E-Ticaret: Dijital Pazarlar, Dijital Ürünler

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
E-Ticaret Nedir? İnternetin yaygınlaşmasıyla birlikte Ticaret, birtakım sistemler aracılığıyla internet üzerinden de yapılır hale geldi. Bu yeni ticaret.
Advertisements

Web 2.0 Nedir Eğitimde Nasıl Kullanılır?
Elektronik ticarette güvenlik konusunda değerlendirilmesi gereken diğer bir konu da alıcıların elektronik ticaret sitelerinden alışveriş yapmak için vermek.
PAZARLAMAYA GİRİŞ PAZARLAMANIN TANIMI
ELEKTRONİK PAZARLAMA.
SANAT ÜRÜNLERİ ONLİNE SATIŞ SİTESİ
Eğitimde Web 2.0 Kullanımı
PERAKENDECİLİK VE TOPTANCILIK
Hareket halindeki insanlara ulaşın.Mobil Arama Ağı Reklamları Mobil Arama Ağı Reklamları ile kullanıcılara ulaşın.
ELEKTRONİK ORTAMLARDA PAZARLAMA
Pazarlama Karma Elemanları: DAĞITIM
BAĞLANTI VERME VE ANİMASYON
BAĞLANTI VERME VE ANİMASYON
KIRKLARELİ ÜNİVERSİTESİ BABAESKİ MESLEK YÜKSEKOKULU DERS:E-TİCARET KONU:ELEKTRONİK TİCARETİN GELİŞİMİ VE GELENEKSEL TİCARET İLE KARŞILAŞTIRILMASI HAZIRLAYAN:DİLEK.
YONT401 YÖNETİM BİLİŞİM SİSTEMLERİ
PROMOSYON  Kökeni Latince promotio kelimesinden gelen promosyonun anlamı fikir,öne çıkarmak olarak tercüme edilir.  Bir firmanın ya da bir arzın tanıtılması.
YONT 172 BİLGİ TEKNOLOJİLERİNE GİRİŞ II
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
Sosyal Ağların Eğitim Amaçlı Kullanımı
Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN
Hazırlayan:Murat Sait ÇABUK. 1: B2B (Business to Business): Sirketler Arası Elektronik Ticaret * B2B’nin temeli, sirketlerin internet uzerinden birbirine.
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ ALANI
ÇAĞDAŞ EĞİTİMDE YENİ TEKNOLOJİLER
SANAL MAĞAZA UYGULAMALARI VE STRATEJİLERİ
YONT 172 BİLGİ TEKNOLOJİLERİNE GİRİŞ II
BİLGİSAYAR DESTEKLİ TASARIM VE ANİMASYON GİZEM TANIŞ
E- Ticaret Altyapısı.
E- T I CARET‘İN SINIFLANDIRILMASI VE KATEGORİ’LER I NE (TÜRLER I NE) AYRILMASI.
ELEKTRONİK TİCARET TÜRLERİ
İşletme Doktora Programı Bilgi Teknolojileri ve Yönetim (IYO 713)
Yönetim Bilişim Sistemleri
E-Ticaret Yrd.Doç.Dr.Emin BORANDAĞ
Türkçe Öğretmenliği 2.Sınıf
Web 2.0 Araçlarının Tanıtımı ÖZGE AKMAN TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ 2. SINIF 1. ÖĞRETİM
Tedarikçi Firma Sunumu
CUSTOMER TO CUSTOMER (TÜKETİCİDEN TÜKETİCİYE) E-TİCARET
ENM 307 YÖNETİM BİLİŞİM SİSTEMLERİ Dersin Koordinatörü:. Prof. Dr
1.1 © 2003 by Prentice Hall BÖLÜM 1 BİLİŞİMLE İLGİLİ GENEL KAVRAMLAR VE İŞ DÜNYASINDA BİLİŞİMİN ÖNEMİ.
İşletmelerde Bilişim Sistemleri
