DURMUŞ ÇAVDAR (Rehber Öğretmen)

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA SERVİSİ ETKİNLİKLERİ
Advertisements

TIBBİ TANITIM PAZARLAMA
PROGRAMIN AMACI: Ürün veya hizmet üreten kuruluşların verimliliğini yükseltmek amacıyla insan, makine ve malzemenin etkili bir şekilde kullanılması için.
Murat CİVELEK (Rehber Öğretmen)
DERS VE MESLEK SEÇİMİ MUSTAFA KAYNAK ANADOLU LİSESİ REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK SERVİSİ Mustafa Kaynak Anadolu Lisesi.
ALAN SEÇİMİ VE MESLEKLER
MESLEKLER REHBERİ.
ÖĞRETMENLİK M E S L E Ğ İ.
KARABÜK ÜNİVERSİTESİ İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ
MÜGENUR BAŞÇOBAN 162 6/B.
REHBERLİK DERSİ III.
ÇOCUK GELİŞİMİ BÖLÜMÜ Çocuk gelişimi ve eğitimi alanı, özellikle okul öncesi eğitim kurumlarını kapsar.
AVUKAT 1.AVUKAT KİMDİR 2.AVUKATIN GÖREVLERİ NELERDİR
TM PUANI İLE ÖĞRENCİ KABUL EDEN FAVORİ BÖLÜMLER
Fahrettin Arar Çok programlı Anadolu Lisesi
ATATÜRK ÇOK PROGRAMLI LİSESİ
ÇOCUK GELİŞİMİ VE EĞİTİMİ ALANI ÇOCUK GELİŞİMİ VE EĞİTİMİ ALANI
Sağlık Görevlisi Tanım Görevleri Kulanılan Alet ve Malzemeler
EĞİTİM ORTAMLARINDA ŞİDDETİN ÖNLENMESİ VE AZALTILMASI
KOÜ TIP FAKÜLTESİ ÇOCUK CERRAHİSİ ANABİLİM DALI STRATEJİK PLAN TASLAĞI
GAZİOSMANPAŞA ANADOLU LİSESİ
MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİMİ TANITIM VE YÖNELTME SEMİNERİNE
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK
ÇOCUK GELİŞİMİ VE EĞİTİMİ
REHBERLİK HAZIRLAYAN Uzm. Psk. Dan. Elif ÇORUHLU
HACI MEHMET SABANCI ANADOLU LİSESİ
2015 YAMANTÜRK MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ ALAN VE BÖLÜMLER
DURMUŞ ÇAVDAR (Rehber Öğretmen)
1 TM - TS. 2 3 Hukuk Hukuk programının amacı, toplumda bireylerin birbirleri ile ve devletle veya devletlerin birbirleriyle ilişkilerini düzenleyen yasaların.
REHBERLİK SERVİSİNİN TANIMI VE İLKELERİ
AVUKAT Mesleğin Gerektirdiği özellikler; Akademik ve sözel yetenekleri iyi olan, Olayları derinlemesine araştırma merakı olanlar, Akıcı konuşma becerisi.
Eğitim Psikolojisi -Eğitim Psikolojisinin Kapsamı-
NASIL VERGİ MÜFETTİŞİ OLUNUR ? VERGİ DENETİM KURULU BAŞKANLIĞI.
ALAN SEÇİMİ TM TS MF DİL TAŞOVA ANADOLU LİSESİ Gökhan GÜNAY.
