BEDEN DİLİNİN ÖĞELERİ BEDEN DURUŞU MİMİKLER VE JESTLER BAŞIN KULLANIMI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İLETİŞİM ve DOĞRU ANLAŞILMA
Advertisements

İletişim Nedir? Duygu, düşünce veya bilgilerin akla gelebilecek her türlü yolla başkalarına aktarılmasıdır.
DİNLEME KONUŞMA VE ELEŞTRİ ADABI
SORUN ÇÖZME ve DİNLEME BECERİLERİ.
İ L E T İ Ş İ M ve E M P A T İ.
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
İ.Ü.İstanbul Tıp Fakültesi Psikiyatri Anabilim Dalı
DİNLEME VE ÖĞRENME BECERİLERİ
İLETİŞİM.
DİNLEME.
İ L E T İ Ş İ M Dr. Necla Tugay Aytekin.
KİŞİLER ARASI İLETİŞİM -1-
Davranış Bilimleri Hafta I.
TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI
ALGI NEDİR ? Duyusal uyarımların anlamlı deneyimlere çevrilme süreci. Bu deneyim, yani algı, uyarım ile sürecin ortak ürünüdür.
Hasta Memnuniyeti-İletişim
ALGILAMA YÖNETİMİ BÖLÜM 7.
ANNELER BABALAR/ÇOCUĞUNUZ SINAVA GİRİYOR …. Çocuklarımızı çok severken kişisel isteklerimizin, beklentilerimizin onlar için belki de aşırı bir yük olacağını.
Öğretim Teknolojileri ve İletişim Süreci
Eğitim Ortamlarında İletişim
Ailelere Ergen Gelişimi Hakkında Dipnotlar
4.ÜNİTE C.ETKİLİ İLETİŞİM.
Sözlükte "iletişim" ne demek?
AİLENİN OKUL BAŞARISINA KATKISI
İLETİŞİM BECERİLERİ Dr. Fatma Nur Eneç Can.
-İLETİŞİM- SUNUSU.
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük İLETİŞİM VE İNSANİ İLİŞKİLER
Aile İçi İletişim.
İLETİŞİM BECERİLERİ KARATAY REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ.
ETKİLİ İLETİŞİM.
HUKUK: kişilerin birbirleriyle ve toplumla olan ilişkilerini düzenleyen ve devlet gücüyle uyulması zorunlu hale getirilmiş kurallardır . Kanunların esas.
ÇOCUĞUN OKULA UYUM BAŞARISINI ARTTIRMAK İÇİN VELİYE DÜŞEN GÖREVLER
OKULDA ŞİDDET VE AKRAN ZORBALIĞI İlk-Ortaokul Öğrenci Semineri
Sosyal Bilgiler İletişim
ALGI YÖNETİMİ Thank you Richard and thank you Kevin for your valuable insight into what makes great brands and the pitfalls that lie in store for all of.
İLETİŞİM VE EMPATİ.
İletişim Süreci ve Türleri
Didim Akbük Sağlık Eğitim Merkezi
HASTA-SAĞLIK ÇALIŞANI İLETİŞİMİ
ÖĞRENCİ VELİLERİNE ÖNERİLER
HANGİ ANA BAŞLIKLARI İŞLEYECEĞİZ :
Telefon ç alar. Y ö netici, “ Bir saat i ç inde odama gelin, manzaraya bakacağız. ” der. Kapı a ç ıktır. Işıklar yanmaktadır. Y ö netici “ Manzara karanlık.
PSİKOLOJİDE EKOLLER.
YETERLİK VE MODÜL TABLOSU
MÜZE BİLİNCİ VE MÜZELERLE EĞİTİM
HOŞ GELDİNİZ En mühim en esaslı nokta eğitim meselesidir. Eğitimdir ki bir milleti ya hür, müstakil, şanlı yüksek bir cemiyet hâlinde yaşatır, ya da bir.
En uzak mesafe ne Afrika’dır
EĞİTİMDE İLETİŞİM SÜRECİ
ETKİLİ İLETİŞİM SEMİNERİ
BÖLÜM 2 ÖĞRETİM TEKNOLOJİSİ VE İLETİŞİM. BÖLÜM 2 ÖĞRETİM TEKNOLOJİSİ VE İLETİŞİM.
İLETİŞİM.
Etkili İletişim Becerileri Hazırlayan =Büşra Kocaman
İLETİŞİM NEDİR?. İLETİŞİM NEDİR? İLETİŞİM: Duygu,düşünce veya bilgilerin akla gelebilecek her türlü yolla başkalarına aktarılmasıdır. Bu sürecin amacı.
İLETİŞİM VE İNSAN İLİŞKİLERİNDEKİ ROLÜ
MEDYA VE ÇOCUK
OKULDA ŞİDDET VE AKRAN ZORBALIĞI Ortaokul Öğrenci Semineri
Gökçe Erinç Büyükşengür
Sağlık İletişimi – 2 Nida KAHRAMAN/Okan Üniversitesi/2010.
İLETİŞİM TEKNİKLERİ.
İletişim: Duygu, düşünce veya bilgilerin akla gelebilecek her yolla başkalarına aktarılmasıdır. Bu sürecin amacı ; “anlaşılmak”tır.
Bölüm 5 İLETİŞİM VE EĞİTİM
OKULDA ŞİDDET VE AKRAN ZORBALIĞI İlk-Ortaokul Öğrenci Semineri.
ANTROPOLOJİ Kelime anlamı olarak antropoloji; “insanla ilgili düzenli bilgi” anlamındadır. Antropoloji, biyolojik yapısıyla insanı ve insan davranışlarını.
İ L E T İ Ş İ M ve E M P A T İ.
Safa ZORLU Halkla İlişkiler ve İletişim Uzmanı
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
ALGILAMA.
İLETİŞİM NEDİR??.
İletişim nedir Temel İletişim. Bir aklın, başka bir aklı etkileme sanatıdır. İletişim.
Sunum transkripti:

