Ek:2 İlköğretim Kurumları Standartları Kavramlar-1 Standart Alanı: İlköğretim kurumlarındaki temel hizmet süreçlerine göre, ilişkili ve kategorik standart.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
EFQM MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI EĞTİMDE MÜKEMMELLİK MODELİ
Advertisements

SAKARYA ÜNİVERSİTESİ’NDE
Daire Başkanı Dr.Ünal HÜLÜR.
Sağlık Araştırmaları (Health Interview Surveys (HIS)) Niels Kr. Rasmussen.
Kavramları Öğreniyorum
Türk Oda ve Borsaları Akreditasyon Projesi 2009 John Lockett.
İ K S İlköğretim Kurumları Standartları.
İ K S İlköğretim Kurumları Standartları Pınar PARLAK Ömer Faruk ÖZER.
REHBERLİK HİZMETLERİNİN ÖRGÜTLENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ T.C PİRAZİZ KAYMAKAMLIĞI PİRAZİZ GELECEĞİ HEDEFLİYOR PROJESİ ÇALIŞMA PLANI.
İLKÖĞRETİM KURUMLARI STANDARTI
SİVİL TOPLUM KURULUŞLARINDA ETKİLİ YÖNETİM
SİVİL TOPLUM KURULUŞLARINDA ETKİLİ YÖNETİM
İlköğretim Kurumları Standartları’nın İçeriği “ÇOCUKLARLA ÇOCUKLAR İÇİN”
İLKÖĞRETİM KURUMLARI STANDARTLARI
Kurum misyon ve vizyonunu, net bir biçimde paydaşlara odaklanmış bir strateji ve bunu destekleyen uygun politikalar, planlar, amaçlar, hedefler ve süreçler.
REHBERLİK HİZMETLERİNİN ÖRGÜTLENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
ÖZEL EĞİTİM HİZMETLERİ
Sistem Geliştirme Sistemin tanımı. Sistemin Temel özellikleri
Performans ve performans ölçümü Belediyelerin Performanslarının İzlenmesi ve Değerlendirilmesi Çalıştayı Şubat 2006 Ankara.
İKS İLE İLGİLİ YASAL DÜZENLEMELER ROL VE SORUMLULUKLAR
İL DÜZEYİNDE KAMU KURUM VE KURULUŞLARININ YÜRÜTTÜKLERİ FAALİYETLERİN STRATEJİK PLAN VE PERFORMANS PROGRAMLARINA UYGUNLUĞUNA İLİŞKİN DEĞERLENDİRME RAPORU.
TANI / TEDAVİ / BAKIM TIBBİ - HEMŞİRELİK - LABORATUVAR HİZMETLERİ 17.Şubat.2013 ENEZ.
YARIN SİZDEYİZ PROJESİ
KURUMSAL AÇIDAN iKS Kurumsal Amaçlar
BEP HAZIRLAYACAK EKİBİN OLUŞTURULMASI
KURUMSAL AÇIDAN iKS Kurumsal Amaçlar Öz Değerlendirme ve Teknik Özellikler.
Denetim ve Rehberlik Sistemi ile İKS İlişkisi “ÇOCUKLARLA ÇOCUKLAR İÇİN”
Temel Eğitim Genel Müdürlüğü İLKÖĞRETİM KURUMLARI STANDARTLARI (İKS)
Mesleki ve Teknik Eğitim Genel Müdürlüğü
ÖZEL EĞİTİM NEDİR? Çoğunluktan farklı ve özel gereksinimli çocuklara sunulan, üstün özellikleri olanları yetenekleri doğrultusunda kapasitelerinin en üst.
GİRİŞ Program İyileştirme Çalışmaları Kapsamında Gerçekleştirilen İşlemler Fakülte / Bölüm Amaçlarının Belirlenmesi Bölüm / Program Yeterliklerinin Belirlenmesi.
«MESLEKİ EĞİTİMDE KALİTE GÜVENCESİ»
İKS İLÇE-İL-MERKEZ DÜZEYLERDEKİ RAPORLARI. İLÇE DÜZEYİ RAPORLARI.