WEB 2.0 KAVRAMI TEKNOLOJİLERİ ARAÇLARI
1.1 © 2003 by Prentice Hall BÖLÜM 3 BİLİŞİM SİSTEMİ YAKLAŞIMLAR ve ORGANİZASYONA ETKİLERİ.
İnsan Kaynakları Bilgi Sistemleri
Sosyal Medya Nedir? Çağlar GÜLCEK.
1.1 © 2003 by Prentice Hall BÖLÜM 3 BİLİŞİM SİSTEMİ YAKLAŞIMLAR ve ORGANİZASYONA ETKİLERİ.
Sosyal Medya Kişilerin internet üzerinde birbirleriyle yaptığı diyaloglar ve paylaşımlar bütünüdür.  Zaman ve mekân sınırlaması olmadan (mobil tabanlı),
E-TİCARET. E NFORMASYON VE G ELIŞIMI Julius Reuter 28 Nisan 1850’de bilgi aracılığı mesleğini 45 posta güvercini ile başlamıştır. Reuter, ulaştırılması.
E-Ticaret: Dijital Pazarlar, Dijital Ürünler. 1. Aynı Anda Her Yerde Olma » E- ticaret her zaman her yerdedir. Bu evdeki, işyerindeki bilgisayarınızdan.
Prof. Dr. Erman COŞKUN İnsan Kaynakları Bilgi Sistemleri Hafta 1 – Genel Kavramlar ve İşletmeler için YBS’nin Önemi.
E-Ticaret: Dijital Pazarlar, Dijital Ürünler
Müşteri Odaklı Mobil Pazarlama ve Mobil Reklam
İZİNLİ PAZARLAMA.
GİRİŞ İnsanlar seyahat ederken çok geniş bir yelpazede turizm hizmetlerine ihtiyaç duyarlar. Bu hizmetler uçak biletlerini, araç kiralamayı, konaklama.
ISL429-Yönetim Bilişim Sistemleri İnternet ve elektronik ticaret.
Elektronik pazarlama: – internetin kar yaratmak amacıyla kullanılması – birçok aşamayı ortadan kaldırmakta – daha hızlı ve daha düşük maliyetli –
1 E-Ticaret ve Güvenli Ödeme Kısım I. E-Ticaret Kısım II. Güvenli Ödeme Umur YILMAZ Comtech Tic. Ltd
ÖRGÜTLERDE BİLGİ YÖNETİMİ, KARAR VERME VE BİLİŞİM SİSTEMLERİNDEKİ HİYERARŞİK YAPININ MİMARİSİ Kısım 2.
SOSYAL MEDYANIN ETKİSİ - KOZMETİK ÜRÜNLERİN SATIN ALINMASINDA BİR UYGULAMA Danışman Unvan İsim Öğrenci İsim, Numara.
Uygun Teknoloji Özgür Yazılım'ın Ekonomik ve Sosyal Yönleri Hakan Uygun.
İ ÇERIK Değer Zinciri ve E-Ticaret Amazon.com Wireless ve Ses Tabanlı E-Ticaret E-Ticaretin Avantaj ve Dezavantajları E-Ticaret İş.
WEB TABANLI DESTEK.
Ayşegül ARSLAN.
ELEKTRONİK TİCARET Öğr. Gör. Canan ASLANYÜREK.
Çin'deki küçük imalatçılar için ticaret platformu oluşturmak amacıyla İngilizce öğretmeni Jack Ma ve 17 kurucu üye tarafından kurulmuştur. Bugün 240 ülkeden.
Bölüm 2 ÖRGÜTLERDE BİLGİ YÖNETİMİ, KARAR VERME VE BİLİŞİM SİSTEMLERİNDEKİ HİYERARŞİK YAPININ MİMARİSİ Kısım 2.
DAĞITIM KAVRAMI ve DAĞITIM KANALLARI
Neden Bilişim
Medicaltourism.com.tr Nedir ?
İŞLETMEDE BİLGİ SİSTEMLERİ
FİYATLANDIRMA STRATEJİLERİ
Elektronik-Ticaret’te Arama Motoru Optimizasyonu ve Sosyal Medya
Sunum transkripti:

E-Ticaret: Dijital Pazarlar, Dijital Ürünler 10. Hafta E-Ticaret: Dijital Pazarlar, Dijital Ürünler

E-Ticaret kavrami Bilindiği gibi “ticaret” ifadesi kavramsal olarak “mal veya hizmetin satın alınması ve satılması” işlemlerini kapsamaktadır. Bu sürecin elektronik ortamda yani internet üzerinde yapılması e-ticaret kavramını ortaya çıkarmıştır. Yani e- ticaret mal ve hizmetlerin internet üzerinden alım ve satımı işlemidir. E-Ticaret Ticaret öncesi firmaların elektronik ortamda bilgilenmesi ve araştırma yürütmesi, Firmaların elektronik ortamda buluşması, Ödeme sürecinin yerine getirilmesi, Taahhüdün yerine getirilmesi, mal veya hizmetin müşteriye teslimi, Satış sonrası, bakım, destek vb. hizmetlerin temin edilmesi, aşamalarını içermektedir.

E-Ticaret kavrami E-Ticaret, mal ve hizmetlerin üretim, tanıtım, satış, sigorta, dağıtım ve ödeme işlemlerinin bilgisayar ağları üzerinden yapılmasına olanak sağlar. E-ticaret ile daha esnek yapıya kavuşan, tedarikçileri ile daha yakın çalışan, müşterilerin beklenti ve ihtiyaçlarına daha hızlı cevap veren firmalar global ölçekte değişim yaşamamaktadır. E-ticaret, firmalara en iyi tedarikçiyi seçme ve bütün dünyaya satış yapma imkanı sunmaktadır. İnternet üzerinden alışveriş yapma, aranılan ürün ya da hizmeti, çarşı pazar dolaşıp yorulmadan pek çok alternatifi bir arada görerek kısa sürede bulma ve satın alma imkanı sağlar. Bu sayede alışveriş için harcanan zamandan sağlanan tasarruf, kazanılan vaktin başka alanlarda daha verimli bir şekilde kullanılmasını mümkün kılar.

E-Ticaret örnekler

E-Ticaret ornekler

E-Ticaretin buyumesi E-Ticaret dönüşümü hala en parlak dönemindedir. Bireyler ve işletmeler daha fazla ürün ve hizmetler çevrimiçi hale geldikçe ticaret yapabilmek için daha fazla interneti kullanacaklardır. Her yaştan çevrimiçi olan insanların 2004 yılındaki 147 milyon olan sayısı 2010 yılında 221 milyona kadar çıkmıştır. Dünyada 1,9 milyarın üzerinde insan şu anda internete bağlanmaktadır. İnternet üzerindeki insanların artması e-ticaretteki artışı körüklemiştir.

E-Ticaretin buyumesi

E-Ticaretin buyumesi

E-Ticaretin buyumesi

E-Ticaret neden farklidir? 1. Aynı Anda Her Yerde Olma E- ticaret her zaman her yerdedir. Bu evdeki, işyerindeki bilgisayarınızdan ve hatta mobil e-ticaret kullanarak arabanızdan alışveriş yapma olanağını sağlar. Bu sonuç Pazar alanı (marketspace) olarak adlandırılır, geçici ve coğrafik bir yerden ayrılma, geleneksel sınırların ötesine uzanmadır. Müşterinin bakış açısıyla, her yerde olmak işlem maliyetlerini azaltmaktadır. İş yapmak amacıyla pazara gitmek için artık zaman ve para harcamak gerekli değildir ve satın almak için az düşünce çabası gerekmektedir. 2. Küresel Erişim E-ticaret teknolojisi, geleneksel ticaretten çok daha uygun ve daha etkin maliyetle kültürel ve ulusal sınırlar ötesine ticari işlemler yapılmasını sağlar. Geleneksel ticaretin büyük bir kısmı yerel veya bölgeseldir- yerel satış noktaları yerel veya ulusal ticari ürünleri kapsar. Örneğin, Televizyon, radyo istasyonları ve gazeteler ulusal kitleleri çekebilmek güçlü fakat sınırlı ulusal ağlara sahiptir; ancak ulusal sınırların dışında küresel kitleye kolaylıkla ulaşamayan ulusal ve yerel kurumlardır