BEDEN DİLİNİN ÖĞELERİ BEDEN DURUŞU MİMİKLER VE JESTLER BAŞIN KULLANIMI OTURMAK İÇİN SEÇİLEN YER GİYİM BAKIM VE MAKYAJ GÖZ TEMASI AYAKLARIN KULLANIMI OTURMA BİÇİMİ MESAFE KULLANILAN AKSESUARLAR

BOYUN KAŞIMA BURNA DOKUNMA ŞÜPHE, EMİN DEĞİLİM YALAN SÖYLEDİĞİNİ DÜŞÜNÜYORUM

BURNA DOKUNMAK BİR ŞEYLER SAKLIYORUM ANLAMINDADIR. TÜM DÜNYADA YAYGINDIR.

İKNA EDİCİ İLETİŞİM VE ETİK Aristo iknayı bir şeyi doğrulama ya da yanlışlama sanatı olarak betimlemiş ve bu tür kanıtlar sunmak için üç yol belirlemiştir: ethos (kaynak güvenilirliği), logos (mantıksal çekicilikler) ve pathos (duygusal çekicilikler).

Halkla İlişkilerde Etiksel Karar Verme Modelleri Avukat\Rakip Modeli Sorumlu Savunma Modeli Açıklanmış Bencillik Modeli İki Yönlü İletişim Modeli Toplumsal Sorumluluk Modeli

Halkla İlişkiler Etiğinin Uygulanması Potter Kutusu Modeli McElreath Modeli Sims Modeli Navran Modeli Tares Testi

Sanal Uzayda Etik Kodları 1. Bilgisayar Etiği 2. E-posta etiği 3. İnternet erişim kuralları 4. Web etiği 5. Bilişim mesleği ahlak ilkeleri

ARKETİPLER NELERDİR ? 1.ANNE ARKETİPİ 2.MANA 3.GÖLGE 4.PERSONA 5.ANİMA VE ANİMUS 6.DİĞER ARKETİPLER 7.BİLİNÇALTI MESAJLARDA EN ÇOK KULLANILAN İKİ ARKETİP: DOĞUM VE ÖLÜM ARKETİPLERİDİĞER ARKETİPLER

Mutlak Eşik: Bir alıcı organın uyarılabildiği en ufak uyarıcı şiddetine denir. Fark Eşiği: Bir uyarıcıda fark edilebilen en ufak şiddet değişimine denir.