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ Özel eğitim gerektiren bireylerin,yetersizliği olmayan akranlarıyla birlikte eğitim-öğretimlerini resmi okullarda sürdürmesi esasına.
AKREDİTASYON VE EĞİTİM STANDARTLARI NURCAY KURU EĞİTİM BİLİMLERİ.
Strateji Geliştirme Başkanlığı
İKS İLKÖĞRETİM KURUMLARI STANDARTI
İlköğretim Kurumları Standartları 5N1K
İKS’NİN TEKNİK ÖZELLİKLERİ İLKÖĞRETİM KURUMU STANDARTLARI MODELİ
MİLLİ Eğitim Bakanlığı Temel Eğitim Genel Müdürlüğü Eğitim Ortamlarının ve Öğrenme Süreçlerinin Geliştirilmesi Daire Başkanlığı Mart Okul Öncesi.
TEMEL EĞİTİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
KURUM STANDARTLARI İLÇE-İL-MERKEZ DÜZEYLERDEKİ RAPORLARI
ADEK Bişkek TEMEL GÖREVLER  Kalite Yönetim Sistemi standartlarına göre kalite sistemini kurmak, uygulamak ve devamını sağlamak için tüm faaliyetleri.
Okul Öncesi Eğitim ve İlköğretim Kurumları Standartları
Milli Eğitim Müdürlüğü Temel Eğitim Şubesi Nisan 2015
KIRKLARELİ İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ AR-GE BİRİMİ İZLEME VE DEĞERLENDİRME Esra ERARSLAN.
Süreç Yönetimi.
Eğitim hakkı, ayrım gözetilmeksizin herkesin sahip olması gereken, vazgeçilemez ve devredilemez bir haktır. Eğitim hakkı, başta çocuklar olmak üzere herkesin,
İKS AR-GE İLİŞKİSİ. İKS Uygulamaları Kapsamında İl/İlçe AR-GE’lerin görevleri.
ÖNCELİK 6 : HAYAT BOYU ÖĞRENME İZLEME ve DEĞERLENDİRME SİSTEMİNİN GELİŞTİRİLMESİ
T.C. Millî Eğitim Bakanlığı
Yöneltme/Yerleştirme
Türk Eğitim Sisteminin Yapısı ve Yönetimi
BÖLÜM 9 Olumlu İşgören Tutumları ve Davranışları.
MESLEKİ YETERLİLİK MEB ÖZEL EĞİTİM REHBERLİK VE DANIŞMA HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.
MEB İLKÖĞRETİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Okul Gelişim ve Rehberlik Şubesi İKS Proje Sorumlusu Program Geliştirme Uzm: Bahar KÜÇÜKTEPE Haziran 2010 İLKÖĞRETİM KURUMLARI.
İKS UYGULAMA, İZLEME DEĞERLENDİRME İKS SONUÇLARIN PAYLAŞILMASI.
KAMU KURUMLARINDA SÜREÇ YÖNETİMİ ve
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SORULARI
OKUL ÖNCESİ UYUM PROGRAMI
ÖZEL EĞİTİM Özel eğitime ihtiyacı olan bireylerin eğitim ve sosyal ihtiyaçlarını karşılamak için özel olarak yetiştirilmiş personel, geliştirilmiş eğitim.
Okul Yöneticilerinin Denetim ve Değerlendirme Rolü
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
Okul Öncesi Eğitim ve İlköğretim Kurumları Standartları
ABİDE Akademik Becerilerin İzlenmesi ve Değerlendirilmesi.