E-Ticaret neden farklidir? 3. Evrensel Standartlar E- ticareti yönetecek internetin teknik standartları evrensel standartlardır. Bu teknik standartlar, dünyadaki tüm uluslar tarafından paylaşılır ve herhangi bir bilgisayarın kullandığı teknolojik platformdan bağımsız olarak diğer bir bilgisayarla bağlantı kurmasına olanak tanır. Evrensel teknik standartlar pazara giriş maliyetlerini büyük oranda azaltır. Aynı zamanda tüketiciler için arama maliyetlerini (uygun ürünleri bulmak için gerekli çaba) azaltır. 4. Zenginlik Enformasyon zenginliği, mesajın içeriğini ve karmaşıklığını ifade eder. Geleneksel pazarlar, ulusal satış güçleri ve küçük perakende mağazaları büyük zenginliğe sahiptir. Onlar satış yaparken işitsel ve görsel işaretleri kullanarak kişisel ve yüz yüze hizmet sağlayabilirler.

E-Ticaret neden farklidir? 5. Enformasyon Yoğunluğu İnternet ve Web enformasyon yoğunluğunu artırmıştır. E-ticaret teknolojileri enformasyonun güncelliğini, doğruluğunu ve zamanlılığını artırırken, enformasyonun toplanması, saklanması ve işlenmesi ve iletişim maliyetlerini azaltmıştır. E-ticari piyasalarındaki enformasyon yoğunluğu fiyatları ve maliyetleri daha şeffaf hale getirmiştir. Fiyat şeffaflığı, piyasadaki farklı fiyatların müşteriler tarafından kolayca bulunmasını tanımlar Maliyet şeffaflığı; ürünün satıcıya olan gerçek maliyetinin keşfedilmesini tanımlar. Satıcılar için ise tüketicileri daha iyi tanıyabilmeleri bir avantajdır. Böylece farklı müşteriler için özel fiyatlandırmalar yaparak fiyat farklılaştırabilirler.

E-Ticaret neden farklidir? 5. Kişiselleştirme / Özelleştirme Teknoloji kişiselleştirilmiş mesajların grupların yanı sıra kişililere de gönderilmesine olanak tanımaktadır. Satıcılar, pazarlama mesajlarının kişinin ismini, ilgi alanlarını ve geçmiş satım alımlarına göre düzenleyerek kişiselleştirme hedefleyebilir. Teknoloji ayrıca ürün veya hizmeti kullanıcının tercihlerine ve önceki davranışına göre değiştirerek özelleştirmeye izin verir. 6. Sosyal Teknoloji: Kullanıcı içerikli nesil ve sosyal ağlar Önceki teknolojilerin tersine, internet ve e-ticaret teknolojileri, kullanıcılarına metin, video, müzik ve fotoğraf formunda içeriklerini oluşturmasına ve kendi kişisel arkadaşlarıyla paylaşmasına izin vererek çok daha fazla sosyallik içerir. Kendisinden önceki kitle iletişim araçları gibi birden çoğa (one-to-many) yerine çoktan çoğa (many-to-many) iletişim söz konusudur.

