SINIF YÖNETİMİ Etkili bir eğitimin değişkenleri arasında en çok yer kaplayanlar sınıf yönetimine ilişkin özelliklerdir: Sınıf iklimi, etkileşim düzeni,

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Yaşam Boyu Öğrenme S Kaynak II; Eğitimde Program Geliştirme Yazar;Ö.DEMİREL Hazırlayan; Cemil YAYLAR Ders Sor.; Doç. Dr. Nasip DEMİRKUŞ.
Advertisements

VERiMLi ÇALIŞMANIN iLKELERi
ÜNİVERSİTEYE UYUM SÜRECİ
SINIF ORTAMININ FİZİKSEL ÖZELLİKLERİ Fiziksel ortamın önemi nedir?
ÖĞRETİM MATERYALLERİNİN SEÇİMİ ve GELİŞTİRİLMESİ
EĞİTSEL DEĞERLENDİRME VE BEP
Öğrenci davranışlarını etkileyen etmenler
SINIF YÖNETİMİ Sınıf; eğitim-öğretim etkinliklerinin
Proje Tabanlı Öğrenme Modeli ve Bilgisayar Destekli Eğitim
ROL OYNAMA.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 1.Temel Kavramlar
REHBERLİK.
AİLE KATIMI YAKLAŞIMLARI
BEP : Her bir engelli çocuk için yazılı olarak, bireyin bağlı olduğu eğitim kurumunda oluşturulan birim tarafından geliştirilmiş olan ve engelli çocukların,
Yapılandırmacı yaklaşımın dayandığı ilkeler
SINIF KURALLARI.
Öğretim Teknolojileri ve İletişim Süreci
Yard. Doç. Dr. Talip Can Başkent Üniversitesi Eğitim Fakültesi
MERHABA.
Öğretimde Teknoloji Kullanımı Bilgisayar ve İnternet
SINIF YÖNETİMİ Konu: Sınıf Yönetimi ve Disiplin Modelleri.
Sağlık Ortamlarında İletişim
-İLETİŞİM- SUNUSU.
SINIF YÖNETİMI Sınıf Yönetimi Yrd. Doç. Dr. Adnan BOYACI.
ENGELLİLER AİLE VE ÇEVRE
KONU: OKUMA ALIŞKANLIĞI
Öğretmenlerin Mesleki ve Kişisel Gelişimlerine Yönelik Çalışmalar
REHBERLİK HAZIRLAYAN Uzm. Psk. Dan. Elif ÇORUHLU
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA.
REHBERLİK SERVİSİNİN TANIMI VE İLKELERİ
BAŞARIYI ETK İ LEYEN ETMENLER Burcu PEZÜK Psikolojik Danışman.
ETKİLİ ÖĞRETMENLİK VE SINIF YÖNETİMİ
SINIF YÖNETİMİ.
Bu derste, Sınıfta istenmeyen davranışların önlenmesi
Eğitsel Rehberlik. Rehberlik hizmetlerinin önemli bir işlevi de öğrenmeyi kolaylaştırmak, başarıyı artırmaktır. Bu amaca yönelik yapılan rehberlik hizmetleri.
BAŞARI ÇALIŞMA ve KARİYERLER
KENDİNİ TANIMA Ses tonumuzun ve davranışlarımızın, yani iletişimde mesajlarımızın % 90'ının kontrolünü elimizde tutabilmemiz ancak kendimizi tanımamızla.
Eğitim Psikolojisi -Eğitim Psikolojisinin Kapsamı-
YAKIN DOĞU ÜNİVERSİTESİ ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ
ÇEKMEKÖY REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ Özel Eğitime İhtiyacı Olan Çocukların Eğitim Sürecine Uyumu Kursu Çiğdem ÇAMUR Özel Eğitim Öğretmeni Ahmet KAHRAMAN.
DİĞER TUTUMLAR.
ŞİDDET eğilimi olan ve SUÇA itilen çocuk ve gençler
GİRİŞ Hayat Bilgisi Öğretim Programı’nın amaç ve kazanımlarına ulaşabilmesi için öğretme-öğrenme süreçlerinin düzenlenmesine büyük bir önem verilmeli,
ÜNİTENİN ÖRÜNTÜSÜ FİZİKSEL ORTAMIN DEĞİŞKENLERİ FİZİKSEL ORTAMIN ÖNEMİ
SINIF YÖNETİMİ.
Yönetim Nedir? Yönetim, toplumsal gereksinmelerin bir bölümünü karşılamak üzere kurulan bir örgütte, örgütün varlık nedeni olan amaçlarını gerçekleştirecek.
SOSYAL KABUL SINIF İÇİ ETKİLEŞİMİN ARTTIRILMASI
İÇİNDEKİLER Kural nedir?
Bilişim Teknolojileri Öğretim Yöntemleri. Öğretim Yöntemi Nedir?  Hedefe ulaşmak için izlenecek önceden belirlenmiş yol.(Oğuzkan,1981)  Bir sorunu çözmek,
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
ELEŞTİREL DÜŞÜNME BECERİLERİNİN ÖĞRETİLMESİ
BÖLÜM 2 NEREYE VARMAK ÜZEREYİZ: PROBLEM VE PROBLEMİN BÜYÜKLÜĞÜ.
GÜNDEM 1.Açılış 2.Yeni müfredat programı 3.Öğrencilere evde yapılacak rehberlik çalışmaları 4.Eğitim öğretim çalışmalarının ailede de desteklenmesi 5.Ailede.
SINIF YÖNETİMİ.
ADAY ÖĞRETMENİN Öğretme-Öğrenme Süreci (ders verme)
Öğretmenlerin Mesleki ve Kişisel Gelişimlerine Yönelik Çalışmalar
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI
YAZ DÖNEMİ SEMİNER ÇALIŞMASI
EĞİTSEL VE DAVRANIŞSAL DEĞERLENDİRME- ASSESSMENT Ders 1: Değerlendirme Basamakları Gönderme Öncesi Süreç Prof. Dr. Tevhide Kargın.
Sınıf yönetimi kavramının sınıfta disiplini sağlamadan farklı yanları ve özellikleri
DAVRANIŞ PROBLEMLERİ VE
Yapılandırmacılık (Oluşturmacılık / Constructivism)
Anlatım yöntemi kullanan öğretmen;  Dersine iyi hazırlanır.  Düzenli bir öğrenim planı hazırlar.  Bu planında sunu sürelerini sınırlar.  Konuyu öğrencilere.
Öğretimin Planlanması
Sosyal Kabulün Artırılması
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sınıf yönetimi ve disiplin
Eğitim; bireyin içinde yaşadığı toplumda yeteneğini, tutumlarını ve olumlu değerdeki diğer davranış biçimlerini geliştirdiği süreçler toplamıdır. Bireyin.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
ÖZEL DURUMLARDA İLETİŞİM
Sunum transkripti:

