Hazırlayan Halil ÖZBAŞ Sağlık Bilimleri Enstitüsü Tıbbi Genetik

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Öğretimde Kullanılan Teknikler (3)
Advertisements

ÖĞRETİM MATERYALLERİNİN SEÇİMİ ve GELİŞTİRİLMESİ
Tam Öğrenme Modeli Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU
TAM ÖĞRENME MODELİ.
Tam Öğrenme Modeli (Mastery Learning)
Öğrenci davranışlarını etkileyen etmenler
Benjamin BLOOM ( ).
ÖĞRENME STİLLERİ.
ÖĞRETİM MODELLERİ S.59-74; 1-Carroll’in Okullarda Öğrenme Modeli 2-Bloom’un Tam Öğrenme Modeli 3-Gardner’in Öğretimde Çoklu Zeka Kuramı Kaynak;Öğretimi.
Carroll’un Okulda Öğrenme Modeli
ASSURE Modeli Hayrettin Binzet.
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
TAM ÖĞRENME VE YAŞAM BOYU ÖĞRENME MODELİ
TAM ÖĞRENME MODELİ Hazırlayan Güzide BAŞDAĞ Ankara 2003.
ÖĞRENME-ÖĞRETME MODELLERİ Nezahat Leblebiciler.
ÖĞRENME ÖĞRETME MODELLERİ
BİRLEŞTİRİLMİŞ SINIFLARDA ÖĞRENME ÖĞRETME SÜRECİ
Güdülenme Dr. Şirin KARADENİZ.
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Problem Çözme Becerileri
TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE KULLANILAN STRATEJİ, YÖNTEM VE TEKNİKLER

PROGRAMLI ÖĞRETİM Tanımı:
Uzm.Psk.Dan.Sinem TARHAN
CARROLL’UN OKULDA ÖGRENME MODELİ
İŞBİRLİĞİYLE ÖĞRENME.
MEB HİZMET İÇİ EĞİTİM SEMİNERİ EĞİTİMDE YENİ YÖNELİMLER Prof. Dr. Özcan DEMİREL 27 Kasım – 1 Aralık 2006 Mersin.
EĞİTİMDE HEDEFLERİN BELİRLENMESİ
Öğrenme -Öğretme Modelleri
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR VE TARİHSEL SÜREÇ
ÖĞRENCİNİN HAZIRBULUNUŞLUĞU VE OKULDA ÖĞRENME MODELİ HANDE ÖZÇALIŞAN
ÇOCUĞUN OKUL BAŞARISINI ARTTIRMAK İÇİN VELİYE DÜŞEN GÖREVLER
ÇOCUĞUN OKULA UYUM BAŞARISINI ARTTIRMAK İÇİN VELİYE DÜŞEN GÖREVLER
PSİKOLOJİ EĞİTİM.
TAHSİN TEMİZER SİLVAN R.A.M. MÜDÜRÜ
ALAN TERCİHLERİ VE MESLEK SEÇİMİ
KISIM I Matematik Öğretme: Temeller ve Perspektifler BÖLÜM 4 Öğretimin Değerlendirme ile Yapılandırılması.
Bu bölümün sonunda şu amaçlara ulaşmanız beklenmektedir: Hayat bilgisi dersinde öğrencilerin özelliklerini tanıyabilme,
Programlı Öğretim Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
ARCS Modeli.
ÖĞRETİM MODELLERİ Uz. NÜKET GÜNDÜZ.

Öğretim Modelleri Anlamlı (Okulda) Öğrenme, Tam Öğrenme, Çoklu Zeka, Yapılandırmacılık, Dr. Kerim Karabacak.
BİREYİN GELİŞMESİ Yrd. Doç. Dr. İhsan SARI
BASAMAKLI ÖĞRETİM MODELİ
MODELLER.

İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME.
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Pedagojik Formasyon Eğitimi SERTİFİKA PROGRAMI.
1 BİLGİSAYAR-2 Eğitim Teknolojisi Dr. Hüseyin Arak.
ÖZEL EĞİTİMDE KAYNAŞTIRMA UYGULAMARI
Programlı Öğretim.
Öğr. Gör. Uzm.Berin BAYRAKLI
Aile Katılımı Nedir? Çocuğun gelişimi hakkında anne babaları bilgilendirme. Anne babalara duygusal destek sağlama. Çocuklarına öğretmenlik ve rehberlik.
ALAN TERCİHLERİ VE MESLEK SEÇİMİ
Yrd. Doç. Dr. Süleyman AKYÜREK
Yapılandırmacı Öğrenme
TAM ÖĞRENME MODELİ.
Öğretimin Planlanması
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
Öğretim Tasarımı Analiz.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Güdülenme ve Bireysel Farklılıklar
Pedagojİk Formasyon Sertifika programI ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ Hafta II – 2. Bölüm Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
GELİŞİM DÖNEMLERİ İÇİNDE RUH SAĞLIĞI İLKELERİ
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
YÖNTEM SEÇİMİNİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sunum transkripti:

Hazırlayan Halil ÖZBAŞ Sağlık Bilimleri Enstitüsü Tıbbi Genetik OKULDA ÖĞRENME Hazırlayan Halil ÖZBAŞ Sağlık Bilimleri Enstitüsü Tıbbi Genetik 30.03.2007