E-Ticarette Anahtar Kavramlar: Küresel Pazar Yerinde Dijital Pazarlar ve Dijital Ürünler İnternet dünyadaki milyonlarca insanın çok büyük miktardaki enformasyonu doğrudan, anında ve bedava olarak değiştirmesine olanak veren dijital bir pazar alanı yaratmıştır. İşletmelerin iş yapma şeklini değiştirerek, küresel erişimlerini artırmıştır. İnternet enformasyon asimetrisini azaltmıştır. Enformasyon asimetrisi işlem sürecinde işlem için önemli olan bir enformasyona bir tarafın diğer taraftan daha fazla sahip olması halinde gerçekleşir. Nu enformasyon onların göreli pazarlık gücünü belirlemesine yardım eder. Dijital pazarlar çok esnek ve etkindir, çünkü işletmeler azaltılmış araştırma ve işlem maliyetleriyle, düşürülmüş fiyat değiştirme maliyetleri, daha fazla fiyat bölümlendirme ve piyasa koşullarına göre aktif olarak fiyat değiştirme olanaklarıyla faaliyette bulunurlar. Dinamik fiyatlandırma, müşterinin karakteristik özelliklerine veya satıcının tedarik durumuna göre ürün fiyatının değişmesidir.

E-Ticarette Anahtar Kavramlar: Küresel Pazar Yerinde Dijital Pazarlar ve Dijital Ürünler Dijital pazarlar, distribütör ve perakendeci işletmeler gibi aracıları ortadan kaldırarak tüketiciye doğrudan satışı gerçekleştirme imkanı sunarlar. Dağıtım kanalında aracıların kaldırılması ciddi bir maliyet avantajı sunar. Tüketicilere doğrudan satışla veya aracı sayısının azaltılmasıyla, işletmeler daha az fiyat istemelerine rağmen karlarını artırabilirler. Değer zincirinde arada adımlardan sorumlu olan iş süreç katmanlarının veya işletmelerin ortadan kaldırılması aracısızlaştırma (aracı kullanmama – disintermediation) olarak adlandırılır.

E-Ticarette Anahtar Kavramlar: Küresel Pazar Yerinde Dijital Pazarlar ve Dijital Ürünler Dijital ağ üzerinden dağıtımı yapılan ürünlerdir. Müzik parçaları, video, Hollywood filmleri, yazılım, gazeteler, dergiler ve kitapların tümü dijital ürünlerdir. Bunlar depolanabilmekte, dağıtılabilmekte ve satılabilmektedir. Bu tür dijital ürünler pazarında internetin etkisi devrimden başka bir şey değildir. Kitapevleri, basımevleri, müzik ve film satışı yapan işletmeler satışlarının azalması ve hatta işletmelerin ortadan kalkma ihtimaliyle karşı karşıyadırlar.

E-Ticarette Anahtar Kavramlar: Küresel Pazar Yerinde Dijital Pazarlar ve Dijital Ürünler

E-Ticarette Anahtar Kavramlar: Küresel Pazar Yerinde Dijital Pazarlar ve Dijital Ürünler

E-Ticaret turleri Elektronik ticari işlemleri sınıflandırmak için pek çok yol vardır. Bunlardan birisi katılımcıların özelliklerine bakılarak yapılır. İşletmeden tüketiciye elektronik ticaret (B2C): Perakende, ürün ve hizmetlerin bireysel alışveriş yapanlara sunulmasını içerir. Hepsiburada.com gibi siteler buna örnek olarak gösterilebilir. İşletmeden işletmeye elektronik ticaret (B2B): İşletmeden işletmeye ticaret yapılan E Ticaret modelidir. Bu türü kullanan işletmeler son kullanıcıya bir ürün satışı gerçekleştirmezler. Örnek vermek gerekirse; hastane cihazları satan bir üreticinin, cihazlarının hastane tarafından satın alınması gibi. Veya toptan satış gerçekleştiren üreticinin, ürünlerini toptan olarak mağazalara dükkanlara satması gibi Tüketiciden tüketiciye elektronik ticaret (C2C): Tüketiciden tüketiciye işlem yapılan bir E Ticaret modelidir. Gittigidiyor.com, eBay.com vb. siteler buna örnek olarak gösterilebilir. Örneğin, dev açık artırma Web sitesi ebay insanlara kendi ürünlerini diğer tüketicilere ürününü sabit bir fiyattan veya en yüksek fiyattan açık artırmasıyla satmalarına olanak verir.

