İşletme Doktora Programı Bilgi Teknolojileri ve Yönetim (IYO 713)

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Burkay Yapağcıoğlu.
Advertisements

Google Görüntülü Ağ’da Video Reklamları
Pazarlamanızı sosyalleştirin.Bir + ekleyin Pazarlama faaliyetlerinizi Google’ın sosyal ağına dahil etmek için bir + ekleyin.
Pazarlama ve İletişim Dünyasında Sosyal Medya Trendleri Araştırması
Google Analytics Nedir?
Anketten Foruma, Forumdan Bloga Sosyal Dengeler. •Kod Trendleri •İnternet Trendleri •Medya Trendleri.
İNTERNET VE SOSYAL AĞLAR.
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ DİĞER KONULAR
 Web 2.0 bilgisayar endüstrisinde internetin bir düzlem olarak ilerlemesiyle bir işletme devrimi ve bu düzlemin kurallarını başarı için anlamaya çalışmaktır.
BİLGİ PAYLAŞIM ARAÇLARI
BİLGİ PAYLAŞIM ARAÇLARI
BAĞLANTI VERME VE ANİMASYON
BAĞLANTI VERME VE ANİMASYON
SOSYAL MEDYA VE GÜVENLİĞİ
Sosyal Medya Pazarlaması Sihirbuzz
Dijital Dünya Verilerine Genel Bakış Dünya Nüfusu : Dünyadaki İnternet Kullanıcıları : Dünyadaki Domain Sayısı:
Sosyal Medya, Müşteri Etkileşimi ve Sosyal CRM
Dijital Pazarlama Merve Öztürkcan.
SOSYAL MEDYA.
BLOGLAR ARACILIĞIYLA Pazarlama SEDAT BAŞDAĞ. Kelimenin ilk oluşumu, "Web" ve "Log" kelimelerinin birleşmesinden oluşmuş, “Weblog” olarak isimlendirilmiştir.
İNTERNETTE YENİ BİR İŞ MODELİ OLARAK GRUP ALIŞVERİŞ SİTELERİ VE TÜRKİYE’DEKİ DURUMU Kemal Şahin Mimar Sinan Üniversitesi.
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
- 1 Web 2.0 Teknolojileri ve Uygulamaları Çalıştayı, 4 Aralık 2009, Beytepe-Ankara Umut Al Hacettepe Üniversitesi Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümü
Yeni Pazarlama Teknikleri
Hazırlayanlar: Sinan AYTULU Emine DİLAVER Güneş KARTAL Hasan ATLI
Web 2.0 Araçları Serkan Aslan Akdeniz Ünv. Türkçe Ö ğ rtm\ 2.Sınıf.
Sosyal Medya Nedir? Çağlar GÜLCEK.
Web 2.0 araçlarI MERYEM KAYA AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
Bilgi Paylaşımı için Araçlar
360° Pazarlama İletişimi
İnteraktif Medya Dünü Bugünü Yarını Uğur Şeker / Dijital Büro İstanbul Yıldız Teknik Üniversitesi Sürekli Eğitim Merkezi 'Mobile Marketing Conference'
ZEHRAŞAHİN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ
Türkçe Öğretmenliği 2.Sınıf
TUĞBA ŞAHAN TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ 2. SINIF ÖRGÜN ÖĞRETİM
SOSYAL PAYLAŞIM SİTELERİ
Hazırlayan Ufuk Kemerci  2004 yılında ortaya atılmı ş bir kavramdır. Web sitelerinin yalıtılmı ş bilgi depoları ş eklinden çıkıp kullanıcılara.
CEO Web Sitesi Kurduğu Üyelerine, –Sanal kimlik ( vb.) –CV ve iletişim bilgilerini güncel tutmak –Eğitici ve bilgilendirici.
E-Devlet E-Dönüşüm Vize Projesi
Sosyal Medyanız ve NetHizmet. Sosyal Medya’da Sizin İçin Neler Yapıyoruz?  Sizin için hesaplar açıp, içerik yönetimlerinizi yapıyoruz.  Kampanya kurgularınızı.
Sosyal Medya Nedir? Çağlar GÜLCEK.
WEB 2.0 KAVRAMI TEKNOLOJİLERİ ARAÇLARI
Sosyal Medya Nedir? Çağlar GÜLCEK.
Mobil pazar verileri – Abone sayısı ve penetrasyon – Mobil abone profili – Mobil trafik hacmi – Mobil gelir – Aylık kullanım miktarı – Mobil yatırım.
Sosyal medya pazarlamasında adımlar: – Müşterileri dinlemek – Uygun sosyal medya platformuna üye olmak – Sektörle ilgili topluluklara katılmak – Kendi.
Sosyal Medya Kişilerin internet üzerinde birbirleriyle yaptığı diyaloglar ve paylaşımlar bütünüdür.  Zaman ve mekân sınırlaması olmadan (mobil tabanlı),
SOSYAL MEDYA İLE PAZARLAMA
Müşteri Odaklı Mobil Pazarlama ve Mobil Reklam
Elektronik pazarlama: – internetin kar yaratmak amacıyla kullanılması – birçok aşamayı ortadan kaldırmakta – daha hızlı ve daha düşük maliyetli –
Sosyal Medya ve Türleri
SOSYAL MEDYA Sosyal Medya Nedir? Sosyal Medya Araçları Nelerdir?
SOSYAL MEDYANIN ETKİSİ - KOZMETİK ÜRÜNLERİN SATIN ALINMASINDA BİR UYGULAMA Danışman Unvan İsim Öğrenci İsim, Numara.
SOSYAL MEDYA UYGULAMALARı MERT AKDOĞAN 9-A. INSTAGRAM Ekim 2010 da kuruldu Instagram, sosyal medyada ücretsiz fotoğraf paylaşma uygulamasıdır 75 milyon.
İnternet Sosyal Medya Sosyal Ağlar 2. Sunum Öğr. Gör. Mehmet Akif Barış 2.
SEO Hizmeti. SEO Strateji Site İçi Optimizasyon Sitenin sayfaları ve içerikleri arama motorlarına göre optimize edilir. Araçları Hazırlama Sitenin SEO.
INBOUND PAZARLAMADA SOSYAL MEDYA VE KADIN TÜKETİCİLERDE SATIN ALMA DAVRANIŞINA OLAN ETKİSİ Yrd. Doç. Dr. Pınar Bacaksız.
Temel Bilgiler İlgili Çalışmalar Araştırmanın Yöntemi Bulgu ve Sonuçlar Araştırmanın Kısıtları ve Gelecek Çalışmalar.
WEB TABANLI DESTEK.
Strateji ve Öncelikler
SOSYAL MEDYA VURGUSU TEKSTİL ENDÜSTRİSİNDE
SOSYAL MEDYA.
Çok Kanallı Dijital Pazarlama
BİLGİ PAYLAŞIM ARAÇLARI
BİLGİ PAYLAŞIM ARAÇLARI
Evren’le Bütünleşin Metin Sancarbarlaz
Kişisel Güvenlik. Kişisel veriler, kişinin kimlik yapısını ortaya koyan ve kişiye özel bilgiler olarak tanımlanabilir. Bu yüzden kişisel veriler ve kişisel.
. ..
connect to the virtual world
Elektronik-Ticaret’te Arama Motoru Optimizasyonu ve Sosyal Medya
Sunum transkripti:

