik Skoru SHY-PH-03 Klinisyen Hekim Başına Düşen Günlük Hasta Sayısı SHY-PH-04 Hasta Yatışları SHY-PH-05 Ayaktan Hasta Memnuniyeti Oranı SHY-PH-06 Hastaların Ortalama Muayene Bekleme Süresi 250 Puan

SHY-PH-01 Merkezi Hastane Randevu Sistemi (MHRS) Kullanımı AMAÇ Merkezi Hastane Randevu Sisteminin kullanımını izlemek 30 Puan HESAPLAMA İÇİN GEREKLİ VERİLER Açılan Kapasite Oranı (AKO) AKO ≥ 0,50 Tam Puan AKO <0,30 0 Randevu Durum Bilgisi (RDB) RDB ≥ 0,98 Tam Puan RDB <0,98 0 İstisna Oranı Bildirimi (İOB) İOB ≤ 0,03 Tam Puan İOB >0,03 0 Cetvel Açmayan Hekim Oranı (CHO) CHO ≤ 0,03 Tam Puan CHO > 0,03 0 MHRS ile Verilen Randevu Saatine Uyum (RSU) RSU ≤ 1 saat Tam Puan RSU > 1 saat 0 Sağlık Net-Online MHRS

SHY-PH-02 POLİKLİNİK ETKİNLİK SKORU AMAÇ Sağlık tesislerinde poliklinik hizmetlerinin etkinliğini ölçmek 40 Puan Çıktı değişkeni= Poliklinik müracaat sayısı Girdi değişkeni= Hekim sayısı, poliklinik oda sayısı,…… Kontrol değişkeni=Teknoloji endeksi,… KED=1 STD= Stokastik sınır analizine göre hesaplanan etkinlik skoru Puan= GP x STD Sağlık Net- Online / TSIM / TUIK / TIG

SHY-PH-03 Klinisyen Hekim Başına Düşen Günlük Hasta Sayısı AMAÇ Poliklinik yapan cerrahi ve dahili branş klinisyen hekim başına düşen günlük hasta sayısını ölçmek HESAPLAMA İÇİN GEREKLİ VERİLER İlgili branştaki toplam hasta sayısı (A) İlgili branşta aktif çalışma gün katsayıları toplamı (B) İlgili dönemdeki ay sayısı (C) Bir önceki dönem KED STD = A / (BxCx22) KED=Hizmet Sınıfı Ortalaması k= STD/KED 0,75≤k<1,25 Tam Puan k ≥1,25 ve k <0,75 Kademeli Azalma İlgili dönem KED ile hesaplanan puan Bir önceki dönem KED ile hesaplanan puan 50 Puan %50 Sağlık Net-Online ÇKYS

SHY-PH-04 HASTA YATIŞLARI AMAÇ Poliklinik yapan cerrahi ve dahili branş klinisyenlerinin yataklı servisleri kullanım durumunu ölçmek 50 Puan HESAPLAMA İÇİN GEREKLİ VERİLER İlgili branşta yatırılan hasta sayısı (A) İlgili branşta başvuru sayısı (B) İlgili branşta aktif çalışma gün katsayıları toplamı (C) Bir önceki dönem KEDyatış ve KEDky STDyatış = Poliklinikten yatış oranı = (A/B)x100 STDky = Klinisyen başına ortalama yatan hasta sayısı= A/C KEDyatış = Poliklinikten yatış oranı – Hizmet sınıfı ortalaması KEDky = Klinisyen başına ortalama yatan hasta sayısı-Hizmet sınıfı ortalaması

kky ≤0,8 veya kky >1,1 Kademeli Azalma ky=STDyatış/KEDyatış kky =STDky/KEDky 0,8< kky≤ 1,1 Tam Puan ky≤0,8 kky kky ≤0,8 veya kky >1,1 Kademeli Azalma 0,8< ky≤ 1,1 Tam Puan ky >1,1 Kademeli Azalma İlgili dönem KED ile hesaplanan puan Bir önceki dönem KED ile hesaplanan puan Sağlık Net-Online ÇKYS %50

%50 Puan cerrahi Puan dahili NOT: İlgili dönemde cerrahi branşta hekim görev yapmamış ise Puan dahili İlgili dönemde dahili branşta hekim görev yapmamış ise Puan cerrahi Cerrahi branşta hekim 3 aydan az çalışmışsa Puan dahili Dahili branşta hekim 3 aydan az çalışmışsa Puan cerrahi 28-Grup-KÇH 28-Grup-KÇH-EA1 Dahili serviste hasta yatmamışsa Puan cerrahi 27-Grup-Göz-E hizmet 26-Grup ve Cerrahi hasta yatmamışsa Puan dahili

SHY-PH-05 Ayaktan Hasta Memnuniyeti Oranı AMAÇ Sağlık tesisinden hizmet alan hastaların memnuniyetini ölçmek. 40 Puan HESAPLAMA İÇİN GEREKLİ VERİLER Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğüne gönderilen değerlendirme sonuçları STD = Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü tarafından sağlık tesislerine verilen değer STD ≥ % 75 ( 40 X STD ) STD < % 75 ( Sıfır puan ) E1 rolündeki hastaneler, göstergeden muaftır. SHGM

SHY-PH-06 Hastaların Ortalama Muayene Bekleme Süresi Poliklinikte muayene olacak hastaların bekleme sürelerini takip etmek. 40 Puan HESAPLAMA İÇİN GEREKLİ VERİLER Hesaplama döneminde ; Sağlık tesisinin poliklinikte ortalama bekleme süresi (dakika) ( A ) Bir önceki dönem hastanenin poliklinikte ortalama bekleme süresi (dakika) (B) STD = ( B –A ) / B ) KED = Sağlık tesisinin bulunduğu hizmet sınıfının aritmetik ortalaması k = A/KED Sağlık Net-Online

Tablo 1 Ortalama bekleme süresi ≤15 dk Tam Puan Ortalama bekleme süresi ≥ 60 dk 0 PUAN Tablo 2 (k = A/KED) Ortalama bekleme süresi >15 dk, k≤0,5 Tam Puan Ortalama bekleme süresi >15 dk, k≥0,5 Kademeli Azalma Tablo 3 (TREND) Ortalama bekleme süresi >15 dk, A>B ise 0 Puan Ortalama bekleme süresi >15 dk, trend ≥%50 Tam Puan Muayene bekleme süresi= Muayene olduğu saat - Başvuru saati %40 Tablo 1+%30 Tablo 2+%30 Tablo 3

TEŞEKKÜR EDERİM