Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

ŞANLIURFA KAMU HASTANALERİ BİRLİĞİ

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "ŞANLIURFA KAMU HASTANALERİ BİRLİĞİ"— Sunum transkripti:

1 ŞANLIURFA KAMU HASTANALERİ BİRLİĞİ
GENEL SEKRETERLİĞİ VERİMLİLİK KARNESİ İBRAHİM HALİL İNAKÇI

2 1-TIBBİ KRİTERLER

3 T-01 Acil Servis Müracaat Yoğunluğu
DİKKAT EDİLECEK HUSUSLAR 1- Acil müracaatların, toplam poliklinik içindeki oranını düşürmek düşürülemiyorsa 2- Acil servisteki yeşil alan kullanım oranını artırmak Puan alabilmek için, acil müracaat yoğunluk oranının mutlaka ortalamanın altında olması veya yeşil alan kullanım oranının aynı kategorideki hastane oranının %90 ve üzerinde olması gerekmektedir.

4 T01 KURUM ROLÜ HİZMET SINIFI STD ACİL KED ACİL STD YEŞİL KED YEŞİL SAĞLIK TESİSİ PUANI ANKARA KEÇİÖREN EĞİTİM VE ARAŞTIRMA HASTANESİ A1 24 38,45 22,41 4,47 8,54 14,21 İSTANBUL ÜMRANİYE EĞİTİM VE ARAŞTIRMA HASTANESİ 24,53 2,32 25,27 SAMSUN EĞİTİM VE ARAŞTIRMA HASTANESİ 24,40 12,12 50,00 ŞANLIURFA EĞİTİM VE ARAŞTIRMA HASTANESİ 18,78 3,05

5 T-02 Acilden Sevk Edilen Hasta Oranı
DİKKAT EDİLECEK HUSUSLAR - Acil servisten yapılan sevklerin aynı kategorideki hastane ortalamalarının altına düşürmektir. Puan alabilmek için oranın aynı kategorideki hastane puan ortalamasının %75 - %150 arasında bir sevk oranı olması gerekmektedir.

6

7 T-03 Acil Etkinlik skoru Çıktı Verimlilik = Girdi Gerçekleşen çıktı
Hedeflenen çıktı Çıktı değişkeni Acil servis müracaat sayısı Girdi değişkeni Hekim Sayısı, YSP sayısı, acil servis yatak sayısı Sağlık Tesisi Değeri (STD) Stokastik Sınır Analizine göre hesaplanan etkinlik skoru (0 – 1 aralığında) Kabul Edilebilir Değer (KED)

8 T03 T-03 Acil Etkinlik Skoru
KURUM ROLÜ HİZMET SINIFI STD KED GP SAĞLIK TESİSİ PUANI ANKARA KEÇİÖREN EĞİTİM VE ARAŞTIRMA HASTANESİ A1 24 0,86 1 100 86 ELAZIĞ EĞİTİM VE ARAŞTIRMA HASTANESİ 0,85 İSTANBUL FATİH SULTAN MEHMET EĞİTİM ARAŞTIRMA HASTANESİ 0,82 82 ŞANLIURFA EĞİTİM VE ARAŞTIRMA HASTANESİ 0,90 90 TRABZON KANUNİ EĞİTİM VE ARAŞTIRMA HASTANESİ 0,76 76 T-03 Acil Etkinlik Skoru Amaç; Hesaplamaya konu olan dönemde sağlık tesislerinde acil servis hizmetlerinin etkinliğini ölçmek DİKKAT EDİLECEK HUSUSLAR

9 T-04 Poliklinik Etkinlik skoru
Çıktı değişkeni Poliklinik müracaat sayısı Girdi değişkeni Hekim Sayısı, Poliklinik oda sayısı Sağlık Tesisi Değeri (STD) Stokastik Sınır Analizine göre hesaplanan etkinlik skoru (0 – 1 aralığında) Kabul Edilebilir Değer (KED)

10 T-05 Hasta Yatışları DİKKAT EDİLECEK HUSUSLAR 1- Poliklinikten yapılan yatış oranlarının aynı kategorideki hastanelerin aritmetik ortalamalarına yakın olması. 2- Hekim başına yatış oranlarının aynı kategorideki hastanelerin aritmetik ortalamalarına yakın olması. Puan alabilmek için oranın aynı kategorideki hastane puan ortalamasının %80 - %110 arasında bir yatış oranı olması gerekmektedir. Temel amaç; klinisyenlerinin yataklı servisleri kullanım durumunu optimize etmek ve gereksiz yatışların önüne geçmektir.

