Akademik Genel Kurul Toplantısı Hacettepe Üniversitesi Tıp Fakültesi Akademik Genel Kurul Toplantısı 13.10.2006 Cuma Kırmızı Salon
Dekan Yardımcıları Prof.Dr. Meral Özgüç Tıbbi Biyoloji Anabilim Dalı Başkanı Prof.Dr. Sarp Saraç Kulak Burun Boğaz Anabilim Dalı Öğretim Üyesi
YÖNETİM KURULU Prof.Dr. Tülin Aras Nükleer Tıp Anabilim Dalı Başkanı Prof.Dr. Tülin Aras Nükleer Tıp Anabilim Dalı Başkanı Prof.Dr. Mazhar Tokgözoğlu Ortopedi ve Travmatoloji Anabilim Dalı Öğretim Üyesi Prof.Dr. Rezzan Topaloğlu Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Anabilim Dalı Nefroloji Ünitesi Öğretim Üyesi Doç.Dr. C.Cem Denk Anatomi Anabilim Dalı Öğretim Üyesi Doç.Dr. Serap Sivri Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Anabilim Dalı Metabolizma Ünitesi Yrd.Doç.Dr. Melih Elçin Tıp Eğitimi ve Bilişimi Anabilim Dalı Öğretim Üyesi
Temel Tıp Bilimleri Bölüm Başkanı Prof.Dr. Servet Arıoğul FAKÜLTE KURULU Prof.Dr. Hamdi Öğüş Temel Tıp Bilimleri Bölüm Başkanı Prof.Dr. Servet Arıoğul Dahili Tıp Bilimleri Bölüm Başkanı Prof.Dr. Ali Ayhan Cerrahi Tıp Bilimleri Bölüm Başkanı Prof.Dr. Tülin Aras Nükleer Tıp Anabilim Dalı Başkanı Prof.Dr. Mazhar Tokgözoğlu Ortopedi ve Travmatoloji Anabilim Dalı Öğretim Üyesi Prof.Dr. Rezzan Topaloğlu Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Anabilim Dalı Nefroloji Ünitesi Öğretim Üyesi Doç.Dr. C.Cem Denk Anatomi Anabilim Dalı Öğretim Üyesi Doç.Dr. Serap Sivri Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Anabilim Dalı Metabolizma Ünitesi Öğretim Üyesi Yrd.Doç.Dr. Melih Elçin Tıp Eğitimi ve Bilişimi Anabilim Dalı Öğretim Üyesi
KOORDİNATÖRLER KURULU
KOORDİNATÖRLER KURULU
KOORDİNATÖRLER KURULU
Program Eğitim Sorunları, Dr. Serhat Ünal Akreditasyon, Dr. Serdar Tekgül Bologna süreci, Dr. Selda Önderoğlu Araştırma Teknik Destek Birimi Dr. Serhat Ünal Dr. Uğur Erdener Tıp-Bilim Doktoru Bütünleşik Programı Dr. Turgay Dalkara Öğretim Üyesi Yetiştirme Programı Dr. Tunçalp Özgen
Öğretim Üye ve Görevlileri ANKET Öğretim Üye ve Görevlileri 548 Ankete Cevap 400
1- Entegre Sistem içerisinde Dönem I. II 1- Entegre Sistem içerisinde Dönem I.II.III derslerinin anlatılmasında sık ders saat değişikliği eğitim kalitesinde kötüleşmeye yol açmaktadır. EVET HAYIR 338 43
2- Derslerin belirlenen tarihte yapılmasının sorumluluğu kime aittir ? Dersi veren öğretim üyesi 323 Anabilim Dalı Başkanlığı 86
3- Dönem I,II,III amfilerinde öğrencilerinin ders devamsızlığını bir sorun olarak görüyormusunuz ? EVET HAYIR 247 131
4- Evet ise; bu sorunun giderilebilmesi için aşağıdaki yöntemlerden hangisi uygundur ? Yoklama 123 Ara sınav 63 Diğer 102
“Ders içeriklerinin geliştirilmesi, kalitesinin yükseltilmesi, çekici hale getirilmesi ve teşvik edecek, ödüllendirilecek önlemlerin alınması”
“Dersin interaktif yani katılımcı, dinamik görüntülerin olduğu ve dikkat çeken bir şekilde anlatılması öğrencinin kendiliğinden katılımını artıracaktır kanısındayım.Bu dinamizmin önceden duyurulması ayrıca etkili olur!”