Sağlıklı iletişim kurmanın şartları İletişim kuracağınız kişinin rahat olması ve sizi anlamaya hazır bulunması gerekir. Bu rahatlığı ve algılamayı önleyen beş önemli engel vardır; 1-Uykusuzluk. 2-Tuvalet ihtiyacının sıkıştırması. 3-Bedeni veya ruhi bir rahatsızlık. 4-Açlık ve susuzluk. 5-Korkulu ortamlarda sağlıklı iletişim kurulamaz.

Sevgi iletişimi için ‘’üç z’’ prensibi 1-Zarafet: Bayanlar, daima zarif olmalıdır. Onlara kaba-sabalık, dağınıklık yaraşmaz. İç güzelliğini yansıtan bütün incelikler, zarafettedir. Tabi ki erkeklerde zarif olmalı; ama bu güzellik asıl kadına mahsustur ve ona daha çok yakışır. 2-Ziyaret: Sevgi iletişiminin sürekliliği sağlayan önemli bir kural, ziyarettir. Bu, gezmekten öte bir güzelliktir. Ziyaret, anne-baba, eş-dost, konu komşu gibi ziyaretlerdir. Bu ziyaretleri birlikte yapmak eşleri birbirine yakınlaştırır. 3-Ziyafet: Erkeğin kalbine giden yol midesinden geçer. Aç bir adam la sevgi iletişimi kurmak çok zordur. İşte bu sebeple hanımlar ziyafet konusuna çok önem vermelidirler.

BİLİNÇALTI MESAJ TEKNİKLERİ Bilinçaltı mesajlar insanların dış dünyayı algılamalarına aracılık eden duyu organlarına yönelik olarak tasarlanır. KULLANIM ALANLARI VE ŞEKİLLERİ Sabit durağan görseller Video dosyaları İşitsel dosyalar Hissel duyu yöntemiyle Koku alma yoluyla Tat alma yoluyla

ALLAH –PEYGAMBER İLETİŞİMİ İta şeklinde = Vermek Tefhim ‘kavratma’ şeklinde Ta’lim ‘öğretme’ şeklinde Takrir ‘okuma’ şeklinde Tilavet ‘okumak-anlatmak’şeklinde Tertil ‘tane tane yavaş okuma’şeklinde Kıssa şeklinde İnzal ‘indirme ‘ şeklinde

ÖZGÜVENİ OLAN ÇOCUK : Kendini açıkça ortaya koyar Öğrenmeye isteklidir Sorumluluk alabilir Eleştiriye karşı açık ve hoşgörülüdür Başkalarıyla değil kendisiyle yarışır Güçlü ve zayıf yönlerinin farkındadır Başkalarını küçümsemez

Çocuğun özgüvenini geliştirmek için: Kıyaslamayın Çocuğun başarılarını görün Çocuğun duygularını ciddiye alın Çocukla yalnız vakit geçirin Çocuğun tercihlerine saygı gösterin Çocukla göz seviyesinde konuşun Çocuğunuza sorumluluk verin Sevgiyi fiziksel olarak ifade edin Rica edin

EMPATİ Empati kurmak, insanın kendisini başkasının yerine koyup onun hissettiklerini hissetmeye, gördüklerini görmeye çalışmaktır. Empati, iletişimi kolaylaştıran en önemli faktörlerden biridir.