11 T05 T-03 Acil Etkinlik Skoru
KURUM ROLÜ HİZMET SINIFI DAHİLİ STD DAHİLİ KED CERRAHİ STD CERRAHİ KED ÇALIŞMA GÜN DAHİLİ ÇALIŞMA GÜN CERRAHİ GP SAĞLIK TESİSİ PUANI ANKARA KEÇİÖREN EĞİTİM VE ARAŞTIRMA HASTANESİ A1 24 3,71 2,05 2,64 6,15 540 100 52,52 BURSA ŞEVKET YILMAZ EĞİTİM VE ARAŞTIRMA HASTANESİ 0,36 3,12 1.020 41,7 ELAZIĞ EĞİTİM VE ARAŞTIRMA HASTANESİ 1,26 5,84 330 1.110 82,63 SAMSUN EĞİTİM VE ARAŞTIRMA HASTANESİ 2,04 6,10 300 1.260 İSTANBUL BAĞCILAR EĞİTİM VE ARAŞTIRMA HASTANESİ 4,82 13,05 450 900 50,86 TRABZON KANUNİ EĞİTİM VE ARAŞTIRMA HASTANESİ 1,18 5,96 68,04 T-03 Acil Etkinlik Skoru Amaç; Hesaplamaya konu olan dönemde sağlık tesislerinde acil servis hizmetlerinin etkinliğini ölçmek DİKKAT EDİLECEK HUSUSLAR

12 T-08-1 Yoğun Yatak Doluluk Oranı
DİKKAT EDİLECEK HUSUSLAR Yoğun bakım yatak doluluk oranının %75 - %95 arasında olması gerekmektedir. Mutlaka puan alınabilir bir karnedir. (0-75 puan) Temel amaç; Yoğun bakım yatak kapasitesini, tıbbi endikasyonlara uygun olarak doğru ve verimli kullanmak.

13 T-08-2 Yoğun Bakım Ortalama kalış gün sayısı
DİKKAT EDİLECEK HUSUSLAR Hastanenin bulunduğu hizmet sınıfındaki hastanelerin yoğun bakım ortalama kalış gün sayısı aritmetik ortalaması yakın olması Puan alabilmek için oranın aynı kategorideki hastane puan ortalamasının %30 - %250 arasında bir değer almak gerekmektedir. Tam puan alabilmek için ortalamanın %80 - %150 arasında bir değer almak gerekmektedir. Temel amaç; Yoğun bakım yatak kapasitesini, tıbbi endikasyonlara uygun olarak doğru ve verimli kullanmak.

14  T08 YOĞUN BAKIM ÇIKIŞ SAYISI YOĞUN BAKIM YATAK SAYISI YOĞUN BAKIM YATILAN GÜN GP TO801 STD T0802 STD SAĞLIK TESESİ PUANI ANKARA KEÇİÖREN EĞİTİM VE ARAŞTIRMA HASTANESİ 135 33 880 150 58,59 4,43 63,02 BURSA ŞEVKET YILMAZ EĞİTİM VE ARAŞTIRMA HASTANESİ 321 81 2274 91,90 7,94 KOCAELİ DERİNCE EĞİTİM VE ARAŞTIRMA HASTANESİ 262 55 1269 45,15 4,18 49,32 SAMSUN EĞİTİM VE ARAŞTIRMA HASTANESİ 756 88 2422 29,59 1,07 30,66 T-03 Acil Etkinlik Skoru Amaç; Hesaplamaya konu olan dönemde sağlık tesislerinde acil servis hizmetlerinin etkinliğini ölçmek DİKKAT EDİLECEK HUSUSLAR

15 T-09 Laboratuar Bekleme Süresi TETKİK MAKSİMUM SÜRE
EEG 20 gün EMG DİKKAT EDİLECEK HUSUSLAR Puan alabilmek için randevu süresinin 20 günden az olması gerekmektedir. Tam puan alabilmek için randevu süresinin 7 günden az olması gerekir.