E-Ticaret iş modelleri Portal Google, Bing, Yahoo, MSN gibi portallar haberler, anında mesajlaşma, haritalar, takvimler, alışveriş gibi birçok bilgiyi bir yerde tutan bütünleştirilmiş içerik ve hizmet paketlerinin yanı sıra güçlü Web araştırma motorları sunarlar. Portallar, çok büyük sayıdaki hedef kitleyi çekerek, reklamların ücretlendirilmesiyle, müşterilerin diğer sitelere yönlendirilerek ve özel hizmetler sunarak gelir elde ederler. E-Perakendeci Çevrimiçi olan bu mağazalar geliri 24 milyardan fazla olan Amazon’dan küçük yerel dükkanlara kadar çeşitli büyüklüklerde olmaktadır. E-perakendeci müşterilerinin ürünleri görmek ve sipariş vermek için internete girmelerinin gerekmesi dışında klasik mağazalara benzer. E-perakendeciler uygun ve düşük maliyetli ürünleri 7/24 alış veriş imkanı ve geniş seçeneklerle sunarlar.

E-Ticaret iş modelleri Diğerleri…. İçerik Sağlayıcılar itunes, ttnetmüzik İşlem Aracıları biletall.com, booking.com Pazar Oluşturucuları eBay, sanalpazar.com Hizmet Sağlayıcılar Google, Box Topluluk Sağlayıcılar Facebook, Twitter, Linkedin

E-Ticaret iş modelleri

E-Ticaret gelir modelleri Bir işletmenin gelir modeli, işletmenin nasıl gelir sağladığını, kar ürettiğini ve yatırımları üzerinden yüksek geri dönüş yarattığını tanımlar. Reklam Gelir Modeli: Web sitesi, reklama maruz kalan çok sayıda izleyiciyi çekerek gelir elde eder. Reklam modeli, e-ticarette en fazla kullanılan gelir modelidir. Örneğin Yahoo neredeyse tüm gelirlerini (%95) reklamlardan elde etmektedir. Satış Gelir Modeli: İşletmeler gelirlerini ürünlerini, enformasyonlarını veya hizmetlerini müşterilere satarak elde ederler. Amazon, vb… - İçerik sağlayıcılar (itunes, vb…) Üyelik Gelir Modeli: sunulan içerik veya hizmete göre üyelik imkanı sunularak ücretlendirme yapılmaktadır. İçerik sağlayıcılar çoğunkla bu modeli tercih ederler. Wallstreet journal, match.com, dijitürk web, vb… Ücretsiz/Kısmi Primli Gelir Modeli: İşletmeler, ileri düzey ve özel özellikler için ek ücretlendirme yaparken, temel hizmetler ve içerikleri ücretsiz sunarlar. Ek hizmetler ücretlendirilir. Flickr, Yahoo mail (plus), vb…

E-Ticaret gelir modelleri İşlem Ücretleri Gelir Modeli: İşletme, işlemi yapabilme ve gerçekleştirme adı altında gelir sağlar. Örneğin sanalpazar.com satıcılara alan sağlar, satışın başarılı olması halinde belirli oranda komisyon alır. Satış Ortaklığı Gelir Modeli: Web siteleri (satış ortaklığı web siteleri olarak adlandırılan) sonuçlanan satışlardan elde edilen herhangi bir gelirin yüzdesini veya referans ücretinin karşılığında ziyaretçileri başka Web sayfalarına gönderir. Online alışverişte BKM Express, paypal ile e-perakendecilerin anlaşmaları…

Reklam aği (doubleclick)

Edi: elektronik veri transferi İki örgüt arasında faturalama, sevkiyat programları veya satın alma emirleri gibi Standart ticari işlemlerinin bilgisayardan bilgisayara değiştirilmesine olanak verir. EDI Temelde satın alma siparişleri, faturalama ve sevkiyat bildirimi gibi belgelerin değişiminin otomasyonunu sağlar.

Edi: elektronik veri transferi 1. İşletme 2. İşletme Sipariş ve elektronik fatura bilgileri iki şirket arasında otomatik gerçekleşiyor.

TEŞEKKÜRLER