POZİTİF İZLENİM SAĞLAYACAK BEDEN DİLİ Göz ilişkisi Yüz ifadesİ Baş hareketleri Jestler Beden duruşu Yakınlık Yönelme Konuşmanın sözel özellikleri

Kişilerin Mesafesi ve İletişim Yapılan bilimsel araştırmalara göre, iletişim ve karşılıklı ilişkilerde 4 temel mesafe vardır. 1. Mahrem alan (cilt teması 25cm mesafe) 2. Kişisel alan (40-80cm ) 3. Sosyal alan (80cm-2m) 4. Genel alan (2m ve ilerisi)

ETKİN DİNLEMENİN ADIMLARI 1. Açımlama 2. Açıklık getirme 3 ETKİN DİNLEMENİN ADIMLARI 1.Açımlama 2.Açıklık getirme 3.Geri bildirim 4.Empati kurarak dinleme 5.Açıklıkla dinleme 6.Farkında olarak dinleme

ÇATIŞMA ÇEŞİTLERİ 1. Aktif çatışma 2. Pasif çatışma 3 ÇATIŞMA ÇEŞİTLERİ 1.Aktif çatışma 2. Pasif çatışma 3. Varoluş çatışması 4. Önyargılı çatışma 5. Tümden reddetme 6. Kısmi algılama çatışması 7.Alıkoyma çatışması 8. Yoğunluk çatışması

ÇOCUĞUN İLETİŞİMDEN BEKLENTİLERİ 1. Sevgi ister 2. Eşitlik ister 3 ÇOCUĞUN İLETİŞİMDEN BEKLENTİLERİ 1. Sevgi ister 2.Eşitlik ister 3.Cevap ister 4.Kabul görmek ister 5.Anlayış ister 6.Ciddiye alınmak ister 7.Tutarlılık ister

Çocukların yalan söyleme nedenleri: 1. güç korkusu nedeniyle 2 Çocukların yalan söyleme nedenleri: 1. güç korkusu nedeniyle 2. dikkat çekmek için 3. kendi gerçeklerini örtmek için 4. eğlence niyetiyle 5. arayış amacıyla

ZAMANA YAYMA TEKNİĞİ Zamana Yayma Tekniği ; verilmek istenen mesajın parçalar halinde eşzamanlı ve sıralı karelere bölünmesidir.Bu teknikte önce mesajın verileceği görüntü alanı ve zaman alanı seçilir.

KARE BOĞMA TEKNİĞİ Kare Boğma Tekniği daha çok müzik kliplerinde ve program jenerikleri ile fragmanlarda kullanılmaktadır. Bu teknikte görüntünün içerisinden saniyenin çok küçük bir diliminde gözün fark edemeyeceği şekilde , ardı ardına farklı kareler ve ışık demetleri geçer.

Binoral Seslerle Bilinçaltı Mesajı Binoral ses Alman Dove’un keşfidir. Binoral seste her iki kulağa farklı Hz değerlerinde ses verilir. Bu sistemin kullanılabilmesi için kulaklık gerekmektedir.

Bilinçaltı Mesajlarının Tarihi Takistoskop Cihazı İlk kez 1859 yılında Alman fizloyolog Volkman tarafından geliştirilen bu cihaz ile farklı bir gelişim sürecine girildi. Takistoskop ; bir saniyenin 1/3000 i gibi kısa bir sürede açılıp kapanan objektik kapağı sayesinde mesajlar yansıtan film projektörüdür.

İLETİŞİM ETİĞİ Etik Nedir? Etik sözcüğü, köken olarak yunanca’daki ethos sözcüğünden gelir ve iki farklı kullanımı vardır. İlk kullanımı alışkanlık, töre, görenek anlamlarını taşır. İkinci ve en yaygın kullanımı da ahlak yasası normlarıdır.

C. Basın Konseyi Basın konseyi, basının özdenetim mekanizmalarından en önemlisi ve en yaygınıdır. Bir basın konseyi; iletişim araçları temsilcileri, gazete sahipleri, gazeteciler, halk temsilcilerinden oluşur. İlk basın konseyi 1916’da İsveç de kurulmuştur. 1986’da ise Türkiye’de kurulmuştur.