16 T-10 Görüntüleme Bekleme Süresi TETKİK MAKSİMUM SÜRE
USG 3 gün DOPPLER USG EKO BT 10 gün MR DİKKAT EDİLECEK HUSUSLAR Tam puan alabilmek için randevu süresinin maksimum sürenin 1/3’nden az olması gerekir.

17 2- İDARİ KRİTERLER

18 İ-01 Hastane Rolünü karşılama Oranı
DİKKAT EDİLECEK HUSUSLAR Hastane puanının aynı sınıftaki hastanelerin almış olduğu puana mümkün olduğunca yakın olması gerekir. % %150 SINIF ORTALAMASI gittikçe azalan Temel amaç; Bakanlıkça belirlenen rolüne uygun olarak hizmet vermesidir.

19 İ-02 Bakanlık Acil Servis Planlamasına Uygunluk
DİKKAT EDİLECEK HUSUSLAR Hastane acil servis seviyesinin Bakanlıkça belirlenen acil servis seviyesine uygun olması gerekmektedir.

20 İ-04 Klinisyen Hekim Başına Aktif Muayene Odası Temin Oranı
DİKKAT EDİLECEK HUSUSLAR Puan alabilmek için hekimlerin en az %95’ine poliklinik odası sağlanmalıdır. Tam puan alabilmek için tüm hekimlere poliklinik odası sağlanmalıdır. Amaç; Sağlık tesisinde görev yapan her klinisyene ait poliklinik odası sağlamaktır.

21 İ-06 Sağlık Bilgi Sistemlerine Veri Gönderimi
DİKKAT EDİLECEK HUSUSLAR Puan alabilmek için, sağlık net verilerinin en az %90’ını göndermek, TSİM ve PYBS verilerini tam ve zamanında gönderilmesini sağlamaktır. HASTANALERİMİZİN GENELİNDE PROBLEM VAR? Amaç; Sağlık tesisinde oluşan verinin tam ve doğru olarak Bakanlık ve Kurum’a iletilmesini sağlamak.

22 İ-07-1 Yatak Doluluk Oranı
DİKKAT EDİLECEK HUSUSLAR Her koşulda puan alınır Tam puan alabilmek için yatak doluluk oranının %75-%95 arasında tutulması sağlanmalıdır. Amaç; Sağlık tesisinin yatak kapasitesini tıbbi endikasyonlara uygun olarak doğru ve verimli kullanılmasını sağlamaktır.

23 İ-07-2 Yatak Devir Hızı DİKKAT EDİLECEK HUSUSLAR Her koşulda puan alınır Tam puan alabilmek için yatak devir hızının aynı sınıftaki hastane devir hızlarının %90-%110’u arasında olması sağlanmalıdır. Amaç; Sağlık tesisinin yatak kapasitesini tıbbi endikasyonlara uygun olarak doğru ve verimli kullanılmasını sağlamaktır.

24 İ-08 Ameliyat Masası Başına Günlük Ameliyat Sayısı
AĞIRLIKLI AMELİYAT PUANI (A1 + A2 + A3) X 5 + (B X 3) + (C X 2) + D DİKKAT EDİLECEK HUSUSLAR Her koşulda puan alınır Tam puan alabilmek için ağırlıklı ameliyat oranının aynı sınıftaki hastane oranının %90-%110’u arasında olması sağlanmalıdır. Ortalamaya göre az veya fazla sayıda ameliyat yapılması kötü puan nedeni,

25 İ-09 Klinikte Bakım Hizmetinde Çalışan Yardımcı Sağlık Personeli Oranı
DİKKAT EDİLECEK HUSUSLAR ÇKYS giriş hatalarının kontrol edilmesi (Sağlık personellerinin görev yerlerinin sisteme eksik veya hatalı girilmesi) Sağlık personellerinin mümkün olduğunca bakım hizmetleri dışında çalıştırılmaması BU PARAMETREDE EKSİ PUAN ALINABİLMEKTEDİR (<%50 ise -50) Amaç; Sağlık personellerinin klinik bakım hizmetlerinde kullanım oranını artırmak.

