CRM’in Enerjisi Create. Sell. Monetize. Now! Volkan ATEŞ, Ön Satış Yöneticisi When pulling together presentations of specific modules, you can add additional technical details, screen shots, etc. ELDER (Elektrik Dağıtım Hizmetleri Derneği) Ar-Ge Çalıştayı, 27 Nisan 2015 Create. Sell. Monetize. Now!
Müşteri Algısı ile Müşteri Deneyimi Yönetimi Sunum Akışı CRM Nedir? Müşteri Algısı ile Müşteri Deneyimi Yönetimi Enerji Sektöründe CRM’in Gelir Artırımına Etkisi Aboneden Müşteriye Dönüşüm ve Kazanımları Telekommünikasyon Vs Enerji Sektörü
CRM Nedir? CRM (Müşteri İlişkileri Yönetimi); şirketlerin kendileri ve müşterileri için değer oluşturduğu, uzun süreli bağdır. Amaç Odak Değerlendirme Müşteri Bilgisi İletişim Geleneksel Pazarlama CRM Satış Artışı Yeni Müşteriler Pazar Payı Anket 1 yön, Promosyon Odaklı Sadakat Artışı Yaşam Döngüsü Yönetimi Algı ve Sadakat Veri tabanında tutulan davranışsal bilgiler 2 yön, Interaktif Etkileşim Odaklı
Müşteri Deneyimi ile Hizmet Mükemmeliyet Faktörleri Ölçmek Müşteri Deneyimi Üzerine Veri Toplamak Beklentilerini Belirlemek, Organize etmek ve İletişim kurmak için CEI (Müşteri Deneyimi Endeksi) Kullanmak Garantiye Almak Müşteri Deneyimi Vizyon ve Strateji Oluşturulması Mobilize Etmek Hizmet Modellemelerinin Gerçekleştirilmesi Gelişimsel Geribildirimlerin Sağlanması Korumak Önemli Elde Tutma Faktörlerini Belirlemek Elde Tutma ve Bağlılığın Arttırılması için Yöntemlerin Belirlenmesi Pazara Çıkış Zamanı ARPU Kaçış Önleme Müşteri Memnuniyeti
Enerji Sektöründeki Değişim Neler Getirmektedir? Abonelikten Müşteri Yapısına Geçilmesi Satışa Çıkma Süresinin Kısalması Müşteriye Özel Teklif ve Kampanyalar Müşteri Memnuniyeti Müşteri Elde Tutma
Enerji Sektöründeki Değişim Sürecinde CRM Yaklaşımı **Değişim Süreci çok hızlı ilerlemektedir, ve şirketlerin IT sistemleri bu değişime ayak uyduracak esneklikte olmalıdır. 100 90 80 70 60 50 40 30 20 10 (%) CRM Yaklaşımı Enerji Sektörünün Değişim Süreci Yeni Satış Müşteri Memnuniyeti Elde Tutma Yeni Satış Müşteri Memnuniyeti Elde Tutma Yeni Satış Müşteri Memnuniyeti Elde Tutma
Enerji Sektöründe CRM’in Gelir Artırımına Etkisi Gartner Araştırması Şirketler açısından müşteri memnuniyeti hayati önem taşımaktadır. Şirketler Kâr Oranını %125 artırabilir Mevcut müşterilerinin %5 fazlasını ilave ederek ve koruyarak Mevcut müşterilere satış yapma olasılığı %60-70 Satışların %80’i Mevcut müşterilerin %20’sinden gelmektedir.
Enerji Sektöründe CRM’in Gelir Artırımına Etkisi Müşteri Şikayeti Müşteri Segmentasyonu Kullanım Alışkanlığı Müşteri Etkileşimleri Detayı Müşteriye özel bundle teklif ve kampanyalar!