Meslek seçimi ilk ve orta öğretim boyunca verilecek kararlarla ve yapılacak tercihlerle yakından ilgilidir.O halde meslek tercihi lise son sınıftan çok.
SOSYOLOJİ BÖLÜMÜ. İnsanlık tarihinin en büyük organizasyonu olan toplumların; yapısını, gelişimini, değişimini, örgütlenme şekillerini ve kültürel dünyasını.
ÇOCUK GELİŞİMİ VE EĞİTİMİ ALANI
ÖĞRETMEN ATAMA VE YER DEĞİŞTİRME YÖNETMELİĞİ
ÇEVREMİZDEKİ RESMİ KURUMLAR
DANIŞMANLIK TEDBİRİ UYGULAMALARI
MESLEK SEÇİMİNİN ÖNEMİ TÜRKİYE İŞ KURUMU MARDİN İL MÜDÜRLÜĞÜ KIZILTEPE HİZMRT MERKEZİ 2014.
GÜLNAZ İBRAHİM GÜNGÖR TARA KIZ TEKNİK VE MESLEK LİSESİ.
SUR MESLEK İ VE TEKN İ K ANADOLU L İ SES İ. MESLEK İ TANITIM.
T.C. KOCAEL İ ÜN İ VERS İ TES İ HEREKE MYO DI Ş T İ CARET BÖLÜMÜ.
Nasıl bir meslek sahibi olacağım ? MUSTAFA KEMAL ÖZDİL- REHBER ÖĞRETMEN/PSİKOLOJİK DANIŞMAN.
MESLEKLER 1. SÖZEL MESLEKLER 2 COĞRAFYA ÖĞRETMENLİĞİ (TS-1) PROGRAMIN AMACI Coğrafya öğretmenliği programının amacı ortaöğretim okullarında coğrafya.
MESLEKLERİ TANIYALIM DÖRT YILLIK LİSANS PROGRAMLARI ‘s’
Çocuk Bakımı ve Gençlik Hizmetleri Bölümü Çocuk Gelişimi Programı
ÇOCUK MAHKEMELERİNDE PSİKOLOJİK DANIŞMAN OLMAK
SİYASET BİLİMİ VE KAMU YÖNETİMİ BÖLÜMÜ TEMMUZ 2017
ÇOCUK GELİŞİMİ BÖLÜMÜ Çocuk gelişimi ve eğitimi alanı, özellikle okul öncesi eğitim kurumlarını kapsar.
DÜZİÇİ MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
HÜDAVEND HATUN MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
MESLEKLERİ TANIYALIM DÖRT YILLIK LİSANS PROGRAMLARI ‘e’
YAŞLI BAKIM TEKNİKERİ KİMDİR? Yaşlı bakımı teknikeri; almış olduğu yaşlı bakımı eğitimi ile yaşlı bakım bilgi ve tekniklerini kullanarak, yaşlı ve bakıma.
MESLEKLERİ TANIYALIM DÖRT YILLIK LİSANS PROGRAMLARI ‘h’
MESLEKLERİ TANIYALIM DÖRT YILLIK LİSANS PROGRAMLARI ‘D’
MESLEKLERİ TANIYALIM DÖRT YILLIK LİSANS PROGRAMLARI ‘k’
MESLEKLERİ TANIYALIM DÖRT YILLIK LİSANS PROGRAMLARI ‘p’
MESLEKLERİ TANIYALIM DÖRT YILLIK LİSANS PROGRAMLARI ‘D’
ESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
MESLEKLERİ TANIYALIM DÖRT YILLIK LİSANS PROGRAMLARI ‘U’
MESLEKLERİ TANIYALIM DÖRT YILLIK LİSANS PROGRAMLARI ‘A’
Ders : Sosyal Bilgiler Öğretmen : Medine Şahin Sınıf: 6(YDA)B No:121 Adı Soyadı : Beyza Özkan.
PSİKOLOJİNİN TARİHSEL GELİŞİMİ
REHBERLİK DERSİ III.
Sunum transkripti:

DURMUŞ ÇAVDAR (Rehber Öğretmen) MESLEK TANITIMLARI DURMUŞ ÇAVDAR (Rehber Öğretmen) İletişim: durmuscavdar@gmail.com

HUKUK

MESLEĞİN GENEL TANITIMI Bu bölümde toplumda bireylerin birbirleri ve devletle veya devletlerin birbirleriyle ilişkilerini düzenleyen yasaların uygulanması sırasında ortaya çıkan anlaşmazlıkların çözümü konusunda çalışacak hukukçular yetiştirilir. Hukuk fakültesini bitirenler, genellikle Hakim, Savcı ve Avukat unvanı ile çalışmaktadırlar.

MESLEĞİN GEREKTİĞİ ÖZELLİKLER Felsefe, mantık, sosyoloji, siyaset, kompozisyon ve Türkçe gibi alanlarda başarılı olunmalıdır. İnsanlarla iyi iletişim kurabilmelidir. Üstün bir akademik yeteneğe, İyi düzeyde diksiyon ve ikna gücüne, Sağlam bir mantık ve seziye sahip olunmalıdır. Sürekli çalışma, okuma ve araştırma yapan kişiler olunmalıdır.

İŞ OLANAKLARI ve ÇALIŞMA ALANLARI Mezunlar genellikle “Hakim”, “Savcı” ve “Avukat” unvanları ile çalışmaktadırlar. Bir kısmı da “Danışman” olarak görev yapar. Kaymakam, vali Adli hakim ve adli savcı, idari hakim Müsteşar, noter, müfettişlik (banka, bakanlık gibi) Öğretim görevlisi (hukuk uzmanlık alanlarına göre) Bakanlıklarda uzman, uzman yardımcısı (hukuki) İcra müdürü Bakanlıklar ve Müsteşarlıklar olmak üzere, Sermaye Piyasası Kurulu, Rekabet Kurumu, Bankacılık Düzenleme Denetleme Kurumu, Merkez Bankası, İMKB, Bankalar, Özel şirketler, Dış ticaret üzerine çalışan şirketler ve uluslararası kuruluşlar gibi örnekler verebiliriz.  

Hakim veya savcı olabilmek için mezun olduktan sonra mahkemelerde staj yapmak gereklidir. Bunun için kişi önce, Adalet Bakanlığına başvurur. Başvuruların, ihtiyaçtan fazla olması halinde stajyer atamalarında hukuk diplomasının derecesine bakılır. Aynı dereceye sahip olanlar arasında önce başvuranlar sonrakilere, doktora yapmış olanlar hepsine tercih edilir. Stajyerlik dönemini bitirenlerin atanacakları yer kura ile belirlenir. Avukat olmak isteyen, mezun olduktan sonra 1 yıl staj yapması gerekir. Staj süresinin yarısı mahkemelerde, yarısı tecrübeli bir avukatın yanında geçer. Eğitimini başarı ile tamamlayan bir avukat bir yazıhane açarak dava kabul etmeye başlayabilir.

EĞİTİM SÜRESİ VE İÇERİĞİ Mesleğin eğitim süresi 4 yıldır. Hukuk programında hukuk felsefesi ve sosyolojisi, Türk hukuk tarihi, anayasa hukuku, Roma özel hukuku, medeni hukuk, idare hukuku, devletler umumi hukuku, İslam hukuku, borçlar hukuku, ceza hukuku, ticaret hukuku ve vergi hukuku gibi meslek dersleri verilir.

HUKUK bölümü TM-2 puan türünden öğrenci almaktadır.

REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK

Bireylerin gelişimlerini ve çevreye uyumlarını güçleştiren faktörlerin ortadan kaldırılması, gizilgüçlerini geliştirebilecekleri eğitim programları ve mesleklere yönelmesine yardımcı olma, koruyucu ruh sağlığı hizmeti verme, öğrenme sorunu yaşayanların teşhisi ve bunların durumlarına uygun eğitim yöntemleri konularında bilgi ve beceri sahibi kişidir.

Gözle, dereceleme ölçekleri, otobiyografi, Sosyometri tekniği, gibi öznel teknikler ile yetenek testleri, ilgi envanterleri, kişilik envanterleri gibi ölçme araçları kullanarak öğrencilerin, çeşitli özelliklerini tanımalarına yardımcı olmak, Psikolojik yardıma ihtiyacı olan öğrencileri belirleyerek bireysel ve grupla psikolojik danışma çalışmaları yapmak Öğrencilerin içinde bulunduğu meslek gelişim aşamasını dikkate alarak mesleki rehberlik çalışmaları yapmak Ailelere çocuk ve ergen psikolojisi, çocuk ve ergenlerle iletişim gibi konularda danışmalık hizmeti vermek Özel eğitime ihtiyacı olan öğrencileri ilgili kurumlara havale etmektir.

Sosyal bilim ve sosyal yardım ilgisine sahip Düşüncelerini sözlü ve yazılı olarak ifade edebilen, İnsanlarla iyi iletişim kurabilen, sevecen, hoşgörülü ve sabırlı, İnsanların duygu ve düşüncelerini anlayabilen, dinlemeyi seven, başkalarını olduğu gibi kabul edebilen, Kendini geliştirme konusunda istekli ve yaratıcı kişiler olmaları gerekir.

