HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ İÇ DENETİM BİRİMİ BAŞKANLIĞI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
STRATEJİK PLAN STRATEJİK PLANLAMA EKİBİ
Advertisements

KAMU İDARELERİNDE STRATEJİK PLANLAMAYA İLİŞKİN USUL VE ESASLAR HAKKINDA YÖNETMELİK Kamu idarelerinde stratejik planlamaya ilişkin usul ve esaslar hakkında.
BELEDİYELERDE FAALİYET RAPORU
İÇ KONTROL STANDARTLARI
İÇ DENETİM T.C. Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı
YENİ MALİ YÖNETİM VE KONTROL SİSTEMİNDE İÇ KONTROL
VE İÇ DENETİM UYGULAMASI
T.C. Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı İç Denetim Birimi Başkanlığı
KAMU İÇ KONTROL SİSTEMİ STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLIĞI
KALİTE VE GÜVENCE POLİTİKA BELGEMİZ KALİTE VE GÜVENCE POLİTİKA BELGEMİZ İÇİNDEKİLER MİSYONUMUZ 2 VİZYONUMUZ 2 TEMEL DEĞERLERİMİZ 2  Dürüstlük 2  Tarafsızlık,

İÇ KONTROL SİSTEMİ VE İÇ KONTROL STANDARTLARI
T.C. ÇEVRE VE ORMAN BAKANLIĞI İç Denetim Başkanlığı TAŞINIR İŞLEMLERİNDE SİSTEM DENETİMİ UYGULAMASI Ahmet SANDAL, İç Denetçi (KİDES) Mehmet KURU,
İç Denetim Birimi Başkanlığı. SUNUM PLANI İç Denetimin Gelişimiİç Denetim Nedir? 5018 Sayılı Kanuna Göre DenetimBelediyelerde DenetimİBB İç Denetim Birimi.
İç Kontrol Sistemi ve İç Kontrol Standartları
T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI STRATEJİ GELİŞTİRME BAŞKANLIĞI İÇ KONTROL SİSTEMİ VE KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARI.
AMASYA ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜĞÜ
Kamuda İç Denetimin Gelecek Stratejisi
SUNUM PLANI İç Kontrol Nedir? İç Kontrolün Amaçları ve Temel İlkeleri
İç Denetim.
İÇ DENETİM BİRİMİ BAŞKANLIĞI
İÇ DENETİM KAMUDA İÇ DENETİM T.C. CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ
T.C. KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ İç Denetim Birimi Başkanlığı
KAMUDA İÇ KONTROL SİSTEMLERİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
Yrd. Doç. Dr. Fevzi ENGİN A.İ.B.Ü.İ.İ.B.F
GENÇLİK VE SPOR GENEL MÜDÜRLÜĞÜ İÇ DENETİM BİRİMİ SUNUMU
1) İÇ DENETİM KAVRAMI İç denetim, kamu idaresinin çalışmalarına değer katmak ve geliştirmek için kaynakların ekonomiklik, etkililik ve verimlilik esaslarına.
İÇ KONTROL SİSTEMİ ve KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARI
İç kontrol Bilgilendirme Toplantısı 10 Nisan 2014 Strateji Geliştirme Dairesi Başkanlığı.
REHBERLİK HİZMETLERİNİN ÖRGÜTLENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
Strateji Geliştirme Başkanlığı
“İYİ YÖNETİŞİM SİSTEMİ” GIDA TARIM VE HAYVANCILIK BAKANLIĞI ÖRNEĞİ
5018 Kapsamında Stratejik Planlama
T.C. ADALET BAKANLIĞI İÇ DENETİM BAŞKANLIĞI
Valilikler koordinasyonunda illerde yapılan çalışmaların Türkiye’nin Yeni AB Stratejisi ve AB İletişim Stratejisi’ne katkı sağlaması İçişleri Bakanlığı.
İÇ KONTROL STANDARTLARI. İÇ KONTROL 5018 sayılı Kamu Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunun 55. maddesinde İç Kontrol idarenin amaçlarına, belirlenmiş.
ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ İÇ DENETİM BİRİMİ
İZLEMEİZLEME Defterdarlıklar İç Kontrol Eğitimi 10 Mart-27 Nisan 2013 Strateji Geliştirme Başkanlığı 1.
KAMUDA İÇ DENETİM (5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu)
İÇ DENETİM.
T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI İç Denetim Birim Başkanlığı
Yrd.Doç.Dr. Arzu ÜLGEN AYDINLIK