ÖĞRETİM MODELLERİ Grupla öğretim modelleri Carroll’ın okulda öğrenme modeli Bloom’un tam öğrenme modeli Slavin’in etkili öğretim modeli Bireysel öğretim modelleri Programlı öğretim Bilgisayar destekli öğretim Bireyselletirilmiş öğretim 14.04.2017 OKULDA ÖĞRENME

ÖĞRETİM HİZMETİNİN NİTELİĞİ Bütün Öğretim modellerinde öğrenme düzeyini etkileyen önemli değişkenleri ve bunlar arasındaki ilişkiler ÖĞRETİM ÖĞRENCİ NİTELİKLERİ Bilişsel Giriş Davranışları Duyuşsal Giriş Özellikleri ÖĞRENME ÜRÜNLERİ Öğrenme Düzeyi ve Çeşidi Öğrenme Hızı Duyuşsal Ürünler Öğrenme Ünitesi ÖĞRETİM HİZMETİNİN NİTELİĞİ İpuçları Katılma Pekiştirme Dönüt ve Düzeltme 14.04.2017 OKULDA ÖĞRENME

OKULDA ÖĞRENME Okulda öğrenme modeli,ek zaman ve öğrenme olanakları sağlandığında,hemen hemen tüm öğrencilerin okullarda öğretilmek istenen tüm yeni davranışları öğrenebileceğini ileri sürmektedir. Okulda öğrenme modeline dayalı olarak birbirinden tamamen farklı iki temel öğretme yaklaşımı geliştirilmiştir. Keller’in bireyselleştirilmiş öğretim sistemi, Bloom’un tam öğrenme modeli Ayrıca Bloom’un modeline benzer bir model de Slavin tarafından geliştirilmiştir 14.04.2017 OKULDA ÖĞRENME

ÖĞRENME DERECESİ öğrenme için harcanan süre ÖĞRENME DERECESİ = f ------------------------------------------ öğrenme için gerekli süre Carroll, modelinin öğelerini zaman kavramıyla açıklamıştır . Carroll’a göre öğrenme düzeyi; etkin olarak öğrenmede geçen zaman süresinin, öğrenme için gerekli olan zaman süresine oranının bir fonksiyonudur. 14.04.2017 OKULDA ÖĞRENME

Öğretimin niteliği Fırsat Carroll’un Okulda Öğrenme Modelinin Beş Öğesi (üçü öğrenci niteliklerine, ikisi de öğretme sürecine aittir) Yetenek Öğretimden yararlanma yeteneği Sebat Fırsat Öğretimin niteliği 14.04.2017 OKULDA ÖĞRENME

OKULDA ÖĞRENMEYİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER I. Öğretme-öğrenme Süreciyle Doğrudan Geliştirilemeyecek Faktörler Öğrencinin olgunlaşma düzeyi, Genel yeteneği, Öğretmenin kişilik özellikleri, Ailenin sosyo-ekonomik statüsü II. Okullardaki öğretme-öğrenme süreci yoluyla değiştirilebilir Faktörler Öğrencilerin dersle ilgili ön öğrenmeleri; İlgisi, Tutumu, Başarılı olabileceğine olan inancı, Öğretim hizmetinin niteliği 14.04.2017 OKULDA ÖĞRENME

Öğrencilerin Öğrenme Düzeyinin Yükseltilmesi Ve Öğrenme Farklılıkları En Aza İndirilmesi Öğrenmeyi etkileyen değiştirilebilir özellikleri,öğretme-öğrenme sürecinde olumlu hale getirerek öğrencilerin öğrenme düzeyinin yükseltilebileceğini göstermektedir. Öğrenciler arasındaki öğrenme farklılıkları en aza indirilebilir ve sonuçta okullar, öğrencilerin kendilerini gerçekleştirmelerine yardım edebilen kurumlar haline gelebilir 14.04.2017 OKULDA ÖĞRENME

MODELİN OLUMLU YÖNLERİ 1 Her öğrencinin kendi hızında ilerlemesine imkan tanır. Öğrenciye ihtiyacı olduğa kadar zaman verir. Öğrenciler arasında eşitliği sağlar. Öğrenme ürünleri sürekli olarak değerlendirilir. Süreç öğrencilerin düzeyine göre ayarlanabilir. Öğrencilerin başarı düzeylerinde olumlu etki yapar. Aşamalı öğrenmede sonraki öğrenmelerde süre kısalır. Öğrencilerin kendilerine olan güvenini artırır. Öğretmenin öğretim için daha iyi hazırlanmasını sağlar. 14.04.2017 OKULDA ÖĞRENME

MODELİN SINIRLILIKLARI Daha çok zaman ayrılması. Hazırlıkların çokluğu. Öğretmen açısından uygulama zorluğu Tüm öğrenciler aynı hızda ilerleyemez. Yeniden öğretim yapıldığında çok çeşitli öğretim araçları gerekir. Her bir ünite için farklı testler-sınamalar gereklidir. 14.04.2017 OKULDA ÖĞRENME