Belirli Bir Tarihe Kadar Enerji Sektöründe CRM’in Gelir Artırımına Etkisi – Ürün & Katalog Yönetimi Kanallara göre kataloglar tanımlanabilir Müşteri ve segmente özel teklif oluşturma Adrese özel teklif oluşturma Bölgeye özel teklif ve katalog oluşturma Kullanım miktarına özel teklif tanımlama Çapraz satış ve yukarı satış tabanlı olarak ilişkiler tanımlanabilir(Up-sell, cross-sell) Paket içerisinde opsiyonel teklifler tanımlanabilir İndirim/Promosyonlar Ücretlendirme Taahhüt Nesnesi İndirim Hesaba Ürüne Kademe Bilgisi Kademeli Kademesiz İndirimsiz Periyot X Süreli Ay Belirli Bir Tarihe Kadar İndirim Periyodu Ücret %20 Oranında 20 TL Sabit
Enerji Sektöründe CRM’in Gelir Artırımına Etkisi Satışa çıkma (T2M) Yeni servis çıkış süresinde %75 iyileştirme Kompleks kampanya ve bundle sürelerinde %83 değişim ARPU Varolan müşterilerde 2 tane daha yeni servis alma konusunda %35 artış Varolan müşterilerde 3 tane daha yeni servis alma konusunda %48 artış Kaçış Önleme Elde tutma süreçlerinde değişiklik ile %38 önleme Müşteri Memnuniyeti Çağrı merkezlerinde müşterilen bekleme sürelerinin %72 azalması **Oranlar örnektir.
Aboneden Müşteriye Enerji Sektöründe CRM Dönüşümü Abone: Bir hizmeti ya da ürünü satın almış müşteridir. Abonelik3 Abonelik2 Abonelik1 Ad: Volkan Soyad: ATEŞ Adres: Çankaya / ANKARA Ev Tel: 903122223344 Mobil Tel: 905002223344 Ev Tel: 903122223355 Adres: Yenimahalle / ANKARA Ürün2 Ürün1 Abone Yapısının Eksileri: Abonelik Bazında Müşteri Bilgilerinin Çoklanması Müşteri Bilgilerinin Senkronizasyonunun Sağlanamaması Müşteri İzlenebilirliğinin Azalması 3600 Müşteri İzlenebilirliğinin Sağlanamaması
Aboneden Müşteriye Enerji Sektöründe CRM Dönüşümü Müşteri: İş yapabildiğiniz bireyler ya da kurumsal yapılardır. Perakende müşteriler, hizmet alan müşteriler ya da potansiyel müşteriler olabilir. Müşteri Yapısının Kazanımları: Tek Müşteri Verisi / Merkezi Müşteri Bilgisi Yönetimi Müşteri – Fatura Hesap – Ürün Hiyerarşisi 3600 Müşteri İzlenebilirliği Ad: Volkan Soyad: ATEŞ Adres: Çankaya / ANKARA Ev Tel: 903122223344 Mobil Tel: 905002223344 Fatura Hesabı 1 Fatura Hesabı 2 Ürün1 Ürün2 Ürün3
Aboneden Müşteriye Enerji Sektöründe CRM Dönüşümü Abonelik3 Abonelik2 Abonelik1 Ad: Volkan Soyad: ATEŞ Adres: Çankaya / ANKARA Ev Tel: 903122223344 Mobil Tel: 905002223344 Ev Tel: 903122223355 Adres: Yenimahalle / ANKARA Ürün2 Ürün1 Fatura Hesabı 1 Fatura Hesabı 2 Ürün3 Aboneden Müşteriye Dönüşüm ile birlikte Müşteri ve Hesap Yönetimi Ürün ve Katalog Yönetimi Satış ve Sipariş Yönetimi Kampanya Yönetimi Müşteri Elde Tutma Yönetimi Lead Yönetimi Şikayet Yönetimi artık daha kolay ve daha etkili gerçekleştirilir.
Telekommünikasyon Vs Enerji Sektörü Lead Yönetimi Kontak Yönetimi Müşteri Yönetimi Ürün Kataloğu Kampanya Yönetimi Churn Yönetimi Şikayet & Arıza Yönetimi Sipariş Yönetimi
Telekommünikasyon Vs Enerji Sektörü Commodity tehditi!
Telekommünikasyon Vs Enerji Sektörü Elektrik Enerjisi Sektörü
For your questions, please contact us at sales@etiya.com! Thank you for your time. For your questions, please contact us at sales@etiya.com! Achieve competitive advantage through offering a fully customisable product over any channel over any network