İç Kontrol Nedir? İdarenin amaçlarına, belirlenmiş politikalara ve mevzuata uygun olarak faaliyetlerin; - etkili, ekonomik ve verimli bir şekilde yürütülmesini,
MALİ YÖNETİM VE KONTROL ALANINDA YAŞANAN GELİŞMELER VE HEDEFLER Mehmet BÜLBÜL Maliye Bakanlığı Bütçe ve Mali Kontrol Genel Müdürlüğü Daire Başkanı 1 Mayıs.
İÇ KONTROL SİSTEMİ VE KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARI 27 Ekim 2009 Mehmet BÜLBÜL Bütçe ve Mali Kontrol Genel Müdürlüğü Daire Başkanı.
5018 Sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu ve Temel Kavramlar
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM İÇ DENETİM VE İÇ KONTROL SİSTEMİ
Öznur OKAY Mali Hizmetler Uzmanı
KİLİS 7 ARALIK ÜNİVERSİTESİ
H.Abdullah KAYA Daire Başkanı Ankara
Kurumsal Yönetimde İç Denetimin Geleceği Esra Aydın
İç Kontrol: İç kontrol, idarenin amaçlarına, belirlenmiş politikalara ve mevzuata uygun olarak faaliyetlerin etkili, ekonomik ve verimli bir şekilde yürütülmesini,
T.C. ADALET BAKANLIĞI İÇ DENETİM BAŞKANLIĞI
Strateji Geliştirme Başkanlığı PERFORMANS PROGRAMI HAZIRLIKLARI VE İZLEME SÜRECİ 25 Kasım 2014 Antalya Coşkun KARAKOÇ İl Planlama Uzmanı.
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi
METEOROLOJİ GENEL MÜDÜRÜLÜĞÜ
SPOR GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ANKARA – İÇ DENETİM BİRİMİ BAŞKANLIĞI.
BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ BİRİMLERİ KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARINA UYUM EYLEM PLANININ HAZIRLANMASI BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ BİRİMLERİ KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARINA.
Kamu mali yönetim ve kontrol sistemini yeniden düzenleyen 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu kamu idarelerinde iç kontrol sistemlerinin.
FAALİYET RAPORLARI ve HAZIRLAMA ESASLARI
1 T.C. ÇALIŞMA VE SOSYAL GÜVENLİK BAKANLIĞI İÇ DENETİM BİRİMİ BAŞKANLIĞI Cengiz ULUTAŞ İç Denetim Birimi Başkanı Nisan 2010.
KAMU YÖNETİMİNDE İÇ KONTROL SİSTEMİ ve İÇ KONTROL EYLEM PLANININ UYGULANMASI KAMU YÖNETİMİNDE İÇ KONTROL SİSTEMİ ve İÇ KONTROL EYLEM PLANININ UYGULANMASI.
MERKEZİ BÜTÇELEME SÜRECİNDEKİ DENETİM (İÇ DENETİM)
Çankaya Üniversitesi Personel Daire Başkanlığı
DÖNEMİ ANKARA ÜNİVERSİTESİ STRATEJİK PLANI HAZIRLIK SÜRECİ
T.C. BAŞBAKANLIK DEVLET PERSONEL BAŞKANLIĞI EĞİTİM DAİRESİ BAŞKANI
Faaliyet Raporları Demet ARSLANTAŞ
MERSİN ÜNİVERSİTESİ STRATEJİ GELİŞTİRME BAŞKANLIĞI
İSTANBUL GEDİK ÜNİVERSİTESİ KALİTE ÇALIŞMA SÜREÇLERİ
Sunum transkripti:

HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ İÇ DENETİM BİRİMİ BAŞKANLIĞI TANITIMI VE STRATEJİK PLANI (2008-2011)

Sunum Planı I- İÇ DENETİM II- STRATEJİK PLAN

I- İÇ DENETİM

Genel Bilgi Kamu mali yönetiminin yapısını ve işleyişini düzenleyen 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu ile yeni kamu mali yönetimi, yönetim sorumluluğu esasına göre düzenlenmiş olup, üst yöneticilerin bu sorumluluğun gereklerini harcama yetkilileri, mali hizmetler birimi ve iç denetçiler aracılığı ile yerine getirecekleri belirtilmiştir.

İç Denetim Nedir ? Kamu idaresinin çalışmalarına değer katmak ve geliştirmek için kaynakların ekonomik, etkili ve verimli yönetilip yönetilmediğini değerlendirmek ve rehberlik yapmak amacıyla yapılan bağımsız, nesnel güvence sağlama ve danışmanlık faaliyetidir.