İşletme Doktora Programı Bilgi Teknolojileri ve Yönetim (IYO 713) Engin ÇAM 07 Ocak 2015

Sosyal Medya Nedir? İnternet teknolojisinin Web 2.0‘a geçişiyle mümkün hale gelen, interaktif (çift taraflı ve eş zamanlı) bilgi paylaşımı sağlayan iletişim sistemine sahip internet siteleri ve uygulamalardır.

Web 1.0 : Tek yönlü iletişim. Web 2.0 : Webde insanların etkileşimi.  Web 3.0 : Önceki tüm prensipleri uygulayarak insan tarafından üretilen tüm verinin makinalar tarafından konsolide edilip sentezlenerek bunun kollektif zeka ve inovasyona dönüştürülmesi.

Sosyal Medya Mecraları

Sosyal Medya Büyüklüğü (Örnek) Facebook: 1,35 Milyar - Tüm Kullanıcı Sayısı (Mobil 83%) 864 Milyon - Günlük Aktif Kullanıcı (Mobil 80%) Twitter: 284 Milyon - Tüm Kullanıcı Sayısı (Mobil 80%) 500 Milyon - Günlük Tweet Adedi Youtube: 1 Milyar - Tüm Kullanıcı Sayısı 6 Milyar Saat - Aylık İzlenen Video