26

27 İ-10 16:00-08:00 Saatleri Arası Yatan Hasta Başına Düşen Sağlık Personeli Sayısı
DİKKAT EDİLECEK HUSUSLAR ÇKYS giriş hatalarının kontrol edilmesi (Nöbete giren tüm sağlık personellerinin sistemde belirtilmesi) BU PARAMETREDE EKSİ PUAN ALINABİLMEKTEDİR (<%50 ise -50) Amaç; klinik bakım hizmetlerinde çalışan Sağlık personellerinin iş yükünü azaltmak.

28 3- MALİ KRİTERLER

29 M-01 Toplam Tahakkuk Geliri / Toplam Gider
DİKKAT EDİLECEK HUSUSLAR Gelirin giderden en az %20 fazla olması, Tahakkuk miktarının artırılması, Giderlerin azaltılması gerekmektedir. Amaç; Gelir gider dengesini sağlamak

30 T-03 Acil Etkinlik Skoru M01
Std Gp Ked Puan ŞANLIURFA AĞIZ VE DİŞ SAĞLIĞI MERKEZİ 1,38 150 1,5 111 ŞANLIURFA AKÇAKALE DEVLET HASTANESİ 1,58 1,2 ŞANLIURFA BALIKLIGÖL DEVLET HASTANESİ 1,43 ŞANLIURFA BİRECİK DEVLET HASTANESİ 1,24 ŞANLIURFA BOZOVA İLÇE DEVLET HASTANESİ 1,30 ŞANLIURFA CEYLANPINAR DEVLET HASTANESİ 1,47 ŞANLIURFA ÇOCUK HASTALIKLARI HASTANESİ 1,71 ŞANLIURFA EĞİTİM VE ARAŞTIRMA HASTANESİ 1,32 ŞANLIURFA HALFETİ İLÇE DEVLET HASTANESİ 1,33 ŞANLIURFA HARRAN DEVLET HASTANESİ 1,21 ŞANLIURFA HİLVAN DEVLET HASTANESİ 1,41 ŞANLIURFA KADIN HASTALIKLARI VE DOĞUM HASTANESİ 1,56 ŞANLIURFA SİVEREK DEVLET HASTANESİ ŞANLIURFA SURUÇ DEVLET HASTANESİ ŞANLIURFA VİRANŞEHİR DEVLET HASTANESİ 1,18 132 T-03 Acil Etkinlik Skoru Amaç; Hesaplamaya konu olan dönemde sağlık tesislerinde acil servis hizmetlerinin etkinliğini ölçmek DİKKAT EDİLECEK HUSUSLAR

31 M-02 Net Borç / Net Hizmet Tahakkuk Tutarı
DİKKAT EDİLECEK HUSUSLAR Tahakkuk miktarının artırılması, Giderlerin azaltılması Düşük stok ile çalışılması (en fazla 2 ay) Yıllık tüketimlerin tek seferde teslim alınmaması vs. Amaç; sağlık hizmetleri karşılığında elde edilen net hizmet tahakkuk tutarı ile kurum borçlarının ödenebilmesidir.

32  M02 STD KED  GP  Puan   ŞANLIURFA AĞIZ VE DİŞ SAĞLIĞI MERKEZİ 0,029 0,5 200 ŞANLIURFA AKÇAKALE DEVLET HASTANESİ 0,177 ŞANLIURFA BALIKLIGÖL DEVLET HASTANESİ 0,231 ŞANLIURFA BİRECİK DEVLET HASTANESİ 0,255 ŞANLIURFA BOZOVA İLÇE DEVLET HASTANESİ 0,162 ŞANLIURFA CEYLANPINAR DEVLET HASTANESİ 0,101 ŞANLIURFA ÇOCUK HASTALIKLARI HASTANESİ 0,077 ŞANLIURFA EĞİTİM VE ARAŞTIRMA HASTANESİ 0,156 ŞANLIURFA HALFETİ İLÇE DEVLET HASTANESİ 0,127 ŞANLIURFA HARRAN DEVLET HASTANESİ 0,174 ŞANLIURFA HİLVAN DEVLET HASTANESİ 0,132 ŞANLIURFA KADIN HASTALIKLARI VE DOĞUM HASTANESİ 0,137 ŞANLIURFA SİVEREK DEVLET HASTANESİ 0,175 ŞANLIURFA SURUÇ DEVLET HASTANESİ 0,095 ŞANLIURFA VİRANŞEHİR DEVLET HASTANESİ 0,166 T-03 Acil Etkinlik Skoru Amaç; Hesaplamaya konu olan dönemde sağlık tesislerinde acil servis hizmetlerinin etkinliğini ölçmek DİKKAT EDİLECEK HUSUSLAR