İç Denetim (1) Doğrudan üst yöneticiye (Üniversitelerde rektör) bağlı olarak yapılır. Liyakat ve kariyeri esas alan sertifikalı iç denetçiler tarafından gerçekleştirilir. İç Denetim Koordinasyon Kurulunun koordinasyon ve rehberliğinde belirlenen standartlar ile genel kabul görmüş uluslararası standartlara göre gerçekleştirilir. İç denetim birimi tarafından hazırlanan ve üst yönetici tarafından onaylanan risk odaklı denetim plan ve programlarına göre yapılır.

İç Denetim (2) Sistematik, sürekli ve disiplinli bir yaklaşımla gerçekleştirilir. Mali ve mali olmayan tüm işlemleri kapsar. Fonksiyonel bağımsızlık ve tarafsızlık ilkelerine uygun olarak yürütülür.

İç Denetimin İşlevi Nedir ? Objektif olarak güvence ve danışmanlık hizmeti vermek Kurumun faaliyetlerinin geliştirilmesine ve hedeflerinin gerçekleştirilmesine yardımcı olmak Risk yönetiminin, iç kontrol ve yönetsel süreçlerinin denetimini yapmak

Nesnel Güvence Sağlamak Ne Demektir? Kurum içinde; Etkin bir iç denetim sisteminin var olduğuna, Risk yönetimi, iç kontrol sistemi ve işlem süreçlerinin etkin bir şekilde işlediğine, Üretilen bilgilerin doğruluğuna ve tamlığına, Varlıkların korunduğuna, Faaliyetlerin etkili, verimli, ekonomik ve mevzuata uygun olarak gerçekleştirildiğine ilişkin kurum içine ve kurum dışına yeterli güvencenin verilmesidir.

Danışmanlık Faaliyeti Neyi Kapsar? Danışmanlık ve benzeri faaliyetler, bir idari sorumluluk üstlenmeksizin yürütülen; İcrai konularla ilgili görüş, Eğitim, Analiz, Değerlendirme, Performans göstergelerinin tespiti, Proje görevleri gibi idari faaliyetlere değer katmak, kolaylaştırmak, geliştirmek ve yol göstermek amaçlarıyla gerçekleştirilen hizmetlerdir.

İç Denetim Uygulamaları Uygunluk Denetimi Mali Denetim Sistem Denetimi Performans Denetimi Bilgi Teknolojileri Denetimi Bu denetimler risk odaklı olarak yapılır.

Risk Odaklı Denetim Nedir? İç denetim faaliyetlerinde kurumun amaçları ile stratejik hedeflerine ulaşmasını engelleyebilecek iç ve dış etmenlerin tespit edilmesi, değerlendirilmesi ve izlenmesi sürecine ağırlık ve önem verilmesidir.

İÇ DENETİMİN GELENEKSEL DENETİMDEN FARKLARI (1) İç Denetim Geleneksel Denetim Risk değerlemesi yetersizdir Denetim maliyetini sorgulamaz Denetçinin performansının değerlendirilme ölçütleri zayıftır Üst yönetimin önerileri doğrultusunda planlama yapılır Risk odaklıdır Denetim maliyetini dikkate alır İç denetçinin performansını ölçer Denetim planlamasında çalışanların görüş ve önerileri alınır

İÇ DENETİMİN GELENEKSEL DENETİMDEN FARKLARI (2) İç Denetim Geleneksel Denetim Sistematik değildir ve kesintilidir İdarenin yanlışını ortaya çıkarır İdareye teftiş sonrası öneride bulunur Birey ve olay odaklıdır Yönetime bağlılık anlayışı zayıftır Sistematik ve süreklidir İdareye güven sağlar İdareye sürekli danışmanlık yapar Sistem ve süreç odaklıdır Yönetimin bağlı bir parçasıdır

İÇ DENETİMİN GELENEKSEL DENETİMDEN FARKLARI (3) İç Denetim Geleneksel Denetim İdareyi geliştirme amaçlıdır İyi uygulama örneklerini arar En üst yöneticiye bağlıdır Denetimin tüm türlerini kapsar Yolsuzluk ve usulsüzlük konusunda yeterli bilgiye sahiptir Mevzuata uygunluk amaçlıdır Hata arar Bakan dahil değişik otoritelere bağlıdır Genelde uygunluk denetimi ile sınırlıdır Soruşturma asli görevidir

II- STRATEJİK PLAN

Durum Analizi Üniversitemize tahsis edilen kadrolara yapılan on adet İç Denetçi atamalarını takiben 14.02.2007 tarihli Olur ile, doğrudan Rektörlük Makamına bağlı İç Denetim Birimi Başkanlığı kurulmuştur.

