MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNDE AKTİF EĞİTİMDE MESLEKSEL BECERİLERİN KAZANILMASI T. Çiçek, A. Seyrankaya, İ. Cöcen, H. Yenice, U. Malayoğlu, A. H. Onur, B. Kahraman,

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ
Advertisements

Dr. Şeyda Serdar-Asan İTÜ Endüstri Mühendisliği Bölümü
ÖZKAN BİRER BEYKENT OKULLARI EDİRNE BEYKENT OKULLARI
BOĞAZİÇİ ÜNİVERSİTESİ Endüstri Mühendisliği Bölümü Tanıtımı
TEKNOLOJİNİN BİLİMSEL İLKELERİ
Bitirme Çalışması Çevre Mühendisliği Bölümü Bölüm Başkanı Prof. Dr. Yüksel ARDALI
PROBLEME DAYALI ÖĞRENİMDE DEĞERLENDİRME
Yüksek Öğretim Kurumlarında ve Mühendislik Programlarında Çeşitlilik
Bozok Üniversitesi Kütüphane Binası
Çağın Gidişine Göre Öğretmen Nasıl Olmalı?
Proje Tabanlı Öğrenme Modeli ve Bilgisayar Destekli Eğitim
Prof. Dr. Kerim Edinsel YETERLİLİKLER “UYGULAMA SÜRECİ” ÇALIŞTAYI UYGULAMASI SONUÇLARI Çalışma Grubu 1: Makine Mühendisliği Programı Yeterlilikleri 1 -
S.Ü. MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ KİMYA MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ
HAZIRLAYAN EMEL DOKUR MERMERDAŞ
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
İlköğretim Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı
MTS 3022 TÜNEL AÇMA Prof. Dr. Turgay ONARGAN Prof. Dr. C. Okay AKSOY
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİMDE EĞİTİCİNİN ROLÜ BİLGİSAYAR NEDİR? Bilgisayar, verileri belirli bir program mantığı içinde okuyarak, onları kendi anlayabileceği.
24. MÜHENDİSLİK DEKANLARI KONSEYİ TOPLANTISI Mayıs 2012, Ege Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Mühendislik Eğitiminde Tasarım Dersleri Prof. Dr.
EĞİTİM TEKNOLOJİLERİNDE TEMEL KAVRAMLAR
İstanbul Tıp Fakültesi Tıp Eğitimi Araştırma ve Uygulama Merkezi Etkinlikleri   Darendeliler.
Problem Çözme Becerileri
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
ELEKTRİK ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ
21. Yüz Yıl Eğitimi Eski Yaklaşım:  Öğretmen ve müfredat odaklılık  Pasif alıcı konunda öğrenme  Bireysel işler ve çalışmalar  Bilgi kazandırmak 
Bilgisayar Destekli Eğitim
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
YETKİN MÜHENDİSLİK PANELİ MUSTAFA ÇOBANOĞLU MÜDEK MAK ÜYESİ.
PROJE TABANLI ÖĞRENME. Proje tabanlı öğrenme, öğrenci merkezli bir öğretim modelidir.
PROGRAM YETERLİLİKLERİ MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ. YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ 1.Belli bir alanda genel ortaöğretimde kazanılan bilgi, beceri ve.