SINIF YÖNETİMİ Etkili bir eğitimin değişkenleri arasında en çok yer kaplayanlar sınıf yönetimine ilişkin özelliklerdir: Sınıf iklimi, etkileşim düzeni, iyi ilişkiler, öğrenci katılımı ve davranış düzenidir.

Sınıf Yönetimi Etkinliklerinin Boyutları Sınıf ortamının fiziksel düzeni Plan program etkinlikleri Zaman yönetimi İletişim Davranış düzenlemeleri

Sınıf Yönetimini Etkileyen Etmenler Öğrencilerin özellikleri ve gereksinimleri Okul yapısı Öğretmenlerin sahip olduğu kişisel geçmiş

Öğretmenlerin Sahip Olduğu Kişisel Geçmiş Bir çok araştırma, öğretmenlerin önyargılarının karar vermede önemli rol oynadığını göstermektedir.Ön yargılarının sınıf durumuna ilişkin yorumları ile bütünleştirerek sınıfta uygulama yöntemleri geliştirdikleri belirtilmektedir.

Sınıf Ortamının Özellikleri Çok boyutluluk Eş zamanlılık Anındalık-çabukluk Açıklık Uzun sürelilik

Farklı sınıf yapılarında öğrencilerin davranış değişimine hazır oldukları görülmüştür.Yapılanmış bir sınıf düzeninin daha etkili olduğu belirlenmiştir.İyi bir sınıf düzeni öğrenciyi güdülemekte, öğrenmeyi artırmakta, öğrenilenin hatırlanmasına yarım etmektedir.

Etkili zaman yönetimine nereden başlamalıyız? Zaman yönetimi ile ilgili problemleri çözmek için bir öğretmenin yapması gereken işlerin başında daha etkili, daha ayrıntılı planlar yapmak gelir.

Örnek Olay Öğretmen:Şimdi tahtaya yazdığım soruları ders kitabınızdan yararlanarak cevaplayın. Öğrenciler kitap sayfalarını çevirerek soruları yanıtlamaya başlarlar.

Öğretmen :Bir dakika, bir dakika Öğretmen :Bir dakika, bir dakika!Herkes dün verdiğim okuma parçasını okudu mu?Kaç kişi okuyamadı? Okumayanlar ellerini kaldırsınlar.Tamam şimdi soruları yanıtlamaya devam edebilirsiniz.

Öğretmen sınıfta dolaşmaya devam eder Öğretmen sınıfta dolaşmaya devam eder.Öğrencilerden birisinin başka bir şeyle ilgilendiğini görür.Yüksek sesle öğrenciyi uyarır.Öğrenciler de uyarılan öğrenciye doğru dönerler. Öğretmen:Sadece bir dakikanız kaldı.Herkes önüne dönsün.

Siz öğrencilerin yerinde olsaydınız ne hissederdiniz? Öğretmenin zamanı kullanmaya ilişkin yaptığı hatalar nelerdir? Öğretmenin yerinde olsaydınız zamanı daha etkili kullanmak için ne yapardınız?