Kaynaklarımız İnsan Kaynakları: 10 İç Denetçi (Birim Başkanı dahil) 1 Memur 1 Yardımcı Personel Birimin Fiziki Durumu: 1 Başkan Odası 3 İç Denetçi Çalışma Odası 1 Sekreterlik Odası 1 Toplantı Odası 1 Arşiv Odası

Ne Yaptık ? Çalışma Ortamının Temini ve Düzenlenmesi Sertifika Eğitimi Birim Yönerge Taslağı Çalışması Kurum İçi ve Kurum Dışı Eğitimler Web Sayfasının Hazırlanması Büro Oluşturulması

Paydaşlarımız İç Paydaşlar Dış Paydaşlar 1- Rektörlük 2- Üniversitemiz Birimleri 3- Akademik Personel 4- İdari Personel Dış Paydaşlar 1- Yüksek Öğretim Kurulu 2- Milli Eğitim Bakanlığı 3- Maliye Bakanlığı 4- İç Denetim Koordinasyon Kurulu 5- Sayıştay 6- Diğer İç Denetim Birimleri 7- Diğer Üniversiteler (yurtiçi ve yurtdışı) 8- Sivil Toplum Örgütleri 9- Üniversitelerarası Kurul 10- Diğer Kamu Kurum ve Kuruluşları

Üst yönetimin iç denetime olumlu bakışı Takım çalışmasına yatkınlık GZFT Analizi (1) Güçlü Yönler Mesleki tecrübe Bilgi birikimi Üst yönetimin iç denetime olumlu bakışı Takım çalışmasına yatkınlık İşin sahiplenilmesi Üniversitemizin kurumsallaşmış yapısı ve nispi büyüklüğü

GZFT Analizi (2) Zayıf Yönler İç denetim kültürünün yeni olması İç denetim faaliyetlerinin yeni başlıyor olması Bilgi teknolojileri alt yapısının yaygınlaşmamış olması Üniversitemizin nispi büyüklüğü Birimimizin yabancı dil bilgisinin yetersizliği

GZFT Analizi (3) Fırsatlar Bilgiye erişimin kolay olması Uluslararası işbirliğine açık olunması Ülkemizdeki denetim anlayışının geleneksel denetimden iç denetime yönelmesi AB’ye uyum süreci ve bunun getirdiği yapısal değişim ihtiyacı

GZFT Analizi (4) Tehditler Uzun vadeli planlama kültürünün eksikliği AB sürecinde duraksamaların yaşanma ihtimalinin olması İç denetim mevzuatının yeni ve henüz yetersiz oluşu Kurumlararası işbirliği ve koordinasyon eksikliği

Misyonumuz Üniversitemiz kaynaklarının ekonomik, etkili ve verimli kullanılması için, yönetim ve kontrol yapıları ile malî işlemlere ilişkin karar ve tasarrufları sistemli, sürekli ve disiplinli bir yaklaşımla değerlendirmek, önleyici, tespit edici ve yönlendirici önerilerde bulunmak, üniversitemizin faaliyetlerine değer katmak ve geliştirmek suretiyle amaçlarına ulaşmasına yardımcı olmaktır.

Vizyonumuz Doğruluk ve sorumluluk duygusuyla görevini en iyi şekilde yapan, görevin gerektirdiği bilgi, beceri ve tecrübeye sahip, çalışmaları örnek alınan, ulusal ve uluslararası standartlara uygun denetim ve danışmanlık faaliyetleri sunan ilkeli bir birim olmak.

Değerlerimiz (1) Yetkinlik İç denetçi; - Resmi olarak görevlendirildiği ve gerekli beceri ve eğitimlere sahip olduğu sürece denetim faaliyetini gerçekleştirir, - Bilgi ve becerilerini sürekli geliştirir. Dürüstlük İç denetçi görevini yerine getirirken; - Dürüst, gayretli ve sorumluluk sahibidir, - Kurallara ve standartlara uyar, - Yasal düzenlemeler ve denetim standartlarının gerektirdiği açıklamalarda bulunur. Gizlilik - İç denetçi denetim esnasında elde ettiği bilgilerin gizliliğine saygı ve özen gösterir.

