GÖRÜŞ GELİŞTİRME
Belirgin çelişkiler ve kutuplaşmış tutumlar içeren GÖRÜŞ GELİŞTİRME Belirgin çelişkiler ve kutuplaşmış tutumlar içeren konuların öğretiminde, öğrenende tutumlar ve değerler geliştirmek amacıyla "Görüş Geliştirme" yöntemi uygulanabilir.
Bu yöntemde beş ayrı görüş vardır. Kesinlikle Aynı Fikirdeyim Aynı Fikirdeyim Kararsızım Karşıyım Kesinlikle Karşıyım
ÖRNEK ÖNERMELER Haklarda eşitlik sağlamanın en iyi yolu, yasalarda değişiklik yapmaktır. Ana-babalar çocuklarını nasıl isterlerse öyle yetiştirebilmelidirler.
ÖRNEK ÖNERMELER Ailede tüm kararların alınmasında herkes eşit söz sahibi olmalıdır. Ana-baba ve öğretmen çok zorunlu olduklarında çocuklarının önemli bir hatasını gördüklerinde onu dövme hakkına sahiptir.
Üzerinde anlaşmaya varılan ve varılamayan alanları belirleyin. Ana konuları belirleyin. Slogan kullanılmasından kaçının. Konunun öncelikle, somut yönleri üzerinde konuşun.
4- Fikirlere karşı çıkın, fikirleri ortaya koyan kişilere değil! Karşıt fikri doğru olarak ve haksızlık etmeden ortaya koyun. Siz de kendi fikriniz hakkındaki kuşkularınızı, zorlukları ve zayıf noktaları açıkça dile getirin. Kanıtlara ve deneyimlere önem verin. Diğerlerinin bakış açılarını anlamaya çalışın.
5- Yeterli kanıt ortaya konması için kurallar koyun. 6- İnsanların birbirlerinin fikirlerine saygılı davranmasını sağlayıcı yöntemler oluşturun.
7- Kapanış için: Sonuçları inceleyin Seçenekleri değerlendirin Alınan bir kararın değerini ve bundan elde edilecek yararları belirleyin.
Temel Özellikleri Öğrencilerin aktif katılımını sağlar. Öğrencilerin sosyalleşmesini sağlar. Öğrencilere kendilerini ifade etme olanağı sağlar. Öğrencilerin bilgilerini pekiştirilmesini sağlar
Yöntemin Yararları ve Dezavantajları Öğrenciler için ders daha zevkli olur Öğrenciler motive olurlar. Öğrencilerin iletişim becerileri gelişir. Uygulanması aşırı zaman alır. Bazı öğrenciler görüşlerini söylemekten korkabilirler. Büyük gruplarda uygulamak güçtür.
Kaynaklar SABAN, Ahmet Yrd.Doç.Dr. Öğrenme-Öğretme Süreci “Yeni Teoriler ve Yaklaşımlar”, Ankara: 2000. GÖZÜTOK, Dilek Doç.Dr. Öğretmenliğimi Geliştiriyorum, Ankara: 2000.