GÖRÜŞ GELİŞTİRME.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
EĞİTİM YÖNETİMİNE KATILIM
Advertisements

Toplumsal Cinsiyet Etki Değerlendirmesi
GİRİŞİMCİLİK Mustafa Özhan KALAÇ.
ALTI ŞAPKALI DÜŞÜNME TEKNİĞİ
Abdurrahman Özalp-CDCS,
ÖZGÜVEN; kendimize yönelik iyi duygular geliştirmemiz sonucu, kendimizi iyi hissetmemiz demektir. Başka bir deyişle kendimiz olmaktan memnun olmak ve bunun.
ÜMMÜHAN YAPAR ÖZEL GÜVENTAŞ LİSESİ P.D.R.
Çocukların ev hayvanlarına ve sürüden ayrılmış hayvanlara bakış açısı The Grammare Junion School Sınıf 6B.
Öğretmen Yetkinlikleri
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ
Karar vericileri etkilemenin önemi Doç.Dr.Kayıhan Pala Uludağ Üniversitesi Tıp Fakültesi Halk Sağlığı Anabilim Dalı.
Zor insanla başa çıkma yolları
Buluş Yoluyla Öğrenme.
11-12 YAŞ GRUBU ÇOCUKLARIN GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
İlköğretim Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı
Öğrenme-Öğretme Süreci
STRES TEPKİLERİM Kazanım:*Stres durumlarında kullandığı tepkileri etkililiği açısından değerlendirir. 11. Sınıf 67 nolu kazanım etkinliği *Bu etkinlik.
MATEMATİK EĞİTİMİ FELSEFESİ
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ
OKUL TEMELLİ MESLEKİ GELİŞİM
Düşünme Becerileri ve Eleştirel Düşünme
YANSITICI DÜŞÜNME.
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROĞRAMI
ÖDEV VERME VE DEĞERLENDİRME
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ 6. SINIFLAR
İÇ GİRİSİMCİLİK.
İçerik Öğrenme Öğrenme Teorileri
İSTASYON YÖNTEMİ.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMAK NEDİR?
ROL OYNAMA ve DRAMA.
AKVARYUM TEKNİĞİ.
MATEMATİK YAZILIMLARI.
16 - ÖĞRENCİ DEĞERLENDİRMELERİNİN ÖLÇME DEĞERLENDİRME SÜRECİNE KATILMASI
Eğitimde Yeni Yaklaşımlar Eğitimi
ANNE BABALAR EV ÖDEVLERİNE NASIL YARDIMCI OLABİLİRLER?
Kazanım 6. Üretime katkıda bulunma konusunda görüş oluşturur.
SINIF YÖNETİMİ.
KISIM 4 Sınıfta Biliş BÖLÜM 15 Fen Bilimlerinde Bilişsel Yaklaşımlar.
YAKIN DOĞU ÜNİVERSİTESİ ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ
YETİŞKİN EĞİTİMİ VE İLETİŞİM BECERİLERİ
ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ HAZıRLAYAN: AHMET AKTAŞ. 1- DÜRÜST VE DOĞAL OLUN Kesinlikle yapay olmayın. Siz ne kadar saklamaya çalışsanız bile mutlaka açık verirsiniz.
YÖNTEMLERİ ETKİLİ ÖĞRENME.
ŞAHİNBEY REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ REHBER ÖĞRETMEN SEDA SEZER
Alan-Ders Seçimi Seminerine HOŞGELDİNİZ
BİLGİNİN DOĞRULUK ÖLÇÜTLERİ
BELEVİ İLKÖĞRETİM OKULU Özel Eğitime Gereksinim Duyan Çocuklara Yönelik Eğitim Programları Hazırlayan: Yalçın ÖNAL Türkçe Öğretmeni.
Leonardo da Vinci Ortaklık Projesi ÖĞRETMEN EĞİTİMİ ENGELLİ ÇOCUKLARLA ÇALIŞAN ÖĞRETMENLERİN MESLEKİ EĞİTİMİ.
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
GİRİŞİMCİNİN ÖZELLİKLERİ NELERDİR?
GÖRÜŞ GELİŞTİRME TEKNİĞİ
Aile Katılımı Nedir? Çocuğun gelişimi hakkında anne babaları bilgilendirme. Anne babalara duygusal destek sağlama. Çocuklarına öğretmenlik ve rehberlik.
Sorumlu Mahalleler Projesi İş Planı Eğitimi Bu proje T. C
Yapılandırmacılık (Oluşturmacılık / Constructivism)
SINIF İÇİ KURALLAR.
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Dr. Faruk ŞENYAYLA Milli Eğitim Uzmanı
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Görevleri, Rolleri ve Yeterlikleri
Eğitim Bilimleri Fakültesi
Dr. Faruk ŞENYAYLA Milli Eğitim Uzmanı
ROL OYNAMA ve DRAMA.
Dr. Faruk ŞENYAYLA Milli Eğitim Uzmanı
Bireysel Çalışma Yöntemi
Adler’in Yaklaşımı Temel Kavramlar Aile bütünlüğü:
Sağlık Bilimleri Fakültesi
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA, MOTİVASYON VE BAŞARILI OLMA
TOPLUMSAL CİNSİYET ROLLERİ. TOPLUMSAL CİNSİYET-1 Toplumsal cinsiyet, bireyin belirli bir cinsten olduğuna ilişkin bilgiye, bu bilgi dahilinde olmak üzere.
HUKUK BAŞLANGICI 14.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
GRUP REHBERLİĞİ HİZMETLERİ
ARGÜMANTASYON.
Sunum transkripti:

GÖRÜŞ GELİŞTİRME

Belirgin çelişkiler ve kutuplaşmış tutumlar içeren GÖRÜŞ GELİŞTİRME Belirgin çelişkiler ve kutuplaşmış tutumlar içeren konuların öğretiminde, öğrenende tutumlar ve değerler geliştirmek amacıyla "Görüş Geliştirme" yöntemi uygulanabilir.

Bu yöntemde beş ayrı görüş vardır. Kesinlikle Aynı Fikirdeyim Aynı Fikirdeyim Kararsızım Karşıyım Kesinlikle Karşıyım

ÖRNEK ÖNERMELER Haklarda eşitlik sağlamanın en iyi yolu, yasalarda değişiklik yapmaktır. Ana-babalar çocuklarını nasıl isterlerse öyle yetiştirebilmelidirler.

ÖRNEK ÖNERMELER Ailede tüm kararların alınmasında herkes eşit söz sahibi olmalıdır. Ana-baba ve öğretmen çok zorunlu olduklarında çocuklarının önemli bir hatasını gördüklerinde onu dövme hakkına sahiptir.

Üzerinde anlaşmaya varılan ve varılamayan alanları belirleyin. Ana konuları belirleyin. Slogan kullanılmasından kaçının.  Konunun öncelikle, somut yönleri üzerinde konuşun.

4-  Fikirlere karşı çıkın, fikirleri ortaya koyan kişilere değil! Karşıt fikri doğru olarak ve haksızlık etmeden ortaya koyun. Siz de kendi fikriniz hakkındaki kuşkularınızı, zorlukları ve zayıf noktaları açıkça dile getirin. Kanıtlara ve deneyimlere önem verin. Diğerlerinin bakış açılarını anlamaya çalışın.

5-  Yeterli kanıt ortaya konması için kurallar koyun. 6-  İnsanların birbirlerinin fikirlerine saygılı davranmasını sağlayıcı yöntemler oluşturun.

7-  Kapanış için: Sonuçları inceleyin Seçenekleri değerlendirin Alınan bir kararın değerini ve bundan elde edilecek yararları belirleyin.

Temel Özellikleri Öğrencilerin aktif katılımını sağlar. Öğrencilerin sosyalleşmesini sağlar. Öğrencilere kendilerini ifade etme olanağı sağlar. Öğrencilerin bilgilerini pekiştirilmesini sağlar

Yöntemin Yararları ve Dezavantajları Öğrenciler için ders daha zevkli olur Öğrenciler motive olurlar. Öğrencilerin iletişim becerileri gelişir. Uygulanması aşırı zaman alır. Bazı öğrenciler görüşlerini söylemekten korkabilirler. Büyük gruplarda uygulamak güçtür.

Kaynaklar SABAN, Ahmet Yrd.Doç.Dr. Öğrenme-Öğretme Süreci “Yeni Teoriler ve Yaklaşımlar”, Ankara: 2000. GÖZÜTOK, Dilek Doç.Dr. Öğretmenliğimi Geliştiriyorum, Ankara: 2000.