Duyuşsal Alan. Daha çok ö ğ rencilerin psikolojik durumuyla ilgili hedefleri içerir.  Alma  Tepkide bulunma  De ğ er verme  Örgütleme  Nitelenmişlik.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
II.BÖLÜM GELİŞİM İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
Advertisements

DUYUSAL HEDEFLER Hazırlayan:Esra BARUT BÖTE-2.
Eğitimde Hedefler Hedef Alanları
EĞİTİM HEDEFLERİNİN YAZILMASI VE ÖLÇÜLMESİ
SOSYOLOJİDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
PAZARLAMA KARMA ELEMANLARI: SÜREÇLER
EĞİTİM HEDEFLERİNİN YAZILMASI VE ÖLÇÜLMESİ
HALKLA İLİŞKİLER VE REKLAMCILIKTA ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
ÖĞRETİM ANALİZİ Amaçların Sınıflandırılması Bilişsel Öğrenmeler
Zihinsel Engellilerde Disiplin Alanlarının Öğretimi
EĞİTİM PROGRAMININ ÖĞELERİ
SINIF YÖNETİMİ.
DUYUŞSAL TAKSONOMİ Said SABANCI Bekir KÖSE.
Eğitimde Program Geliştirme Hedef
ALICI İletişim sürecinde, kaynağın gönderdiği mesaja hedef olan kişi, grup ya da kitleye alıcı adını veriyoruz. Alıcı bir kişi, bir grup, örgüt ya da toplum.
DUYUŞSAL TAKSONOMİ MUHAMMED KÜRŞAD BİRDANE VETERİNER FAKÜLTESİ
Eğitim ve Öğretim Kavramları
DUYUŞSAL ÖĞRENMELERİN ÖLÇÜLMESİ
DUYUŞSAL ALAN Yıldız AYDINÖZ Merve KILAVUZ Ümmühan KAYA Serra ARSLAN
Güdülenme Dr. Şirin KARADENİZ.
REHBERLİK.
Program Geliştirmede Hedef
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
DUYUŞSAL TAKSONOMİLER
Motivasyon???. Türkçe karşılığı: güdü,harekete geçirme. Kazanımları en yüksek noktaya çıkarabilmek için ortaya konan gayret, azim, şevk ve davranışların.
POLONYA GÜNLERİ Alper Asım Özer - Gaziosmanpaşa Fahrettin Özüdoğru Çok Programlı   Anadolu Lisesi (Gaziosmanpaşa) İnci Çay – Mustafa Barut Mesleki ve.
EĞİTİMDE HEDEFLERİN BELİRLENMESİ
SEVGI.
KISA DÖNEMLİ HEDEFLER.
EĞİTİMDE HEDEFLERİN BELİRLENMESİ
AHLAK NEDİR?.
ÜNİTE 9: DUYUŞSAL VE PSİKOMOTOR HEDEFLER
HEDEF TAKSONOMİLERİ AHMET TEVFİK KARAASLAN. İnsan Eğitim TOPLUM İstendik özellikli İstendik Toplum insanlar.
ZİHİN ENGELLİ ÇOCUKLARDA ZİHİNSEL GELİŞİM
Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler ve ÖZEL EĞİTİM
EĞİTİM PROGRAMININ TEMEL ÖZELLİKLERİ
EĞİTİM DURUMLARI (ÖĞRENME-ÖĞRETME SÜRECİ)
 Sorun dışsal bir olaya verilen içsel bir tepki sonucunda ortaya çıkan fiziksel, ruhsal, davranışsal olumsuz semptomlardır.
4/26/2017 Sakarya Üniversitesi Psikolojiye Giriş PSİKOLOJİYE GİRİŞ 1.
BÖLÜM 10 AÇIK SALDIRGANLIK ve ÖRTÜK ANTİSOSYAL DAVRANIŞ.
EĞİTİM HEDEFLERİNİN YAZILMASI VE ÖLÇÜLMESİ
FEN ÖĞRETİMİNİN NİTELİĞİ VE AMAÇLARI
Ölçme BBY252 Araştırma Yöntemleri Güleda Doğan. Ders İçeriği Nicel araştırma adımları Araştırma sorusu ve hipotez oluşturma Ölçme Kavramsallaştırma, İşletimselleştirme.
Öğretimde Planlama Geliştirme Hazırlayan Doç. Dr. Mustafa Akdağ Değerlendirme.
Eğitimde Hedefler Hedef Alanları
Eğitim Programı Nasıl Hazırlanır?
OLGU VE GÖRÜ Ş HAZIRLAYAN Kübra bardak.
Kurumsal Kültür Yapılandırma Projesi
Eğitimde Ölçülen Özellikler
Ergenlik Döneminin Genel Özellikleri
Öğretimin Planlanması
Duyuşsal Alan.
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
Farkına varma Tepkide bulunma Değer biçme Davranışlarını benimsenen ilkelere göre düzenleme Karakterinin parçası haline getirme.
MUTLULUK KURAMLARI Ezgi Akıncı.
EĞİTİM HEDEFLERİNİN YAZILMASI VE ÖLÇÜLMESİ Yrd.Doç.Dr.Serap EMİR İstanbul Üniversitesi Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi Özel Eğitim Bölümü Üstün Zekalılar.
Öğretimde Planlama Geliştirme Hazırlayan Doç. Dr. Mustafa Akdağ Değerlendirme.
TRAVMATİK OLAYLARDA PSİKOLOJİK DESTEK
II.BÖLÜM GELİŞİM İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR. Kazanımlar Bu üniteyi tamamladığınızda aşağıdaki hedeflere ulaşmanız beklenmektedir: Gelişimle ilişkili olan.
ETİK DEĞERLER SUNUMU
Pedagojİk Formasyon Sertifika programI ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ Hafta II – 1. Bölüm Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Prof. Dr. Aysel KÖKSAL AKYOL
B) EFEKTİF alan (Duyuşsal Alan)
Eğitimde Hedefler Hedef Alanları
PER İ YOD İ K TABLO. PERİYODİK TABLO NEDİR Periyodik cetvel, elementleri gösteren ve özellikleriyle ilgili bilgi veren bir tablodur. Bu tabloda elementler.
FİLLER.
Sunum transkripti:

Duyuşsal Alan

Daha çok ö ğ rencilerin psikolojik durumuyla ilgili hedefleri içerir.  Alma  Tepkide bulunma  De ğ er verme  Örgütleme  Nitelenmişlik

ALMA Belli bir olayı fark etme istedi ğ idir.Üç alt düzeyi vardır.  Farkında olma(Uyarıcıları fark etme konusudur)  Almaya isteklilik(Uyarıcıyı reddetmeme söz konusudur.)  Kontrollü-seçici dikkat (Uyarıcılar arasında seçici olunur ve seçilene odaklanılır.)

Tepkide bulunma Bu aşamada tepki gösterme söz konusudur.Deneyimlerin sonucu olarak yeni davranışlarda bulunulur.Üç alt düzeyi vardır.  Tepkide uysallık( Olaya razı olma söz konusudur.)  Tepkide isteklilik ( Gönüllü olarak aktivitelere katılır.)  Tepkide doyum ( Zevk alma,mutluluk söz konusudur.)

De ğ er verme Bir şeyin de ğ erini kabul edip ona kuvvetli ba ğ gösterir.Üç alt düzeyi vardır.  Bir de ğ eri kabullenme (De ğ eri kabullenip önem verir.)  Bir de ğ eri tercih etme(Birini di ğ erine ye ğ leme.)  Bir de ğ ere adanmışlık (Üst seviyede inanç ve kesinlik içerir, ona ba ğ lılık söz konusudur.)

örgütleme Birey di ğ er insanları organize etme davranışlılı ğ ı gösterir. İ ki alt düzeyi vardır.  Bir de ğ eri kavramsallaştırma (Benimsenen de ğ ere yeni bir anlam verir.)  Bir de ğ er sistemini örgütleme ( Bireyin bir yaşam felsefesi oluşturması beklenir.)

nitelenmişlik Bireyin ömrü süresince geliştirdi ğ i, kendisine ait bir de ğ er sistemi oluşturur. İ ki alt düzeyi vardır.  Davranış ölçüt haline getirme (De ğ erle tutarlılık gösteren bir davranışın gösterilmesi.)  Karakterlenme(Birey de ğ erlerle özdeşleşmiştir.)

Hazırlayanlar Berna Tiryaki Pelin Şahin Kübra Eyüpo ğ lu Selinay Karayılan Filiz Saray Gizem sülü İ smihan Kılıç