Dünyada Sosyal Medya Kullanımı Dünya üzerinde 2.5 milyar insan internet kullanıyor. Bu kullanıcıların 1.8 milyarının sosyal medya ağlarında hesabı var. 2013’te, 135 milyon insan sosyal ağlarda yeni hesap oluşturdu. Aktif kullanıcı istatistiklerine göre ilk 10 sosyal medya platformu: Facebook (1,3 milyar) Youtube (1 milyar) QQ (Tencent) (816 milyon) Qzone (632 milyon) Whatsapp (400 milyon) Google+ (300 milyon) Wechat (272 milyon) LinkedIn (259 milyon) Twitter (232 milyon) Tumblr (230 milyon)

Türkiye’de Sosyal Medya Kullanımı Türkiye’de internet kullanım oranı, tüm nüfusa oranla %45. Türkiye’de 35 milyonun üzerinde internet kullanıcısı, 36 milyon (!) aktif Facebook hesabı var. Günde 4.9 saatimizi kişisel bilgisayarlar, 1.9 saatimizi mobil cihazlar aracılığıyla internette harcıyoruz. Günde ortalama 2 saat 32 dakikamızı sosyal medyada geçiriyoruz. Türkiye’de en çok kullanılan sosyal medya platformu olan Facebook’u (%93), sırayla Twitter (%72), Google+ (%70) ve LinkedIn (%33) takip ediyor.

İşletme için Sosyal Medyanın Önemi Yeni ve gelişmeye devam ediyor. Riski az. Daha çok insana daha az maliyetle ulaşma imkanı verir. Bu trendin gerisinde kalmak, marka güvenini zedeleyebilir. Bire bir iletişimin gücü, müşterini memnuniyeti oluşturmak için önemli bir fırsattır.

İşletme için Sosyal Medyanın Önemi Pazara sürülen/planlanan ürünler ile ilgili görüşler etkin biçimde kullanılarak işletmenin ürün portföyü güçlendirilebilir. Etkin kullanımı diğer işletmelerin önüne geçirebilir. Markaya yüksek görünürlük kazandırır. Faaliyet alanında uzmanlık gösterilebilir ve güçlü referanslarla güven verilebilir.

İşletme için Sosyal Medyanın Dezavantajları Yetkin personel bulma veya yetiştirme zorunluluğu. İşletme tarafından yeterli ilginin gösterilmemesi durumunda imaj kaybı. Müşteriler tarafından algılanan olumsuzlukların olumlu konulara göre daha hızlı yayılması. Sosyal platform işletme ve bakım maliyetleri.

Başarılı Sosyal Medya Stratejisi İçin 8 Adım Üst yönetimin desteği ile sosyal medyanın önemini vurgulayan bir pazarlama stratejisi vizyonuna sahip olmak. Yeterli insan ve sermaye kaynağı temin etmek. Mevcut ve potansiyel müşterileri tanımak. Demografik özellikler, beklentiler, kullandıkları iletişim araçları/sosyal ağlar vb. Hedefleri öncelikleri ile belirlemek. Marka bilinirliği / satışları artırmak / müşteri ilişkileri / yeni müşteri kazanmak vb.

Başarılı Sosyal Medya Stratejisi İçin 8 Adım Hedeflere ulaşmak için stratejiler geliştirmek. Platformların özelliğine göre (Facebook (Like, Share vb.); Twitter (RT, Fav vb.)) yöntemler bulunmalı ve uygulanmalı. Örneğin, (Twitter için) ‘’Gelecek hafta %20 indirim hangi üründe olsun? A için RT, B için FAV lütfen.’’ İşletme için asgari platformları oluşturmak ve yönetmek. Resmi web sitesi, Twitter, Facebook ve LinkedIn. Platformların ilk aşamalarda daha görünür olması için organik arama motoru optimizasyonu (SEO), Google Adwords vb. yöntemler faydalı olacaktır.

Başarılı Sosyal Medya Stratejisi İçin 8 Adım Takipçileri işletme ile etkileşim halinde tutacak içerik üretmek ve süreklilik oluşturmak. Sadece işletme hesaplarıyla sınırlı kalmayacak şekilde resim, video, e-broşür, e-kitap, blog yazıları, Facebook güncellemeleri, haberler, anket, araştırma, yarışma vb. faaliyetler yapılmalıdır. Ölçüm ve geri besleme. Stratejilerin sonuçları sürekli olarak ölçülmeli, çıkan göstergelere göre devam/artırım/düzeltme/değiştirme/iptal vb. kararlar alınmalıdır. Google Analytics, Twitter Analytics, Socialbakers.com vb. araçlar ölçüm için kullanılmalıdır.