Yükseköğretim Kalite Kurulu DIŞ DEĞERLENDİRME SÜRECİ
Süreç Yönetimine Başlarken
Sunum transkripti:

Ek:2 İlköğretim Kurumları Standartları Kavramlar-1 Standart Alanı: İlköğretim kurumlarındaki temel hizmet süreçlerine göre, ilişkili ve kategorik standart gruplarıdır. Standart: İlköğretim kurumlarında eğitim yönetiminin, öğrenme - öğretim süreçlerinin ve destek hizmetleri alanlarının her birini oluşturan öğelerin MEB politikaları, çocuk hakları ve çocuğun yüksek yararına uygunluğunu değerlendirmek için belirlenmiş ölçütlerdir. Alt Standartlar: Her bir standardın okulda varlığı ve işlerliği açısından tanımlanmış belli bir hedef duruma ilişkin doğrulanabilen, operasyonel öğelerdir. Örtük Standart: Toplumsal cinsiyete duyarlık, okul rehberlik ve psikolojik danışma hizmetleri, demokratik okul iklimi, dezavantajlı çocuklara sunulan hizmetler gibi temalara dayalı olarak, farklı standart alanlarında yer alan alt standartların gruplandırılmasıyla oluşturulan standartlardır. Mevcut Durum Girdileri: Belli bir alt standardın okulda işlerliğini doğrulamak için toplanan, varlık-yokluk, zaman, sayı gibi uygulama verileridir. Performans Göstergeleri: Alt standartla ilgili mevcut durum girdilerinin, önceden belirlenmiş ölçütlere göre işlevselliğinin düzeyini, sıklık, güncelleme sıklığı, oran vb. olarak hesaplamaya dayalı üretilen verilerdir. Algılanan Yarar Düzeyi: İlköğretim okullarının sunduğu hizmetlerden ve bunların sonuçlarından yararlananlar ve çalışanların alt standart düzeyindeki varlık-yokluk, işlevsellik, paylaşım ve yarar durumuna ilişkin algılarını ortaya koyan verilerdir.

Öz değerlendirme:Bir kuruluşun faaliyetlerinin ve iş sonuçlarının bir yönetim modelini ve belli ölçütleri esas alarak kapsamlı, sistematik ve düzenli olarak gözden geçirilmesidir. İKS’ye göre öz değerlendirme süreci okulun: Fotoğrafının çekilmesidir. Güçlü,zayıf ve gelişmesi gereken alanlarının belirlenmesidir. İçe dönük bir biçimde değerlendirilmesidir. Kendi durumunu kendinin teşhis etmesidir. İçinde bulunduğu mevcut durumu tespit ederek, gelişme planları içinde verilerin üretilmesidir. Görevlerini daha iyi yapabilme fırsatları oluşturmasıdır. Okul Aktörleri: İlköğretim kurumlarında hizmet sunan ve/veya bu hizmetlerin doğrudan yararlanıcısı olan; yöneticiler, öğretmenler, kuruma kayıtlı çocuklar ile kuruma kayıtlı çocukların velileridir. İKS Sorgulama Raporu: Alt standartlar, standartlar ve standart alanlarına göre, mevcut durum, performans göstergeleri ve algılanan yarar durumuna ilişkin standart raporun yanında ihtiyaç duyulan konularda, tanımlanmış yetkililerce istenilen zamanda ve istenilen değişkenlere göre ilçe, il ve merkezi düzeyde alınabilen raporlardır. İKS Standart Raporu: Genel Müdürlükçe belirlenen değişkenlere göre İKS mevcut durum girdilerinin ve performans göstergelerinin gerçekleşme durumu ile; kurum aktörlerince algılanan yararı alt standart/standart/ standart alanı temelinde her bir aktör grubu için ayrı ayrı, birlikte ve karşılaştırmalı olarak ortaya koyan ve her okul için aynı göstergelerden oluşan raporlardır. İKS Modülü: İKS’ nin mevcut durum ve algılanan yarar düzeyine dair verilerinin girildiği ve mevcut durum girdilerinden performans verilerini üreten, tüm verileri belirlenmiş kalite göstergelerine göre işleyen, raporlayan ve okul, ilçe, il ve merkezi düzeyde tanımlanmış yetkili kişilerin veri girişine ve kullanımına açık olan internet tabanlı yazılım sistemidir. İ lköğretim K urumları S tandartları Kavramlar-2