33 M-03 Gelir Bütçesi Gerçekleşme Oranı
DİKKAT EDİLECEK HUSUSLAR Gelir bütçesinin gerçekçi planlanması, Aylık tahakkuk miktarlarının bütçeye göre aylık gelirin altına düşmemesi. Örnek: yıllık gelir bütçesi TL ise aylık tahakkukun 1000 TL ‘nin altına düşmemesi, Puan alabilmek için bu oranın en az %85 ve üstü olması gerekmektedir.

34  M03 Std Ked Gp Puan ŞANLIURFA AĞIZ VE DİŞ SAĞLIĞI MERKEZİ 0,78 1 70 ŞANLIURFA AKÇAKALE DEVLET HASTANESİ 1,24 ŞANLIURFA BALIKLIGÖL DEVLET HASTANESİ 1,01 ŞANLIURFA BİRECİK DEVLET HASTANESİ 0,97 63 ŞANLIURFA BOZOVA İLÇE DEVLET HASTANESİ 1,00 ŞANLIURFA CEYLANPINAR DEVLET HASTANESİ ŞANLIURFA ÇOCUK HASTALIKLARI HASTANESİ 1,16 ŞANLIURFA EĞİTİM VE ARAŞTIRMA HASTANESİ 0,96 ŞANLIURFA HALFETİ İLÇE DEVLET HASTANESİ 1,33 ŞANLIURFA HARRAN DEVLET HASTANESİ 1,20 ŞANLIURFA HİLVAN DEVLET HASTANESİ 1,05 ŞANLIURFA KADIN HASTALIKLARI VE DOĞUM HASTANESİ 1,03 ŞANLIURFA SİVEREK DEVLET HASTANESİ 0,88 35 ŞANLIURFA SURUÇ DEVLET HASTANESİ 0,90 ŞANLIURFA VİRANŞEHİR DEVLET HASTANESİ 0,83 T-03 Acil Etkinlik Skoru Amaç; Hesaplamaya konu olan dönemde sağlık tesislerinde acil servis hizmetlerinin etkinliğini ölçmek DİKKAT EDİLECEK HUSUSLAR

35 M-04 Gider Bütçesi Gerçekleşme Oranı
DİKKAT EDİLECEK HUSUSLAR Gider bütçesinin gerçekçi planlanması, Aylık harcama miktarlarının bütçeye göre aylık harcama tutarının altına olması. Örnek: yıllık gider bütçesi TL ise aylık harcamanın 1000 TL ‘nin altına olması, Puan alabilmek için bu oranın en az %100 altında olması gerekmektedir. Tolerans sınırı %8’dir.

36 T-03 Acil Etkinlik Skoru Std Ked Gp Puan
 M04 Std Ked Gp Puan ŞANLIURFA AĞIZ VE DİŞ SAĞLIĞI MERKEZİ 0,428 0,70 80 ŞANLIURFA AKÇAKALE DEVLET HASTANESİ 0,726 0,85 ŞANLIURFA BALIKLIGÖL DEVLET HASTANESİ 0,808 ŞANLIURFA BİRECİK DEVLET HASTANESİ 0,796 ŞANLIURFA BOZOVA İLÇE DEVLET HASTANESİ 0,74 ŞANLIURFA CEYLANPINAR DEVLET HASTANESİ 0,831 ŞANLIURFA ÇOCUK HASTALIKLARI HASTANESİ 0,792 ŞANLIURFA EĞİTİM VE ARAŞTIRMA HASTANESİ 0,759 ŞANLIURFA HALFETİ İLÇE DEVLET HASTANESİ 0,778 ŞANLIURFA HARRAN DEVLET HASTANESİ 0,786 ŞANLIURFA HİLVAN DEVLET HASTANESİ 0,739 ŞANLIURFA KADIN HASTALIKLARI VE DOĞUM HASTANESİ 0,709 ŞANLIURFA SİVEREK DEVLET HASTANESİ 0,695 ŞANLIURFA SURUÇ DEVLET HASTANESİ 0,668 ŞANLIURFA VİRANŞEHİR DEVLET HASTANESİ 0,679 T-03 Acil Etkinlik Skoru Amaç; Hesaplamaya konu olan dönemde sağlık tesislerinde acil servis hizmetlerinin etkinliğini ölçmek DİKKAT EDİLECEK HUSUSLAR