GİRİŞ Program İyileştirme Çalışmaları Kapsamında Gerçekleştirilen İşlemler Fakülte / Bölüm Amaçlarının Belirlenmesi Bölüm / Program Yeterliklerinin Belirlenmesi.
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ ALANI
EGİtİm FAKÜLTESİ Sakarya Üniversitesi
Melek YILMAZ.   Bilgi ve teknoloji çağını yaşadığımız günümüzde öğrencilerin bilgiye ulaşma ve problem çözme becerilerini kazanmaları önemlidir.  Bunun.
MÜHENDİSLİK EĞİTİMİNDE PROBLEME DAYALI ÖĞRENME MODELLERİ
Öğretim yöntemlerinden Balık Kılçığı Tekniği
Öğrenci İş Yüküne Dayalı AKTS Kredisi Hesaplama. Giriş Üniversitemiz senatosunun 3 Mayıs 2013 tarihinde aldığı karar gereği eğitim öğretim yılından.
Öğrenme Düzeyi Araştırması 3:
PERŞEMBE MESLEKİ TEKNİK ANADOLU LİSESİ
Prof. Dr. Fersun PAYKOÇ ODTÜ Eğitim Fakültesi Emekli Öğretim Üyesi.
Eğitsel Rehberlik. Rehberlik hizmetlerinin önemli bir işlevi de öğrenmeyi kolaylaştırmak, başarıyı artırmaktır. Bu amaca yönelik yapılan rehberlik hizmetleri.
Bilimsel düşünme becerileri
Fen, Teknoloji, Mühendislik ve Matematik
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
MÜZE BİLİNCİ VE MÜZELERLE EĞİTİM
Kişisel Rehberlik.
Öğrenme Çıktılarına Dayalı Program Geliştirme Süreci Yrd.Doç.Dr.Ömer Açıkgöz Muş Alparslan Üniversitesi Bologna Uzmanı.
Gazi Üniversitesi Gazi Üniversitesi Teknoloji Fakültesi Endüstriyel Tasarım Mühendisliği Bölümü Tanışma ve Tanıtım Toplantısı
KÜÇÜK GRUP EĞİTİMİ Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri / 151.
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
KARİYER YÖNETİMİ DERSİ EGZERSİZLERİ Prof. Dr. Serkan Bayraktaroğlu
STAJ İŞLEMLERİ T.C. HİTİT ÜNİVERSİTESİ
Emre Özgen Bilkent Üniversitesi Psikoloji Bölüm Başkanı
Yüzüncü Yıl Üniversitesi Maden Mühendisliği Bölümü
TEKSTİL MÜHENDİSLİĞİ HAKKINDA……
İnşaat Mühendisliği Bölümü
Hülya Aybek*, Nural Cevahir**
EGE ÜNİVERSİTESİ HEMŞİRELİK FAKÜLTESİ
Deney Bilimsel bir gerçeği kanıtlamak için yapılan deneyler, bilimsel olayların çocuklar tarafından somut bir şekilde yapılmasını sağlamakta ve çocukların.
Fen Öğretiminin Genel Amaçları Prof. Dr. Fitnat KAPTAN Arş. Gör. Dr
SOSYAL BİLGİLER AMACINA ULAŞMAK İÇİN NELER YAPMIŞTIR
Makine Mühendisliği nedir?
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
ÖĞRETİM YILI “SAĞLIKLI YAŞAM VE HEMŞİRELİK” DERSİ DEĞERLENDİRME SONUÇLARI EGE ÜNİVERSİTESİ HEMŞİRELİK FAKÜLTESİ
21. YY BECERİLERİ.
STEM NEDİR? SUNU rehberlikservisim.com.
Sunum transkripti:

MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNDE AKTİF EĞİTİMDE MESLEKSEL BECERİLERİN KAZANILMASI T. Çiçek, A. Seyrankaya, İ. Cöcen, H. Yenice, U. Malayoğlu, A. H. Onur, B. Kahraman, S. Şafak Dokuz Eylül Üniversitesi Müh. Fak. Maden Müh. Bölümü Bornova - İzmir

Aktif Eğitim, PDÖ Aktif Öğrenme metotlarından biri olan probleme dayalı öğrenme (PDÖ) günümüzde giderek yaygınlaşan bir eğitim sistemi olmaktadır. Probleme dayalı öğrenme; İyi bilinen klasik öğretilerden farklılıklar gösteren yeni bir yaklaşım olup, eğiticinin gelenekselleşmiş kalıplarında akılcıl değişimlerle çağdaş çizginin yakalanmasını sağlamaktadır. Öğrenciye, meslek yaşantısında karşılaştığı sorunları çözerken mantık yürütme, analiz etme, sentezleme, bilgiye ulaşma ve yorumlama becerisi vermektedir. Düşünen sorgulayan ve araştıran bireyler yetiştirmeyi hedeflemektedir.

Mühendis, “Pratik ve ekonomik değeri olan etkin aygıt, proses, tesis, makinalar ve yapıları yaratmak ve işletmek üzere, bilimsel, teknik ve diğer ilgili bilgi ve becerileri kazanıp kullanan birey” olarak tanımlanır. Bilginin yanında genel ve mesleksel becerilerin bir mühendis için çok önemli olduğu açıktır.

1. Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi 2. Bir sistemi, parçayı ya da işlemi tasarımlama becerisi 3. Mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerileri 4. Deney tasarımlama, deney yapma ile deney sonuçlarını analiz etme, yorumlama becerisi

5. Disiplinlerarası çalışma yürütecek takımlarda çalışma becerisi 6. Sözlü ve yazılı olarak etkin ifade ve iletişim kurma becerisi 7. Sorunların mühendislik çözümlerinin küresel ve toplumsal etkilerini algılama becerisi 8. Yaşamboyu öğrenmenin gerekli olduğu bilinci ve etkin öğrenme becerileri

Fizik, Kimya, Statik, dinamik, akışkanlar mekaniği, malzeme, termodinamik, teknik resim elektrik, ölçme, bilgisayar, mesleki konular Seminerler, yıliçi projeleri, bitirme projesi

Genel Beceriler: Ekip çalışması ve kooperasyon Ekip çalışması ve kooperasyon Kurallara uyma disiplini Kurallara uyma disiplini İyi yazılmış raporlar üretme İyi yazılmış raporlar üretme Sözlü raporlama, iletişim Sözlü raporlama, iletişim Mesleksel beceriler: Mesleki cihaz ve ekipmanları kullanma Malzeme ve prosesleri tanıma Belli bir yöntem ve standartlara bağlı kalarak çalışmak. Deneylerde gözlem, ölçme, yorumlama Sonuçları değerlendirme ve yorumlama Mesleki terminolojiye uygun ve anlaşılır raporlama

Laboratuarda yapılan aktiviteler ve öğrencilerin kazandığı bilgi ve beceriler arasında ilişki

Aktif eğitimde laboratuar çalışmaları nasıl olmalı ?  Öğrenme hedeflerine uygun Laboratuar çalışmaları  Bireysel çalışmalar için lab. donanımda yeterlilik  Laboratuar öncesi hazırlık  Öğretim elemanının rolü

Aktif eğitimde projeler Önşartlar:  Yeterli ön bilgi ve genel beceriler  Yeterli derecede laboratuar deneyimi  Proje ile ilgili bilgilere ulaşım  Lab. donanımında yeterlilik Proje çalışmalarının özellikleri:  3 er haftalık 4 modül  Sunumlar  Proje konuları (Maden Müh.)

Aktif eğitimde bitirme projeleri Projenin konusunun belirlenmesi Ortak projeler Danışmanın rolü Lab. ve saha çalışmaları Dış etkiler

Aktif eğitimde staj Stajda Mesleksel becerilerin kazanılmasını geliştirme: Stajda problem çözmeye motivasyon Öğrencinin stajdaki konumu, ücretli ve sigortalı İşçi olarak çalışmak Stajda sorumluluk yüklenme Ön staj

Son söz Bilimin ve teknolojinin baş döndürücü bir hızla ilerlediği ve bilginin katlanarak çoğaldığı çağımızda kısa olan bir eğitim sürecinde bir öğrencinin bütün bilgi ve mesleksel becerileri kazanması imkansızdır ve de gereksizdir. Burada esas olan ona mesleğini tam olarak icra edebilmesi için gerekli olan bilgi ve beceriyi yaşamı boyu edinebilme becerisini kazandırmaktır.

Teşekkürler !