Görüntüden Kaynaklanan Etik Sorunlar Arşiv Görüntüleri Canlandırma Film Görüntülerinin Kullanılması Amatör Kameralar Gizli Kamera Çekimleri

ÇOCUKLARLA İLETİŞİMİ ENGELLEYEN NEDENLER 1.Emir cümleleri kurmak 2.Gözdağı vererek konuşmak 3.Sürekli öğüt ve çözüm önerileri 4.Sıkça yargılamak ve eleştirmek 5.Çocuğu sürekli övmek 6.Ad takmak ve alay etmek 7.Sıkça soru sormak sınamak ve sorgulamak

SAĞLIKLI VE BAŞARILI BİR İLETİŞİMDE ALTIN KURALLAR 1.Saygı duyacağız ! 2.Empati yap huzurlu ol 3.Dinleyebilmek gerek 4.Doğal olacağız

SALDIRGAN, ELEŞTİREL , ŞÜPHELİ BİR TAVIR ANLAMINA GELİR. YAN BAKIŞ SALDIRGAN, ELEŞTİREL , ŞÜPHELİ BİR TAVIR ANLAMINA GELİR.

BAŞPARMAK YUKARI ANLAM 1 : OK ANLAM 2 : ADAM ANLAM 3 : ÇOK YAŞA! TÜM DÜNYADA YAYGIN ANLAM 2 : ADAM JAPONYA’DA GÖRÜLÜR. ANLAM 3 : ÇOK YAŞA! İSPANYA’NIN KUZEYBATISINDA YAYGIN ANLAM 4 : YAPILACAK BİR ŞEY YOK ! HİNDİSTAN’IN BATI EYALETİNDE YAYGINDIR. ANLAM 5 : BEŞ SAYISI JAPONYA’DA YAYGINDIR.

HALKA ŞEKLİNDE EL ANLAM 1 : TAMAM İYİ KUZEY AMERİKA VE AVRUPA’DA YAYGINDIR ANLAM 2 : SIFIR BELÇİKA FRANSA TUNUS’DA YAYGINDIR ANLAM 3 : PARA JAPONYA’DA YAYGINDIR. ANLAM 4 : MÜKEMMELLİK GÜNEY AMERİKA’DA YAYGINDIR. ANLAM 5 : NE HAKKINDA KONUŞUYORSUNUZ İTALYA’DA YAYGINDIR. ANLAM 6 : ADALET

B. Ombudsman Türkçe’de kamu denetçiliği ya da kamu hakemliği gibi isimlerle anılan ombudsmanlık kurumu ilk olarak İsveç’te ortaya çıkmıştır. Basın ahlak ilkelerine uygun olmayan gazeteci veya yazar bir dilekçeyle ombudsmana şikayet edilir.

4. Spin Denetimi ve Siyasal İletişim Spin denetimi; halka ilişkiler uygulayıcıları tarafından gerçeği bir müşterinin hoşnut kalacağı bir biçimde çarpıtma yada manipüle etme girişimidir. Sözlü olaylara yer verme ve hype (abartı) da spin içinde yer alan girişimdir. 5.Kamuoyu Yoklamaları ve Seçimler Siyasal iletişim konusunda medya etiği ile ilgili olarak tartışılan bir konuda seçim dönemlerinde gazetelerde yer alan kamuoyu araştırmalarıyla ilgilidir.

ASPARAGAS(UYDURMA HABER) Basında, gerçek olay ve olgulardan kaynaklanmayan, gazeteciler tarafından üretilen yalan haberlere asparagas haber denilir.

Uluslararası Reklam Uygulama Esasları Bütün reklamlar aşağıdaki ilkelere uygun olmalıdır: - yasal -doğru - ahlaki -toplumsal sorumluluk bilinci - dürüst -rekabet ilkelerine uygun

1.2.1. İknanın Özellikleri İkna değişim oluşturma ve değişime karşı direnmede kullanılan bir olgudur. İknanın üzerindeçalıştığı nihai zemin akıldır. İknanın açık ve kapalı olmak üzere iki yüzü vardır. İkna özellikle pazarlama iletişiminde kullanılan temel arçtır. İkna, ikna eden ile hedef arasındaki etkileşimin bir fonksiyonu olup tutum ve inanç değişikliklerine neden olur.