Bu örnekte,öğretmen bir öğretim etkinliğinin tamamlanmasını beklemeden diğer bir etkinlik hakkında konuşarak ve öğrencilerin dikkatini yapılan etkinlikle hiç alakası olmayan bir başka bir duruma çekerek konsantrasyonlarını bozmuş ve zamanı etkin olarak kullanılmamasına neden olmuştur.

Sınıf İçi Davranış Kuralları Öğrenciler sınıfta uygulanacak davranış standartlarının geliştirilmesinde sorumluluk üstlenmeye gereksinim duyarlar. Kuraların anlaşıldığı biçimde ifade edilmesi gerekmektedir. Okul ortamında oluşturulan davranış kuralları öğrencilerin okul dışı yaşantıları ile çatışabilir.

Öğrenciler, sınıfça fikir birliğine varılan davranış kurallarını kabul ettiklerini açıkça belirtmelidir. Öğrenciler aileleri ve akranları tarafından kabul edilen kurallara daha kolay uyarlar.

Sınıf İçi Davranış Kuralını Değiştirmenin Adımları Davranış kurallarını tartışma Bir liste oluşturma Bağlanmayı sağlama Sınıf kurallarını gözden geçirme Sınıf işlemleri Etkili işlemler

Etkili İşlemler Etkili öğretmenlerin geliştirdikleri 4 anahtar alan vardır. Sınıfta başlangıç Bütün sınıf etkinlikleri Akademik gelişimle ilgili izlenimler Sınıfta ders işlenirken dersin kesilmesi.

Kural Ve Düzenlemeleri Öğretme Yolları Kukla oyunları Posterler Mektuplar Sınıf kurallarını resimleme Ödül

Ödül Sınıf kuralları belirlenir ve ödüllerle eşleştirilir.Öğrenciler belli bir kuralla ilgili uygun davranışı yansıtan bir davranış biçimi sergilediğinde ödüllendirilir.

Kuralların Oluşumuna Öğrenciyi Katma Sınıf kurallarının geliştirilmesinde öğretmen ve öğrenciler olası sınıf kurallarını önermekte öğretmen bu kuralları kaydetmektedir.Üzerinde fikir birliği sağlanan maddeler sınıf kuralı olarak kabul edilmektedir.

Öğretmenin iletişim becerisini artırmak için kendi kendisine şu soruları sorması ve cevaplaması gerekir: Göndereceğim mesaj sonrasında ne olmasını bekliyorum? Çevremi etkilemek anlamında neyi başarmak istiyorum?

Gireceğim iletişim sonucu olarak öğrencilerimin neye inanmalarını, ne söylemelerini, ne yapmalarını bekliyorum? Psikolojik anlamda, öğrencilerimde hangi etkiyi oluşturmak ve onlardan hangi tepkiyi almak istiyorum?

Öğretmen Davranışlarının Sınıf İletişimindeki Yeri Bir öğretmenin etkinlik ve etkililik derecesi,gerçek anlamda o öğretmenin öğrencileriyle iletişim kurmada gösterdiği becerinin düzeyi ve çeşitliliği ile ölçülür.Öğrencinin dersi sevmesi çalışma alışkanlığı kazanması öğretmen- öğrenci iletişimi ile doğru orantılıdır.

Örneğin öğrenci istendik davranışı yerine getiremediğinde davranışın kapatmak için istenmedik davranışlar sergileyebilir.bu durumda öğretmenin olumsuz olan davranışı değerlendirmek yerine öğrencini asıl kaygısını anlamaya çalışmasında yarar vardır.

İletişim Korkusu Sınıfta iletişime zorla giren ya da iletişime girmekten kaçınan kısacası iletişim korkusu yaşayan öğrencilerle karşılaşılmaktadır.

İletişim Olumsuz Etkileyen Faktörler Öğretmen ve öğrencinin; İletişime girme amacını tam olarak algılayamaması Bedensel ya da psikolojik bir özre sahip olması Ortak yaşantı alanlarının az olması Sevilmemesi, sayılmaması

Bu nedenle aşağıdaki noktalara dikkat edilmelidir: Hangi davranışların neden ve nasıl ödüllendirileceği ya da cezalandırılacağını, öğrencilerle birlikte kararlaştırmak eğitsel açıdan daha etkili olmaktadır. Ödül ve ceza uygulamaları kararlı ve tutarlı olmalıdır. Ödül ve ceza davranış ortaya çıktığı anda verilmeli ve mutlaka sonuçları izlenmelidir.

Ödül ve ceza verilmeden önce , davranışın nedenleri anlaşılmalıdır. Ödül ve ceza kişiliğin tamamına değil, sadece istenmeyen davranışa yönelik olmalıdır. Ödül ve ceza yapıcı, yaratıcı ve öğrenciyi geliştirici nitelikte olmalıdır.

Ödül ve ceza sınıfın duygusal atmosferini olumsuz yönde etkileyen yoğunluk ve sıklıkta verilmemelidir. Hiçbir zaman ödevler ve dersler ceza olarak kullanılmamalıdır. Ödül ve ceza mantıklı ve anlaşılabilir ölçütlere göre verilmelidir.

Otistik ve EDZE öğrenciler için düzenlemeler