37 M-05 Borçluluk Süresi Borçluluk süresi en fazla 90 gün olmalıdır.
DİKKAT EDİLECEK HUSUSLAR Borçluluk süresi en fazla 90 gün olmalıdır. Ürün teslimatları parça parça alınmalıdır Yüksek miktarda tek fatura kesilmemelidir. Ödeme planları düzenli yapılmalı eski tarihli faturalar bekletilip ara faturalar ödenmemelidir. Hesaplarda vergi hariç nakit bulundurulmamalı ödeme yapılmalıdır.

38 M05  Std Ked Gp Puan ŞANLIURFA AĞIZ VE DİŞ SAĞLIĞI MERKEZİ 120 100 ŞANLIURFA AKÇAKALE DEVLET HASTANESİ 304 ŞANLIURFA BALIKLIGÖL DEVLET HASTANESİ 240 ŞANLIURFA BİRECİK DEVLET HASTANESİ 363 ŞANLIURFA BOZOVA İLÇE DEVLET HASTANESİ 122 89 ŞANLIURFA CEYLANPINAR DEVLET HASTANESİ 149 40 ŞANLIURFA ÇOCUK HASTALIKLARI HASTANESİ ŞANLIURFA EĞİTİM VE ARAŞTIRMA HASTANESİ 336 ŞANLIURFA HALFETİ İLÇE DEVLET HASTANESİ 190 ŞANLIURFA HARRAN DEVLET HASTANESİ 368 ŞANLIURFA HİLVAN DEVLET HASTANESİ 259 ŞANLIURFA KADIN HASTALIKLARI VE DOĞUM HASTANESİ 119 ŞANLIURFA SİVEREK DEVLET HASTANESİ 482 ŞANLIURFA SURUÇ DEVLET HASTANESİ 156 ŞANLIURFA VİRANŞEHİR DEVLET HASTANESİ 266 T-03 Acil Etkinlik Skoru Amaç; Hesaplamaya konu olan dönemde sağlık tesislerinde acil servis hizmetlerinin etkinliğini ölçmek DİKKAT EDİLECEK HUSUSLAR

39 M-06 Tahakkukların Muhasebeleştirilme Süresi
DİKKAT EDİLECEK HUSUSLAR Ürün veya hizmetin teslimatından faturanın tahakkuka bağlanıp muhasebe kayıtlarına geçmesi en fazla 10 gün içerisinde gerçekleştirilmelidir. Muayene işlemleri hızlandırılmalıdır. Ödeme tahakkuk işlemleri hızlandırılmalıdır. Döner sermaye saymanlığında ödeme evraklarının sisteme işlenmesi kontrol edilmelidir.

40 M-07 Mevcut Stok Tutarı / Aylık Ortalama Tüketim Tutarı
DİKKAT EDİLECEK HUSUSLAR Stoklar en fazla 60 gün olmalıdır. Depolarda tüketilmeyen ürünler elden çıkarılmalıdır.. Ürün teslimatları parça parça alınmalıdır.. Miadı yaklaşmış ürünler kullanılmak üzere diğer sağlık tesislerine verilmelidir.