Psikolojik danışmanlar, Milli Eğitim Bakanlığına bağlı ilköğretim ve ortaöğretim kurumlarında, Rehberlik araştırma merkezlerinde, Özel eğitim kurumlarında, Dershanelerde, Halk eğitim merkezlerinde, Mesleki eğitim merkezlerinde çalışabilirler. Özel danışmanlık merkezleri açabilir veya bu merkezlerde çalışabilirler. Özel sektörde, insan kaynakları birimlerinde Polis teşkilatında, orduda, Özellikle Aile ve sosyal politikalar bakanlığında ve diğer bakanlıklarda çalışabilmektedirler.

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık bölümü TM-3 puan türünden öğrenci almaktadır.

PSİKOLOJİ

MESLEĞİN GENEL TANITIMI Psikolog, insan davranışlarını, gözlem ve deney gibi bilimsel yöntemler kullanarak inceleme ve bu davranışların nedenlerini ortaya çıkarma bilgi ve becerisine sahip kişidir. Uzman psikolog, psikologların 4 yıllık lisans eğitimlerinden sonra ilgi duydukları ve çalışmak istedikleri alanda 2 yıllık yüksek lisans eğitimleri sonucu elde ettiği unvandır.

PSİKOLOG İLE PSİYATRİST ARASINDAKİ FARK Psikolog eğitimini aldığı terapi yöntemini uygular, hastalara psikolojik yardım sunar, danışanın ruhsal durumunu değerlendirmek ve buna uygun müdahale geliştirmek için objektif ve subjektif psikolojik testler uygular. Psikolog ilaç tedavisi uygulamaz. Tıp Fakültesi’ni bitirdikten sonra 4-5 yıl süre ile psikiyatri ihtisası yapar ve uzman doktor olur. Bir psikiyatrist eğer eğitim almış ise psikoterapi de yapabilir. Psikiyatrist aynı zamanda bir tıp doktoru olduğu için gerekli görürse psikiyatrik hastalıkların tedavisinde ilaç tedavisini düzenleyebilir.

GÖREVLERİ Psikologlar genellikle uygulama alanında çalışırlar. Görevleri, uzmanlık alanlarına göre değişir. Klinik psikolog; ileri derecede uyum bozukluğu gösteren kimselerin davranışlarının nedenleri ve tedavi yöntemleri üzerinde çalışır. Gelişim psikoloğu; düşünme , öğrenme, duygu ve heyecan gibi psikolojik süreçlerin gelişimini araştırır. Endüstri psikoloğu; üretimi artırmak için, en uygun elemanların seçimi ve çalışma ortamında olumlu ilişkiler kurulması, tüketici isteklerinin saptanması konularında çalışırlar. Eğitim psikologları; okulda öğrenme süreci ve öğrencilerin başarısızlık nedenleri konularında çalışır. Bir psikolog, çalıştığı kurumun niteliğine göre, ilgilendiği bireylere test, envanter gibi psikolojik ölçme araçları uygular, bireylerle görüşme yapar, sorunları anlamaya ve çözüm bulunmasına yardımcı olmaya çalışır.

MESLEĞİN GEREKTİRDİĞİ ÖZELLİKLER Normalin üzerinde akademik yeteneğe sahip olması, Psikoloji yanında felsefe, sosyoloji ve matematiğe ilgi duyması, Soyut düşünebilen, yaratıcı Bilimsel meraka sahip, Aritmetik akıl yürütebilme, mantıksal bağlantılar kurabilme yeteneğine sahip, Düşünceleri söz ve yazı ile ifade edebilme yeteneğine sahip Başkalarını anlayabilen ve iyi iletişim kurabilen bir kimse olması beklenir.

İŞ OLANAKLARI ve ÇALIŞMA ALANLARI Hastanelerde, Poliklinik ve ruh sağlığı merkezlerinde, Çocuk yuvaları ve kreşlerde Huzurevlerinde ve çocuk ıslahevlerinde, Cezaevlerinde Rehberlik araştırma merkezlerinde Kitle iletişimi ile ilgili kurum ve kuruluşlarda, Propaganda ve kamuoyu araştırma merkezlerinde Polis teşkilatı, ordu ve çeşitli bakanlıklarda psikolog olarak çalışabilirler. MEB bakanlığına bağlı ortaöğretim kurumlarında ders öğretmeni (felsefe grubu dersleri) MEB bakanlığına bağlı ilk ve ortaöğretim okullarında Dershanelerde ve özel okullarda Rehberlik Öğretmeni olarak çalışabilirler.

Psikoloji bölümü TM-3 puan türünden öğrenci almaktadır.