Değerlerimiz (2) İşbirliği, Dayanışma ve Paylaşma İç Denetçi, üniversitenin tüm birimleriyle işbirliği, dayanışma ve paylaşma anlayışı içinde hareket eder. Bağımsızlık İç Denetçi; - Denetlenen birimden tamamen bağımsızdır, - İşlemlerin hazırlanması ya da uygulanması sırasında hiçbir şekilde görev almaz. Nesnellik - Bilginin içeriğini, profesyonel nesnellikle değerlendirir, - Sonuçlara varırken önyargılardan yola çıkmaz. Nesnellik, iç denetçinin denetlenen işlem veya birimlerle ilişkilerine istinaden ölçülür.

STRATEJİK AMAÇ İç denetimin sağlıklı, amacına uygun olarak yürütülmesini ve uygulanmasını sağlamak Üniversitemizin çalışmalarına değer katmak ve geliştirmek İç denetim faaliyetlerinin geliştirilmesini ve iç denetçilerin niteliklerinin artırılmasını sağlamak

AMAÇ- 1 İç denetimin sağlıklı, amacına uygun olarak yürütülmesini ve uygulanmasını sağlamak Stratejik Hedefler 1.1. 2008 yılında Üniversitemizde iç denetimin kapsamı ve iç denetçilerle diğer çalışanların iç denetimdeki rollerinin açıklığa kavuşturulması, iç denetimin genel kabul görmesinin sağlanması ve tanıtılması Performans Göstergesi: -Yönerge taslağının 2008/Nisan ayı sonuna kadar onaya sunulması -Tanıtım için yapılan çalışmaların sayısı 1.2. Hazırlanan iş, risk yönetim ve kontrol süreçlerinin 2011 yılına kadar gözden geçirilmesi -Gözden geçirilen süreç sayısı

Stratejik Hedefler 1.3. Üç yıllık denetim planının ve yıllık denetim programlarının hazırlanması ve onaya sunulması Performans Göstergesi: -Hazırlanan iç denetim planı ve iç denetim programlarının onaya sunulması

AMAÇ- 2 Üniversitemizin faaliyetlerine değer katmak ve geliştirmek Stratejik Hedefler 2.1. Danışmanlık faaliyetinin tanıtılması ve başlatılması Performans Göstergesi: -Yapılan bilgilendirme sayısı -Verilen danışmanlık hizmeti sayısı 2.2. Üniversite kaynaklarının ekonomik, etkili ve verimli kullanılıp kullanılmadığının 2011 yılının sonuna kadar değerlendirilmesi -Rapor sayısı -Öneri Sayısı 2.3. Kamu yararı gözetilerek meslek alanımızla ilgili eğitim verilmesi -Verilen eğitim sayısı

AMAÇ- 3 İç denetim faaliyetlerinin geliştirilmesini ve iç denetçilerin niteliklerinin artırılmasını sağlamak Stratejik Hedefler 3.1. İç denetimde bilgisayar destekli denetim tekniklerinin kullanılması Performans Göstergesi: -Bu sistemlerin kullanılmaya başlanılması 3.2.İhtiyaç duyulan alanlardaki eğitimlerin, kurum bünyesinden ya da diğer kurum ve kuruluşlardan temin edilmesi -Alınan eğitim sayısı - Eğitim alan iç denetçi sayısı 3.3. Eğitici iç denetçilerin belirlenmesi -Eğitici iç denetçi sayısı

Stratejik Hedefler 3.4. İç denetim alanında model teşkil eden yurtdışındaki üniversiteler ile, belli programlar dahilinde 2010 yılı sonuna kadar ortak çalışma yapılması Performans Göstergesi: -Bu kapsamda yapılan ortak çalışma sayısı -Bu çalışmalara katılan iç denetçi sayısı 3.5. 2008 sonuna kadar iç denetçi sertifika eğitimlerinin tamamlanması -Eğitimlerini tamamlayarak sertifika alan iç denetçi sayısı 3.6. 2011 yılı sonuna kadar iç denetçilerin uluslararası geçerliliği olan sertifikaları alması Performans göstergesi: -Alınan sertifika sayısı -Sertifika alan iç denetçi sayısı

E-POSTA: icdenet@hacettepe.edu.tr TEŞEKKÜR EDERİZ WEB: www.icdenetim.hacettepe.edu.tr E-POSTA: icdenet@hacettepe.edu.tr