2.Bölüm :Bilinçaltı Mesajları Ve İmgelem 2.1. Bilinçaltı İmgelem İmgelem, insanların düş gücü ve hayal dünyasını kapsayan düşünce ve duyguların yerine geçen işaretler dizisidir. Duyumların ilk bireysel ürünü “imge”dir. Tadarak %1, Dokunarak%1.5, Koklayarak%3.5, İşiterek %11, Görerek %83 oranında öğreniriz. Subliminal mesaj barındıran reklamlarda kullanılan bazı geleneksel imgeler şunlardır; kadın, erkek, çocuk, müzik, renk.

İkna Edici Mesaj Stratejileri 1- Kapıyı Aralama Tekniği 2- Kapıyı Kapama Tekniği 3- Gitgide Artan Ricalar Tekniği 4- Sadece O Değil Tekniği 5- Evet-Evet Tekniği 6- Acaba Değil Hangi Tekniği 7- Soruya Soruyla Yanıt Verme Tekniği 8- Yer Etme Tekniği 9- Borca Sokma Tekniği 10- Önce Ver Sonra Geri Al Tekniği

BİLİNÇALTI MESAJLARIN ALGILANMASINI ETKİLEYEN FAKTÖRLER 1- Uyaranları Gruplama Eğilimi 2- Tamamlama 3- Değişmezlik 4- Şekil-Zemin İlişkisi 5-Detaylandırma 6-İçinde Bulunulan Ortamın Etkileri 7- Geçmiş Yaşantı ve Hafızanın Etkisi 8- Psikolojik Durum ve Güdülerin Algılama Üzerindeki Etkisi 9-Bakış Açısı 10-Bilinçaltı Telkinin Etkisi 11-Dikkatin Bilinçaltı Algılama Üzerindeki Etkisi

İletişimi engelleyen duygu ve düşünceler 1-Konuştuğunuz andan iletişim kurmak istiyorsanız o günün sorununu ele alın. O anı konuşurken işin içine geçmişi katmak, anlaşmayı ve iletişim kurmaya engeller. 2-İnsan kendini çok beğenmesi, gururu, kibri; birlikte yaşadığı, aynı işte çalıştığı yada aynı ortamı paylaştığı kişilerle iletişimi koparır. 3- İletişimin önündeki en önemli engellerden biri de üslup yetersizliğidir.

4-Önyargıda iletişimi engeller 4-Önyargıda iletişimi engeller. 5-Kişiyi kendisi gibi bilmek iletişimi engeller. 6-Bir hususun her yerde her zaman ve herkes için geçerli olduğunu sanmak iletişimi engeller. 7-Toptancı zihniyet iletişimi engeller. 8-Alınganlık iletişimi engeller. 9-Sabit fikirler ve değişmez kurallar, iletişimi önler.

10-Sürekli pişmanlıklarla, şikayetlerle yaşayanlar sağlıklı iletişim kuramaz. 11-Ölçüsüz fedakarlık, sağlıklı ve kalıcı bir iletişimi engeller. 12-Aşırı maddecilik ve bencillik iletişimi engeller. 13-Muhatabının zihnini okumak da iletişimi engeller. 14-Bilinçaltında biriktirdiklerimiz, iletişimi engeller. 15-İhtiyaçların şiddeti, iletişimi, çatışmaya dönüştürür.

Sevgi iletişimin olmazsa olmaz ‘’üç s’’ si SEVGİ VE SAYGI SABIR SADAKAT

GÜDÜLER VE DÜRTÜLER 1) DÜRTÜ Bedensel veya ruhsal dengenin değişmesi sonucu ortaya çıkan ve canlıyı türlü tepkilere sürükleyebilen içten gelen gerilimdir. Fizyolojik ihtiyaçların ortaya çıkmasıyla veya artmasıyla dürtü ortaya çıkar

2) GÜDÜ Canlıları bir hedefe yönelten içsel ve dışsal uyaranların yarattığı bir süreçtir. Modern kapitalist sistem tüketicinin güdülenme sürecini doğal akışına bırakmaz. İnsan beyninde ''Bu ürüne ihtiyacım var ! ‘’ algısını yaratırlar.