“Ders içeriğinin güncelleştirilmesi, ders sırasında olası sınav ve TUS sorularına vurgu yapılması, dersin slaytlarının önceden öğrencinin fotokopilerini veya çıktılarını almasına izin verecek şekilde kütüphane veya internet ortamına verilmesi ancak bu slaytlara dayanarak yapılan anlatımın sınıfta öğrencinin slaytlar üzerinden küçük notlar almasına izin verecek şekilde düzenlenmesi.”
“Öğrencilerin bu konudaki sorumluluklarının daha iyi anlatılması, katılım performanslarının sık aralıklarla kendilerine bildirilmesi, dersler hakkında düzenli geri bildirim alınması ve bu konuyu düzletme önerilerinin öğrenciler tarafından da geliştirilmesi”
“Yoklama ve ara sınav yönteminin geçerli olabileceğini düşünmüyorum “Yoklama ve ara sınav yönteminin geçerli olabileceğini düşünmüyorum. Dersi veren öğretim üyesinin tüm öğrencileri derste tutabilecek ve dinleyecek motivasyonu vermesi ve kısacası öğrenciyi derste kendi isteğiyle bulunmasını sağlamasının gerekli olduğunu düşünüyorum.”
“Derslerde sesli kayıt yapılmaktadır ve bunu öğretim üyelerinin engellemesi mümkün değildir farklı bir teknolojik sistemle kayıtların yapılması engellenmelidir. Kayıt yapılmış olan derse ben de öğrenci olsam gelmezdim çünkü ayrıca yazılı olarak ders materyali de öğrenciye sunulmaktadır (dekanlığın isteği de o yönde idi).”
Öğrenciyi zorla amfide tutamayız, gönülsüz katılan öğrenci dersin akışını olumsuz yönde etkiler. Çözüm öğrenciler ile bulunmalı, özellikle 4., 5. sınıftaki öğrencilerin gözlem ve önerileri amfi derslerinin iyileştirilmesinde önemli. Ders ve sınav kalitesinin yükseltilmesi gerekli. Ancak devamsızlığın bir de ekonomik boyutu olduğu göz ardı edilmemeli.
Dönem I de genellikle katılım yüksek olur. II. Dönemde düşmektedir Dönem I de genellikle katılım yüksek olur. II. Dönemde düşmektedir. Çözüm önerim: İki bayram arası (kısa) haftalarda devamı çok düşük oluyor tatil dönüşü 8:40 derslerinde de katılım düşük yıllık program yaparken, bu noktalara dikkat edilmesi katılıma etkili olur. İşlenen konunun birinci sınıftaki konunun tekrarı veya diğer bir bilim dalında (Örn Fizyoloji) işlenen konunun tekrarı olması katılımı azaltıyor Bir ders kurulunda çok sayıda öğretim üyesinin ders vermesi, bazen bir öğretim üyesinin anlattığı dersten, sınavda bir soru sorulabilmesine veya hiç soru sorulmamasına yol açmaktadır. Öğrencilerin en çok dikkat ettiği noktalardan biri, o dersten kaç soru sorulacağıdır. Ders saati az olan derslere devam, özellikle bahar aylarında, düşük olmaktadır. (Bu konuda çözüm öneremiyorum)
Üniversite Lise değildir Üniversite Lise değildir. Öğrencileri daha profesyonel olmayan yönlendirecek yöntemler geliştirilmeli sınavlar bu yönde düzenlenmelidir.
5- PDÖ oturumlarında eğitim yönlendiricilerinin konunun uzmanı olması uygundur. EVET HAYIR 334 50
Diğer Konular Sağlık Bakanına Mektup Kütüphane Burs
Sağlık Bakanına Mektup Hacettepe Üniversitesi Hastaneleri Çalışan Hekimleri Adına Prof. Dr. Uğur ERDENER Prof. Dr. Serhat ÜNAL Hastaneler Genel Direktörü Tıp Fakültesi Dekanı