41 M-08 Hasta Başı Maliyetler
DİKKAT EDİLECEK HUSUSLAR -Tüm sağlık tesislerinin ihtiyaçları olan ürünler tek ihale ile yapılacağından alımdaki yüksek risk oranı ortadan kalkacaktır. Yatan hastalar için kullanılan ilaç ve sarf malzeme miktarları optimize edilmelidir. Laboratuar tekrar çalışma sayıları azaltılmalıdır. Gereksiz laboratuar istemleri ortadan kaldırılmalı, branş ve bölüm bazlı lab. İstem sistemi oluşturulmalıdır. (Acil, Yatan hasta, Poliklinik vs) Hasta başı malzeme tüketim ikaz sistemi oluşturulmalıdır.

42 M-09 Global Bütçe Dışı Diğer Tahsilat / Global Bütçe Dışı Diğer Tahakkuk
DİKKAT EDİLECEK HUSUSLAR -SGK dışı hastane gelirleri artırılmalıdır. -Özel sigortalar, sağlık turizm gibi gelir getirici faaliyetler desteklenmelidir. -SGK dışı verilen hizmetlere ait tahsilat işlemleri takip edilmelidir.

43 4- EĞİTİM KRİTERLERİ

44 E-01 İdari Eğitim Durumu Kişilerarası İletişim Eğitimi
DİKKAT EDİLECEK HUSUSLAR Kişilerarası İletişim Eğitimi -Hasta hakları ve güvenliği eğitimi -Çalışan hakları ve güvenliği eğitimi -El hijyeni eğitimi -Temizlik eğitimi -CPR eğitimi -Bölüm bazlı eğitimler verilerek eğitimin sürekliliği ve kalitesi artırılmalıdır.

45 E-02 Sertifikalı Çalışan Durumu
DİKKAT EDİLECEK HUSUSLAR Sağlık tesislerinde özellikli hizmet birimlerinde çalışan sağlık personellerinin kendi branşlarıyla ilgili sertifikaya sahip olması sağlanmalıdır.

46 5- KALİTE, HASTA VE ÇALIŞAN GÜVENLİĞİ KRİTERLERİ

47 K-01 Hastane Kalite Standartları Puanı >0,75
K-02 Hasta ve Çalışan Güvenliği Puanı >0,75 K-03 Hasta Memnuniyeti Oranı >0,75 K-04 Çalışan Memnuniyeti Oranı >0,75 K-05 Ek Ödeme Dağıtım Oranı K-06 Yoğun Bakım Enfeksiyon Puanı K-07 Klinik Kalite

48

49 HASTA VE ÇALIŞAN GÜVENLİĞİ
Std Ked Puan ŞANLIURFA AĞIZ VE DİŞ SAĞLIĞI MERKEZİ 0,88 0,75 115 ŞANLIURFA AKÇAKALE DEVLET HASTANESİ 132 ŞANLIURFA BALIKLIGÖL DEVLET HASTANESİ 0,91 137 ŞANLIURFA BİRECİK DEVLET HASTANESİ 0,72 108 ŞANLIURFA CEYLANPINAR DEVLET HASTANESİ 0,70 105 ŞANLIURFA ÇOCUK HASTALIKLARI HASTANESİ 0,79 119 ŞANLIURFA EĞİTİM VE ARAŞTIRMA HASTANESİ 0,86 130 ŞANLIURFA HARRAN DEVLET HASTANESİ 0,76 114 ŞANLIURFA HİLVAN DEVLET HASTANESİ 112 ŞANLIURFA KADIN HASTALIKLARI VE DOĞUM HASTANESİ 0,65 ŞANLIURFA SİVEREK DEVLET HASTANESİ 0,71 ŞANLIURFA SURUÇ DEVLET HASTANESİ 0,84 126 ŞANLIURFA VİRANŞEHİR DEVLET HASTANESİ T-03 Acil Etkinlik Skoru Amaç; Hesaplamaya konu olan dönemde sağlık tesislerinde acil servis hizmetlerinin etkinliğini ölçmek DİKKAT EDİLECEK HUSUSLAR

50 6- İZLEM KRİTERLERİ

51 Sağlık Bakanlığı Ekiplerince yapılan gözlem ve denetimler sonucu verilen puan olup 1000 üzerinden değerlendirilir.

52 TEŞEKKÜRLER


"ŞANLIURFA KAMU HASTANALERİ BİRLİĞİ" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları